Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Jól néz ki a szu-30 gépeken .
Kedar_20080815-141__D206128.jpg
 
Levegő-levegő üzemmódban gyakorlatilag nem képes felfelé nézni. Persze, ha nem akarják erre használni, akkor ez is megfelelő.

Max azonosításhoz kellhet AA üzemmódban felfelé nézni vele de azért ezt megoldani nem egy NASA program elég ha elkezd emelni a gép az orooát.
 
Max azonosításhoz kellhet AA üzemmódban felfelé nézni vele de azért ezt megoldani nem egy NASA program elég ha elkezd emelni a gép az orooát.
Ez tök jól hangzik, de ha te okkal vagy kisebb magasságon, akkor azért ez nem így van. Pl. ha radarhorizont alatt akarsz maradni vagy kint lenni a jellemző radar pásztázási irányból. Ezen felül, ha oldal irányba kell felfele nézni, akkor pusztán az emelkedés nem segít ezen, akkor fordulni is kell.

Nem viccből nem hordozza (szeritem) egyik jenki gép sem a CL függesztési helyen a TGP-t, pedig sokszor oda nem is függesztesztenek semmit az F-15E-n és Horneteken sem. Az F-16-on ECM pod miatt meg nem is lehetett oda tenni.
 
Ez tök jól hangzik, de ha te okkal vagy kisebb magasságon, akkor azért ez nem így van. Pl. ha radarhorizont alatt akarsz maradni vagy kint lenni a jellemző radar pásztázási irányból. Ezen felül, ha oldal irányba kell felfele nézni, akkor pusztán az emelkedés nem segít ezen, akkor fordulni is kell.

Nem viccből nem hordozza (szeritem) egyik jenki gép sem a CL függesztési helyen a TGP-t, pedig sokszor oda nem is függesztesztenek semmit az F-15E-n és Horneteken sem. Az F-16-on ECM pod miatt meg nem is lehetett oda tenni.

Az amerikai gépeken külön helye van a konténereknek talán csak az F-18 amin nincs neki külön tartó.Bár ha nagyon égetőnek tartanák ezt a kérdést akkor valamelyik szárnytartóra raknák lehetőleg minél kijjebb,hogy kevesebbet takarjon ki a gép törzse.
 
Max azonosításhoz kellhet AA üzemmódban felfelé nézni vele de azért ezt megoldani nem egy NASA program elég ha elkezd emelni a gép az orooát.

Um... azért ez nem ilyen egyszerű. Egy repülőgép haladási irányát vagy magasságát befolyásolni egy elég magas szintű beavatkozás, főleg harchelyzetben.
-hogy emelj, tolóerő kell, a sebesség meg esik - ha azonosításhoz te megemeled az orrot esik a sebesség. A sebesség meg sokmindenhez kell (fegyverek hatótávolság növelése).
-az irányítás eléggé kiszámolja te milyen magasságon menj (ellenséges földi-légi ragad, légvédelemHMZ, millió faktor), atól eltérni csak akkor érdemes, ha tényleg gáz van - ahhoz, hogy megnézz valakit, már hátrányba kerülsz (sisakcélzó se poénból lett kifejlesztve, meg a DAS 360 fokos okkal).
-csak egy példa - a radaroddal követsz két cépontot, melyek mondjuk 40 fok eltéréssel repülnek, és azonosítani akarsz valamit, így megemeled a gépet - és el is veszíted legalább az egyiket (meg mivel fölötted van, jó eséllyel okkal vagy lentebb - kiemelkedsz a radarhorizont alól pl.).
 
-csak egy példa - a radaroddal követsz két cépontot, melyek mondjuk 40 fok eltéréssel repülnek, és azonosítani akarsz valamit, így megemeled a gépet - és el is veszíted legalább az egyiket (meg mivel fölötted van, jó eséllyel okkal vagy lentebb - kiemelkedsz a radarhorizont alól pl.).
ESA radaroknál ez már nemigen van így. A teljes pásztázási tartomány két ellentétes szélén levő célpont is vígan követhető, hiszen tetszőleges irányokban tudsz minden időpillanatban pásztázni. Csak akkor nem tudsz célt nyomon követni, ha azok a teljes pásztázható tartományon kívül esnek.

(Lásd összefoglaló.)
 
  • Tetszik
Reactions: angelsoul
Azonosításhoz tényleg nem jó, de légi célok elleni elektrooptikai eszköz az az OLSz az orr előtt. Anno az F-14-eseken az orr alatti szenzor szintén nem látott felfelé, bár tény, hogy kevesebb kitakarása volt, mint a Szuhojon a törzs. Viszont azonosításhoz mégis tudták használni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Azonosításhoz tényleg nem jó, de légi célok elleni elektrooptikai eszköz az az OLSz az orr előtt. Anno az F-14-eseken az orr alatti szenzor szintén nem látott felfelé, bár tény, hogy kevesebb kitakarása volt, mint a Szuhojon a törzs. Viszont azonosításhoz mégis tudták használni.
Az OLSz az indiai gépen az képalkotós szenzor...? Az tudtommal még egy "klasszikus" IRST. Kontaktust érzékel és oldal/helyszöget ad meg. Semmi több, pont mint a magyar 29-eseken, csak az eszköz későbbi.

Az F-14-es észrevétel jogos, csak ugyebár az F-14 elsődleges feladata BARCAP volt amit 8-10 km magasan adott és nem kellett félni sem SAM-től, sem szovjet vadásztól. Persze harcászatilag eltérő helyzetben vadászgép vs vadászgép esetben ott is hátrány lett volna a rálátás korlát, de te is leírod, hogy annak korlátozása kisebb.

Az F-14 (F-4 TIESO) képalkotós rendszere az elektronikus IFF korlátait küszöbölte ki részben.Az IFF antennák bitangszéles nyalábot csinálna, az képalkotós IRST vagy TGP kamera meg egy célra néz rá és hurrá. Nem csak a hovatartozást, de a cél típusát is lehet velük azonosítani.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
ESA radaroknál ez már nemigen van így. A teljes pásztázási tartomány két ellentétes szélén levő célpont is vígan követhető, hiszen tetszőleges irányokban tudsz minden időpillanatban pásztázni. Csak akkor nem tudsz célt nyomon követni, ha azok a teljes pásztázható tartományon kívül esnek.

(Lásd összefoglaló.)

Jogos, utóbbira gundoltam, ha kitér a gép orra a pásztázási tartományból (kivéve ha van + mechanikus kitérítés, erre pl. tök hasznos lehet).
Amúgy meg pont azon gondolkoztam, hogy repülés közben (ellenséges terület felett), mennyire fontos is lehet egy stealth gép esetén az egyen vonalú (vagy éppen ami vektorú szükséges) repülés, a kívánt aspektus fenntartására.
Ha pl. egy légvédelmi radar felé repülsz és legkisebb szemből a visszaverődés, akkor egy ilyen kitéréssel pont megszivatod magad, hiszen változik a megvilágítási aspektus és megnő a légvédelem észlelési zónája, mert te emelkedsz, hogy megnézz valamit (jelen kérdéskörre). Vagyis itt jön be a minél nagyobb tartományban képes pásztázás
 
Szuhoj, Irkut és azODK-UMPO közösen gejlesztik a Szu-30SzM-hez a modernizációs csomagot, mely során az SzM-ek megkapják a Szu-35Sz hajtómüvét az Al-41F-1Sz-t.

Ez jó hír! És mit tudni még a avionika részéről?
Ols-30 helyett nem kapja meg a az ols35-öst?
Radar?
 
Fura nektek nyilván a repteljesítmény ugrott be először nekem meg az,hogy ez homogenizálja a hajtóműveket ami költségcsökkentő tétel.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and borisz