Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 554
84 940
113
Vojennaja Prijomka tegnapi adásának főszereplője a Szu-35Sz


Az adás főszereplője a 4++ generációs Szu-35S vadászrepülőgép. A fedélzetén nyolc tonna fegyverrel és 12 függesztési ponttal , ez a rendkívül manőverezhető repülőgép nagy teherbírással és kategóriájában rekord hatótávolsággal rendelkezik - több mint 3500 km. A Szu-35Sz végig uralta az eget a szíriai hadjárat során, de most már a légvédelem teljes értékű résztvevője. Fegyverei között általában nincsenek bombák, de vannak légi célpontok, földi célpontoktámadására szolgáló rakéták, valamint egy speciális, az antiradaros, amelyet légvédelmi rakétarendszerek, köztük az amerikai Patriot megsemmisítésére terveztek.

Hogy beszéljen arról, hogyan vadásznak vadászpilótáink ellenséges repülőgépekre, helikopterekre és ellenséges légvédelmi rendszerekre, Alekszej Jegorov, a „Katonai Elfogadás” házigazdája az SVO zóna területén található katonai repülőtérre megy, és több időt tölt ott, találkozik a VKSz legjobb ászaival.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 554
84 940
113
Vojennaja Prijomka tegnapi adásának főszereplője a Szu-35Sz


Az adás főszereplője a 4++ generációs Szu-35S vadászrepülőgép. A fedélzetén nyolc tonna fegyverrel és 12 függesztési ponttal , ez a rendkívül manőverezhető repülőgép nagy teherbírással és kategóriájában rekord hatótávolsággal rendelkezik - több mint 3500 km. A Szu-35Sz végig uralta az eget a szíriai hadjárat során, de most már a légvédelem teljes értékű résztvevője. Fegyverei között általában nincsenek bombák, de vannak légi célpontok, földi célpontoktámadására szolgáló rakéták, valamint egy speciális, az antiradaros, amelyet légvédelmi rakétarendszerek, köztük az amerikai Patriot megsemmisítésére terveztek.

Hogy beszéljen arról, hogyan vadásznak vadászpilótáink ellenséges repülőgépekre, helikopterekre és ellenséges légvédelmi rendszerekre, Alekszej Jegorov, a „Katonai Elfogadás” házigazdája az SVO zóna területén található katonai repülőtérre megy, és több időt tölt ott, találkozik a VKSz legjobb ászaival.
A videóban látható, ahogy mezei körülmények között(1 nap) cserélik a gép egyik-már lejárt üzemidejü AL-41-F1Sz hajtómüvét
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 612
6 082
113
A Szu-35Sz végig uralta az eget a szíriai hadjárat során, de most már a légvédelem teljes értékű résztvevője.
.
.
Könnyű úgy uralni az eget, hogy nincs ellenség ott. A török, izraeli vadászgépekkel meg kerülték az érintkezést. A világ szempontjából nyilván jobb, hogy kerülték az érintkezést, ez a része rendben is van, de ez a sikerhiradó a gépről azért ezzel együtt is túlzás. Majd ha jön az első csata az ukránoknak átadott, régi verziós F-16 gépekkel, akkor majd tisztul a kép, hogy a Szu-35 és az R-77-1 mire jó.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 612
6 082
113
Hol voltak ott török meg izraeli vadászgépek? Az ún. koalíciós erők a Eufrátesztól keletre fekvő területeket(légteret) ellenőrizte.
.
A Szu-35 és az R-77-1 rakéta nem akkor jelent meg Sziriában válaszul, miután a törökök lelőtték a Szu-24-est? Másrészt az izraeliek is sokszor bombázták Sziriát, azután az oroszok csak nézték. 2018-ban négy F-16 Latakiát bombázta le például.
 
  • Szomorú
Reactions: Kim Philby

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 554
84 940
113
.
A Szu-35 és az R-77-1 rakéta nem akkor jelent meg Sziriában válaszul, miután a törökök lelőtték a Szu-24-est? Másrészt az izraeliek is sokszor bombázták Sziriát, azután az oroszok csak nézték. 2018-ban négy F-16 Latakiát bombázta le például.
A Török légtérben(-ből), illetve a zsidók libanoni légtérből támadták Szíriát.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 734
66 346
113
Új Szu-30SzM2-es az irkutszki gyár repteréről száll fel:

2jv940aeej6j2h0cfbxn7f9n9871ykoq.jpg
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 827
10 730
113
Vojennaja Prijomka adását nost néztem meg így írok némi kiegészítést,azoknak, akik egyáltalán nem beszélnek oroszul. Egyrészt láthatjuk, hogy már a hajózó nem Makarovot, Sztecskint, hanem a könnyebb, erősebb, pontosabb, nagyobb tárkapacitású Lebegyev Kompakt Pisztolyt hordja magánál, önvédelmi céllal. Cserélték a rádiót is, ami a mellényben van. A régivel nagyon elégedetlenek voltak. Ezt a fiatal hajózótól tudjuk meg. A tervezőirodák garanciális mérnökei ugyanúgy járnak ki a repterekre, részt venni az üzemeltetésben 1-3 hónapos turnusokban, feladattól függően, mint Szíriában. A Szu-35-ön 100-nál több változtatást hajtottak végre a tapasztalatok alapján. Változott, gyorsabb lett a gyártási folyamat is. Megint említik a Hibinit. Amit minden Szu-35 visz magával, mert az az elv, hogy merevszárnyú harci repülőgép elektronikai zavarórendszer nélkül nem szállhat fel feladatra. A Szu-25-ösökre is mindig pakolnak. A lényeg a Hibini működéséről: kettő konténerből áll. Az egyik a vevő, a másik az adó. A vevő veszi az ellenséges tűzvezető radar jelét, majd azt továbbítja a pilótafülke mögötti agyba, ami felismeri az adatbázisból az eszközt, és eszközspecifikusan parancsot ad az adó konténernek, hogy sugározzon olyan jeleket, amivel totál meghülyítik az ellenséges radart, hamis célinformációkat generálva neki. Komoly változások történtek az IUSZ-ban is (információs vezérlő rendszer), ami lényegében egy "szuperkompjuter" a gépben, és az a feladata, hogy segítse a hajózót a gép vezetésében és a harcfeladat végrehajtásában.
A H-31-es radargyilkos rakétáról pár szó: pontos, és megbízható. Általában egy elég a lérak komplexum megsemmisítéséhez.
Az idősebb pilóta akivel beszélt Jegorov, egy gárdaezred parancsnokhelyettese. Szíriában 250 az SZVO-ban pedig eddig 300 bevetést repült Szu-35-össel, tehát nem mondható tapasztalatlannak. Azt mondja, hogy a fő különbség Szíria és az SZVO között, a rétegesen tagolt, állandóan dolgozó és készenlétben lévő légvédelem. Ő főleg pont a légvédelemre dolgozott. "Patriotja még nincs", de az ellenséges kézen lévő szovjet légvédelmi rendszerekből többet is megsemmisített: Sz-300V, Sz-300P, Tor, Osza, Buk. És a többségüket egy lövésből vágta tönkre. Ezen kívül légi győzelmei is vannak, főként R-73-as rakétákat alkalmazott a légiharcban.
A végén még azt is elárulta az ezredparancsnok helyettes, hogy "készülnek meglepetésekkel", konkrétan új légiharc rakétákkal, amelyekről konkrétumot nem mondhat, de már látták, ismerik, és a nagyon intenzíven manőverező célokkal is el fog bírni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 554
84 940
113
A végén még azt is elárulta az ezredparancsnok helyettes, hogy "készülnek meglepetésekkel", konkrétan új légiharc rakétákkal, amelyekről konkrétumot nem mondhat, de már látták, ismerik, és a nagyon intenzíven manőverező célokkal is el fog bírni.
Konkrétan azt mondta, hogy, ha megjelemik az F-16 megjelenik az új rakéta is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 734
66 346
113
A nagy manőverezőképességű rakétáról csak sejtéseim vannak, ugyanakkor a nyugati fórumokon elterjedt vélekedéssel szemben a 610M gyártmány, vagyis az R-37M már szinte alap függesztmény és pont, hogy dolgoznak az utódon, a 810-es gyártmányon, azaz az ultra-BVR eszközök terén is lesz ujdonság.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 400
84 270
113
Konkrétan azt mondta, hogy, ha megjelemik az F-16 megjelenik az új rakéta is.
Azért ez így barokkos túlzás. A rendszerbeállítás egy folyamat, láthattuk szíriában is, hogy fokozatosan terjedt el az R-77-1, pedig az nem is egy teljesen új rakéta. Arról pedig ne feledkezzünk meg, hogy F-16 már van. Sokkal inkább igaz úgy az állítás, hogy jönni fog az új rakéta amint kész lesznek vele.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 734
66 346
113
Igen igen, láttam, hogy megelőztél.
Amúgy szerintem még ebben sincs erősebb hajtómű, illetve a radarja végül nem az Irbisz lett, hanem a szíriai és ukrajnai tapasztalatok alapján a meglévő Barsz kapott egy továbbfejlesztést.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 554
84 940
113
Igen igen, láttam, hogy megelőztél.
Amúgy szerintem még ebben sincs erősebb hajtómű, illetve a radarja végül nem az Irbisz lett, hanem a szíriai és ukrajnai tapasztalatok alapján a meglévő Barsz kapott egy továbbfejlesztést.
Igen, a mostani(08.10.) OAK poszt sem említi, ahogy olvastad magyarul új hajtómüvet és Irbist. Nem hiszem, hogy tudnának nagyobb mennyiségben, tehát a Szu-35Sz mellett a Szu-30SzM2 számára is gyártani, most, amikor a Szu-35Sz gyártási kapacitás a makszimumon van.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 554
84 940
113
Azért ez így barokkos túlzás. A rendszerbeállítás egy folyamat, láthattuk szíriában is, hogy fokozatosan terjedt el az R-77-1, pedig az nem is egy teljesen új rakéta. Arról pedig ne feledkezzünk meg, hogy F-16 már van. Sokkal inkább igaz úgy az állítás, hogy jönni fog az új rakéta amint kész lesznek vele.
A pilóta arra értette, ha megjelennek az ukrán légtérben az F-16 gépek és aktívan részt vesznek a harci folymatokban. Ezért jó, haaz ember tud oroszul, hogy megérti a teljes szöveget és elemezni értelmezni tudja,majd megjegyzi. Két gép volt látható Zelenszkij propaganda videóján. Hol az F-16 gépek, hol az a 10 amit állítólag átadtak?
Netán Moldovában?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 734
66 346
113
Nem, a SZU-34-en jelent meg először a +1 pilon szarnyanként az oroszoknál. Aztán, ha jól emlékszem ugyanazt a szárnyat kapta a SZU-35Sz is, de ebben nem vagyok teljesen biztos.
Lényegében így van, ahogy írod, habár mivel a Szu-34-es prototípusa, a Szu-27IB csak 1990 április 13-án szállt fel először, így igazából időrendben az első T-10-esek, melyeknek már négy fegyvertartós volt a szárnyuk, a Szu-27M és a K voltak.
Ezek közül a T-10M gépek jelentek meg először 12 pilonnal, majd a T-10K gépek is, melyek sorozatgyártott példányai, a Szu-33-asok viszont hiába rendelkeznek szárnyanként négy fegyvertartóval, ezt szinte soha nem használták, mert a fedélzeti üzem során a felszállótömeg korlát miatt nem volt mód függeszteni oda semmit. A Szu-27K tengeri próbáinál, legnagyobb tömegű függesztmény teszt során ugyan a szárnyakon fent volt a négy pilon és két-két R-27 és két-két R-73 volt a szárnyakon, de mégiscsak tíz pilonos volt a terhelés, mert a törzs alatti két pilonra meg nem raktak semmit. És ezek is csak légiharc rakéták voltak és ez volt a maximum!

Vissza az időrendhez, a négypilonos szárny igaz ugyan, hogy az 1988-as Szu-27M-en jelent meg előbb és igaz, hogy ebből lett a Szu-35 1992-ben, ahogy az is igaz, hogy 1996 és 98 között a légierő kapott 3 szériapéldányt is ezekből a gépekből, de a Szu-35-öst végül nem rendszeresítették soha.
Mindeközben viszont a Szu-30-as típusok mindkét ága, tehát az irkutszki és a komszomolszki is 4 fegyvertartós szárnyakat kapott, majd 2006-tól rendszeresített Szu-34-es lett végül az első olyan T-10-es családtag, ami 12 függesztési ponttal renxelkezett és az orosz légierő rendszeresítette is.
Mivel a Szu-30-asok korai változatai (Szu-27PU) bár a kilencvenes évek elejétől már kezdtek megérkezni az orosz légierőhöz, viszont ezek - hasonlóan a meglévő Szu-27PU és Szu-27UB gépekhez - még csak 10 fegyvertartóval bírtak.
Ugyanis maga az orosz légierő 12 fegyvertartós Szu-30-as verziókat majd csak valamikor 2012 után, kb az első széria Szu-35Sz gépekkel egy időben kezdi beszerezni.

És végül mégegy csavar a sztoriban:
Valójában az 1980-ban megépült T-10Sz a korábbi, elbaltázott T-10-eshez hasonlóan két nagy rakétát vitt volna a szárnyán, de erről végül lemondtak, így a Szu-27P és UB gépek 10 pilon lekezeléséhez tervezett fegyverrendszerrel rendelkeztek.
Ehhez képest már a nyolcvanas években megjelent volna a szárnyon lévő nagypilonra szerelhető dupla adapter, amire pilononként két B-20, B-13 NIR blokkot, vagy akár két FAB-500M62 bombát is függeszthettek volna.
Viszont ahogy az amerikaiakkal kötött megállapodás során az F-15C/D se kapott hagyományos bombafegyverzetet (pedig elvégezték az összes rendszerbeállító tesztet az McDD emberei is), úgy a szovjet front légierő számára készült Szu-27Sz gépek se kapták meg a dupla adaptereket.
Ami pedig a fegyverhasználatot illeti, a gépek fedélzeti pilon visszajelző műszere a szimpla pilonra függesztett dupla fegyverzetet egynek vette és párosan, szimultán működtette.

Természetesen az izraeliek köszönték szépen az F-15C/D gépek kifejlesztett csapásmérő képességét, mivel rájuk nem vonatkozott az amerikai-szovjet megállapodás.
Ugyanígy a kilencvenes évek elejétől export piacon megjelent kínai, vietnami, indonéz, majd indiai Szu-27SzK és Szu-30K gépeken is megvolt a dupla adapter, majd a későbbi példányokon már a 4 fegyvertartós szárny is.