Fura nektek nyilván a repteljesítmény ugrott be először nekem meg az,hogy ez homogenizálja a hajtóműveket ami költségcsökkentő tétel.
Ebben is van egy erőteljes ráció. Épp a minap volt hír az UMPO háza tájáról, hogy a GE/P&W-vel azonos módon alkalmazott hővédő bevonatolás, amit az oroszok is elkezdtek alkalmazni, továbbfejlesztére került, egy újabb köztes réteg hozzáadásával, így a legutóbbi AL-41F1-Sz hajtóművek élettartamában további javulást várnak az üzemeletetők. Amennyire én tudom, a 117Sz-nél van egy alig 5-600kp extra forszázs rezsim a maximálison túl, ami elég magas gázhővel jár. Ez a rezsim a most üzemelő Szu-57-eseknél nem extra, hanem a normál maximális forszázs rezsim, így az UMPO ezzel az új bevonattal azt várja, hogy a 117Sz és 117-es hajtóműveknél az új bevonattal se esik, mi több, növelhető az élettartam.
Ilyen köztes réteg amúgy majdnem mindegyik gyártónál van és az Ittrium-oxid bázisú Cirkónium-oxid kerámiabavonat és a nikkel fém közé bevonva alkalmazzák. Mindenki máshogy hívja és egyik se utal igazn a mibenlétére, mert ez az igazi (saját) ipari titok.