Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Meg azt, hogy a minap a szír Szuhoj infra csalijai félrevitték.
Az AIM-9X-et? Erre valami konkrét bizonyíték? A képalkotós infra elvileg immúnis a mezei infracsapdázgatásra, annyival túl van az ilyen egyszerű zavaráson a képelkotós technika. Minden egyes pixel intenzitása külön elemezhető...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Az AIM-9X-et? Erre valami konkrét bizonyíték? A képalkotós infra elvileg immúnis a mezei infracsapdázgatásra, annyival túl van az ilyen egyszerű zavaráson a képelkotós technika. Minden egyes pixel intenzitása külön elemezhető...

Lehet a mezei infracsapdák potensebbek a szíriai Szu-22-seken ? Tudtommal Afganisztánban 1985-ben lelott Szu-25 infracsapda blokkját szereltek egy MiG-21 re az amerikaiak és azzal tanították az AIM-9P rakétát a kividésére. A SZU 1979-82 -ben 40 abban az idoben új Szu-22M vadászbombázót szállított Szíriának.1983-ban 20 darab Szu-22M3K és 42 Szu-22M4K volt szállítva. Az elso szállításból megmaradt M-ek szintén modernizálva voltak M2K szintre.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Már bocsánat, de tudatlanságomból fakad, hogy nem tudom mi a különbség a mezei Szu-22M3 és M4 valamint a Szu-22M3K és M4K között. Az M3 tudtommal egyedül a hajtómű típusában (magyarul a gázturbinában) különbözött a M4-től. Nekünk M3-asaik voltak. A "K" meg belső Szuhoj jelölés, de nem tudom, hogy miben más a sima M3 vagy M4-től. Köszi előre a választ.
 
Már bocsánat, de tudatlanságomból fakad, hogy nem tudom mi a különbség a mezei Szu-22M3 és M4 valamint a Szu-22M3K és M4K között. Az M3 tudtommal egyedül a hajtómű típusában (magyarul a gázturbinában) különbözött a M4-től. Nekünk M3-asaik voltak. A "K" meg belső Szuhoj jelölés, de nem tudom, hogy miben más a sima M3 vagy M4-től. Köszi előre a választ.

Az M3 -ban modernizálva volt a fedélzeti elektronika , az M4 + Al-21 F3 hajtomu. K meg exportverziót jelent.
 
  • Tetszik
Reactions: Wier
LA SZU 1979-82 -ben 40 abban az idoben új Szu-22M vadászbombázót szállított Szíriának.1983-ban 20 darab Szu-22M3K és 42 Szu-22M4K volt szállítva. Az elso szállításból megmaradt M-ek szintén modernizálva voltak M2K szintre.

Helló!

Ez Tom Cooper mostanában a neten terjedő cikkéből van. Sajnos Tom nem tud megkülömböztetni egy Szu-22M típust a Szu-22M3-tól. Vagy pl MiG-21MF-et, a MiG-21bis-től. De sokat ír róluk. :(
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Lehet a mezei infracsapdák potensebbek a szíriai Szu-22-seken ? Tudtommal Afganisztánban 1985-ben lelott Szu-25 infracsapda blokkját szereltek egy MiG-21 re az amerikaiak és azzal tanították az AIM-9P rakétát a kividésére. A SZU 1979-82 -ben 40 abban az idoben új Szu-22M vadászbombázót szállított Szíriának.1983-ban 20 darab Szu-22M3K és 42 Szu-22M4K volt szállítva. Az elso szállításból megmaradt M-ek szintén modernizálva voltak M2K szintre.
Hallottam az AIM-9P tesztelésről, de arról soha nem, hogy honnan szereztek szovjet infracsapdát a jenkik és, hogy a teszt fényében 1991 előtt miért nem módosították az AIM-9M-ek zavarvédelmét...

Az AIM-9X számára elvileg kurvamindegy, hogy milyen csapdát használ. 250-300 méterről több tucat pixelen látszik a cél és egyen az infracsapda.. Alakfelismerét, időbeli intenzitás vizsgálat pixelenként ma megy. Szarják telibe papíron az infracsapdát a képalkotós rendszerek.
 
  • Tetszik
Reactions: Python
Hogy érted, hogy hamis volt?

A nem volt certi jó.
Szu szétesésekor, a beszállítók nagyja is csődbe ment. Nem annyira triviális mindent újra gyártatni és ha vki jó áron szállított hát jó volt az. Algír Mig-29 vizsgálatkor meg kibukott, hogy MIG/Szukba bőven van ilyesmi. Amivel nem lett volna baj, csakhát a minőséggel és méginkább a QCvel bajok voltak.
 
Lehet a mezei infracsapdák potensebbek a szíriai Szu-22-seken ? Tudtommal Afganisztánban 1985-ben lelott Szu-25 infracsapda blokkját szereltek egy MiG-21 re az amerikaiak és azzal tanították az AIM-9P rakétát a kividésére. A SZU 1979-82 -ben 40 abban az idoben új Szu-22M vadászbombázót szállított Szíriának.1983-ban 20 darab Szu-22M3K és 42 Szu-22M4K volt szállítva. Az elso szállításból megmaradt M-ek szintén modernizálva voltak M2K szintre.
Melyi P változatot? P4 vagy P5?
 
  • Tetszik
Reactions: endre and wolfram
Tehát gyakorlatilag az Szu-22M3 és a M3K ugyanaz, a Szu-22M4 és M4K is ugyanaz. Szovjetunióban ugyanis Szu-17 néven repülték ezeknek a csapásmérőknek saját részre gyártott változatait.
 
Tehát gyakorlatilag az Szu-22M3 és a M3K ugyanaz, a Szu-22M4 és M4K is ugyanaz. Szovjetunióban ugyanis Szu-17 néven repülték ezeknek a csapásmérőknek saját részre gyártott változatait.
Eltekintve attól, hogy Iván csak a Ljulka-hajtóműves változatot repülte, de ha a vevő Tumanszkij-hművel kérte, akkor úgy is megkaphatta, lásd mi, Peru, Líbia és talán Jemen is. Szóval a sajátjuk volt Szu-17M3, a miénk Szu-22M3, a VSz-en kívülre exportált gépeké meg Szu-22M3K. No meg nyilvánvalóan eltértek az elektronikus azonosító rendszerek, és az export-gépekben a radarokba, célzó-rendszerekbe esetleg néhány extra-üzemmóddal kevesebbet építettek be, azokat megtartották maguknak. Ez viszont máshol is így van, senki se exportálja változtatás nélkül ugyanazt a csúcstechnikát, ami saját magának van.
 
Az M4 változatba építettek képernyőt a tv vezérlésű fegyverzet célba juttatására. A plusz modernizált elektronikán. Erősebb hajtómű.
 
Hát ez kb. a semmi. Ebből semmi sem derül ki. Ezt én is megírom angoul és akkor kb. pont ennyire lesz hiteles. Nincs mögötte semmi bizonyíték vagy kereszreferencia. Eleve ott kezdpdik, hogy eddig 2xAIM-9X indításról volt szó, most meg hirtelen AMRAAM lett a másik... Izé...

Jó, hát arra nagyobb összegben mertem volna fogadni, hogy úgysem lesz jó. :D
Nem baj. :)
 
Hmeimim

4rgwL6tYax0.jpg


sIDh2H1HGig.jpg