Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Állítólag Irán 6 milliárd EUR-ért vásarolja a 48db SZU-35Sz-t (125millió EUR darabja). Ez alig olcsóbb mint a lengyel F-35 üzlet, ahol 32 db gép kerül 4,6 milliárdba (144 millió Dollár darabja). Gondolom nem kell magyarázni, hogy ez irreális ár a SZU-35Sz-ért (ennel már csak a német EF2000 van pofátlanabbul árazva, aminek darabja 187,5 millió EUR).

Oké, nem tudjuk mit tartalmaz az üzlet, de lengyeleknél is újtípus az F-35.
 
Állítólag Irán 6 milliárd EUR-ért vásarolja a 48db SZU-35Sz-t (125millió EUR darabja). Ez alig olcsóbb mint a lengyel F-35 üzlet, ahol 32 db gép kerül 4,6 milliárdba (144 millió Dollár darabja). Gondolom nem kell magyarázni, hogy ez irreális ár a SZU-35Sz-ért (ennel már csak a német EF2000 van pofátlanabbul árazva, aminek darabja 187,5 millió EUR).

Oké, nem tudjuk mit tartalmaz az üzlet, de lengyeleknél is újtípus az F-35.
Éééééés megint forrás megjelölés nélkül írogatsz. Leszokhatnál már erről.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
Átadták a Védelmi Minisztérium, pontosabban a kijelölt repülőalakulatok részére az idei 6-ik szállítmány Szu-35Sz-t:

 
India az örményeknek...

"Armenia plans to purchase Su-30MKI fighter jets from... India.

According to the Indian publication Indian Defense News, the Armenian authorities are interested in acquiring 8-12 Su-30MKI fighter jets manufactured by Hindustan Aeronautics Limited (HAL).

The deal under discussion is said to cost Armenia $2.5-3 billion, which includes training services for Armenian pilots, maintenance, and the integration of specialized weapons. The contract is intended to be a response to Azerbaijan's purchase (https://t.me/milinfolive/116837) of Chinese JF-17C Block-III fighter jets, the number of which has been increased to 40.

The modified Su-30MKI fighters, produced in India under license, are to be equipped with the Uttam AESA radar, a digital cockpit, and the capability to fire long-range Astra MK-2 and MK-3 air-to-air missiles with a range of 200-340 km."


forrás:https://t.me/CyberspecNews/94178
 
India az örményeknek...

"Armenia plans to purchase Su-30MKI fighter jets from... India.

According to the Indian publication Indian Defense News, the Armenian authorities are interested in acquiring 8-12 Su-30MKI fighter jets manufactured by Hindustan Aeronautics Limited (HAL).

The deal under discussion is said to cost Armenia $2.5-3 billion, which includes training services for Armenian pilots, maintenance, and the integration of specialized weapons. The contract is intended to be a response to Azerbaijan's purchase (https://t.me/milinfolive/116837) of Chinese JF-17C Block-III fighter jets, the number of which has been increased to 40.

The modified Su-30MKI fighters, produced in India under license, are to be equipped with the Uttam AESA radar, a digital cockpit, and the capability to fire long-range Astra MK-2 and MK-3 air-to-air missiles with a range of 200-340 km."


forrás:https://t.me/CyberspecNews/94178
Indiának van joga és tudása önállóan gyártani és eladni a SU-30-ast?
Ez nekem új...
 
Szu-30 típusismertető leírás, remélem pontos.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Indiának van joga és tudása önállóan gyártani és eladni a SU-30-ast?
Ez nekem új...
Szerintem nincs, szóval vicces lesz. Főleg miután a hajtóműveket mindenképp az oroszoktól kellene beszerezniük. Max a saját készletből adhatnak át, de az meg nekik sem elég a pakik ellen.

Amúgy ez az eredeti hír, hát nem tűnik éppen a leginkább megbízható portálnak. Közösségi média jelenléte gyakorlatilag nincs, csak egy inaktív FB portálja 475 követővel, szóval csak óvatosan amit állítanak

Főképp miután a számok eléggé nem stimmelnek. 2,5-3 milliárd dollár 8-12 gépre az gyakorlatilag 208-375 millió dolláros darabárat jelent. Ennél még a polákok is olcsóbban vették az F-35-jeiket - de még az augusztusi kiegészítő 1,85 milliárd dolláros extra support mellett is 261 milliós a darabár, amúgy meg 203 millió - miközben a Szu-30SzM az örményeknél már hadrendben van. Szóval még nem is arról van szó, hogy az infrastruktúrát a 0-ról kellene felépíteni. Bűzlik nekem az egész, nem kizárt, hogy igazából csak valamelyik indiai fantáziája szabadult el.

És láss csodát, hát nem ez történt? Az örmény védelmi miniszter ugyanis cáfolta az ezirányú híreket
 
Szerintem nincs, szóval vicces lesz. Főleg miután a hajtóműveket mindenképp az oroszoktól kellene beszerezniük. Max a saját készletből adhatnak át, de az meg nekik sem elég a pakik ellen.

Amúgy ez az eredeti hír, hát nem tűnik éppen a leginkább megbízható portálnak. Közösségi média jelenléte gyakorlatilag nincs, csak egy inaktív FB portálja 475 követővel, szóval csak óvatosan amit állítanak

Főképp miután a számok eléggé nem stimmelnek. 2,5-3 milliárd dollár 8-12 gépre az gyakorlatilag 208-375 millió dolláros darabárat jelent. Ennél még a polákok is olcsóbban vették az F-35-jeiket - de még az augusztusi kiegészítő 1,85 milliárd dolláros extra support mellett is 261 milliós a darabár, amúgy meg 203 millió - miközben a Szu-30SzM az örményeknél már hadrendben van. Szóval még nem is arról van szó, hogy az infrastruktúrát a 0-ról kellene felépíteni. Bűzlik nekem az egész, nem kizárt, hogy igazából csak valamelyik indiai fantáziája szabadult el.

És láss csodát, hát nem ez történt? Az örmény védelmi miniszter ugyanis cáfolta az ezirányú híreket
Ráadásul az indiai Szu-3MKI és a már meglévő örmény Szu-30SzM avionikája is eltér egymástól.
 
OLSz-35. A távolság sajnos hiányzik.
20251119-123615.jpg
20251119-123612.jpg
20251119-123609.jpg
20251119-123606.jpg
 
A Szu-35 elektrooptikai állomásán, az OLS-35-ön keresztül készített képek.A korábbi generációs repülőgépek, mint például a Szu-30SM/Szu-27 „régi”, egypixeles IRST-jeivel ellentétben az OLS-35 teljesen digitális multispektrális képeket képes létrehozni.

G6HJzKqXcAAPnqc
G6HJzKoXMAAQWz1
G6HJzKoWcAAJ76G
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Az OAK(UAC) két új Szu-30SzM2 vadászgépet adott át a haditengerészeti légierőnek.

Ezek az első Szu-30SzM2-esek, amelyeket az orosz haditengerészeti légierőnek szállítottak több mint két év után. Úgy tűnik, ezeket a repülőgépeket a 2020. augusztus 25-én az orosz haditengerészeti légierő számára 21 Szu-30SzM2 vadászgép szállítására vonatkozó szerződés keretében szállították, amelyet az orosz védelmi minisztérium és az UAC írt alá 2020. augusztus 25-én. Az első négy Szu-30SzM2-esből álló tételt, amelyek kék farokszáma "78"-tól "81"-ig terjedt, 2021 végén szállították le az orosz haditengerészeti légierőnek, majd 2022 januárjában csatlakoztak a Balti Flotta 4. Gárda Haditengerészeti Rohamrepülő Ezredéhez. 2022 novemberében az OAK a szerződés keretében szállította le a következő négy Szu-30SzM2 vadászgépből álló tételt, amelyek kék számozása "82"-től "85"-ig terjedt. Ezeket is a Balti Flotta 4. Gárda Haditengerészeti Rohamrepülő Ezredének szállították. Végül 2023 július elején az OAK további három Szu-30SzM2 repülőgépet szállított le, kék számozással "86"-tól "88"-ig terjedt ugyanennek az ezrednek. A haditengerészetnek e szerződés keretében történő szállításai több mint két évig szüneteltek, majd most két újabb Szu-30SzM2 repülőgép leszállításával folytatódtak. Így az orosz haditengerészeti légierő a mai napig 13 Szu-30SzM2 repülőgépet kapott a szerződés keretében.

11128757_original.jpg


11128940_original.jpg

A két új Szu-30SzM2 vadászgépet, feltehetően a "89" és a "90" kék farokszámúakat, amelyeket a kalinyingrádi területre szállítanak, feltehetően a Balti Flotta 34. Vegyes Repülő Hadosztályának 4. Gárda Tengerészeti Rohamrepülő Ezredéhez való csatlakozás céljából. A vadászgépeket egy Tu-134A-4 szállító repülőgépe (farokszám: "53 fehér", lajstromszám: RF-12041) vezette, amelyet szállító repülőgéppé alakítottak át. A fotót 2025. november 21-én tették közzé (c) NATO


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az OAK(UAC) két új Szu-30SzM2 vadászgépet adott át a haditengerészeti légierőnek.

Ezek az első Szu-30SzM2-esek, amelyeket az orosz haditengerészeti légierőnek szállítottak több mint két év után. Úgy tűnik, ezeket a repülőgépeket a 2020. augusztus 25-én az orosz haditengerészeti légierő számára 21 Szu-30SzM2 vadászgép szállítására vonatkozó szerződés keretében szállították, amelyet az orosz védelmi minisztérium és az UAC írt alá 2020. augusztus 25-én. Az első négy Szu-30SzM2-esből álló tételt, amelyek kék farokszáma "78"-tól "81"-ig terjedt, 2021 végén szállították le az orosz haditengerészeti légierőnek, majd 2022 januárjában csatlakoztak a Balti Flotta 4. Gárda Haditengerészeti Rohamrepülő Ezredéhez. 2022 novemberében az OAK a szerződés keretében szállította le a következő négy Szu-30SzM2 vadászgépből álló tételt, amelyek kék számozása "82"-től "85"-ig terjedt. Ezeket is a Balti Flotta 4. Gárda Haditengerészeti Rohamrepülő Ezredének szállították. Végül 2023 július elején az OAK további három Szu-30SzM2 repülőgépet szállított le, kék számozással "86"-tól "88"-ig terjedt ugyanennek az ezrednek. A haditengerészetnek e szerződés keretében történő szállításai több mint két évig szüneteltek, majd most két újabb Szu-30SzM2 repülőgép leszállításával folytatódtak. Így az orosz haditengerészeti légierő a mai napig 13 Szu-30SzM2 repülőgépet kapott a szerződés keretében.

11128757_original.jpg


11128940_original.jpg

A két új Szu-30SzM2 vadászgépet, feltehetően a "89" és a "90" kék farokszámúakat, amelyeket a kalinyingrádi területre szállítanak, feltehetően a Balti Flotta 34. Vegyes Repülő Hadosztályának 4. Gárda Tengerészeti Rohamrepülő Ezredéhez való csatlakozás céljából. A vadászgépeket egy Tu-134A-4 szállító repülőgépe (farokszám: "53 fehér", lajstromszám: RF-12041) vezette, amelyet szállító repülőgéppé alakítottak át. A fotót 2025. november 21-én tették közzé (c) NATO


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Azóta sincs infó, hogy az SzM2-es ténylegesen miben fejlődött az SzM-hez képest.