Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 734
66 337
113

Érdekes megfejtés, nem kevés kritikával az unalomig mantrázott "unsafe, unprofessional" kötelező NORAD nyilatkozatot illetően, mivel adja magát a kérdés, hogy a nagyon profi F-16-ost mégis hogy lephette meg így a Szuhoj?
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 448
13 852
113

Érdekes megfejtés, nem kevés kritikával az unalomig mantrázott "unsafe, unprofessional" kötelező NORAD nyilatkozatot illetően, mivel adja magát a kérdés, hogy a nagyon profi F-16-ost mégis hogy lephette meg így a Szuhoj?
itt a lényeg:
de mint ők is mondják ez oda-vissza megy közöttük:)
és egy vélemény egy gyakorlott pilótától:)

"F-16 was approaching the Tu-95. The escorting Su-35 told him to buzz off. And as has already been pointed out by other pilots, there's nothing crazy about the maneuver, nor is it unsafe. When going in front, he already has the stick forwards, making sure he wont be getting TOO close. Meaning this is pure skilled flying. "8 feet" BS! Wingspan of over 15m and you can fit nearly a whole wingspan between them. 30-40ft more like it. "best in the world" Sure, you keep telling yourself that... Faerytales are always interesting."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 135
80 995
113
Ukraine’s Su-27 Shown with GBU-39 Small Diameter Bombs for the First Time...

GZm8qFPXUAU-u4W
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

kiskrumpli

Well-Known Member
2017. szeptember 29.
634
2 689
93
Nem aggódok, de ha már promo, legyen rajta a más (is).
Milyen promó? Honnan tudod hogy ez nem egy kiképzőrepülés volt? Ha éles, hol vannak a levegő-levegő rakéták, és az ECM podok a szárnyvégekről? Mindet ellőtte? A nir blokkok is üresek ha jól látom. Ne temesd már el egy kép alapján az egész orosz légierőt. Vagy te láttál olyan videót, ahol ilyen konfiggal repültek éles bevetést?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 397
84 266
113
Milyen promó? Honnan tudod hogy ez nem egy kiképzőrepülés volt? Ha éles, hol vannak a levegő-levegő rakéták, és az ECM podok a szárnyvégekről? Mindet ellőtte? A nir blokkok is üresek ha jól látom. Ne temesd már el egy kép alapján az egész orosz légierőt. Vagy te láttál olyan videót, ahol ilyen konfiggal repültek éles bevetést?
Ezek nagy részt még háború előtti képek...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 734
66 337
113
Régi terv, hogy a Szu-35Sz hajtóművét megkapnák olyan típusok is, mint a Szu-30M2, Szu-30SzM, vagy a Szu-34-es, csakhogy ezekbe nem fér be a nagyobb belépő keresztmetszet miatt az AL-41F-1Sz, vagyis a 117Sz gyártmány, mivel annak az eredeti 905mm helyett 932mm-es belépő átmérője van.

Az új AL-51F, vagyis a 30-as gyártmány meg mégannyira se fér be, mert bár minden rögzítési mérete azonos a 117-essel (ami a 117Sz mégtovább növelt tolóerejű változata), de a belépő keresztmetszete mégtovább nőtt, immáron 1140mm-re.

A megoldás a kínai légiszalon orosz standján most bemutatott 177Sz gyártmány, vagyis egy hibrid.
Kívülről a régi AL-31F, vagy FP (az F a normál, az FP a TVC-s), de belülről a 30-as hajtómű gázgenerátorát kapta meg, így a belőle kipréselt tolóerő ezáltal ugyanaz lett, mint a Szu-35Sz gépé, azaz 88,7 / 145kN.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 397
84 266
113
Régi terv, hogy a Szu-35Sz hajtóművét megkapnák olyan típusok is, mint a Szu-30M2, Szu-30SzM, vagy a Szu-34-es, csakhogy ezekbe nem fér be a nagyobb belépő keresztmetszet miatt az AL-41F-1Sz, vagyis a 117Sz gyártmány, mivel annak az eredeti 905mm helyett 932mm-es belépő átmérője van.

Az új AL-51F, vagyis a 30-as gyártmány meg mégannyira se fér be, mert bár minden rögzítési mérete azonos a 117-essel (ami a 117Sz mégtovább növelt tolóerejű változata), de a belépő keresztmetszete mégtovább nőtt, immáron 1140mm-re.

A megoldás a kínai légiszalon orosz standján most bemutatott 177Sz gyártmány, vagyis egy hibrid.
Kívülről a régi AL-31F, vagy FP (az F a normál, az FP a TVC-s), de belülről a 30-as hajtómű gázgenerátorát kapta meg, így a belőle kipréselt tolóerő ezáltal ugyanaz lett, mint a Szu-35Sz gépé, azaz 88,7 / 145kN.
És ez minek a rovására törtenhetett? Nem viccből növelték meg a belépő keresztmetszetet. És ez mégis miért jó? Az lenne az igazi az oroszoknak, ha a teljes Flanker flottához 1 hajtómű lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 734
66 337
113
És ez minek a rovására törtenhetett? Nem viccből növelték meg a belépő keresztmetszetet. És ez mégis miért jó? Az lenne az igazi az oroszoknak, ha a teljes Flanker flottához 1 hajtómű lenne.
Nagyon jó meglátás, de azt is látni kell, hogy vannak fizikai korlátok.
A nagyobb tolóerőre is igényt tartottak, meg a sorozatgyárthatóság és az üzemeltethetőséghez szükséges rendszerazonosság is fontos szempont.
De a mértekorlát egy súlyos akadály.

Így jött ki tehát a matek, hogy a különféle méretű szívócsatornával szerelt gépeket utólag már nem faragják át, csak, hogy erősebb hajtóműveket installáljanak, de pont kapóra jön az új hajtómű, amelyhez meg nem árt, ha más okból is fel tudják futtatni a kritikus komponensek gyártását, nem csak a Szu-57-es miatt.

Ezért aztán a Szu-57-es leendő új hajtóműve lesz az alap, ez a legerősebb, ennek a gázgenerátora a legmodernebb és legpotensebb. És minden hajtómű lelke a gázgenerátor szekció, ennek állapota határozza meg leginkább a hajtómű üzemidejét.

Ezért a 30-as hajtómű a 1140mm-es belépő keresztmetszetű kisnyomású forgórésszel kb 170kN-t fog tudni, míg a 905mm-es "klasszikussal" 145-öt.
És nyilván alkalmazható lesz majd a Szu-35Sz esetében is, ahol a 932mm-es belépő keresztmetszet miatt valamiféle köztes tolóerő lesz majd elérhető.
A Szu-35Sz széria példányai most a normál, békeidős beállítással 139-140 kN-t tudnak, míg a spec üzemmódon 145-öt.
A Szu-57-esekben viszont már 155kN-t, de a 30-as hajtómű technológiájával már most elérték fékadon a 160kN-t is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 397
84 266
113
Nagyon jó meglátás, de azt is látni kell, hogy vannak fizikai korlátok.
A nagyobb tolóerőre is igényt tartottak, meg a sorozatgyárthatóság és az üzemeltethetőséghez szükséges rendszerazonosság is fontos szempont.
De a mértekorlát egy súlyos akadály.

Így jött ki tehát a matek, hogy a különféle méretű szívócsatornával szerelt gépeket utólag már nem faragják át, csak, hogy erősebb hajtóműveket installáljanak, de pont kapóra jön az új hajtómű, amelyhez meg nem árt, ha más okból is fel tudják futtatni a kritikus komponensek gyártását, nem csak a Szu-57-es miatt.

Ezért aztán a Szu-57-es leendő új hajtóműve lesz az alap, ez a legerősebb, ennek a gázgenerátora a legmodernebb és legpotensebb. És minden hajtómű lelke a gázgenerátor szekció, ennek állapota határozza meg leginkább a hajtómű üzemidejét.

Ezért a 30-as hajtómű a 1140mm-es belépő keresztmetszetű kisnyomású forgórésszel kb 170kN-t fog tudni, míg a 905mm-es "klasszikussal" 145-öt.
És nyilván alkalmazható lesz majd a Szu-35Sz esetében is, ahol a 932mm-es belépő keresztmetszet miatt valamiféle köztes tolóerő lesz majd elérhető.
A Szu-35Sz széria példányai most a normál, békeidős beállítással 139-140 kN-t tudnak, míg a spec üzemmódon 145-öt.
A Szu-57-esekben viszont már 155kN-t, de a 30-as hajtómű technológiájával már most elérték fékadon a 160kN-t is.
Akkor ez így rövid távon 3 hajtómű (SZU-35Sz, minden más Flanker és aFelon hajtóműve) és hosszútávon 2 hajtómű (Felon és minden Flanker)?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 135
80 995
113
Régi terv, hogy a Szu-35Sz hajtóművét megkapnák olyan típusok is, mint a Szu-30M2, Szu-30SzM, vagy a Szu-34-es, csakhogy ezekbe nem fér be a nagyobb belépő keresztmetszet miatt az AL-41F-1Sz, vagyis a 117Sz gyártmány, mivel annak az eredeti 905mm helyett 932mm-es belépő átmérője van.

Az új AL-51F, vagyis a 30-as gyártmány meg mégannyira se fér be, mert bár minden rögzítési mérete azonos a 117-essel (ami a 117Sz mégtovább növelt tolóerejű változata), de a belépő keresztmetszete mégtovább nőtt, immáron 1140mm-re.

A megoldás a kínai légiszalon orosz standján most bemutatott 177Sz gyártmány, vagyis egy hibrid.
Kívülről a régi AL-31F, vagy FP (az F a normál, az FP a TVC-s), de belülről a 30-as hajtómű gázgenerátorát kapta meg, így a belőle kipréselt tolóerő ezáltal ugyanaz lett, mint a Szu-35Sz gépé, azaz 88,7 / 145kN.

177S :The Engine displayed at China Airshow (Zhuhai Airshow ) could be what United Engine Corporation describes as "A Single Engine with Improved Performance to replace AL-31 and AL-41 engine family"

UEC Presentation states the following points:

1 ) Improved Service Life of 6000 hrs
2 ) Improved MTOB performance
3 ) Increased resistance to FOD and Bird Hits
4 ) Most important when replacing AL-31/AL-41 it needs no changes to Airframe or Air intake , Indicating the "Dimension" of new Engine remains similar and airflow needed via current intake needs "NO" changes
5 ) Specific Parameter indicates over all engine parameter is improved

Initial details of the new Universal Engine available from Air Show in China

Designation: 177S
Engine Thrust : >14500 kgf ( A/B )
Service Life: 6000 hrs

Compared to AL-31FP engine on MKI , keeping dimension similar it offers Engine Thrust in A/B greater than 2 Ton per engine ( 12500 kgf vs 14500 kgf ) , Total thrust availability on MKI with new engine will be greater than 4 Tons

Service life is dramatically increased by 3x times from 2000 hrs on AL-31FP to 6000 hrs for 177S engine

The challenge is to keep dimension and weight similar to AL-31 series engine so as to keep the airflow via existing air intake dimension without any change in CG keeping dimension similar so as to offer plug and play replacement for AL-31 series engine used by Su-27 , Su-34 and Su-30 variants

117S engine of Su-35 has slightly larger fan diameter ( increased by 3 % ) needing slightly larger intake for higher TET



Source/Photo: UEC

Gb3Z-1Za4AAKaFE

Gb9nipiaYAA5kIj