Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
emel: Véletlenül se firtattam a helyesírási problémákat, sajnos? nekem ez a szó, hogy Magyar rendszeresen nagybetű.

Ellenben értelmes és értelmezhető mondatokat írok.

ghost: hjujj most meg a szöveg értelmezés.

Hozok más pldat. Idén! 533!!! elfogás volt Japán részről. Ellenben nem vagyok biztos, hogy ezek közül egy is megsértette volna Japán légterét.
http://news.usni.org/2014/10/20/japan-intercepted-record-number-chinese-russian-military-aircraft

De tömegével lehet találni elég jól dokumentált elfogásokat nemzetközi légtérben ~minden oldalról kb minden mennyiségben.

áhh hagyjuk... nincs kedvem.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
A nemzetközi jog általános szabályai szerint a légtér jogi helyzete az alatta fekvő szárazföld, illetve vízterület jogi státuszától függ. Szárazföld esetén a főszabály az, hogy területi főhatalmat gyakorló állam szuverenitása kiterjed a terület feletti légtérre is. Ezt a szabályt az 1944-es Chicagoi Egyezmény is megerősítette, sőt hozzátette, hogy a parti tenger is az államterület része, de annak ellenére, hogy a vízen érvényesül az idegen államok békés áthaladáshoz való joga, de a légitér esetén nem. Teljesen problémamentes terület a nyílt tengerek térsége, ugyanis ott, ahogyan a vízterületen a hajózás szabadsága érvényesül, úgy a légitér is szabadon átrepülhető.
A polgári- és általában a repülés biztonsága érdekében azonban be kell jelenteni előre a nemzetközi légtérben végrehajtott manővereket, a jeladókat be kell kapcsolni katonai gépeknek is. Nemzetközi légtérben fogalmilag kizárt az elfogás, ui. ott nem értelmezhető a nemzeti légtér szuverenitásának fogalma. Az ilyen műveletekre a befogás az illendő kifejezés, elvileg. Persze ezek nem így történnek a gyakorlatban, hiszen a mérvadó - mondjuk úgy hogy nagyhatalmak (politikai, gazdasági) a világ egyik részén sem tartják be a szabályokat. Ennek következménye az egyre több légi incidens, hovatovább elég súlyosak is.
Az említett Su-34 "megtekintése", amennyiben nemzetközi légtérben történt (valószínűleg, mivel nem szólították fel a légtérsértés következményei esetében szokásos parancsok teljesítésére) így maximum befogásnak lehet minősíteni. Mivel az oroszok sem hülyék, ők is pontosan azt tudták hogy jönnek a NATO gépek, és azt tették mint az F-16-osok, "kíváncsiskodtak" egyet, mivel azt lehet.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
153
63
Egy kis tréfa, hogy mindenki meg nyugodjon:

http://gasmu.adn.hu/vidamsag/galicia_hu.htm
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 635
28 372
113
fade
Ne is legyen kedved, mert amit csak felületesen ismersz, azt értelmezni sem tudod, csak okoskodsz. Te csak szeretnél annyit tudni ezekről a dolgokról, amennyit én már elfelejtettem belőle.

Nekem igazán az a problémám ezekkel az "elfogásokkal", hogy miért így nevezik helytelenül a nagy médiában? Valószínűleg azért, mert vagy fogalmuk sincs a valódi jelentéséről, vagy pedig azért, mert szándékosan ezzel akarják befolyásolni az emberek vélemény alkotását és ez már nem OK.

Akkor lehet igazán probléma, amikor a felségterületek határai, vagy a területek hovatartozásai nem egyértelműek, vagy vita tárgyai a különböző országok számára. De ez már egy másik történet.
Különben Panzerfaust szépen összefoglalta az írásában a lényeget.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 589
7 826
113
Szu-34_Fullback_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

250.-ik képösszeállítás, innentől nem lesz naponta új.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
31 571
113
Nagyon szép témát választottál a 250.-hez. Gratula és remélem tovább folytatod, ha nem is minden nap.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 695
65 968
113
Jól látható, hogy a szériagépeken - valószínű súlyponti okokból - hanyagolják a beömlők közötti hátsó tartót, inkább az elsőre tett adapterre rakják rá a 2x2 500kg-os fegyvert, vagy a 3000 kg-os PTB-3000-es tartályt.

Itt pedig egy kép a hátsó szenzorról:

http://paralay.iboards.ru/viewtopic.php?style=12&f=5&t=114&sid=b694c946a3909f52b9e791dd4906981e&start=420
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 522
84 798
113
Jó kis film a géprol(fegyverzet, célmegjelolés...stb.)
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7p2LUR6KNPM
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
31 571
113
Jó kis videó, kár, hogy egy szót sem értettem belőle. Nem is tudtam, hogy levágták egy Szu-27-es orrát és a helyére raktak egy kétszemélyes kabint, és így lett a Szu-34, azt hittem ez egy nagyobb gép. A kék és zöld nyilakkal mit ábrázoltak a gépeknél? Egy rövid ideig volt egy riport a PAK-FA berepülő pilótájával ha jól láttam, akkor ezt is ő tesztelte? A fegyverzetnél kicsit sok a butabomba meg irányítatlan rakéta szerintem, de voltak ott okosbombák, robotrepülőgépek meg két levegő-levegő rakéta is, amit itt sokan hiányolnak az orosz gépekről.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Jó kis videó, kár, hogy egy szót sem értettem belőle. Nem is tudtam, hogy levágták egy Szu-27-es orrát és a helyére raktak egy kétszemélyes kabint, és így lett a Szu-34, azt hittem ez egy nagyobb gép. A kék és zöld nyilakkal mit ábrázoltak a gépeknél? Egy rövid ideig volt egy riport a PAK-FA berepülő pilótájával ha jól láttam, akkor ezt is ő tesztelte? A fegyverzetnél kicsit sok a butabomba meg irányítatlan rakéta szerintem, de voltak ott okosbombák, robotrepülőgépek meg két levegő-levegő rakéta is, amit itt sokan hiányolnak az orosz gépekről.

A kék nyilak jelzik a légi célok elleni képesség, a zöld nyilak a földi célok elleni képesség egymáshoz és más kategóriákhoz mért arányait. Először (fentről lefelé) a vadászgép-kategória, a frontbombázó és a vadászbombázó képességeit arányítják, másodszor a Szu-35 és a Szu-34 képességeit. Egy új tipust viszont nemcsak egy pilóta tesztel, van minden új tipusra egy kijelölt vezető/fő tesztpilóta, nyilván ő hajtja végre az első felszállásokat és próbákat a levegőben és adja tovább a tapasztalatokat, később ő osztja el az egyre sokasodó teszt-feladatokat és kategóriákat is (ahogy elkészülnek a további tesztgépek) a többi berepülő pilóta számára.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 695
65 968
113
Szergej Bogdan is részt vett egy rövid ideig a Szu-34-es berepülésében és Votincev a program főpilótája mellett ő is repült pár alkalommal bemutatót. Többek között Venezuelában Chavez előtt, pedig csak egy igen rövid ideig volt róla szó, hogy a 34-est esetleg eladják Venezuelának. Jelenleg is csak Vietnam van kapcsolatba hozva a típussal.

Visszatérve Bogdanhoz, neki minden nagysebességű Szuhoj gépre van típusa. Bogdan eredetileg a Mongóliában majd később a Krímben repült Szu-17-esen, majd ezt követően válogatták be a 279-es KIAP-hoz a Kuznyecov fedélzetére. Ez ugye automatikusan jelentette a Szu-33-ast és a Szu-27-es is. Itt lehúzott némi időt, repült Timur Apakidze irányítása alatt, de ne feledjük, ennek az alakulatnak lényegében az összes hajózója berepülőpilóta volt. Aki nem volt az alakulat tagja, az viszont a Szuhoj-hoz tartozott, mint például Pugacsov. Az ő ajánlásával került a tervezőirodához, itt repült a Szu-30MK-val, majd a Szu-27SzM program pilótája lett, közben megcsinálta a Szu-27KUB-ra, Szu-34-esre és a Szu-47-es Berkutra is a típust, mely utóbbival csupán csak hárman repülhettek. Emellett Averjanov egyik helyettese lett a vektorálós Szu-30MKI gépen.
Ezután jött a Szu-35BM és a PAK-FA.
Mind a mai napig repül Szu-27-esen is.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 522
84 798
113
Morozovszk
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=oqQaVpZTPRk
 
M

molnibalage

Guest
Az oroszok úgy látszik ezzel a módszerrel nem akarnak térdre kényszerítősdit játszani kisebb országokkal. Ők sokkal kevesebb célpontot terveznek mélységben támadni és olyanokat, amit tényleg véd is az ellenség. Oda az irányított bomba kevésbé jó.

Juj...

Az igazán fontos célopontok nem papír keménységűek, hanem megerősített repülőgépfedezékek, bunkerek vagy földalatti cuccok és sokszor nem is túl nagy kiterjedésűek. Már bocs, de ezeket nem intelligens és precíziós fegyverekkel gyakorlailag lehetetlen kiiktatni...

Kérlek vázold már fel, hogy egy 15x15 méteres megerősített betonfedezéket hogyan iktatsz ki olyan bombákkal, amiket kis magasságból is leoldva ennél nagyobb CEP-et produkálnak? Tehát,ha viszel pl négy darab egytonnás bombát, akkor jó esetben talán, ha egy találja el a célt... Ehhez képest a négy GBU-31/PEN JDAM-es gép meg, ha nincs zűr, akkor 90% feleti eséllyel nyír ki négy ilyet úgy, hogy időjárás független... Upsz...


Ráadásul amit igazán véd az ellen, ott veszteség is lehet, tehát ha még több gép bevetésénél elveszik bármennyi is nem árt, ha az egy odaérkező is meg tudja semmisíteni a célt.

Ne vedd sértésnek, de valamiféle viccideológiával próbálod kozmetikázni az esetleges hiányosságokat...

A TGP lényege az erősen korlátozott géptörzs aljába épített lézeres célmegjelölő helyett meg azt a képességet adja, hogy legalább a csapatlégvédelem megsemmisítési zónájába nem repülsz be vagy nagyon kevés ideig maradsz ott, mert tudsz loftolni és oldás után kifordulni. Ezen felül az összes korszerű TGP olyan célazonosítási képességet ad, ami azért elég durva... És ezek még csak a legalapvetőbb tényezők, de sorolhatok még pár dolgot, ha szükségét érzed...
 
M

molnibalage

Guest
Capslock

Afganisztánban és Csecsenföldön is használtak precíziós fegyvereket.Amúgy 91-ben az amik a bevetett eszközök 1%-ban alkalmaztak precíziós bombákat,szóval nem volt lemaradás ahhoz képest.

Ennél biztosan többet még darabszámra nemhogy robbanóanyagra vetítve. Egyébként 5-8% és 10%-os arányt is láttam. Ez töb dolog miatt is szórhat.

1. Valakik csak a bombákat nézik, valakik meg az AGM-65, AGM-114, de még a Tomahawkot is.

2. Az összehasonlítás többnyire darabra megy, csak éppen ez így félrevehzető, mert az sem mindegy, hogy mekkora tűzerőt juttatsz ezzel célba.

Az F-111F gépek GBU-10/24-ből 2000+ darabot dobáltak el és még 2500 db GBU-12-est. Ez tömegre nézve ugyebár kb. 12500 db Mk-82-nek felel meg mikor darabszámra sokkal kisebb ennél.

(Ezen felül egyes célok nem igényeltek PGM-et, tehát nem azért nem használtak mert nem volt, hanem mert nem kellett.)

Grúziában is az orosz SEAD képesség az volt, hogy odadurrantott a rakétás tüzérség...
 
M

molnibalage

Guest
OFF

250.-ik képösszeállítás, innentől nem lesz naponta új.

Gratulálok kitartásodhoz, csak sajnos egyiket sem tudom wallpapernek használni. :(

Véleményem szerint sikerült két szék közt a pad alá esned. Olyan képaránnyal készülnek a képek, ami teljesen szokatlan ma. Akiknek nem szélesvásnú és régi monitora van, ott 5:4 képarány elterjed, egyébként meg a 16:9. Én még életemben nem láttam 16:10-es monitort senkinél, ebből gondolom, hogy nem túl elterjedt.

Az összes általad készített kép ettől eltér, ezért nem tölti be soha a képernyőt a legjellemmzőbb képaránynál.

Javaslom azt, hogy a saját képernyődtől függetlenül 16:9-es aránnyal és legalább 1920x1080-as felbontással készítds el ezeket vagy mindkét formában.

ON