Russian jet nears F-16
Russian fighter jet flies dangerously close to U.S. F-16 over Alaska
www.marinecorpstimes.com
Ugyanez, csak lassítva
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
WATCH: Russian fighter jet flies within feet of US F-16 near Alaska
The close encounter comes after a series of Russian incursions into the Alaska Air Defense Identification Zone just beyond U.S. sovereign airspace.www.militarytimes.com
itt a lényeg:
Érdekes megfejtés, nem kevés kritikával az unalomig mantrázott "unsafe, unprofessional" kötelező NORAD nyilatkozatot illetően, mivel adja magát a kérdés, hogy a nagyon profi F-16-ost mégis hogy lephette meg így a Szuhoj?
Ez a promokép félelmetes. 4+(+++++?) generációs multirole gép II VH-s fegyverzettel (NIR+gépágyú).
Nem aggódok, de ha már promo, legyen rajta a más (is).Tud az mást is vinni, ne aggódjál.
Milyen promó? Honnan tudod hogy ez nem egy kiképzőrepülés volt? Ha éles, hol vannak a levegő-levegő rakéták, és az ECM podok a szárnyvégekről? Mindet ellőtte? A nir blokkok is üresek ha jól látom. Ne temesd már el egy kép alapján az egész orosz légierőt. Vagy te láttál olyan videót, ahol ilyen konfiggal repültek éles bevetést?Nem aggódok, de ha már promo, legyen rajta a más (is).
Ezek nagy részt még háború előtti képek...Milyen promó? Honnan tudod hogy ez nem egy kiképzőrepülés volt? Ha éles, hol vannak a levegő-levegő rakéták, és az ECM podok a szárnyvégekről? Mindet ellőtte? A nir blokkok is üresek ha jól látom. Ne temesd már el egy kép alapján az egész orosz légierőt. Vagy te láttál olyan videót, ahol ilyen konfiggal repültek éles bevetést?
És ez minek a rovására törtenhetett? Nem viccből növelték meg a belépő keresztmetszetet. És ez mégis miért jó? Az lenne az igazi az oroszoknak, ha a teljes Flanker flottához 1 hajtómű lenne.Régi terv, hogy a Szu-35Sz hajtóművét megkapnák olyan típusok is, mint a Szu-30M2, Szu-30SzM, vagy a Szu-34-es, csakhogy ezekbe nem fér be a nagyobb belépő keresztmetszet miatt az AL-41F-1Sz, vagyis a 117Sz gyártmány, mivel annak az eredeti 905mm helyett 932mm-es belépő átmérője van.
Az új AL-51F, vagyis a 30-as gyártmány meg mégannyira se fér be, mert bár minden rögzítési mérete azonos a 117-essel (ami a 117Sz mégtovább növelt tolóerejű változata), de a belépő keresztmetszete mégtovább nőtt, immáron 1140mm-re.
A megoldás a kínai légiszalon orosz standján most bemutatott 177Sz gyártmány, vagyis egy hibrid.
Kívülről a régi AL-31F, vagy FP (az F a normál, az FP a TVC-s), de belülről a 30-as hajtómű gázgenerátorát kapta meg, így a belőle kipréselt tolóerő ezáltal ugyanaz lett, mint a Szu-35Sz gépé, azaz 88,7 / 145kN.
Nagyon jó meglátás, de azt is látni kell, hogy vannak fizikai korlátok.És ez minek a rovására törtenhetett? Nem viccből növelték meg a belépő keresztmetszetet. És ez mégis miért jó? Az lenne az igazi az oroszoknak, ha a teljes Flanker flottához 1 hajtómű lenne.
Akkor ez így rövid távon 3 hajtómű (SZU-35Sz, minden más Flanker és aFelon hajtóműve) és hosszútávon 2 hajtómű (Felon és minden Flanker)?Nagyon jó meglátás, de azt is látni kell, hogy vannak fizikai korlátok.
A nagyobb tolóerőre is igényt tartottak, meg a sorozatgyárthatóság és az üzemeltethetőséghez szükséges rendszerazonosság is fontos szempont.
De a mértekorlát egy súlyos akadály.
Így jött ki tehát a matek, hogy a különféle méretű szívócsatornával szerelt gépeket utólag már nem faragják át, csak, hogy erősebb hajtóműveket installáljanak, de pont kapóra jön az új hajtómű, amelyhez meg nem árt, ha más okból is fel tudják futtatni a kritikus komponensek gyártását, nem csak a Szu-57-es miatt.
Ezért aztán a Szu-57-es leendő új hajtóműve lesz az alap, ez a legerősebb, ennek a gázgenerátora a legmodernebb és legpotensebb. És minden hajtómű lelke a gázgenerátor szekció, ennek állapota határozza meg leginkább a hajtómű üzemidejét.
Ezért a 30-as hajtómű a 1140mm-es belépő keresztmetszetű kisnyomású forgórésszel kb 170kN-t fog tudni, míg a 905mm-es "klasszikussal" 145-öt.
És nyilván alkalmazható lesz majd a Szu-35Sz esetében is, ahol a 932mm-es belépő keresztmetszet miatt valamiféle köztes tolóerő lesz majd elérhető.
A Szu-35Sz széria példányai most a normál, békeidős beállítással 139-140 kN-t tudnak, míg a spec üzemmódon 145-öt.
A Szu-57-esekben viszont már 155kN-t, de a 30-as hajtómű technológiájával már most elérték fékadon a 160kN-t is.
Régi terv, hogy a Szu-35Sz hajtóművét megkapnák olyan típusok is, mint a Szu-30M2, Szu-30SzM, vagy a Szu-34-es, csakhogy ezekbe nem fér be a nagyobb belépő keresztmetszet miatt az AL-41F-1Sz, vagyis a 117Sz gyártmány, mivel annak az eredeti 905mm helyett 932mm-es belépő átmérője van.
Az új AL-51F, vagyis a 30-as gyártmány meg mégannyira se fér be, mert bár minden rögzítési mérete azonos a 117-essel (ami a 117Sz mégtovább növelt tolóerejű változata), de a belépő keresztmetszete mégtovább nőtt, immáron 1140mm-re.
A megoldás a kínai légiszalon orosz standján most bemutatott 177Sz gyártmány, vagyis egy hibrid.
Kívülről a régi AL-31F, vagy FP (az F a normál, az FP a TVC-s), de belülről a 30-as hajtómű gázgenerátorát kapta meg, így a belőle kipréselt tolóerő ezáltal ugyanaz lett, mint a Szu-35Sz gépé, azaz 88,7 / 145kN.