Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Roni

Azért a Szu-30 MKI sem rossz repülőgép. Szerintem sokkal többet tud, mint a mi Gripen C-ink.....
Arról nem is beszélve, hogy 40 db Rafi árából 120 db Szu-30 MKI-t lehet venni. Valahol ez is elgondolkodtató szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
Roni

Azért a Szu-30 MKI sem rossz repülőgép. Szerintem sokkal többet tud, mint a mi Gripen C-ink.....
Milyen forrásaid vannak a minőség paramétereket radar, EW, data link, AAM minősége kapcsán?
Más téren meg elég vicces összehasonlítani egy 7 tonnás egyhajtóműves gépet egy 18 tonnás képthajtóművessel.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
molnibalage

"Milyen forrásaid vannak a minőség paramétereket radar, EW, data link, AAM minősége kapcsán?"

Most őszintén, milyen hiteles, nyilvános forrása van erre bárkinek, bármilyen gép kapcsán?

"Más téren meg elég vicces összehasonlítani egy 7 tonnás egyhajtóműves gépet egy 18 tonnás képthajtóművessel."

Mitől vicces?
Egy Szu-30 MKI nem csak F-15-el akadhat össze, sőt azzal a legkevésbé... F-16, J-10, J-11, J-17. Ezek rohangásznak a környéken.
Anno az indus tenderre neveztek a Gripennel. Szóval biztos vagyok benne, hogy összemérték a gépek tudását.
A svájciak a svájci tenderen szintén összemérték az eurokacsákat csak ők az F-18C-vel. Nekik az jött le, hogy az F-18C jobb, mint a Gripen C.
Mivel kellet volna összemérniük a Gripent, hogy "igazságos" legyen a tender? Az F-5-el meg a Mig-21-el? Mert azok egy méret kategória vele....
De attól, hogy neked Gripened van az ellenség jöhet még Szu-30-al meg F-15-el is. Ugyanis az élet nem igazságos, szerintem.

Én arra reflektáltam, hogy Roni szerint minőségi ugrást kellene csinálniuk. Ebből nekem megint az jött le, hogy lesajnálja az orosz vasat szokás szerint.
Miközben hazánkban a Gripen C-t modernnek tekintjük, pedig szerintem sok esetben nem tud annyit, mint a lesajnált Szu-30.
Egyrészt nagyon jó FBW-je van meg TVC-s hajtóművei.
Másrészt PESA rendszerű radarja. A Gripen C mivel is rendelkezik?
Másrészt van IRST rendszere. A Gripennek ez sincs.
De ugyan úgy van hozzá pl. LITENING. Van hozzá még egy csomó Izraeli és francia elektronikai kiegészítő az Elbit-től meg a Sagem-től. (Pl. kijelzők, GPS, inerciális navigáció, rádió, ELTA EL/M 8222 EW rendszer stb....)
A fegyverzetébe pedig kb. minden orosz eredetű cucc bele tartozik, meg jó pár hazai fejlesztésű is.

1000-multi-function-displays-for-Sukhoi-30-MKI-handed-over-to-HAL.jpg
 
Miközben hazánkban a Gripen C-t modernnek tekintjük,

Hát ezzel csak annyi a baj hogy india nem a hazánkkal szeretné összemérni az erejét hanem Kínával.
Ott a j-11B/S j-10B/C és a j-16 kell összemérni az erőt Ahol komolyabb fegyverzet és radar van.
Ja és tudod mi? Az a legdurvább az egészben hogy Kína így is komolyabb orosz vasakkal repül mint amilyennel India rendelkezik Mert ott van a szu-35 :D

És a komolyabb jf-17 Block 3-ra is választ kell majd adni ami túlmutat a szu-35-ön

https://quwa.org/2016/05/05/ideas-jf-17-block-iiis-hobs-aam/:p:p:p
JF-17-HMDS.png


Na meg hogy leygen egy kép is
296eac19890c7b2780556e07fb8e8405.jpg
 

Szerintetek annak lenne értelme, ha a középső hajtóműből kiszerelnék a turbina-kompresszor rendszert, így beömlőnyílás sem kéne. A sűrített levegőt pedig a másik két hajtómű állítaná elő. Az előny ott jöhetne, hogy turbina híján nagyobb hőmérsékleten lehetne üzemeltetni a középső hajtóművet. A másik két hajtómű persze módosítva lenne a feladathoz. Lehetne így némi plusz hatékonyságot kicsikarni?
 
Roni

"Hát ezzel csak annyi a baj hogy india nem a hazánkkal szeretné összemérni az erejét hanem Kínával."

Ha nem lenne köztük a himalája már kínai gyarmat lennének.... De így a hegység megvédi őket akkor is ha MIG-21-el repülnek Szu-30 helyet.
Megütközni a tengeren tudnak csak. A Szu-30MKI+Brhamos-nak is az az értelme, hogy legalább a saját partjaikat meg tudják védeni.
India valódi ellenlábasa Pakisztán. Azokkal szemben a Szu-30MKI több mint elegendő.

"És a komolyabb jf-17 Block 3-ra is választ kell majd adni ami túlmutat a szu-35-ön"

A JF-17 egyelőre egy F-16C-n sem mutat túl :D:D:D
De amúgy sisakcélzó (talán kijelző is?) van az indiai gépekhez is. Elvileg a Szu-30-nál is használják, de ebben nem vagyok 100%-ig biztos.
Konkrétan ez:
1-796350.jpg


A 12 db rakétás Szu-30MKI képért meg nagy köszönet :D;)
Tök jól látszik a képen, hogy hogy lett ez az egész rendszer kitalálva.
 
molnibalage

"Milyen forrásaid vannak a minőség paramétereket radar, EW, data link, AAM minősége kapcsán?"

Most őszintén, milyen hiteles, nyilvános forrása van erre bárkinek, bármilyen gép kapcsán?
Ok, de akkor a te "szerintemed" nincs alátámasztv semmilyen műszaki paraméterrel...

"Más téren meg elég vicces összehasonlítani egy 7 tonnás egyhajtóműves gépet egy 18 tonnás képthajtóművessel."

Kb. annyi értelme van, mint Mike Tysont és Kokót összemérni. Nem azonos súlycsoport, ami definiál több képességet is.

Egy Szu-30 MKI nem csak F-15-el akadhat össze, sőt azzal a legkevésbé... F-16, J-10, J-11, J-17. Ezek rohangásznak a környéken.
Most itt megis skizofrén az egész komment. Először költségoldalról a mi lenne ha alapon tolod, most meg geopolitika alapján. Egységes vizsgálatrendszer sehol... Így én nem tudok gondolkozni...


Anno az indus tenderre neveztek a Gripennel. Szóval biztos vagyok benne, hogy összemérték a gépek tudását.
A svájciak a svájci tenderen szintén összemérték az eurokacsákat csak ők az F-18C-vel. Nekik az jött le, hogy az F-18C jobb, mint a Gripen C.
Mivel kellet volna összemérniük a Gripent, hogy "igazságos" legyen a tender? Az F-5-el meg a Mig-21-el? Mert azok egy méret kategória vele....
Most akkor ez már a HARMADIK féle összehasonlítás. Ez már tényleg vicces.

Én arra reflektáltam, hogy Roni szerint minőségi ugrást kellene csinálniuk. Ebből nekem megint az jött le, hogy lesajnálja az orosz vasat szokás szerint.
AMRAAM-ot a Szuhok alá, oszt csá. XD


Egyrészt nagyon jó FBW-je van meg TVC-s hajtóművei.
A FBW önmagában nem fokmérő. Az F-16A majdnem össze paraméterét hozza a MiG-29 9.12 úgy, hogy semleges stabil kialakítása van.
Másrészt PESA rendszerű radarja. A Gripen C mivel is rendelkezik?
Ez valid a legyezés tekintetében. Csak itt jön a gépméret. Eleve nem fair az összehasonlítás, mert fizikailag nem fér el egy 7 tonnás gép orrában akkora radar, mint egy 18 tonnáséban.

Másrészt van IRST rendszere. A Gripennek ez sincs.
Ez is igaz.

Csak a Gripenen meg van data link, a SAR radar felbontása kérdőjeles a két gép között, a Gripen tud GPS térkép alapján TFR-ben robotpilótával menni, van szimulációs módja minden fegyverre.

Szóval úgyen bloc kijelenteni, hogy jobb a 30-as azért kicsit meredek ebben a formában.
 
Ez az összehasonlítás dolog azért nem teljesen hülyeség mert igye ezek a gépek egymás ellen harcolnának(most nem feltétlen Gripen vs. SZU-30 hanem a két eltérő kategória).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
molnibalage

"Kb. annyi értelme van, mint Mike Tysont és Kokót összemérni. Nem azonos súlycsoport, ami definiál több képességet is."

Pedig a való életben, nem a virtuális térben (ring) így szokott ez történni.
A MIG-21 is elég sokat repült F-4-ek ellen, pedig nagyon nem egy kategória.
MIG-23 vs. F-15, Mirage F-1 vs. F-14, MIG-29 vs. F-15. Bocsi molni, mint írtam, az élet rohadt igazságtalan. :)

"Most itt megis skizofrén az egész komment. Először költségoldalról a mi lenne ha alapon tolod, most meg geopolitika alapján. Egységes vizsgálatrendszer sehol... Így én nem tudok gondolkozni..."

Mert két külön része volt a gondolataimnak.
Az egyik az volt, hogy 1 Rafi árából 3 Szu-30-at veszel. Ez a gazdasági oldala.
Aztán a környék geopolitikai helyzete és a várható potenciális valós ellenfelek listája ettől tök független.

"Most akkor ez már a HARMADIK féle összehasonlítás. Ez már tényleg vicces."
"Ok, de akkor a te "szerintemed" nincs alátámasztv semmilyen műszaki paraméterrel..."

Ez a kettő szorosan összefügg. Ugyanis én semmilyen objektív adattal nem rendelkezem a minőségről. A reklám anyagok kiszínezett anyagait hagyjuk. Valós minőségről kérdeztél eredetileg , és arról fogalmunk se lehet.
DE!
Vannak ezek a kis precíz svájciak. Ők meg úgy gondolták, hogy az F-18C az biza 1 egység. És ehhez mérten letesztelték a három eurokacsát. És ők azt mondták, hogy a Gripen száma bizony 0-val kezdődik....
Most vagy az F-18C volt valamikor brutál jó gép vagy a Gripen sokkal kevesebbet tud, mint amit a reklám ígér. (vagy mind kettő)
És ez bizony egy elég objektív mutatószám a repülőgép minőségéről.

Ugyan ezt a tesztet megcsinálták az indusok is a Szu-30MKI-t 1 egységnek véve, de ők szemérmesebbek voltak, mint a svájciak. Nem hozták nyilvánosságra az eredményeket. Annyit tudunk, hogy a Gripen ott is tök utolsó lett....

"Ez valid a legyezés tekintetében. Csak itt jön a gépméret. Eleve nem fair az összehasonlítás, mert fizikailag nem fér el egy 7 tonnás gép orrában akkora radar, mint egy 18 tonnáséban."

Ezt mond annak a MIG-21/23 pilótának aki alól kilőtte a gépet egy izraeli F-15. Nem volt fer , nah :D

"Szóval úgyen bloc kijelenteni, hogy jobb a 30-as azért kicsit meredek ebben a formában."

Biztos van egy két olyan paraméter amiben talán előrébb van a Gripen, de összességében a SZU-30 MKI egy sokkal jobb repülőgépnek tűnik a számomra, főleg ha India oldaláról közelítjük meg a dolgot.
Hatótávolság, hordozható fegyvermennyiség akár db számban akár súlyban, a radar paraméterei légi célok ellen. Ezek arra felé nagyon fontosak!
 
molnibalage

Nem akarlak megbántani, de úgy érzem, hogy néha értő olvasási nehézségeid vannak.
Arról írtam , hogy az F-15 lőtte le ezeket, nem pedig fordítva!
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
India elhagyhatja a francia harcosot a Su-30MKI javára
https://vpk.name/news/215571_indiya...rancuzskogo_istrebitelya_v_polzu_su30mki.html

Az országban ez a harcos az egyik legjobbnak számít, lehetővé teszi a légierő számára, hogy elpusztítsa az ellenséges célpontokat akár 130 kilométeres távolságig, míg Rafale sokkal kisebb. Ezen kívül, írja a kiadvány katonai Watch, a francia harcos alacsonyabb sebességgel, manőverezhetőség, kevesebb a hasznos teher. És a francia repülőgépek ára, mivel a pályázat jelentősen megnőtt.

130km hatótávú Az Export R-77?o_O

Jó értem én hogy ha ennyi is egy rakéta hatótávja akkor max a célpontnak 500 km/h sebeséggel kéne repülni 14 km magasan és nem nagyobb 2 g manőverekkel.

Legalább is molni hansonlót magyarázott régebben :D
 
Roni

Te raktad be pár oldallal ezelőtt a Szu-30MKI-s képet :)
Mit látsz rajta?
Kis hatótáv/manőverező harc: R-73
Közepes hatótáv/jól manőverező célok ellen: R-77
Nagy hatótáv/célok max. 8 G-ig: R-27/ER/ET
A 130 km az biza az R-27-es. Így lett anno kitalálva ez az egész, csak közben összedőlt az SZU és így az R-77 végül megakadt.
 
India elhagyhatja a francia harcosot a Su-30MKI javára
https://vpk.name/news/215571_indiya...rancuzskogo_istrebitelya_v_polzu_su30mki.html

Az országban ez a harcos az egyik legjobbnak számít, lehetővé teszi a légierő számára, hogy elpusztítsa az ellenséges célpontokat akár 130 kilométeres távolságig, míg Rafale sokkal kisebb. Ezen kívül, írja a kiadvány katonai Watch, a francia harcos alacsonyabb sebességgel, manőverezhetőség, kevesebb a hasznos teher. És a francia repülőgépek ára, mivel a pályázat jelentősen megnőtt.

130km hatótávú Az Export R-77?o_O

Jó értem én hogy ha ennyi is egy rakéta hatótávja akkor max a célpontnak 500 km/h sebeséggel kéne repülni 14 km magasan és nem nagyobb 2 g manőverekkel.

Legalább is molni hansonlót magyarázott régebben :D
Ezt elnézve tényleg csak ürügy kellett az FGFA-ból való kiszállásra és nem az oroszokkal volt bajuk.
 
Kicsit elvesztettem a fonalat... korábban még nem arról szóltak a hírek hogy sok a baj a típussal és emiatt is veszekedtek az oroszokkal? A hajtóművekkel is baj volt.

https://www.defensenews.com/air/201...es-problems-despite-russian-spare-parts-deal/

https://warisboring.com/india-s-new-fighters-have-serious-engine-problems/

https://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-30MKI#Accidents


Az indiai Rafale-ok üzemeltetésről találtatok valamilyen hírt? Azokkal minden rendben?

Nem az amerikaiak fúrták meg az orosz-indiai FGFA együttműködést?