Ha Egyiptom nem kapta meg őket, akkor azok hogyan harcolhattak kiképző légiharcban egymással a Rafale-vel?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Naugye.Ha Egyiptom nem kapta meg őket, akkor azok hogyan harcolhattak kiképző légiharcban egymással a Rafale-vel?
BVR... Jó messziről...Ha Egyiptom nem kapta meg őket, akkor azok hogyan harcolhattak kiképző légiharcban egymással a Rafale-vel?
Nah, kb. csak hatodjára lett betéve a videó, csak megérte ezért is megnézni a topikot....
Dramatic Footage Of Sukhoi Su-30 Fighter Jets Firing Eight Air-To-Air Missiles Simultaneously Goes Viral -- Watch
Video footage shows the Su-30 fighters firing multiple air-to-air missiles. The video was shot from the cockpit of another Flanker series jeteurasiantimes.com
miert?Nah, kb. csak hatodjára lett betéve a videó, csak megérte ezért is megnézni a topikot....
De legfőképpen: hogy keveredett oda egy polák firkász?Ha Egyiptom nem kapta meg őket, akkor azok hogyan harcolhattak kiképző légiharcban egymással a Rafale-vel?
Ehh, pedig mai datum volt az oldalon...Nah, kb. csak hatodjára lett betéve a videó, csak megérte ezért is megnézni a topikot....
Hát, hogy egy olyan gépnek miért kéne, ami alapból majdnem annyit tud CFT nélkül, mint egy CFT-2 F-15E, azt kicsit homályos, de hát egy kis plusz sosem árt.
Légi utántöltéssel? Persze.Az "external fuel tank" - al 13 órát tud a levegőben lenni, ez igaz lehet?
Légi utántöltéssel? Persze.
Még loiter üzemben sem jön ki ez sehogy.
Értsd ezt úgy, hogy a gép felteker a reptér fölé majd a leggazdaságosabb fogyasztással, amivel levegőben marad csak köröz majd leszáll a reptéren.
NULLA FÜGGESZTMÉNNYEL
Szélső értéknek egy konkrét üzemanyag fogyasztási érték F-15A/C-ről.
Pótosok nélkül nézem eltérő tömeggel, hogy lásd az arányokat.
30 ezer láb, függesztmény nélkül
Akkor...
- 36 ezer font tömeg --> M0,55 0,1 nm/lb fogyasztás --->1 nm = 10 lb keró
- 48 ezer font tömeg ---> M0,65 0,087 nm/lb fogyasztás --> 1 nm = 11,5 lb keró
*http://www.hochwarth.com/misc/AviationCalculator.html
- Ez átlagosan akkor M0,6 sebesség és 10,85 lb keró /nm.
- M0,6 30 ezer lábon az 353 csomó.*
- Tehát egy óra alatt 353 nm --> 3830 lb keró.
Tehát, ha 10 km-en csak körözget, akkor 11500 lb keró elfogy.
De felszállásnak és emelkedésnek is van igénye mielőtt felmenne.
F-15C-ben van 13000 lb font tája.
Tehát ha felszáll, 0 függesztménnyel, köröz 3 órát, majd ezek után alapjáraton süllyed és vésztartalékkal száll le.
Persze nagyon könnyű gép mehetne magasabban, de az esetleg +10-15% idő, de ennyi.
És egy fegyvertelen gép haszna 0.
Ha a 21000 lb táji Szu-30 belső kerót nézem akkor látható hogy hülyeség.
Egy tankkal semmi sem repül ennyit. Ha csak ezeket az átlagértékeket nézném be, akkor jó talán 5,5 óra.
De hát ennek értelme semmi.
Ráadásul a nagyon nehéz gép esetén a fajlagos fogyasztás tovább romlik és kisebb optimális magasság is jön ki.
Egy 3 pótosos F-15C ami 60 ezer lb táján is van és légellenállás ott a fajlagos fogyasztás 0,06 nm/b táján van. Ez 16,6 lb / 1 nm.
Persze a Szu-30-on nincs pótos, nincs belső, de ott is romlik a tömeg miatt, mert nagyobb állásszög, nagyobb tömeg.
Amúgy ezért tervezek repteljesítményről minimális diagram és konkrét számokkal videót.
Mert akkor elkerülhető, hogy ilyen esetekben ne kelljen kérdezni. Megtanítom számolni a népet.
Mármint melyik gépnek?Kb mennyi a reális hatótávja, olyan 100%-os fegyverterheeléssel, ha önvédelemre a minimumot viszi, 4x AA rakétát, a többi fegyver földi csapásmérésre van, sima, butabombával, tehát odafelé full terhelés, vissza optimális esetben vissza hozza a 4x AA-t? értelem szeruen biztonságosan hazaérjen.
Van erre valami számolási metódus?
Mármint melyik gépnek?
Amúgy, ha érdekel a metódus részletesen, akkor a Militavia csatorna Oszirak Patreon extrája erről szól.
Az, ami a videóban csak kijelentés volt végig van számolva, eltérő módszerekkel a 3 gépnél azokkal a konfigokkal, amit említ a videó.
Tehát F-4E, F-16CJ manuallal az F-16A (kifejtve, hogy miért jó) és az F-15A csapásmérőként és ASF-fel.
Azt is kifejti az írás, hogy mikor kell tűpontosan számolni és mikor elég a felső becslés + egyszerűsítés és miért nem működött sanszosan az utóbbi Osziraknál.
Na igen.Mármint melyik gépnek?
Amúgy, ha érdekel a metódus részletesen, akkor a Militavia csatorna Oszirak Patreon extrája erről szól.
Az, ami a videóban csak kijelentés volt végig van számolva, eltérő módszerekkel a 3 gépnél azokkal a konfigokkal, amit említ a videó.
Tehát F-4E, F-16CJ manuallal az F-16A (kifejtve, hogy miért jó) és az F-15A csapásmérőként és ASF-fel.
Azt is kifejti az írás, hogy mikor kell tűpontosan számolni és mikor elég a felső becslés + egyszerűsítés és miért nem működött sanszosan az utóbbi Osziraknál.
Valamelyik dél amerikai Szu-30 változat munalja elérhető volt sok sok éve a neten. TSu-30 a téma.
Egy nyugati gép topikját sem olvasom, kivéve a Gipent.
Holnap utána guglizok, hogy mennyi kerót, meg fegyvert tud vinni a Su-30, hátha okosabb leszek.