Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mar a beeso EM energiaja is kicsi es annak is csak egy reszet nyeli el az anyag szoval szerintem nem kell erdemi felmelegedessel szamolni. Szinte csak elmeleti a besugarzott felulet homesrseklet emelkedese. Mint amikor egy zseblampaval vilagitasz egy fekete papírlapra. A nagy sebessegu repuleskor bekovetkezo surlodas miatt kell csak szamolni a felmelegedessel, nem az EM miatt....
Mondjuk arra tényleg kíváncsi lennék, hogy mennyire melegszik fel egy szerkezet, ami valamilyen RA-anyaggal van bevonva.
...
Ugy emlekszem nem a mennyiseget, hanem a levego sebesseget szabalyozzak, csokkentik. A szukitett keresztmetszettel nem eri hangsebesseg folotti levego a lapatokat. Nem veri szet a hanghullam/robbanas igy azok folyamatosan szubszonikus legaramlassal dolgoznak mindegy milyen gyorsan repul a gep. Valami ilyesmit olvastam rola....
Hangsebességnél gyorsabb gépeknél (kb. M 1,3-1,5 fölött) a szívócsatorna keresztmetszet-vezérlésével szabályozzák a beömlő levegő mennyiségét. Általában a repülési sebesség és a hajtómű pillanatnyi vezérelt üzemmódja alapján dolgozik a rendszer, a MiG-21/Szu-9/11-nél ezt egy mozgó kúppal végezték, sok típusnál meg a szívócsatorna elején lévő áramlásterelő zsalukkal, itt is ez látható.
Mar a beeso EM energiaja is kicsi es annak is csak egy reszet nyeli el az anyag szoval szerintem nem kell erdemi felmelegedessel szamolni. Szinte csak elmeleti a besugarzott felulet homesrseklet emelkedese. Mint amikor egy zseblampaval vilagitasz egy fekete papírlapra. A nagy sebessegu repuleskor bekovetkezo surlodas miatt kell csak szamolni a felmelegedessel, nem az EM miatt.<blockquote rel="ozymandias">...
Mondjuk arra tényleg kíváncsi lennék, hogy mennyire melegszik fel egy szerkezet, ami valamilyen RA-anyaggal van bevonva.
...
Ugy emlekszem nem a mennyiseget, hanem a levego sebesseget szabalyozzak, csokkentik. A szukitett keresztmetszettel nem eri hangsebesseg folotti levego a lapatokat. Nem veri szet a hanghullam/robbanas igy azok folyamatosan szubszonikus legaramlassal dolgoznak mindegy milyen gyorsan repul a gep. Valami ilyesmit olvastam rola.</blockquote>...
Hangsebességnél gyorsabb gépeknél (kb. M 1,3-1,5 fölött) a szívócsatorna keresztmetszet-vezérlésével szabályozzák a beömlő levegő mennyiségét. Általában a repülési sebesség és a hajtómű pillanatnyi vezérelt üzemmódja alapján dolgozik a rendszer, a MiG-21/Szu-9/11-nél ezt egy mozgó kúppal végezték, sok típusnál meg a szívócsatorna elején lévő áramlásterelő zsalukkal, itt is ez látható.
Nekem alapvetően nagyon nem tetszenek az 5. gen gépek, de ha már nagyon választani kell, akkor igen, egy picit talán szebb ez, mint a raptor, ami nekem olyan, hogy egy egy szögből marha jól néz ki, jobban mint a Pak-Fa, de a legtöbb szögből meg ormótlannak tűnik. Szóval minden egybe véve, Pak-Fa, nálam is. A J-20 nak egyszerűen bármerről nézem, nem igen teszik egyik oldala sem, olyan mint egy nagy szitakötő... De ez az 5. gen, azért sajnos egyik sem egy Szu-35/Rafale szépség...Az 5. gen gépek között egyértelműen a PAK-FA a legszebb.
Nekem alapvetően nagyon nem tetszenek az 5. gen gépek, de ha már nagyon választani kell, akkor igen, egy picit talán szebb ez, mint a raptor, ami nekem olyan, hogy egy egy szögből marha jól néz ki, jobban mint a Pak-Fa, de a legtöbb szögből meg ormótlannak tűnik. Szóval minden egybe véve, Pak-Fa, nálam is. A J-20 nak egyszerűen bármerről nézem, nem igen teszik egyik oldala sem, olyan mint egy nagy szitakötő... De ez az 5. gen, azért sajnos egyik sem egy Szu-35/Rafale szépség...<blockquote rel="joker">Az 5. gen gépek között egyértelműen a PAK-FA a legszebb.
Az ilyet hogyan teszik fel a gépekre? Ugye egyes területekre nem léphet rá az ember. Mennyi szenvedés felrakni így a ponyvát?
A lézer távmárő az IRST-n 20-30-km tud brosúra adat szerint ideális körülmények között Pedig ott pásztázásról szó nincs...Ezzel az optikai radarral az a baj, hogy a légkörben a lézer hatótávolsága igencsak véges. Kb. annyi lehet, mint egy infrás érzékelőnek, és hasonló korlátai is vannak.
Viszont biztos, hogy képes távolságot mérni és tűzvezetésre is alkalmas.
Hátránya még, hogy nagyon nagy energia igénye lehet. Azt meg valahonnan fedezni kell.