Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

4 ó4 órával ezelőtt
2nd batch of new RuAF Su-35Ss is ready to begin flight from KNAAZ a/factory (Far East) to Besovets AB (Karelia). Route~8000 km+2 refueling

CyCFPf0WQAAeTlJ.jpg
 
Ez eddigis valószínűsíthető volt. Akkor miért nem butítják le az oroszok a végtelenségig a rendszereket, hogy ne legyen amit lemásolni? Az Sz-400-assal is megteszik. Vagy fizettessenek ki velük előre 1-200 darabot, aztán átvesznek amennyit akarnak.
Ez az Sz-400 infó honnan származik? Mert cirka 2022-ig asszem csak saját maguknak lesz gyártás. Ez alapján kitől és honnan van bármiféle infód, hogy mit butítanak az Sz-400-on...?
 
Volt hír, minszerint Kína lesz az első Sz-400-as vásárló az oroszok után. Természetesen exportváltozat megy neki is, elég sok okból, de ez még a jövő zenéje.
 
Ha nem csal a szimatom, ez a Szu-35Sz darabonként jóval lassabban készül, mint akárcsak a kvázi-konkurens Szu-30SzM az IRKUT-nál.
Abból megint "összedobtak" egyet:

http://www.irkut.com/press-centre/news/2322/

Nem igazi konkurencia, de valahol mégis. Mind a két gép TVC, mind a kettő PESA radaros, digitális FbW rendszeres, sok kompjúter, sok technológai előrelépés a Szu-27-eshez képest.
De a Szu-30SzM még hagyományos technológiával készül, jobb szakemberállománnyal, nagyobb rutinnal, jobb minőségű, fejlettebb megmunkálóközpontokkal, nagyobb szériában, valamivel egyszerűbb radarral, egyszerűbb, valamivel hagyományosabb kabinnal stb stb.

A Szu-35Sz sokkal több kompozitot tartalmaz, helyenként kifejezetten nagy felületű elemeket, komolyabb a hajtóműve, ami bár hasonló, de több, hosszabb gyártási idejű elemet tartalmaz, a radarja lassabban készül, avinonikája sokkal több beszállítótól ered, a szakemberállomány folyton elvándorol (gyakran az IRKUT-hoz), kevesebb készült belőle (nincs szigorú külföldi vevő, nincs közel kétszázas darabszám), stb stb

Ebből jó sokára lesz kínai, pakisztáni, indonéz, vagy magyar gép...
 
komolyabb a hajtóműve, ami bár hasonló, de több, hosszabb gyártási idejű elemet tartalmaz
Az egykristályból készülő daraboknál milyen gyártási idők vannak? Talán a hűtési procedúra a legkritikusabb, hogy ott maradjon egybe az anyag, de mégis mire kell itt gondolni? Napokra, hetekre, egy évre vagy csak pár órára amíg lehűl? Persze a többi munkafolyamat is fonros, de ha ezek a részegységek megvannak, akkor már csak CNC-munka (ami automatizált) és összelegózás kérdése az egész.
 
Kevesebb lapát készül el időre, márpedig egy fokozaton egy adott szettből (azonos öntés, megmunkálás) készülhetek a lapátok.
Nyilván, ha felfut a gyártás, nagyobb készletek halmozhatók fel a beszállítói oldalon, így jobban koordinálhatóvá válik az összeszerelés is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A 45-os "Irkutszk"
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Szó volt ezeknek a francia eredetű HUD-oknak a kiváltásáról, amelyeket az embargó miatt kénytelenek nélkülözni, de ahogy látom, még most is ezeket szerelik be.
Vagy ezek már orosz gyártásúak lennének?
 
Eléggé ellentmondásos és vészjósló pletykák keringenek a kínai fórumokon.
Szerintem, ha decemberben nem kerül átadásra Szu-35 és nem fogunk végre kínai felségjelekkel látni gépeket, akkor elkönyvelhetjük, hogy humbug az egész sztori.
 
Az egykristályból készülő daraboknál milyen gyártási idők vannak? Talán a hűtési procedúra a legkritikusabb, hogy ott maradjon egybe az anyag, de mégis mire kell itt gondolni? Napokra, hetekre, egy évre vagy csak pár órára amíg lehűl? Persze a többi munkafolyamat is fonros, de ha ezek a részegységek megvannak, akkor már csak CNC-munka (ami automatizált) és összelegózás kérdése az egész.
30 éve pát hét volt a lapátkák hűtése.
 
  • Tetszik
Reactions: joker
Eléggé ellentmondásos és vészjósló pletykák keringenek a kínai fórumokon.
Szerintem, ha decemberben nem kerül átadásra Szu-35 és nem fogunk végre kínai felségjelekkel látni gépeket, akkor elkönyvelhetjük, hogy humbug az egész sztori.

Fogadást már vmi 2éve megnyerted nem? :)

@molni: "Ez az Sz-400 infó honnan származik? Mert cirka 2022-ig asszem csak saját maguknak lesz gyártás."

Több helyen is lejött, hogy mind Kína, mind India berendelt 6+5 batalliont.
 
Fogadást már vmi 2éve megnyerted nem? :)

Legalább kétszer!!!
De aztán mind újabb és újabb hírek jöttek. A végén már olyan magas forrásból, hogy el is bizonytalaítottak. Szóval most úgy vagyok vele, hogy akár még igaz is lehet, csak már kéne lássak egy kínai felségjelű gépet. Ha igaz, hogy decemberben átadják az első négy példányt akkor lényegében már készen kell lenniük. A kínai pilóták már tuti, hogy megtanultak oroszul. A híresztelések szerint már Oroszországban vannak és a gépet repülik.
De miért nincs erről egy kép???
 
Legalább kétszer!!!
De aztán mind újabb és újabb hírek jöttek. A végén már olyan magas forrásból, hogy el is bizonytalaítottak. Szóval most úgy vagyok vele, hogy akár még igaz is lehet, csak már kéne lássak egy kínai felségjelű gépet. Ha igaz, hogy decemberben átadják az első négy példányt akkor lényegében már készen kell lenniük. A kínai pilóták már tuti, hogy megtanultak oroszul. A híresztelések szerint már Oroszországban vannak és a gépet repülik.
De miért nincs erről egy kép???

Talán egy hónapja láttam ezt a képet egy fórumon. (Sajnos nem tudom, melyiken) Ott azt irták, hogy a képen a SU-30 kabinjában elől Bogdan, hátul pedig egy kinai pilóta ülnek. Igen, tudom, a kép rossz minőségű, de láttunk már rossz minőségű fotókat máshol is , igaz Mack? ;) Lehet, hogy ennek semmi köze a SU-35 eladáshoz, de ki tudja...

sergey-bogdan-dao-tao-phi-cong-trung-quoc-lai-su-35-copy.jpg


Ja és itt a link a képhez:
https://bigfox.id/pilot-china-berlatih-intensif-menerbangkan-su-35/