Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

A 78-as Szu-33, vagy Szu-27K

197257.jpg


197253.jpg


176302.jpg


176171.jpg


176166.jpg


175928.jpg


175926.jpg


A 85-ös

196956.jpg


196945.jpg


A 88-as
196211.jpg


190351.jpg


191147.jpg


190332.jpg


A 72-es

193063.jpg


185488.jpg


A 71-es

176170.jpg




A 67-es

176168.jpg


A 62-es

185451.jpg


A 61-es

192612.jpg
 
T-10M-11, vagyis a tizenegyedik, No711-es Szu-27M, abban az időben, amikor még a Zsuk-M radar teszteléshez készült a T-10M-12-essel együtt.
A képen látható, hogy a korábban már lefestett és átadott gépet épp átépítik, hogy ez legyen a tolóerővektoros kormányzású Szu-37-es:
su72m%20(102).jpg
 
Jól látom, hogy nem volt Pitot csöve?
Az orrkúpon nem volt, de a kabintető hátuljánál két oldalt kiálló és előre mutató szenzorok is pitot-csövek, ezek nélkül sebességet, légsebességet mérni elég "nehézkes" lenne. Márpedig az ilyen gépeken elég sok automatika a gép környező levegőhöz mért sebessége alapján kapja a vezérlést.
 
Igen, az orrán lévőre gondoltam. Érdekes, hogy ezek szerint már ekkor kísérleteztek vele, hogy elhagyják, de végül mindegyik verzión megmaradt, kivéve a Szu-35Sz-t.