Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Fura nektek nyilván a repteljesítmény ugrott be először nekem meg az,hogy ez homogenizálja a hajtóműveket ami költségcsökkentő tétel.

Ebben is van egy erőteljes ráció. Épp a minap volt hír az UMPO háza tájáról, hogy a GE/P&W-vel azonos módon alkalmazott hővédő bevonatolás, amit az oroszok is elkezdtek alkalmazni, továbbfejlesztére került, egy újabb köztes réteg hozzáadásával, így a legutóbbi AL-41F1-Sz hajtóművek élettartamában további javulást várnak az üzemeletetők. Amennyire én tudom, a 117Sz-nél van egy alig 5-600kp extra forszázs rezsim a maximálison túl, ami elég magas gázhővel jár. Ez a rezsim a most üzemelő Szu-57-eseknél nem extra, hanem a normál maximális forszázs rezsim, így az UMPO ezzel az új bevonattal azt várja, hogy a 117Sz és 117-es hajtóműveknél az új bevonattal se esik, mi több, növelhető az élettartam.

Ilyen köztes réteg amúgy majdnem mindegyik gyártónál van és az Ittrium-oxid bázisú Cirkónium-oxid kerámiabavonat és a nikkel fém közé bevonva alkalmazzák. Mindenki máshogy hívja és egyik se utal igazn a mibenlétére, mert ez az igazi (saját) ipari titok.
 
Utánaszámolva, az AL-41F1-Sz megjelenése a Szu-30SzM-en egyúttal egy óriási modernizációs üzletet jelenthetne az UMPO-nak is, hiszen jelenleg közel 450 darabos az operáló Szu-30MKI/MKM/MKA/SzM flotta,amit elviekben érinthet és amivel egyesülhet az orosz/kínai/indonéz/algériai Szu-35Sz állomány.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Utánaszámolva, az AL-41F1-Sz megjelenése a Szu-30SzM-en egyúttal egy óriási modernizációs üzletet jelenthetne az UMPO-nak is, hiszen jelenleg közel 450 darabos az operáló Szu-30MKI/MKM/MKA/SzM flotta,amit elviekben érinthet és amivel egyesülhet az orosz/kínai/indonéz/algériai Szu-35Sz állomány.
Már, ha érdekli a megrendelőt. A legnagyobb F-15 üzemeltető a jenkik tojt még az -229-es PW széleskörű beépítésére is nemhogy a GE cserére.
 
egyúttal egy óriási modernizációs üzletet jelenthetne

Azért avionika terültén is újítani kéne nem gondolod? o_O
Egyszer a kínaik már benyújották igényüket a szu-35 radarja de akkor az volt az orosz válasz hogy a szu-35 radarja nem férne be a szu-30 család orrába
Erre emlékszek mert még az Aranysasban olvastam.
 
Ez jenki hasonlattal, mintha az F-15E megkapná a legerősebb F110-GE-132-őt vagy a soha nem sorozatgyártott F110-GE-129EFE-t?
Nem is a nyers tolóerő/tömeg arány az amiben ez hasonlít a példádra, hanem az, hogy a jelenlegi AL-31FP lényegében egy élettartamnövelt AL-31F, aminél nem csökkentették a tolóerőt, hanem lényegében a növelt gázhőjű (Nyugaton ezt nevezik wartime setting-nek) rezsimen dolgozik és tolóerővektorált. Gyorsabban reagál a gázkar mozgatásra, pár százaléknyival erősebb, mint a klasszikus AL-31F.
Az AL-41F1-Sz ezzel szemben jóval nagyobb statikus tolóerő mellett sokkal jobb karakterisztikával is rendelkezik. Az kevéssé közismert, hogy az együléses Szu-35Sz szerkezeti tömege kicsivel még nagyobb is, mint a kétüléses, kacsaszárnyas Szu-30SzM-é. Ez utóbbinak viszont az alaktényezője kedvezőtlenebb. A Szu-35Sz két R-73-as és két R-77-es súlymakettel utánégetés nélkül lépte át és repült Mach 1.2-vel 13000 méteren. Kétlem, hogy az új hajtóművel erre képes lesz a Szu-30SzM, de hogy jelentősen javulni fog a repülési teljesítmény az biztos.

Maradva a számoknál, merő véletlenségből egy mezei, széria, klasszikus AL-31F minimál forszázson 8600-8800kp tolóerővel bír. Ez statikus érték. 2011-ben az ukránoknál járt egy csapat F-16-os, és az ukrán bázisparancsnok egy Szu-27UB-val elvitte az amerikai kontingens parancsnokát Donald C. Ralph vezérörnagyot. Azt mutatta neki, hogy minimál fáklyával gyorsítottak Mach 1.5-ig és tartották is azt vagy 200km-es távon.

Erre képes a Szu-30SzM is, de ami ennek a gépnek jelenleg a minimálfáklya, az az AL-41F1-Sz-nek a maximális rezsim, amire még rájön a minimál fáklya, a maximális utánégetés és a kb 500kp rendkívüli rezsim.
 
Maradva a számoknál, merő véletlenségből egy mezei, széria, klasszikus AL-31F minimál forszázson 8600-8800kp tolóerővel bír. Ez statikus érték. 2011-ben az ukránoknál járt egy csapat F-16-os, és az ukrán bázisparancsnok egy Szu-27UB-val elvitte az amerikai kontingens parancsnokát Donald C. Ralph vezérörnagyot. Azt mutatta neki, hogy minimál fáklyával gyorsítottak Mach 1.5-ig és tartották is azt vagy 200km-es távon.
Milyen magasságon?
 
Már, ha érdekli a megrendelőt. A legnagyobb F-15 üzemeltető a jenkik tojt még az -229-es PW széleskörű beépítésére is nemhogy a GE cserére.

Mert felesleges volt, hiszen az F100PW220 egyszerűen túl jól sikerült és amúgy is olcsón jutottak hozzájuk. 1984-ben a P&W-nek nem volt más lehetősége, mint olcsón kínálni a nevét besározó problémára a megoldást.
Anno csak az F-15E család kapott újabbnál újabb hajtómű opciókat, a C gépeknek nem volt szükség ilyesmire.
Ezzel szemben, ha az UMPO nem fogja tovább gyártani az AL-31FP-t, de jutányos áron ajánlják a konverziót, akkor az üzemeltetőknek megéri befeketetni. Vagy kiadnak egy bulletin-t és onnantól eszi-nem eszi, nem kap mást.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Haditengerészeti Szu-30SzM-ek légi utántöltést gyakorolták a Földközi-tenger felett. H-31 vagy R-77-1 volt egyes gépeken.

<iframe src="" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Haditengerészeti Szu-30SzM-ek légi utántöltést gyakorolták a Földközi-tenger felett. H-31 vagy R-77-1 volt egyes gépeken.

<iframe src="" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Érdekes, hogy a Szíriába kitelepült légierős Szu-30SzM gépekről egyből leszedték a karnist, de a haditengerészekről nem. Még nem...
 
Egymás mellett az AL-31FP és az AL-41F1-Sz:

5190137_original.jpg


A 41-es közelebb is van de eleve nagyobb a belépő keresztmetszete.
 
Az oroszok beléptek az India küzdelembe ahol India 20 milliárd dollár értékben akar gépet beszerezni.
Ráadásul az oroszok s Szu-35-el léptek be!
A vicces az egészbe az hogy már Kína ezt a gépet meg is kaparintotta ami még jobb! hogy Kína modernizálni is fogja :D:D:D

"A Sputnik rádióban a "Komsomolskaya Pravda" újságíró katonai megfigyelője, nyugdíjas ezredes, Baranets Viktor megjegyezte, hogy a Su-35 a világ repülőgép-gyártásának élvonalában van"

"Itt a legfejlettebb elektronika"

Az oszt igen! :D

Elmondása szerint a Su-35 számos országot, köztük a NATO tagokat akar vásárolni.

"Nem csak Kínában és Malajziában néztek erre a síkra, de tíz más ország is fuldoklik a sorban, már a törökök pillantást vetettek a gépünkre és beszéltünk róla." Mindezek láttán az amerikai szakértők a fogain keresztül azt mondták, hogy a gép egy nagy rémálom"és az F-35 nagyon komoly problémákat vet fel

headache.jpg
 
Egy kis érdekes adalék. Anno 2002-2003-ban a Szuhoj vetette fel Indiának a Szu-35BM-et, amivel az MMRCA tendert célozták meg. India idejekorán jelezte, hogy nem érdekli a gép (túl nagy volt az MMRCA-hoz), így a programot életre hívó elképzelés hamvába holt, de gyorsan találtak neki okot-piacot és belevágtak a projektbe. Az idő úgy fest, a Szuhojt igazolja, a BM programból kifejlődött Szu-35Sz egy elég potens platform lett, komoly fejleszthetőségi potenciállal. Ennél már csak az volna faramucibb csavar, ha végül Indiának is eladnák. Az MMRCA győztes Rafale-ok mellé... :)
 
Ebben is van egy erőteljes ráció. Épp a minap volt hír az UMPO háza tájáról, hogy a GE/P&W-vel azonos módon alkalmazott hővédő bevonatolás, amit az oroszok is elkezdtek alkalmazni, továbbfejlesztére került, egy újabb köztes réteg hozzáadásával, így a legutóbbi AL-41F1-Sz hajtóművek élettartamában további javulást várnak az üzemeletetők. Amennyire én tudom, a 117Sz-nél van egy alig 5-600kp extra forszázs rezsim a maximálison túl, ami elég magas gázhővel jár. Ez a rezsim a most üzemelő Szu-57-eseknél nem extra, hanem a normál maximális forszázs rezsim, így az UMPO ezzel az új bevonattal azt várja, hogy a 117Sz és 117-es hajtóműveknél az új bevonattal se esik, mi több, növelhető az élettartam.

Ilyen köztes réteg amúgy majdnem mindegyik gyártónál van és az Ittrium-oxid bázisú Cirkónium-oxid kerámiabavonat és a nikkel fém közé bevonva alkalmazzák. Mindenki máshogy hívja és egyik se utal igazn a mibenlétére, mert ez az igazi (saját) ipari titok.


Ebben a szövegkörnyezetben mit jelent a rezsim szó,üzemmódot?
 
KnAAZ Komszomolszk na Amure, Szu-35Sz gyártása (részlet a Szu-57 elemeit gyártó részlegből is)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: superjet100
KnAAZ Komszomolszk na Amure, Szu-35Sz gyártása (részlet a Szu-57 elemeit gyártó részlegből is)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Most csak a szemem káprázik, vagy sem, de mintha kulturáltabb lenne a titán hajtóműgondola kivitele a készülő 35-ösökön. Lehet, hogy a KnAAZ-nál is fejlődnek?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Valamit arra kellene kitalálni, hogy ne kelljen annyit szegecselni. Akármilyen kicsi szar, (két)centinként körbe van szegecselve.Úgy néz ki az egész, mintha egy MG42-essel egy hétig folyamatosan lőtték volna, és azt mind be kell tömni egy-egy szegeccsel.