Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 826
113
Viktor Bondarev tábornok , az orosz légi és kozmikus erok parancsnoka látogatást tett a KNAAZ-nál.Mint mondta a 11. proto már 60-70 %-ban elkészult. Idén szeretnék befejezni a gép állami tesztjeit.2017-ben indul a gép szériagyártása.

Az új radarról.
http://in.rbth.com/economics/defence/2016/01/20/new-radar-system-for-pak-fa-fighter_560689
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 421
63 706
113
A Pk-Fa tesztelésének eredményei
Jvzsq5t0IFA.jpg

Nekem ezek hihetetlenül minimalista értékek. Kb. mint egy pályakezdő Gripen, gyengébb pillanatában. Egyedül a 7000km-es hatótáv, illetve 9 órás repülési idő az ami hajmeresztő.
Nem tudom, hogy milyen gyűjtés ez, de olyan, mint egy berepülési program elejének megkötései.
Mach 1.7, 14km csúcsmagasság, +6.5g/-2g túlterhelési értékek.

A T-50-esekben a 117Sz hajtómű kissé növelt teljesítményű példányai vannak. Amikor a 117Sz-t tesztelték a 710-es oldalszámú Szu-27M-en, úgy, hogy csak az egyik hajtómű volt ilyen, a másik mezei AL-31F, a gép 1.9 Mach-ot ért el.
(Amúgy ez a gép azóta is így repül, de már a 117A hajtóművet vizsgálják vele)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 708
76 723
113
1025694937.png



http://sputniknews.com/military/20160123/1033613947/bahrain-airshow-russian-pak-fa.html
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 826
113
<blockquote rel="boki">A Pk-Fa tesztelésének eredményei
Jvzsq5t0IFA.jpg

Nekem ezek hihetetlenül minimalista értékek. Kb. mint egy pályakezdő Gripen, gyengébb pillanatában. Egyedül a 7000km-es hatótáv, illetve 9 órás repülési idő az ami hajmeresztő.
Nem tudom, hogy milyen gyűjtés ez, de olyan, mint egy berepülési program elejének megkötései.
Mach 1.7, 14km csúcsmagasság, +6.5g/-2g túlterhelési értékek.

A T-50-esekben a 117Sz hajtómű kissé növelt teljesítményű példányai vannak. Amikor a 117Sz-t tesztelték a 710-es oldalszámú Szu-27M-en, úgy, hogy csak az egyik hajtómű volt ilyen, a másik mezei AL-31F, a gép 1.9 Mach-ot ért el.
(Amúgy ez a gép azóta is így repül, de már a 117A hajtóművet vizsgálják vele) </blockquote>

402 repulés eredménye, de az órák számát nem adták meg. Sebesség1000 km/h,800 km/h nyitott fegyvertérrel, M 1,7 szerintem is kevés.
 

sidewinder1

Member
2012. március 13.
217
3
18
Lefordítaja valaki a betett slideot valaki?

Allesmor kb mindent leírt ami azon olvasható. Pár egyéb dolog, amik még ott olvashatóak: nyitott fegyvertér ajtókkal elért legnagyobb sebesség 800km/h( 402 felszállás alapján, hogy most hol tartanak az jó kérdés). 17 összekapcsolódás volt Il-78-as tankerrel (a slideon fura mód Il-76-nak írják).
 
M

molnibalage

Guest
Ebből nekem az jön le, hogy a berepülési program kb. sehol nem tart. A repteljesímény göbe töredékét repülték le, valódi fegyverintegráció sehol, stb. Ebből valódi harcképes hadrafogható gép pilótával legelább egy század mennyiségben nem lesz 5 év múlva sem...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
<blockquote rel="Allesmor Obrann<blockquote rel="molnibalage">Ebből nekem az jön le, hogy a berepülési program kb. sehol nem tart. A repteljesímény göbe töredékét repülték le, valódi fegyverintegráció sehol, stb. Ebből valódi harcképes hadrafogható gép pilótával legelább egy század mennyiségben nem lesz 5 év múlva sem...

Csak azt nem tudjuk, hogy ez a program mikori állapotát tükrözi. Konkrétan pl. hány repült óránál tartottak 2015 végén?
Én is közzétehetem a 10 évvel ezelőtti munkahelyi rep-egészségügyi vizsgálatom eredményét, de attól még nem leszek 10 évvel fiatalabb, viszont a kívülálló se tudja az aktuális állapotomat felmérni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 826
113
Legfrissebb hírek a Pak_fa -ról:(november 5. )
Т-50-1 - 253 часа, 215 посадок.
Т-50-2 - 230 часов, 232 посадки.
Т-50-3 - 327 часов, 168 посадок, выполняются испытания вооружения.
Т-50-4 - 206 часов, 143 посадки, выполняется устранение течей топлива в нише шасси, ОГрО и БГрО.
Т-50-6-2 в настоящее время находится на работах по нанесению РПП, Т-50-9 находится в цехе окончательной сборки.

@molni korábban 1200 repult órára tippelt.

T-50-1 -253 repult óra, 215 leszállás ...így tovább
Osszesen a 4 géppel eddig nem egész 1000 órát repultek.

Minden info itt van a topikban csak elo kell venni.:)

Itt a repulések/órák száma. Ki lehet számolni, hogy mikoriak a teszteredmények....
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
<blockquote rel="boki">Legfrissebb hírek a Pak_fa -ról:(november 5. )
Т-50-1 - 253 часа, 215 посадок.
Т-50-2 - 230 часов, 232 посадки.
Т-50-3 - 327 часов, 168 посадок, выполняются испытания вооружения.
Т-50-4 - 206 часов, 143 посадки, выполняется устранение течей топлива в нише шасси, ОГрО и БГрО.
Т-50-6-2 в настоящее время находится на работах по нанесению РПП, Т-50-9 находится в цехе окончательной сборки.

@molni korábban 1200 repult órára tippelt.

T-50-1 -253 repult óra, 215 leszállás ...így tovább
Osszesen a 4 géppel eddig nem egész 1000 órát repultek.

Minden info itt van a topikban csak elo kell venni.:)

Itt a repulések/órák száma. Ki lehet számolni, hogy mikoriak a teszteredmények....</blockquote>

Köszi!
Akkor viszont a 402 repórás érték nagyon nem friss adat, lehet akár 2013 tájáról is, ma már azért előrébb tartanak a programban. Tartok tőle, hogy amíg az új hajtóművet nem tudják beépíteni, addig inkább a fedélzeti rendszerek tesztjeinek van értelme. Ha esetleg az eredeti tervekhez képest csak minimálisan is módosítani kell a hajtómű méreteit, vagy akár csak a bekötési pontokat a sárkányhoz, akkor úgyis hozzá kell nyúlni a gép terveihez is, tehát ezt a vonalat csak óvatosan és nagy vonalakban érdemes tesztelni, mert nem biztos, hogy végleges a sárkány szerkezeti kialakítása.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 826
113
A Bahrain International Airshow-2016 keretében , a bahreini király ellátogatott a Szuhoj pavilonba és érdeklodott a Pak-Fa iránt.
http://ria.ru/defense_safety/20160123/1363885968.html#ixzz3y5FcI691
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 980
8 527
113
Szerintem a OV februári látogatásán annyit mond, hogy érdeklődöm a PAK-FA projekt állásáról, akkor a RIA Novoszty ír egy féloldalas cikket, hogy nálunk a 29-est Gripenre cseréltük, de miután két példányt vesztettünk a géptípusból, érdekődünk a T-50-es után...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 826
113
Szerintem a OV februári látogatásán annyit mond, hogy érdeklődöm a PAK-FA projekt állásáról, akkor a RIA Novoszty ír egy féloldalas cikket, hogy nálunk a 29-est Gripenre cseréltük, de miután két példányt vesztettünk a géptípusból, érdekődünk a T-50-es után...

Nem tudom tudod-e, hogy 2020 után lesz(terveznek) Pak-Fa exportverzió is, arról érdeklodott.....
 

Capslock

Member
2010. december 30.
580
2
18
<blockquote rel="kelepisti">Szerintem a OV februári látogatásán annyit mond, hogy érdeklődöm a PAK-FA projekt állásáról, akkor a RIA Novoszty ír egy féloldalas cikket, hogy nálunk a 29-est Gripenre cseréltük, de miután két példányt vesztettünk a géptípusból, érdekődünk a T-50-es után...

Nem tudom tudod-e, hogy 2020 után lesz(terveznek) Pak-Fa exportverzió is, arról érdeklodott.....</blockquote>

Elöször barmi kesz verzio legyen a Pak-Fa gepekböl, de egyelöre a tesztelt oraszam is annyira alacsony, hogy rendszerbe allitottnak lehet ebböl par peldanyt nevezni majd presztizs okokbol, de ez a gep nagyon messzinek tunik a kesztöl. OV addig sok stadiont felepithet, mire Pak-Fa gepekre tudunk költeni. :)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 980
8 527
113
<blockquote rel="kelepisti">Szerintem a OV februári látogatásán annyit mond, hogy érdeklődöm a PAK-FA projekt állásáról, akkor a RIA Novoszty ír egy féloldalas cikket, hogy nálunk a 29-est Gripenre cseréltük, de miután két példányt vesztettünk a géptípusból, érdekődünk a T-50-es után...

Nem tudom tudod-e, hogy 2020 után lesz(terveznek) Pak-Fa exportverzió is, arról érdeklodott.....</blockquote>

A Brunei Szultán 1946-ban született, 1967-től uralkodó. Jelenleg 70 éves. Szerintem a 2020 után tervezett PAK-FA verizió helyett jobban érdekli a prosztatája, és hogy mit tud még alkotni a háremben, mint, hogy milyen fegyvert vásároljon országa 2025 környékén :).. 2025-ben már a sorozatgyártású F-35-ösök szántják a levegőt egy tucat országban.. Már most is jóval több mint 100 darab van belőle..
Ugyan már... A burnei szultán mellett szerintem Bangladesh miniszterelnökét is be lehet írni, hogy ők is vesznek majd... Komoly vevő akkor lesz ha már legalább 1-2 század repül és lesznek tapasztalatok stb. Kivéve India amely lehet, hogy beszopta, nem véletlenül inkább a francia és amerikai technika felé fordultak, pld. Szu-35-öst sem akarnak..
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 826
113
kelepisti
Azért van a kiállítás, hogy bárki érdeklodhessen, még Zimbabve is érdeklodhet. Az érdeklodés nem jelenti azt, hogy vásárolni fognak.Egyébként is a bahrejni királynak az 5. Flottára kell vigyáznia vagy fordítva. :)
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 866
4 156
113
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2016-01-16&ttitle=Forradalmi_eszk%C3%B6z%C3%B6ket_fejlesztenek_az_oroszok_a_j%C3%B6v%C5%91_harci_rep%C3%BCl%C5%91g%C3%A9pei_sz%C3%A1m%C3%A1ra

<i>"A gyökeres technológiaváltásra azért van szükség, mert rádióhullámokkal működő radarok legújabb generációja, az AESA rendszerű eszközök képességei már nem javíthatóak tovább jelentős mértékben. "</i>

Azért ez így ebben a formában nem teljesen igaz. A Raytheon doksijai szerint gallium-nitridet használó AESA-val a hatótávolság 50%-kal nagyobb, a pásztázási sebesség meg háromszor (vagy ötször, már nem emlékszem...) gyorsabb, mint a gallium-arzenid alapú jelenlegi AESA-ké. Ez azért szerintem jelentős előrelépés.



Ezzel az optikai radarral az a baj, hogy a légkörben a lézer hatótávolsága igencsak véges. Kb. annyi lehet, mint egy infrás érzékelőnek, és hasonló korlátai is vannak.
Viszont biztos, hogy képes távolságot mérni és tűzvezetésre is alkalmas.
Hátránya még, hogy nagyon nagy energia igénye lehet. Azt meg valahonnan fedezni kell.

<blockquote rel="fip7">Ezzel az optikai radarral az a baj, hogy a légkörben a lézer hatótávolsága igencsak véges. Kb. annyi lehet, mint egy infrás érzékelőnek, és hasonló korlátai is vannak.
Viszont biztos, hogy képes távolságot mérni és tűzvezetésre is alkalmas.
Hátránya még, hogy nagyon nagy energia igénye lehet. Azt meg valahonnan fedezni kell.
A lézer távmárő az IRST-n 20-30-km tud brosúra adat szerint ideális körülmények között Pedig ott pásztázásról szó nincs...
</blockquote>


Ez a cucc nem a látható, vagy infravörös fény tartományában működik, hanem ugyanúgy az RF tartományban, rádióhullámokkal, mint az eddigi radarok. A hullámok előállításához és detektálásához használ optikai (lézer) megoldásokat és ezáltal nagyon széles tartományban képes jeleket generálni és érzékelni, sokkal jobb jel-zaj viszonnyal, mint a jelenlegi rendszerek.

http://kret.com/en/news/10260/

http://phys.org/news/2014-03-fully-photonics-based-laser.html

http://www.nature.com/nature/journal/v507/n7492/full/nature13078.html

Elég nagy dobásnak tűnik amúgy.