Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Capslock

Már nem ül benne senki,csak meghagyták mert felesleges pénzkidobás lett volna eltüntetni.
 
<b>Capslock</b>

A navigátoroknak az orosz hadseregben a mai napig térképen vonalzóval le kell tudniuk követni a hajóik/repülőik mozgását, amivel maximálisan egyet is tudok érteni! A tüzéreknek meg pl. illik tudni háromszögelni (alsó geodézia), a műszakiaknak meg hadiutat, hadihidat/bunkert tervezni/építeni, stb.)
Furcsán nézek arra a mérnökre is, aki például az ámítógépe nélkül már nem tud tervezni (Van ilyen!) és úgy gondolom, hogy ha kell, akkor ceruzával, papíron és max. egy számológéppel azért alapszinten illik elboldogulni a témában. Hatalmas előnyei vannak a digitális világnak (ki is használom, ahogy csak bírom), de az egyik legnagyobb hátránya az lehet, ha totál kiszolgáltatottá válunk tőle mindenben.

Szerintem ez a navigátorokra is pont így igaz, az ókorban és a középkorban a tengerészek például elég jól nyomták a témát, pedig sehol sem volt nemhogy GPS, de sokszor rendes térképük sem.

Az üvegezett orr teljesen jól jöhet akkor, ha a digitális rendszer és a Glonassz nem működik, miközben a masina épp a kék levegőeget hasítja oszt nem ártana navigálni a komának, mielőtt nagy balhé lesz - egy háborúban ez akár elő is fordulhat.

A másik lehetőség, hogy lusta és igénytelen hozzáállás miatt baxtak áttervezni, mert jó lesz ez így is otthonra.
 
<blockquote rel="ghostface">
Talán. Én csak azt látom, hogy az Y-20-at, (ami "csak" egy teherszállitó gép) sem tudták, vagy akarták az IL-76 nélkül létrehozni.

En viszont azt lattam szomoruan, hogy amig a kinaiak kepesek voltak az Il-76-ra ratenni egy modern orrot, addig az oroszok a sajat IL-76 tovabbfejlesztesuknel arra nem voltak kepesek, hogy a kökorszaki es aerodinamikailag is bumfordi navigatorkabint leszedjek a gepröl.
</blockquote>

Ahogy boki is írta: Az oroszok modernizálják az IL-76-okat, nem építenek, fejlesztenek újat. Ezt a gépet a 60-as években fejlesztették. Kína ennek a 60-as években fejlesztett gépnek használta fel több részét is. A képek alapján nem csak a hajtóművek, hanem a szárnyak és azok teljes elhelyezése is a 76-osról származik, vagy legalábbis igen szoros rokonságban van azzal:

https://farm6.staticflickr.com/5611/15114681803_fddf66a64c_o.jpg
(Előtérben Y-20, háttérben C-17 és IL-76)
 
il-76_awacs.jpg


Ezt gyorsan az előbbi kilengésem miatt, bocs topik:
Su27-Night-Ramp-800.jpg
 
A navigátoroknak az orosz hadseregben a mai napig térképen vonalzóval le kell tudniuk követni a hajóik/repülőik mozgását, amivel maximálisan egyet is tudok érteni!

Ez ok, csak a modern gépekben nincs navigátor, ezért felesleges az üveg orr. Gondolom, hogy baj esetén a pilóta is haza tud navigálni és boldogul üveg orr nélkül is.
 
Láttam a videókon, pl. TU-160 és ott is logarléces koma volt. Vagy TU-95. Persze, ezek nem új építésű gépek, de rendszerben vannak. Az IL-76-oson nincs navigátor?
 
Azt nem tudom, hogy most mi van, eredetileg volt. Viszont ahogy a technika fejlődik, úgy csökken a személyzet.
Egy 60-es évekbeli teherszállítóban volt ugyebár két pilóta, navigátor, fedélzeti mérnök és loadmaster (nem tudom magyarul, hogy nevezik). Az IL-76-ban még farok gépágyús is volt. A jelenlegi teherszállítókban meg maradt a két pilóta és a loadmaster. A feldélzeti mérnök és a navigátor munkája automatizált lett. A gépágyú meg eltünt az Il-76-osokról.
 
Nem ellentmondani akarok, de itt egy modernizált gép és ezen is van navigátor:
<i>A kamcsatkai Elizovo légibázis repülőgépvezetőinek és navigátorainak átképzése kezdődött meg a modernizált Il-38N tengeralattjáró-elhárító repülőgépre.</i>
http://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/megkezdodott-a-kamcsatkai-pilotak-atkepzese-az-il-38n-re
 
Az Il-76MD-96A -ban már nincs navigátor, helyette a Kupol III van.
A tobbi Il-76 gépben még van navigátor.
 
Nem ellentmondani akarok, de itt egy modernizált gép és ezen is van navigátor:
<i>A kamcsatkai Elizovo légibázis repülőgépvezetőinek és navigátorainak átképzése kezdődött meg a modernizált Il-38N tengeralattjáró-elhárító repülőgépre.</i>
http://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/megkezdodott-a-kamcsatkai-pilotak-atkepzese-az-il-38n-re

Nagy általánosságokban írtam, mint tendenciát. Itt, ott lehetnek kivételek.
 
Nem ellentmondani akarok, de itt egy modernizált gép és ezen is van navigátor:
<i>A kamcsatkai Elizovo légibázis repülőgépvezetőinek és navigátorainak átképzése kezdődött meg a modernizált Il-38N tengeralattjáró-elhárító repülőgépre.</i>
http://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/megkezdodott-a-kamcsatkai-pilotak-atkepzese-az-il-38n-re

Az Il-76MD-96A új gép (új építésu) , míg az Il-38N régi gép alap modernizációval.
 
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2016-05-12&ttitle=Tov%C3%A1bbra_is_sok_a_panasz_az_indiai_Szu-30MKI_vad%C3%A1szbomb%C3%A1z%C3%B3k_hajt%C3%B3m%C5%B1veire
 
Misinatornak, ha esetleg durvának érezte volna a választ...

Van annak több előnye, ha az ember nem első felindulásból válaszol, például némely hozzászólásodra ;-)
Egyrészt - ahogy te is tetted - a válaszoló is újragondolhatja, amit, ahogy leírt, így elkerülünk egy felesleges és méltatlan pengeváltást.
Másrészt - mégiscsak jobb elszámolni tízig, ha meg az is kevés, utána még két napig.
Azóta meg - mint ahogy jeleztem is - elfoglaltságom, elérhetőségem miatt csak most lett alkalmas az idő a válaszadásra.

Szerintem ezt a részét meg is beszéltük.

Máshogy, más szándékkal írtam volna, de átfogalmazva, az élét elvéve tulajdonképpen most is leírhatom.

Érdemes lenne a témáról érdemben kommunikálni, vitázni tudó fórumtagok részéről felkutatni egy olyan képben levő eszmecserepartnert pl. Oroszországból, ottani fórumokról / Én eredetileg Putyint, meg Medvegyevet akartam ajánlani ;-))) /, aki leírhatná, hogy ők miért is tartják racionálisnak a TVC gyártását, exportját, oroszországi hadrendbe állítását.
 
Misinator: Ha valaki ezt ott tudja, az biztos nem fogja elmondani.
Szerintem. :))
Igy ez a vita sajnos szükségszerüen döntetlennel végződik.
 
Jól képzett, tapasztalt pilóta kezében a Harrier négy kis fúvócsöves STOVL hajtóműve tudott előnyt jelenteni közeli légiharcban, erről voltak beszámolók. Egyáltalán felhasználható ilyen célra az F-35B fúvócső rendszere? Engedélyez ilyesmit a fbw rendszer?
<b>ERETNEK!!!!! MEGKÖVEZNI!!!! :DDDD</b>