Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

298775.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Nah, kb. csak hatodjára lett betéve a videó, csak megérte ezért is megnézni a topikot....
 
Az "external fuel tank" - al 13 órát tud a levegőben lenni, ez igaz lehet?


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: hete
Az "external fuel tank" - al 13 órát tud a levegőben lenni, ez igaz lehet?


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Légi utántöltéssel? Persze.
Még loiter üzemben sem jön ki ez sehogy.
Értsd ezt úgy, hogy a gép felteker a reptér fölé majd a leggazdaságosabb fogyasztással, amivel levegőben marad csak köröz majd leszáll a reptéren.

NULLA FÜGGESZTMÉNNYEL

Szélső értéknek egy konkrét üzemanyag fogyasztási érték F-15A/C-ről.
Pótosok nélkül nézem eltérő tömeggel, hogy lásd az arányokat.

30 ezer láb, függesztmény nélkül
  • 36 ezer font tömeg --> M0,55 0,1 nm/lb fogyasztás --->1 nm = 10 lb keró
  • 48 ezer font tömeg ---> M0,65 0,087 nm/lb fogyasztás --> 1 nm = 11,5 lb keró
Akkor...
  • Ez átlagosan akkor M0,6 sebesség és 10,85 lb keró /nm.
  • M0,6 30 ezer lábon az 353 csomó.*
  • Tehát egy óra alatt 353 nm --> 3830 lb keró.
*http://www.hochwarth.com/misc/AviationCalculator.html

Tehát, ha 10 km-en csak körözget, akkor 11500 lb keró elfogy.
De felszállásnak és emelkedésnek is van igénye mielőtt felmenne.
F-15C-ben van 13000 lb font tája.
Tehát ha felszáll, 0 függesztménnyel, köröz 3 órát, majd ezek után alapjáraton süllyed és vésztartalékkal száll le.

Persze nagyon könnyű gép mehetne magasabban, de az esetleg +10-15% idő, de ennyi.
És egy fegyvertelen gép haszna 0.

Ha a 21000 lb táji Szu-30 belső kerót nézem akkor látható hogy hülyeség.
Egy tankkal semmi sem repül ennyit. Ha csak ezeket az átlagértékeket nézném be, akkor jó talán 5,5 óra.
De hát ennek értelme semmi.

Ráadásul a nagyon nehéz gép esetén a fajlagos fogyasztás tovább romlik és kisebb optimális magasság is jön ki.
Egy 3 pótosos F-15C ami 60 ezer lb táján is van és légellenállás ott a fajlagos fogyasztás 0,06 nm/b táján van. Ez 16,6 lb / 1 nm.
Persze a Szu-30-on nincs pótos, nincs belső, de ott is romlik a tömeg miatt, mert nagyobb állásszög, nagyobb tömeg.

Amúgy ezért tervezek repteljesítményről minimális diagram és konkrét számokkal videót.
Mert akkor elkerülhető, hogy ilyen esetekben ne kelljen kérdezni. Megtanítom számolni a népet. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Légi utántöltéssel? Persze.
Még loiter üzemben sem jön ki ez sehogy.
Értsd ezt úgy, hogy a gép felteker a reptér fölé majd a leggazdaságosabb fogyasztással, amivel levegőben marad csak köröz majd leszáll a reptéren.

NULLA FÜGGESZTMÉNNYEL

Szélső értéknek egy konkrét üzemanyag fogyasztási érték F-15A/C-ről.
Pótosok nélkül nézem eltérő tömeggel, hogy lásd az arányokat.

30 ezer láb, függesztmény nélkül
  • 36 ezer font tömeg --> M0,55 0,1 nm/lb fogyasztás --->1 nm = 10 lb keró
  • 48 ezer font tömeg ---> M0,65 0,087 nm/lb fogyasztás --> 1 nm = 11,5 lb keró
Akkor...
  • Ez átlagosan akkor M0,6 sebesség és 10,85 lb keró /nm.
  • M0,6 30 ezer lábon az 353 csomó.*
  • Tehát egy óra alatt 353 nm --> 3830 lb keró.
*http://www.hochwarth.com/misc/AviationCalculator.html

Tehát, ha 10 km-en csak körözget, akkor 11500 lb keró elfogy.
De felszállásnak és emelkedésnek is van igénye mielőtt felmenne.
F-15C-ben van 13000 lb font tája.
Tehát ha felszáll, 0 függesztménnyel, köröz 3 órát, majd ezek után alapjáraton süllyed és vésztartalékkal száll le.

Persze nagyon könnyű gép mehetne magasabban, de az esetleg +10-15% idő, de ennyi.
És egy fegyvertelen gép haszna 0.

Ha a 21000 lb táji Szu-30 belső kerót nézem akkor látható hogy hülyeség.
Egy tankkal semmi sem repül ennyit. Ha csak ezeket az átlagértékeket nézném be, akkor jó talán 5,5 óra.
De hát ennek értelme semmi.

Ráadásul a nagyon nehéz gép esetén a fajlagos fogyasztás tovább romlik és kisebb optimális magasság is jön ki.
Egy 3 pótosos F-15C ami 60 ezer lb táján is van és légellenállás ott a fajlagos fogyasztás 0,06 nm/b táján van. Ez 16,6 lb / 1 nm.
Persze a Szu-30-on nincs pótos, nincs belső, de ott is romlik a tömeg miatt, mert nagyobb állásszög, nagyobb tömeg.

Amúgy ezért tervezek repteljesítményről minimális diagram és konkrét számokkal videót.
Mert akkor elkerülhető, hogy ilyen esetekben ne kelljen kérdezni. Megtanítom számolni a népet. ;)




Kb mennyi a reális hatótávja, olyan 100%-os fegyverterheeléssel, ha önvédelemre a minimumot viszi, 4x AA rakétát, a többi fegyver földi csapásmérésre van, sima, butabombával, tehát odafelé full terhelés, vissza optimális esetben vissza hozza a 4x AA-t? értelem szeruen biztonságosan hazaérjen.
Van erre valami számolási metódus?
 
Kb mennyi a reális hatótávja, olyan 100%-os fegyverterheeléssel, ha önvédelemre a minimumot viszi, 4x AA rakétát, a többi fegyver földi csapásmérésre van, sima, butabombával, tehát odafelé full terhelés, vissza optimális esetben vissza hozza a 4x AA-t? értelem szeruen biztonságosan hazaérjen.
Van erre valami számolási metódus?
Mármint melyik gépnek? :)

Amúgy, ha érdekel a metódus részletesen, akkor a Militavia csatorna Oszirak Patreon extrája erről szól.
Az, ami a videóban csak kijelentés volt végig van számolva, eltérő módszerekkel a 3 gépnél azokkal a konfigokkal, amit említ a videó.
Tehát F-4E, F-16CJ manuallal az F-16A (kifejtve, hogy miért jó) és az F-15A csapásmérőként és ASF-fel.

Azt is kifejti az írás, hogy mikor kell tűpontosan számolni és mikor elég a felső becslés + egyszerűsítés és miért nem működött sanszosan az utóbbi Osziraknál.
 
Mármint melyik gépnek? :)

Amúgy, ha érdekel a metódus részletesen, akkor a Militavia csatorna Oszirak Patreon extrája erről szól.
Az, ami a videóban csak kijelentés volt végig van számolva, eltérő módszerekkel a 3 gépnél azokkal a konfigokkal, amit említ a videó.
Tehát F-4E, F-16CJ manuallal az F-16A (kifejtve, hogy miért jó) és az F-15A csapásmérőként és ASF-fel.

Azt is kifejti az írás, hogy mikor kell tűpontosan számolni és mikor elég a felső becslés + egyszerűsítés és miért nem működött sanszosan az utóbbi Osziraknál.



Su-30 a téma.
Egy nyugati gép topikját sem olvasom, kivéve a Gipent.
Holnap utána guglizok, hogy mennyi kerót, meg fegyvert tud vinni a Su-30, hátha okosabb leszek.
:confused:
 
Mármint melyik gépnek? :)

Amúgy, ha érdekel a metódus részletesen, akkor a Militavia csatorna Oszirak Patreon extrája erről szól.
Az, ami a videóban csak kijelentés volt végig van számolva, eltérő módszerekkel a 3 gépnél azokkal a konfigokkal, amit említ a videó.
Tehát F-4E, F-16CJ manuallal az F-16A (kifejtve, hogy miért jó) és az F-15A csapásmérőként és ASF-fel.

Azt is kifejti az írás, hogy mikor kell tűpontosan számolni és mikor elég a felső becslés + egyszerűsítés és miért nem működött sanszosan az utóbbi Osziraknál.
Na igen.
Érthetően el van magyarázva végre!
Még én is megértettem, pedig ha valami a akkor a repülők távol állnak tőlem.
Jó műsor volt. ( Először csak meghallgattam.)
 
Su-30 a téma.
Egy nyugati gép topikját sem olvasom, kivéve a Gipent.
Holnap utána guglizok, hogy mennyi kerót, meg fegyvert tud vinni a Su-30, hátha okosabb leszek.
:confused:
Valamelyik dél amerikai Szu-30 változat munalja elérhető volt sok sok éve a neten. T
Az F-15A/C-é elérthető 1979 és 1984-es kiadás is. Annak nézd meg a 8 rakétás nehéz gép fogyasztási értékeit, fegyver nélkül és bombákkal.
Közelítésként ezek lehetnek a szélső fogyasztási értékek különféle konfigokban.

A Szu-30 belső készlete 20700 font tája, de ugye van tartalék és nem kifogyasztható mennyiség is.

F-15-nél ez a 30 ezer lábas diagram.
eC9bHa4.png
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and bel