Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Fura nektek nyilván a repteljesítmény ugrott be először nekem meg az,hogy ez homogenizálja a hajtóműveket ami költségcsökkentő tétel.

Ebben is van egy erőteljes ráció. Épp a minap volt hír az UMPO háza tájáról, hogy a GE/P&W-vel azonos módon alkalmazott hővédő bevonatolás, amit az oroszok is elkezdtek alkalmazni, továbbfejlesztére került, egy újabb köztes réteg hozzáadásával, így a legutóbbi AL-41F1-Sz hajtóművek élettartamában további javulást várnak az üzemeletetők. Amennyire én tudom, a 117Sz-nél van egy alig 5-600kp extra forszázs rezsim a maximálison túl, ami elég magas gázhővel jár. Ez a rezsim a most üzemelő Szu-57-eseknél nem extra, hanem a normál maximális forszázs rezsim, így az UMPO ezzel az új bevonattal azt várja, hogy a 117Sz és 117-es hajtóműveknél az új bevonattal se esik, mi több, növelhető az élettartam.

Ilyen köztes réteg amúgy majdnem mindegyik gyártónál van és az Ittrium-oxid bázisú Cirkónium-oxid kerámiabavonat és a nikkel fém közé bevonva alkalmazzák. Mindenki máshogy hívja és egyik se utal igazn a mibenlétére, mert ez az igazi (saját) ipari titok.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Utánaszámolva, az AL-41F1-Sz megjelenése a Szu-30SzM-en egyúttal egy óriási modernizációs üzletet jelenthetne az UMPO-nak is, hiszen jelenleg közel 450 darabos az operáló Szu-30MKI/MKM/MKA/SzM flotta,amit elviekben érinthet és amivel egyesülhet az orosz/kínai/indonéz/algériai Szu-35Sz állomány.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
M

molnibalage

Guest
Utánaszámolva, az AL-41F1-Sz megjelenése a Szu-30SzM-en egyúttal egy óriási modernizációs üzletet jelenthetne az UMPO-nak is, hiszen jelenleg közel 450 darabos az operáló Szu-30MKI/MKM/MKA/SzM flotta,amit elviekben érinthet és amivel egyesülhet az orosz/kínai/indonéz/algériai Szu-35Sz állomány.
Már, ha érdekli a megrendelőt. A legnagyobb F-15 üzemeltető a jenkik tojt még az -229-es PW széleskörű beépítésére is nemhogy a GE cserére.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
egyúttal egy óriási modernizációs üzletet jelenthetne

Azért avionika terültén is újítani kéne nem gondolod? o_O
Egyszer a kínaik már benyújották igényüket a szu-35 radarja de akkor az volt az orosz válasz hogy a szu-35 radarja nem férne be a szu-30 család orrába
Erre emlékszek mert még az Aranysasban olvastam.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Ez jenki hasonlattal, mintha az F-15E megkapná a legerősebb F110-GE-132-őt vagy a soha nem sorozatgyártott F110-GE-129EFE-t?
Nem is a nyers tolóerő/tömeg arány az amiben ez hasonlít a példádra, hanem az, hogy a jelenlegi AL-31FP lényegében egy élettartamnövelt AL-31F, aminél nem csökkentették a tolóerőt, hanem lényegében a növelt gázhőjű (Nyugaton ezt nevezik wartime setting-nek) rezsimen dolgozik és tolóerővektorált. Gyorsabban reagál a gázkar mozgatásra, pár százaléknyival erősebb, mint a klasszikus AL-31F.
Az AL-41F1-Sz ezzel szemben jóval nagyobb statikus tolóerő mellett sokkal jobb karakterisztikával is rendelkezik. Az kevéssé közismert, hogy az együléses Szu-35Sz szerkezeti tömege kicsivel még nagyobb is, mint a kétüléses, kacsaszárnyas Szu-30SzM-é. Ez utóbbinak viszont az alaktényezője kedvezőtlenebb. A Szu-35Sz két R-73-as és két R-77-es súlymakettel utánégetés nélkül lépte át és repült Mach 1.2-vel 13000 méteren. Kétlem, hogy az új hajtóművel erre képes lesz a Szu-30SzM, de hogy jelentősen javulni fog a repülési teljesítmény az biztos.

Maradva a számoknál, merő véletlenségből egy mezei, széria, klasszikus AL-31F minimál forszázson 8600-8800kp tolóerővel bír. Ez statikus érték. 2011-ben az ukránoknál járt egy csapat F-16-os, és az ukrán bázisparancsnok egy Szu-27UB-val elvitte az amerikai kontingens parancsnokát Donald C. Ralph vezérörnagyot. Azt mutatta neki, hogy minimál fáklyával gyorsítottak Mach 1.5-ig és tartották is azt vagy 200km-es távon.

Erre képes a Szu-30SzM is, de ami ennek a gépnek jelenleg a minimálfáklya, az az AL-41F1-Sz-nek a maximális rezsim, amire még rájön a minimál fáklya, a maximális utánégetés és a kb 500kp rendkívüli rezsim.
 
M

molnibalage

Guest
Maradva a számoknál, merő véletlenségből egy mezei, széria, klasszikus AL-31F minimál forszázson 8600-8800kp tolóerővel bír. Ez statikus érték. 2011-ben az ukránoknál járt egy csapat F-16-os, és az ukrán bázisparancsnok egy Szu-27UB-val elvitte az amerikai kontingens parancsnokát Donald C. Ralph vezérörnagyot. Azt mutatta neki, hogy minimál fáklyával gyorsítottak Mach 1.5-ig és tartották is azt vagy 200km-es távon.
Milyen magasságon?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Már, ha érdekli a megrendelőt. A legnagyobb F-15 üzemeltető a jenkik tojt még az -229-es PW széleskörű beépítésére is nemhogy a GE cserére.

Mert felesleges volt, hiszen az F100PW220 egyszerűen túl jól sikerült és amúgy is olcsón jutottak hozzájuk. 1984-ben a P&W-nek nem volt más lehetősége, mint olcsón kínálni a nevét besározó problémára a megoldást.
Anno csak az F-15E család kapott újabbnál újabb hajtómű opciókat, a C gépeknek nem volt szükség ilyesmire.
Ezzel szemben, ha az UMPO nem fogja tovább gyártani az AL-31FP-t, de jutányos áron ajánlják a konverziót, akkor az üzemeltetőknek megéri befeketetni. Vagy kiadnak egy bulletin-t és onnantól eszi-nem eszi, nem kap mást.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Haditengerészeti Szu-30SzM-ek légi utántöltést gyakorolták a Földközi-tenger felett. H-31 vagy R-77-1 volt egyes gépeken.

<iframe src="" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Haditengerészeti Szu-30SzM-ek légi utántöltést gyakorolták a Földközi-tenger felett. H-31 vagy R-77-1 volt egyes gépeken.

<iframe src="" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Érdekes, hogy a Szíriába kitelepült légierős Szu-30SzM gépekről egyből leszedték a karnist, de a haditengerészekről nem. Még nem...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Egymás mellett az AL-31FP és az AL-41F1-Sz:

5190137_original.jpg


A 41-es közelebb is van de eleve nagyobb a belépő keresztmetszete.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Az oroszok beléptek az India küzdelembe ahol India 20 milliárd dollár értékben akar gépet beszerezni.
Ráadásul az oroszok s Szu-35-el léptek be!
A vicces az egészbe az hogy már Kína ezt a gépet meg is kaparintotta ami még jobb! hogy Kína modernizálni is fogja :D:D:D

"A Sputnik rádióban a "Komsomolskaya Pravda" újságíró katonai megfigyelője, nyugdíjas ezredes, Baranets Viktor megjegyezte, hogy a Su-35 a világ repülőgép-gyártásának élvonalában van"

"Itt a legfejlettebb elektronika"

Az oszt igen! :D

Elmondása szerint a Su-35 számos országot, köztük a NATO tagokat akar vásárolni.

"Nem csak Kínában és Malajziában néztek erre a síkra, de tíz más ország is fuldoklik a sorban, már a törökök pillantást vetettek a gépünkre és beszéltünk róla." Mindezek láttán az amerikai szakértők a fogain keresztül azt mondták, hogy a gép egy nagy rémálom"és az F-35 nagyon komoly problémákat vet fel

headache.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Egy kis érdekes adalék. Anno 2002-2003-ban a Szuhoj vetette fel Indiának a Szu-35BM-et, amivel az MMRCA tendert célozták meg. India idejekorán jelezte, hogy nem érdekli a gép (túl nagy volt az MMRCA-hoz), így a programot életre hívó elképzelés hamvába holt, de gyorsan találtak neki okot-piacot és belevágtak a projektbe. Az idő úgy fest, a Szuhojt igazolja, a BM programból kifejlődött Szu-35Sz egy elég potens platform lett, komoly fejleszthetőségi potenciállal. Ennél már csak az volna faramucibb csavar, ha végül Indiának is eladnák. Az MMRCA győztes Rafale-ok mellé... :)
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 225
57 625
113
Ebben is van egy erőteljes ráció. Épp a minap volt hír az UMPO háza tájáról, hogy a GE/P&W-vel azonos módon alkalmazott hővédő bevonatolás, amit az oroszok is elkezdtek alkalmazni, továbbfejlesztére került, egy újabb köztes réteg hozzáadásával, így a legutóbbi AL-41F1-Sz hajtóművek élettartamában további javulást várnak az üzemeletetők. Amennyire én tudom, a 117Sz-nél van egy alig 5-600kp extra forszázs rezsim a maximálison túl, ami elég magas gázhővel jár. Ez a rezsim a most üzemelő Szu-57-eseknél nem extra, hanem a normál maximális forszázs rezsim, így az UMPO ezzel az új bevonattal azt várja, hogy a 117Sz és 117-es hajtóműveknél az új bevonattal se esik, mi több, növelhető az élettartam.

Ilyen köztes réteg amúgy majdnem mindegyik gyártónál van és az Ittrium-oxid bázisú Cirkónium-oxid kerámiabavonat és a nikkel fém közé bevonva alkalmazzák. Mindenki máshogy hívja és egyik se utal igazn a mibenlétére, mert ez az igazi (saját) ipari titok.


Ebben a szövegkörnyezetben mit jelent a rezsim szó,üzemmódot?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 638
113
Valamit arra kellene kitalálni, hogy ne kelljen annyit szegecselni. Akármilyen kicsi szar, (két)centinként körbe van szegecselve.Úgy néz ki az egész, mintha egy MG42-essel egy hétig folyamatosan lőtték volna, és azt mind be kell tömni egy-egy szegeccsel.