Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 589
113
Közben látom, hogy Allesmor is leírta kb. azt, amit én.


Csakhogy, amennyiben átlépi a hangsebességet, akkor olyan tolóerő/tömeg aránya van, ami viszont nem volt jellemző a kifejezetten szuperszonikus repülésre optimalizált úgynevezett 3. generációs gépekre.
Itt mintha egy kis zavar lenne. Pont a 3. gen. F-4 az, ami az 500 km-es zárt körön levő szuperszonikus rekordot tartaná mind a mai napig, pár éve a MAKS-on nem sikerült megdönteni. Márámint nem azt akartad itt mondani, hogy a high subsonic dogfightra tervezett 4. gen gépekhez képest az F-22 supersonic módon sokkal többet tud?</blockquote>

A legmagasabb tolóerő/tömeg aránya a szuperszonikus tartományban valószínüleg a MiG-25M (Je-266M)-nek volt. Csakhogy 1.5 Mach felett. Kevés olyan repülőgépet építettek, amelyiknek 1.5 Mach felett 1-nél nagyobb tolóerő/tömeg aránya volt. Ez a kevés konkrétan 2 darab. A Je-266M és a szintén R-15BF2-300-as hajtóművel átszerelt egyik MiG-25RB.
Az SR-71-es sokkal-sokkal gyorsabb volt, de nem rendelkezett ekkora tolóerő-felesleggel.

Ahogy anno Paul Metz is megjegyezte, az F-22 Raptor tolóerő/tömeg aránya még az F-15C-nél is kisebb, de azzal ellentétben hangsebesség felett sokkal jobban gyorsul, jobban is emelkedik.

A különbség tehát az, amit te is írsz, hogy az úgynevezett alacsony szuperszonikus tartományban (közepes illetve nagyobb magasságban) a gép tolóerő/tömeg aránya jobb, mint az inkább alacsony és közepes magasságban, hangsebesség alatt vitézkedő 4. generációs gépeké, de magasabb, az inkább nagyobb szuperszonikus tartományra (Mach 2.3-2.8) és 15 ezer méter fölé optimalizált 3. generációs gépeknél is.
Sebességi rekordot tehát sem a Raptorral, sem a PAK-FA-val nem fognak dönteni, de a lehető leggyorsabban elérve a szuperszonikus tartományt, ezek a gépek komoly emelkedőképességre képesek.
 
M

molnibalage

Guest
Kevés olyan repülőgépet építettek, amelyiknek 1.5 Mach felett 1-nél nagyobb tolóerő/tömeg aránya volt.
Hm... Az F-15 tutira ilyen. 4,6 km magasságban M1.5 fölé képes gyorsulni, ott hajtóművenként 27000 font a tolóerő az írásombaan felhasznál karakterisztikák szerint. Ez összesen 54000 font. A gép üres tömege van 27-28k font...

Szerintem minden szuperszonikus gépnél bőven 1 felett van a tolóerő/tömeg arány ekkora sebességnél ahol már képes elérni, csak ez senkit sem érdekel, mikor a légellenállás a döntő vízszintes repülésnél és nem a gravitáció. Pontosan ezért rohadtul semmitmondó adat a tolerő/tömeg arány...

Ahogy anno Paul Metz is megjegyezte, az F-22 Raptor tolóerő/tömeg aránya még az F-15C-nél is kisebb, de azzal ellentétben hangsebesség felett sokkal jobban gyorsul, jobban is emelkedik.
Mármint milyen magasságban, sebességben és hány % tüzelőanyaggal? Lásd fenti megjegyzést.


Sebességi rekordot tehát sem a Raptorral, sem a PAK-FA-val nem fognak dönteni, de a lehető leggyorsabban elérve a szuperszonikus tartományt, ezek a gépek komoly emelkedőképességre képesek.
Ezt már az F-15 írás Streak Eagle részénél kifejtettem. ;)
 
M

molnibalage

Guest
Ott már tényleg nincs. 2x15500 font a tolóerő. Ez csak olyan alacsony tüzelőanyag mennyiségnél van, ahol ennek értelme 0. Rekordrepülés során volt ilyen, ez kb. 3500 fontnyi kerót jelent.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 589
113
A MiG-25M-nek kétszer ~19tonna volt ezen a magaságon, 1.5 Mach felett. Ez már elvben elég lett volna az SR-71-esig felugrani, de végül másfelé vették az irányt.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 310
81 293
113
12418935_1072387626142069_6989041457022069265_o.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 638
113
Azért nem olyan szar az az orosz bádogmunka na, de még mindig tarózkodnak a hatszögű meg farkasfogas ajtóktól valamiért.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
A repult órák száma 2016 február 1-ig:

Т-50-1 - 274 часа, 227 посадок.
Т-50-2 - 244 часа, 241 посадка.
Т-50-3 - 340 часов, 175 посадок.
Т-50-4 - 225 часов, 152 посадки.
Т-50-5Р (после ремонта) - 19 часов, 12 посадок.
felújítás után
Oldalszám:(51-55), utána repult órák száma/leszállások száma

Osszesen február 1-ig 1102 órát repult az 5 gép.
Az 55-os február 22-én átrepult Aktyubinszkbe a tesztkozpontba.
 
M

molnibalage

Guest
Ez nevetségesen kevés főleg úgy, hogy 2015 eleji óraszámhoz képest talán, ha 200 órával több.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2016-03-14&ttitle=A_nagy_csend_ellen%C3%A9re_is_halad_el%C5%91re_a_PAK-FA_program
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 589
113
Már csak kettőt kell aludni és jön az ötödik generációs orosz hajtómű! Úgy értem, két évet, de az várakozások szerint ez minden tekintetben megdöbbentő lesz. Addig pedig még talán az idén láthatjuk a leendő hajtómű gázgenerátorával szerelt "félszerzet" köztes kísérleti hajtóművet is repülni.

<i>Russia to test-fly PAK FA fighter powered with Phase II engine in late 2017

The first flight of the Russian fifth-generation fighter (Russian acronym - PAK FA) powered by the Phase II engine is slated for late 2017, Yevgeny Marchukov, general designer/director, Lyulka Design Bureau (an affiliate of the Ufa Engine Production Association, UMPO), told TASS on Thursday, March 10, 2016.

Russia to test fly PAKFA fighter powered with Phase II engine in late-2017 640 001RuAF Sukhoi T-50 PAK FA fighter jet

"If all goes to plan, the Phase II engine’s fight flight on the flying testbed will take place late in 2017, with a T-50 (PAKFA) prototype to act as flying testbed," the general designer said.

"One of the flying testbed’s engine nacelles will house a Phase I engine and the other the advanced one," he added.

According to Marchukov, the Phase II engine is in the prototype manufacture, demonstrator assembly and core engine test stages. The first core engine has been tested, with good enough results produced. The second core engine’s assembly is nearing the end. "We will test the engine demonstrator this summer," Marchukov said.

The general designer emphasized: "The Phase II engine designed for the PAK FA is a Generation 5+ design, even a Generation 5++ one." The engine is 15-20% superior to the previous ones in terms of specific characteristics.

"The engine’s characteristics have been refined through a sharp improvement in the operating cycle parameters, efficiency of units and introduction of advanced technologies and materials in the first place. It features higher thrust and a sizeable reduction in specific fuel consumption in virtually all operating modes, i.e. not only in the cruising range mode, but in the acceleration and afterburning modes as well - the modes the aircraft is normally flown in. This implies a life cycle cost reduction," the general designer explained. "In addition, a hefty specific weight reduction through advanced technologies and materials has been planned."

According to Marchukov, "there have been difficulties in the development of the advanced engine, because not all of the materials have been certificated, and we may not use them for now. Therefore, the early prototypes will be somewhat different to the ones used in the official trials. We are working on the powerplant in cooperation with the plane’s designers, including the work on the air intake, because it is an all-new engine designed to remain in service for 30 years at the least."

"We plan to use the advanced engine’s core engine to derive a whole spectrum of advanced powerplants for aviation and power generation applications," the general designer concluded.
Russia to test-fly PAK FA fighter powered with Phase II engine in late 2017</i>
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 253
113
Allesmor Obranna

És mit ígérnek az új hajtóműnél? Mitől lesz az csúcs-szuper? Milyen új technológiákat alkalmaznak benne? Olyan lesz, mint az ADVENT?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Mint kiderult az USF titokban rendelt egy PAk-FA-t, amit a napokban le is szállítottak az oroszok.
AQqr8BmmPO0.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nekik sem kellett a borítás a kályhacsövekre :D

Borítás az van rajta, a barnára égett felületeknél nem a hajtómű látszik ki a gépből, csak a borításon nincs festés!
Nem véletlen, az égett hőálló acél vagy titán burkolatról elég gyorsan lepörkölődne a festék. :)