Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 788
8 397
113
286679.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 196
61 190
113
Az egykori Szu-37-es a berlini ILA-n, 1998-ban:


Érdekes, hogy a németek már ekkor is csak mint kísérleti hajtóműként hivatkoztak a gép hajtóművére, ami igaz is volt.
Dacára az oroszok akkori marketingjének, az AL-37FU néven emlegetett, átalakított AL-31F, csak egy előtanulmány volt ahhoz a verzióhoz képest, ami korábban, az 1997 év végén debütált a legelső Szu-30MKI prototípusában, AL-31FP néven.
Az AL-37FU fúvócsöve eleggé ideiglenes módon volt kialakítva, ráadásul ekkor még csak függőlegesen fel- és lefelé tudott mozogni.
A egysíkú kitérítés az AL-31FP-nél sem változott, de el lett forgatva 32 fokkal.
Ezt a megoldást aztán egy az egyben megörökölte a későbbi Szu-35Sz hajtóműve, ami ideiglenesen a Szu-57-esek első szériájában is alkalmazásra került.
Az AL-41F-1Sz alkalmazása a Szu-57-esen ugyan csak egy kényszer szülte megoldás, de a 30-as hajtóműről eddig elérhető felvételek tanúsága szerint ott is egy az egyben a 32 fokosan elforgatott, egy síkban mozgó vektorálás lesz a módi.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 196
61 190
113
Nincs karnis! Jobban is néz ki így a gép...

287451.jpg


És még csak nem is a Vityazi madara, hanem egy hétköznapi harcigép. A Vityazi ugyanis azzal kezdte, hogy az ő gépeiről leszedette a függönyt, hiszen ők úgyse használják, meg amúgy is csak zavarja a kilátást, ami a szoros kötelékeknél nem szerencsés.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 196
61 190
113
Így múlik el egy világ dicsősége, avagy a 2002 decemberében lezuhant egykori Szu-37-es (No. 711-es Szu-27M) műszerfalának kerete az ebay-en kötött ki. Lehet rá licitálni:

s-l1600.jpg