Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Meg a szu-30SM gépekre.
m02015110600007.jpg

Csak Szíriában lévő gépekre.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and jani22
A légi hadviselés része a légvédelmi-rendszerek is. Mondjuk úgy, nem szartak bele. Magasabb prioritást kaptak, mint a repcsik.

Ezzel szemben azért a repcsiknél is meglódultak az utóbbi 10 évben. Lássuk mi a helyzet, honnan mentek és hova:
  • A '80-as évek végi Szu-27Sz és MiG-29 9.12 és 9.13 mára szinte csak mutatóban maradtak. A 29-se részben a függőleges vezérsík "zizije" miatt pusztult ki.
    https://htka.hu/2012/06/30/a-mig-29-esek-megerositett-vezersikjai/ Szu-27Sz-nek volt korszerűsítési programja, de messze nem biztosított olyan mértékű képességnövelést, mint az új típusok beszerzése. Nem tudom miért, de nem nagyon erőltették.
  • Az régi 29-es helyét átvették az algériai visszadobott 29SzMT-ket, de boki adatai szerint tessék-lássék használják azokat. MiG-35-ös megrendelése lassan 10 éve lóg a levegőben, hogy mi legyen benne és mennyi legyen. Kb. presztízsből tartják életben, ha engem kérdezel, racionalitása kb. semmi.
  • A Szu-27 "vonalon" ellenben A Szu-35Sz révbe ért és komoly mennyiséget gyártanak belőle.
  • Ha Allesmort jól értem, akkor a felesleges gyártókapacitás és rendelkezésre álló források miatt a Szu-30 család mellékág és lecsapódásaként lett belsős orosz Szu-30Sz és M3. Ezekből is elég decens mennyiséget gyártottak már. Mindkét gép multirole, tehát leváltja a Szu-27Sz gépeket és részben a Szu-24M réskitöltője.
  • A Szu-24M direkt váltása történik meg a Szu-34-gyel cirka 120 darab készült belőle eddig.
  • A semmire sem jó Szu-33 mellé érkezik a valós képességigekel majd egyszer bíró MiG-29Kub. Egyelőre kicsit alacsony a megbízhatósága, de maga a platform sokkal inkább illik a Kuznyecovra
  • A hh végén volt egy kb. szarra sem jó A-50. Most van A-50U és A-100 és Sz-400 + 40N6 és Sz-350-nel horizont alá tüzelés képe rajzolódik ki. Ej.
Ez mit jelent?

2008-ban az orosz gépparkra nézve 100% hidegháborús utánérzés volt úgy, hogy annak 18 éve vége volt és USA-ban AESA radaros Super Horneteket gyártottak már.

Igen, fáziskéséssel, de az orosz repülőerők igenis beléptek a 4+ és 4++ generációba. Igaz, hogy nincs AESA radar és rohadt sokat késett az R-77-1, de megérkezett. A gépeken levő PESA radar nem fix beépítése is kínál bizonyos harcászati előnyöket. A nagy összképet nézve a hidegháborús utánérzése nagyon kezd megszűnni.

Szóval én kérek elnézést, de nettó ferdítés az, amit leírtatok, kicsit túlzó és vágyvezérelt gondolkodás. Viszont az orosz GDP-ből irgalmatlanul túlköltekezve is ennyire telik. Oo. még ma sem az USA...

Forrás a gyártott gépek mennyiségére.
eoKtbxtl.png


ui. Valahol epic, hogy én az állítólag jenki fan "védem a orosz mundért". Vagy inkább csak nem nézem le őket. Megvannak a korlátaik, de az érdemeik is.
 
Hány gép van rendszerben amire rendszeresítve/használatban van az R-77-1? NATO EU vonalon?
 
Hány gép van rendszerben amire rendszeresítve/használatban van az R-77-1? NATO EU vonalon?

Tippek vannak.Minden 4+ vagy afölötti multirole orosz gép képes használni.
Az,hogy melyik alakulatoknak van kiosztva,hány pilóta van rá kiképezve azt szerintem nem nagyon tudja senki.
 
Tippek vannak.Minden 4+ vagy afölötti multirole orosz gép képes használni.
Az,hogy melyik alakulatoknak van kiosztva,hány pilóta van rá kiképezve azt szerintem nem nagyon tudja senki.

Mi a 4+ multirole? Su-27SM2től felfele? Az mennyi? 150? 200?
 
Mi a 4+ multirole? Su-27SM2től felfele? Az mennyi? 150? 200?

Inkább azt mondanám,hogy amik valóban potensek azok a MIG-29K/Kr,SZU-27SzM3,Szu-35Sz,SZU-30SzM.A SZU-30M2 nagy problémája a radar mert ugye abban egy régi radar van kicsit tuningolva(nem véletlen használják őket arra mint az UB-ket azaz kiképzésre)A MIG-29SzMT meg nem tudom milyen konfigurációt takar mert abból volt egy halom és már nagyon rég elvesztem az SzMT "tengerben".Az,hogy ez mennyi gép meg nem mondom de molni táblázatából ki tudod keresni(200 feletti mennyiség)
 
. Mindkét gép multirole,

A szu-30sm gépet modernizálni kell hogy valóban multrole legyen:)
Sokra mennek egy oylan géppel amik nem állíthatók szembe az EF sem az f-16 block 52-sel gépekkel ;)
https://nationalinterest.org/blog/t...u-30sm1-fighter-could-it-crush-americas-23390

Forrás a gyártott gépek mennyiségére.

Hiába a mennyiség ha nincs minőség :)
Eléggé ciki hogy oylan gépeket adnak át amik már modernizálásra szorulnak :D
Hol van már a szu-34M modernizációja is :)
http://www.airrecognition.com/index...ke-fighter-modernization-program-in-2018.html
 
A szu-30sm gépet modernizálni kell hogy valóban multrole legyen:)
Sokra mennek egy oylan géppel amik nem állíthatók szembe az EF sem az f-16 block 52-sel gépekkel ;)
https://nationalinterest.org/blog/t...u-30sm1-fighter-could-it-crush-americas-23390



Hiába a mennyiség ha nincs minőség :)
Eléggé ciki hogy oylan gépeket adnak át amik már modernizálásra szorulnak :D
Hol van már a szu-34M modernizációja is :)
http://www.airrecognition.com/index...ke-fighter-modernization-program-in-2018.html

Az SzM multirole hisz az MKI széria az alapja.
 
Inkább azt mondanám,hogy amik valóban potensek azok a MIG-29K/Kr,SZU-27SzM3,Szu-35Sz,SZU-30SzM.A SZU-30M2 nagy problémája a radar mert ugye abban egy régi radar van kicsit tuningolva(nem véletlen használják őket arra mint az UB-ket azaz kiképzésre)A MIG-29SzMT meg nem tudom milyen konfigurációt takar mert abból volt egy halom és már nagyon rég elvesztem az SzMT "tengerben".Az,hogy ez mennyi gép meg nem mondom de molni táblázatából ki tudod keresni(200 feletti mennyiség)

A potens nagyon relativ, mert mi ellen. Ezért is húztam meg R-77nél határt, NYI légierők 20+éve amraam (ill most már amraam+meteor)
 
A légi hadviselés része a légvédelmi-rendszerek is. Mondjuk úgy, nem szartak bele. Magasabb prioritást kaptak, mint a repcsik.

Ezzel szemben azért a repcsiknél is meglódultak az utóbbi 10 évben. Lássuk mi a helyzet, honnan mentek és hova:
  • A '80-as évek végi Szu-27Sz és MiG-29 9.12 és 9.13 mára szinte csak mutatóban maradtak. A 29-se részben a függőleges vezérsík "zizije" miatt pusztult ki.
    https://htka.hu/2012/06/30/a-mig-29-esek-megerositett-vezersikjai/ Szu-27Sz-nek volt korszerűsítési programja, de messze nem biztosított olyan mértékű képességnövelést, mint az új típusok beszerzése. Nem tudom miért, de nem nagyon erőltették.
  • Az régi 29-es helyét átvették az algériai visszadobott 29SzMT-ket, de boki adatai szerint tessék-lássék használják azokat. MiG-35-ös megrendelése lassan 10 éve lóg a levegőben, hogy mi legyen benne és mennyi legyen. Kb. presztízsből tartják életben, ha engem kérdezel, racionalitása kb. semmi.
  • A Szu-27 "vonalon" ellenben A Szu-35Sz révbe ért és komoly mennyiséget gyártanak belőle.
  • Ha Allesmort jól értem, akkor a felesleges gyártókapacitás és rendelkezésre álló források miatt a Szu-30 család mellékág és lecsapódásaként lett belsős orosz Szu-30Sz és M3. Ezekből is elég decens mennyiséget gyártottak már. Mindkét gép multirole, tehát leváltja a Szu-27Sz gépeket és részben a Szu-24M réskitöltője.
  • A Szu-24M direkt váltása történik meg a Szu-34-gyel cirka 120 darab készült belőle eddig.
  • A semmire sem jó Szu-33 mellé érkezik a valós képességigekel majd egyszer bíró MiG-29Kub. Egyelőre kicsit alacsony a megbízhatósága, de maga a platform sokkal inkább illik a Kuznyecovra
  • A hh végén volt egy kb. szarra sem jó A-50. Most van A-50U és A-100 és Sz-400 + 40N6 és Sz-350-nel horizont alá tüzelés képe rajzolódik ki. Ej.
Ez mit jelent?

2008-ban az orosz gépparkra nézve 100% hidegháborús utánérzés volt úgy, hogy annak 18 éve vége volt és USA-ban AESA radaros Super Horneteket gyártottak már.

Igen, fáziskéséssel, de az orosz repülőerők igenis beléptek a 4+ és 4++ generációba. Igaz, hogy nincs AESA radar és rohadt sokat késett az R-77-1, de megérkezett. A gépeken levő PESA radar nem fix beépítése is kínál bizonyos harcászati előnyöket. A nagy összképet nézve a hidegháborús utánérzése nagyon kezd megszűnni.

Szóval én kérek elnézést, de nettó ferdítés az, amit leírtatok, kicsit túlzó és vágyvezérelt gondolkodás. Viszont az orosz GDP-ből irgalmatlanul túlköltekezve is ennyire telik. Oo. még ma sem az USA...

Forrás a gyártott gépek mennyiségére.
eoKtbxtl.png


ui. Valahol epic, hogy én az állítólag jenki fan "védem a orosz mundért". Vagy inkább csak nem nézem le őket. Megvannak a korlátaik, de az érdemeik is.


Ilyen színvonalú írásból kellene több és Roni-ból egy kicsit kevesebb.
 
A szu-30sm gépet modernizálni kell hogy valóban multrole legyen:)
Ezt miből vezetted le? Már a leges legelső Szu-30 proto is a kor fogalmazi szerint multirole volt a '90-es évek közepén buta bombákkal és H-25/29-cel. Sőt, az F-15A és F-16A szintjén a Szu-27Sz is. A CFE szerződés miatt számolták fel a buta bombázó és rakétázó képességét és kb. annyira lett volna kihasználva, mint az F-15A/C ilyen irányú képessége. Az F-16A masszívan repült csapásmérést, pedig az F-15A is képes lett volna ugyanarra, sőt, többre is.
(GAU-8 és hozzávaló EO pod.)

A Szu-30 vs más gépek mulitrole szintjéről lesz még szó alant.

Sokra mennek egy oylan géppel amik nem állíthatók szembe az EF sem az f-16 block 52-sel gépekkel ;)
https://nationalinterest.org/blog/t...u-30sm1-fighter-could-it-crush-americas-23390
Te most tényleg ilyen vicc kétsoros valamikkel akarsz érvelni?

Milyen téren nem állítható szembe vele?
  • Mert hatótáv és terhelhetőség szempontjából szegény nyápic F-16 a köldökét bámulja csak...
  • Az EF emlegetése különösen vicces, amiben mechanikus pásztázású radar van még mind a mai napig, addig az új orosz vadászgépek mind PESA radarosak annak minden előnyével úgy, hogy az antenna kitéríthető, ezért tudnak beamingeling úgy, hogy ők továbbra is képesek követni a célt. Ej.
  • Az újabb orosz vadászgépeken is van MAWS.
  • Azokon mindig is volt IRST bár az tény, hogy a PIRATE messze több annál, ezt a részét a HTÖ tisztázza, ezért ezen nem tépem a számat.
  • A legyártott EF gépek közül igazi PGM-es multirole az csak a T3A és T3B. A korábbi T1 széria buta bombázni képes legfeljebb, de valójában inkább egyfeladatos ASF-ek.

Szóval ezt így kijelenteni, hogy nem állíthatók szembe - már elnézést - jól megszokott veretes ronis benyögés volt. Igen, kb. most kezd teleszaladni a zsákom az egysoros ostoba benyögéseidtől, mert irritálóan ostibák, fellengzősek és a fenti tételek alapján látható, hogy finoman szólva hiányos tárgyi tudáson alapulnak. Olyan szinten fejlődésképtelen vagy az itt töltött idő alatt, hogy arra szavak nincsenek.

Hiába a mennyiség ha nincs minőség :)
Ez elég muris megjegyzés úgy, hogy az EF gépek közül több gyártási technológiáját annyira elnézték, hogy a gépek tervezett élettartama úgy 50%-ot csökkent. Kezded már kapiskálni, hogy az ilyen generális benyögésektől miért másznak a falra sokan? Pár páran már csak legyintenek rád, de a remény hal meg utoljára.

Eléggé ciki hogy oylan gépeket adnak át amik már modernizálásra szorulnak :D
Annak fényében, hogy projekt szervezési hibák miatt 200 db olyan F-35 jött le a sorról, amik jelen konfigban jenki felfogás szerint nem bevethetőek ez is elég vicces komment. Mit is szoktál mondani? Szuperszonikus sportrepülő? Na, ez szuperszonikus stealth sprotrepülő akkor? Vagy 100 milliós együléses iskolagép? Mert bevethető harci gép majd akkor lesz, ha kapnak egy komolyabb depot level beavatkozást.

Roni, bocs, de nálam most átszakadt gát. Nem érzed az, hogy az az ámokfutás, amit itt évek alatt műveltél az ultragáz?
 
Annak fényében, hogy projekt szervezési hibák miatt 200 db olyan F-35 jött le a sorról,

Ja! nagy szám ez ahol majd évi 150 db fognak gyártani (Ja de hisz itt már az 5-dik gen van szó ;)

Ezt miből vezetted le?

Az sm1 modernizációról szóló cikkben le van írva hogy majd csak a modenizálás után mehet a kh-59mk2 és a Kab-200 .

Mert hatótáv és terhelhetőség szempontjából szegény nyápic F-16 a köldökét bámulja csak..

És ennyi ! Ha a block 52 avionikájáról írtál volna akkor nyugodtan lehetünk nem a ruszki gépek javára billent volna ;)
 
Ja! nagy szám ez ahol majd évi 150 db fognak gyártani (Ja de hisz itt már az 5-dik gen van szó ;)
Roni. Ha majd Oo. költségvetése USA léptékű lesz és a lakosság is és majd egyszerre tizenplusz országnak gyártják az Szuhojt, akkor lenne ilyen ütemű gyártást. Máskülönben értelmetlen.

Valahol vicces, hogy te gazdasági képességeket hozol be a vitába, amikor eddig műszaki paraméterekről volt szó. Kicsit olyan, mint pisztolypárbajban kést rántani...

Az sm1 modernizációról szóló cikkben le van írva hogy majd csak a modenizálás után mehet a kh-59mk2 és a Kab-200 .
Ez melyik link? Itt volt posztolva?

És ennyi ! Ha a block 52 avionikájáról írtál volna akkor nyugodtan lehetünk nem a ruszki gépek javára billent volna ;)
A Block 52-nek mecha pásztázású radarja van, nuku IRST/EO felderítés (a TGP nem az).

Mondom, ha talán a típusjeleket és a képességeket nem kevernéd össze az már első lépésben úgy jó lenne...

A Block 52 az egy '90-es években max. 2000-es évek elején gyártott változat. Bár még a lengyel és görög gépekben is mecha legyezésű radar van. Az egyetlen olyan változat, ami újonnan AESA radaros az a Block 60 és a mostani F-16V Block 70 lesz.

Azóta lett Block 50+, Block 60 és most Block 70, de az még csak papíron létezik. A sok hadrendben maradó F-16-os majd most fog csak AESA radar kapni.

Nem érzed azt, hogy kicsit több alázat kéne, mert csak folyamatosan fejjel a falnak rohansz. Bár ez talán pontosabb...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.