Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Hát ez most hogy jön ide?
Amiről te beszélsz, az az egyik Mi-8-asunk volt.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Repülőesemények_és_katasztrófák_a_magyar_repülőcsapatoknál_(1948-tól)#Mi–8

"1976. január 22-én a 10 422-es Mi–8T bonyolult időjárási viszonyok (erős havazás) között végzett kiképzési repülése közben mindkét hajtóműve leállt, majd Káptalanfüred térségében a Balatonra szálltak, a gép megrongálódott. A személyzet – Kufa Mihály őrnagy elsőpilóta gépparancsnok, Dányi Balázs hadnagy másodpilóta, Bertalan Béla őrmester fedélzeti technikus – a helikoptert elhagyta, de a hideg vízben fellépő hipotermia (kihülés) miatt életüket vesztették."

Szentkirályszabadja közel van a Balatonhoz, nem egy gép a tóba esett, ilyen-olyan okokból. Nézd át a fenti listát. Ahogy esett máshova is.
De láttál te már magyar pilótát tengeri életmentő felszereléssel, netán VMSzK ruhában? Értem én, hogy "Magyar Tenger", de az még januárban is csak egy tó.
Azért mindent mindennel már ne keverjünk össze...
Mit nem értesz? Ide is kellene az a védőruha.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ilyen alapon semmiféle haditechnikai eszköz se fontos és időszerű, mert alig van köztük, aminek valaha is kihasználták a max lehetséges kapacitását. Sok fegyver egyszerűen már a létezésével is hat, valóságos kihasználás nélkül.
"A Szu-34 Szíriában bizonyította,hogy fontos és időszerű."
Pont ezt nem bizonyította.
Ha már volt, használták, de meglettek volna nélküle is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 078
113
Magyarországon van Balaton, Velencei tó, Tisza tó, Duna és Tisza folyó.
Mégse kell vízi életmentő felszerelés egy szállítóhelikopterre, mert ezek egyike se tenger.
A katapultülésekhez meg ott van a tutaj, ami még a Hortobágy közepén is fel fog fújódni.

Amúgy az oroszoknál jóval nagyobb folyók meg tavak vannak és még ők se hordják mindig a spec kiegészítőket. Ahogy az amerikaiak vagy a többi náció se.
Az űrhajó meg más tészta.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 620
8 911
113
Mit nem értesz? Ide is kellene az a védőruha.

A ASZP-t csak a vadászpilóták hordták, és tudtommal csak a külföldi éleslövészeteken. Lehet,hogy még a Szu-22-esekhez is volt, ezt nem tudom. MiG-29-es hajózókon láttam,fényképeken. Azt,hogy a helikopterszemélyzeteknek is lett volna, nem tudom. Az oroszoknál időnként rajtuk is látni. Viszont sajnos ez nem feltétlenül mentette volna meg a Mi-8-as hajózószemélyzetének életét. Az ASZP a vízfelszínen tart, mint egy mentőmellény, de a kihűlés ellen nem véd. Ahhoz már a VMSZK ruha kellett volna. Az viszont úgy tudom,hogy soha semmilyen formában semmilyen alakulatnál sem lett rendszeresítve Magyarországon.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 078
113
A T-10-24-es, amivel 1982-ben Pugacsovval a pilótafülkéjében először tesztelték az előszárnyas kialakítást.

dyP-Mol8tQhvOfbAEZxhXaS3uCnGUworGp6A_krmVAxWAImhEIw9NSCy87keM2tjWIKacjBKTWbWHFH1kiQmOzHJuwtWVg


main-qimg-014fb241913997169289e95d662955e7


Ezzel a géppel az extra kacsaszárnynak a Szu-27-es manőverezőképességre gyakorolt kedvező hatásait vizsgálták. Hasonló gépek, illetve szélcsatorna modellek épültek Nyugaton is, az F-15-ös, F-16-os és F-18-as gépekből is. A kacsaszárny alkalmazása már 1977-ben, még a legelső T-10-es verzió első repülése előtt felmerült, hiszen akkor még a terv az volt, hogy a leendő gép a MiG-31-es Zaszlon radarjának egy változatát kapja, ami kb 200kg-al lesz nehezebb és ez a súlypontot előrevitte volna. Ez a radar végül időre nem készült el, de a fejlesztése nem állt le. 1983-ban indult a Barsz radar programja, ami a Szu-27M-ekbe került volna, de végül a Szu-30MKI-ba és ezek leszármazottaiba épült be.

Hanem a fenti T-10-24-es más miatt is érdekes. Ebből indult ki a T-10K, vagyis a Szu-27K/Szu-33-as, ahol a kacsaszárnnyal nem az orrnehézséget, hanem a hatalmas fékszárnyrendszer bólintó nyomatékát kompenzálták. És mellesleg itt is javult a gép manőverezőképessége.

Ha figyelmesen megnézzük a képet, akkor látszik, hogy a katapultülés beépítési szögét az F-16-oshoz hasonlóan 30 fokra hátradöntötték, ezt később a Szu-27M/Szu-35-ösök örökölték, de csak azok. Máshol, de még a 2003 utáni Szu-35BM/Sz gépeknél sem vették elő.

A másik pedig a kétrészessé átalakított lehajtható belépőél, ami a kilépőéli flaperonok fesztávjával egy vonalban került osztásra.
Ezt később egy Szu-27-es verzión se alkalmazták, de hasonló van az új MiG-29K-n és az abból kifejlesztett MiG-35-ösön.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 078
113
Szu-27-es repülése 1991-ben, Poznanban:


A gép egy szériapéldány volt az egyik Lengyelországban állomásozó gépek közül.

316.jpg

A pilótája Vlagyimir Vavrionov ezredes (nem dedikált gyári tesztpilóta, csak a helyi szovjet alakulat egyik bemutatóra kijelölt repülőgépvezetője) - bár én kerülöm ezeket a nagy frázisokat - a látottak alapján a bemutatórepülésével leiskolázott mindenkit.

Nálunk ebben az évben Taszáron Vaclav Vasek MiG-29-ese mellett az amerikai, Bitburg-i F-15C volt az egyik nagy mutatvány (jó, meg a Thunderbirds, de az inkább csak cirkusz).

Az Eagle pilótája Robert Turner őrnagy (akkor még nem voltak külön demo team-ek az USAF-nál, Turner a Bitburgi bázis állományából került kiválasztásra, hasonlóan a szovjetek, vagy akár a magyarok gyakorlatához) becsülettel ugyanúgy repülte a gépét Poznanban is:


Látszik, hogy a szovjet pilóta (még 1991-ben vagyunk) az amerikai koreográfiáját “nyúlta le” az átstartból indított ugrással, de igyekezett még azt is megtromfolni.
A fordulói igen szűkek, igen energikusak.
Abban az időben ez a program teljesen új dolog volt.