Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Tegyük hozzá, hogy ezek a Szu-35Sz gépek nem ugyanazok mint amiket az SVO előtt gyártottak.
Igen, azért jópár eltérés van, ami előny. De ezek csak azok, amiket látni lehet ÉS ezekből én észrevettem.
Mi lehet a borítás alatt?

Csak egy megjegyzés, a minap 130 km-ről lelőtt ukrán Szu-27-es esetében említik, hogy az "elkövető" egy Szu-30SzM2-es.
Ez utóbbiról jóformán semmit se tudni, csak azt, hogy már egy ideje aktívan dolgozik belőle az a pár darab az SzVO hadszínterén.
Korábban az orosz pilóták erősen kritizáltàk a Szu-30SzM radarját, ami a most már kb 40 éves multra visszatekintő Barsz, amit nem találtak elégséges képességűnek.
Hogy mi lehet nekik elégséges, azt nem hozták nyilvánosságra, de azt igen, hogy a Szu-35Sz Irbisz radarjával nagyon meg voltak elégedve.

Majd jönnek a hírek, hogy a Szu-30SzM2-es:
  • Megkapja az Irbiszt
  • Nem fér bele az Irbisz, az áramfelvétele amúgy is túl sok a 30-ashoz képest, ezért a Barsz lesz modrrnizálva
  • Egy rejtélyes AESA radar kerül a Barsz helyére
Most meg légigyőzelmet érnek el 130km-ről.
Bár állítólag az igazi truváj nem is a légigyőzelem ténye, hanem az, hogy hálózatosan derítve fel a célt, a levegőben már őrjáratozó Szu-30SzM2-es a földi radarok képe alapján indította el az R-37M-et, amelyhez maga a gép a koherens nyalábbal az átjátszott földi radarkép alapján küldte a pályakorrekciós jeleket és amaz a szokásos módon, "kész helyzet elé állítva" a végső fázisban kapcsolta fel a saját rávezető radarját, amikor az ukrán Szuhojnak már késő volt.
Ezt a folyamatot pedig az ukrán gép besugárzás jelzője nem látta megfelelően, vagyis a távoli orosz radar besugárzása nem volt számára veszélyes jel.
Ha így történt.
 
Jó vaskos, rozsdás fémből?
A légkondicionálóból jövő levegőt fújja. Azért ilyen masszív, mert orosz, meg azért mert az alja gömb alakú, forgatható, hogy pont úgy magadra irányíthasd, ahogy a legkényelmesebb. Rozsdásnak pedig azért rozsdás, mert valószínűleg nem fiatal a gép. A minimálisan látható sárga valami a feliratok alapján a fékernyő nyitásra és fékernyő eldobásra szolgál.
 
Igen, azért jópár eltérés van, ami előny. De ezek csak azok, amiket látni lehet ÉS ezekből én észrevettem.
Mi lehet a borítás alatt?

Csak egy megjegyzés, a minap 130 km-ről lelőtt ukrán Szu-27-es esetében említik, hogy az "elkövető" egy Szu-30SzM2-es.
Ez utóbbiról jóformán semmit se tudni, csak azt, hogy már egy ideje aktívan dolgozik belőle az a pár darab az SzVO hadszínterén.
Korábban az orosz pilóták erősen kritizáltàk a Szu-30SzM radarját, ami a most már kb 40 éves multra visszatekintő Barsz, amit nem találtak elégséges képességűnek.
Hogy mi lehet nekik elégséges, azt nem hozták nyilvánosságra, de azt igen, hogy a Szu-35Sz Irbisz radarjával nagyon meg voltak elégedve.

Majd jönnek a hírek, hogy a Szu-30SzM2-es:
  • Megkapja az Irbiszt
  • Nem fér bele az Irbisz, az áramfelvétele amúgy is túl sok a 30-ashoz képest, ezért a Barsz lesz modrrnizálva
  • Egy rejtélyes AESA radar kerül a Barsz helyére
Most meg légigyőzelmet érnek el 130km-ről.
Bár állítólag az igazi truváj nem is a légigyőzelem ténye, hanem az, hogy hálózatosan derítve fel a célt, a levegőben már őrjáratozó Szu-30SzM2-es a földi radarok képe alapján indította el az R-37M-et, amelyhez maga a gép a koherens nyalábbal az átjátszott földi radarkép alapján küldte a pályakorrekciós jeleket és amaz a szokásos módon, "kész helyzet elé állítva" a végső fázisban kapcsolta fel a saját rávezető radarját, amikor az ukrán Szuhojnak már késő volt.
Ezt a folyamatot pedig az ukrán gép besugárzás jelzője nem látta megfelelően, vagyis a távoli orosz radar besugárzása nem volt számára veszélyes jel.
Ha így történt.
És már ott tartunk, hogy az oroszok több BVR győzelmet ér(het)tek el, mint az amerikaiak. Sose gondoltam volna. Vajon mennyi ász lehet? Mennyit fejlődhettek az orosz rakéták a tapasztalatok fényében? Mennyire gyakran kukázzák a rakétákat, ugye sok-sok repült óra megy beléjük. Megannyi kérdés, de mikor lesz válasz rá..
 
e0158ff9edeb979319b4e4355e510226
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun

Eladták az oroszok Algériának a Szu-35-öst, de ez rossz hír... az oroszoknak?
Portfoio és az AI ismét cikket írt.
 

Eladták az oroszok Algériának a Szu-35-öst, de ez rossz hír... az oroszoknak?
Portfoio és az AI ismét cikket írt.
Portfólio :) Bulvárlap szinten működnek kb
 

Eladták az oroszok Algériának a Szu-35-öst, de ez rossz hír... az oroszoknak?
Portfoio és az AI ismét cikket írt.
 
@G__G
"Igen? Mennyit vásároltak és szállítottak le eddig?
Világosíts már fel kérlek, itt irán vagy indonéziára gondolsz? Indonéziánál pl 11 db-ról lehetett tudni. 11 szem cukor. A többi "érdeklődőt" meg nem igazán érdemes még beleszámolni."

Nyitott kapukon dörömbölsz.... :oops:
Tudom...ez kacsamese...
Meg zugfirkászok...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
@G__G
"Igen? Mennyit vásároltak és szállítottak le eddig?
Világosíts már fel kérlek, itt irán vagy indonéziára gondolsz? Indonéziánál pl 11 db-ról lehetett tudni. 11 szem cukor. A többi "érdeklődőt" meg nem igazán érdemes még beleszámolni."

Nyitott kapukon dörömbölsz.... :oops:
Tudom...ez kacsamese...
Meg zugfirkászok...
Ok, Algéria elkezdte használni és van 24db feltehetően nekik. Azért ez még nem a "veszik mint a cukrot" kategória.
 
Korai Szu-27K demo lehet. A felhajtható szárnyak már megvannak (viszont látszik, hogy még két kis rúd tartja a felhajtott félszárnyakat), a futóművek még hagyományosak, nem megerősítettek, az orrfutó sem dupla kerekes, utántöltő csőcsonk sincs még, a Kolsz még középen, és kacsa vezérsík sincs.
Szerintem ez még egy normál Szu-27-es (vagy valamelyik protoja) lehet, ahol a szárnyakat és vízszintes vezérsíkokat cserélték ki.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.