És ahogy fentebb írtam, ott van még az erőforrás-optimalizáció is.
Persze, hogy az orosznak nincs elég pénze egyszerre mindet Szu-35Sz/Szu-57-el leváltani, pedig a pilótáik "biztos ezt szeretnék". Naná.
De ez nem így megy.
Ugyanis, ha lenne pénzük elég, akkor se cserélnének le egyből mindent a kiforratlan, ismeretlen új rendszerre, pláne, ha van még üzemidő a régiben.
Az orosz sem ég feltétlen a vágytól, hogy a világ összes pénzét a legmodernebb technikára költse, csak mert az újabb.
Ilyet még a dollárnyomtató amerikai se tesz.
1997-ben szállt fel az F-22 Raptor 4001-es számú prototípusa és 2006-ban rendszeresítették a rendszert az USAF-nál.
Ehhez képest Lakenheath-en 2021-ig volt hadrendben az F-15C, pedig, ha megkérdezték volna a pilótákat, biztos örültek volna a Raptornak az öreg sasok helyett.
De ez senkit se érdekel ott se, mert amíg a feladatukat el tudják látni a régi vassal, addig elég lesz máshova az új gép. Többek közt emiatt is állt le 187 darab után az F-22 program, pedig lett volna rá pénz, ha akartak volna rá költeni. Se szankciók, se technológiai nehézségek nem sújtották az amerikaiakat.
Magyarán szólva kettőn áll a vásár. Egyrészt adva van a pénzhiány, ami limitálja a lehetőségeket, másrészt ha nem muszáj, semelyik kormány se akar feleslegesen költeni.
Persze, hogy az orosznak nincs elég pénze egyszerre mindet Szu-35Sz/Szu-57-el leváltani, pedig a pilótáik "biztos ezt szeretnék". Naná.
De ez nem így megy.
Ugyanis, ha lenne pénzük elég, akkor se cserélnének le egyből mindent a kiforratlan, ismeretlen új rendszerre, pláne, ha van még üzemidő a régiben.
Az orosz sem ég feltétlen a vágytól, hogy a világ összes pénzét a legmodernebb technikára költse, csak mert az újabb.
Ilyet még a dollárnyomtató amerikai se tesz.
1997-ben szállt fel az F-22 Raptor 4001-es számú prototípusa és 2006-ban rendszeresítették a rendszert az USAF-nál.
Ehhez képest Lakenheath-en 2021-ig volt hadrendben az F-15C, pedig, ha megkérdezték volna a pilótákat, biztos örültek volna a Raptornak az öreg sasok helyett.
De ez senkit se érdekel ott se, mert amíg a feladatukat el tudják látni a régi vassal, addig elég lesz máshova az új gép. Többek közt emiatt is állt le 187 darab után az F-22 program, pedig lett volna rá pénz, ha akartak volna rá költeni. Se szankciók, se technológiai nehézségek nem sújtották az amerikaiakat.
Magyarán szólva kettőn áll a vásár. Egyrészt adva van a pénzhiány, ami limitálja a lehetőségeket, másrészt ha nem muszáj, semelyik kormány se akar feleslegesen költeni.