Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 052
113
Irr már annyi szám volt, hogy majd meglátjuk. Emlékezzünk arra, hogy néhány hónapja még csak 12 darabos "tesztszázadot" építettek volna és ebbe beletartoztak volna a protók is.. Szóval meglátjuk..
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
...
Mondjuk arra tényleg kíváncsi lennék, hogy mennyire melegszik fel egy szerkezet, ami valamilyen RA-anyaggal van bevonva.
...
Mar a beeso EM energiaja is kicsi es annak is csak egy reszet nyeli el az anyag szoval szerintem nem kell erdemi felmelegedessel szamolni. Szinte csak elmeleti a besugarzott felulet homesrseklet emelkedese. Mint amikor egy zseblampaval vilagitasz egy fekete papírlapra. :) A nagy sebessegu repuleskor bekovetkezo surlodas miatt kell csak szamolni a felmelegedessel, nem az EM miatt.


...
Hangsebességnél gyorsabb gépeknél (kb. M 1,3-1,5 fölött) a szívócsatorna keresztmetszet-vezérlésével szabályozzák a beömlő levegő mennyiségét. Általában a repülési sebesség és a hajtómű pillanatnyi vezérelt üzemmódja alapján dolgozik a rendszer, a MiG-21/Szu-9/11-nél ezt egy mozgó kúppal végezték, sok típusnál meg a szívócsatorna elején lévő áramlásterelő zsalukkal, itt is ez látható.
Ugy emlekszem nem a mennyiseget, hanem a levego sebesseget szabalyozzak, csokkentik. A szukitett keresztmetszettel nem eri hangsebesseg folotti levego a lapatokat. Nem veri szet a hanghullam/robbanas igy azok folyamatosan szubszonikus legaramlassal dolgoznak mindegy milyen gyorsan repul a gep. Valami ilyesmit olvastam rola.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="ozymandias">...
Mondjuk arra tényleg kíváncsi lennék, hogy mennyire melegszik fel egy szerkezet, ami valamilyen RA-anyaggal van bevonva.
...
Mar a beeso EM energiaja is kicsi es annak is csak egy reszet nyeli el az anyag szoval szerintem nem kell erdemi felmelegedessel szamolni. Szinte csak elmeleti a besugarzott felulet homesrseklet emelkedese. Mint amikor egy zseblampaval vilagitasz egy fekete papírlapra. :) A nagy sebessegu repuleskor bekovetkezo surlodas miatt kell csak szamolni a felmelegedessel, nem az EM miatt.


...
Hangsebességnél gyorsabb gépeknél (kb. M 1,3-1,5 fölött) a szívócsatorna keresztmetszet-vezérlésével szabályozzák a beömlő levegő mennyiségét. Általában a repülési sebesség és a hajtómű pillanatnyi vezérelt üzemmódja alapján dolgozik a rendszer, a MiG-21/Szu-9/11-nél ezt egy mozgó kúppal végezték, sok típusnál meg a szívócsatorna elején lévő áramlásterelő zsalukkal, itt is ez látható.
Ugy emlekszem nem a mennyiseget, hanem a levego sebesseget szabalyozzak, csokkentik. A szukitett keresztmetszettel nem eri hangsebesseg folotti levego a lapatokat. Nem veri szet a hanghullam/robbanas igy azok folyamatosan szubszonikus legaramlassal dolgoznak mindegy milyen gyorsan repul a gep. Valami ilyesmit olvastam rola.</blockquote>

Egyaránt szabályozzák a szívócsatornába bejutó levegő mennyiségét és a kompresszor-lapátokra kerülő áramlás sebességét. A túl nagy (hangsebesség fölötti) áramlási sebességű levegő a kompresszor-lapátokon ugyanolyan átesési, leárnyékolódási jelenséget okozna (sajnos néha okoz is), mint a szárnyak túlhúzása, túl nagy állásszöge, ezt hívják kompresszor-lapát átesésnek, szakszóval pompázs-nak. A túl nagy mennyiség is képes ugyanezt okozni, a szívócsatornában egy megnövekedett nyomású "légdugó" alakul ki, ha a bejutott mennyiséget a kompresszor/hajtómű nem képes feldolgozni, elfogyasztani, ütésszerű nyomáslengés jön létre, rövid időn belül gyors egymásutánban felugrik majd leesik a nyomás, ami durván befolyásolja a légáramlat sebességét és szintén kompresszor-pompázst okoz.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 638
113
180772.jpg
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 198
50 708
113
Az 5. gen gépek között egyértelműen a PAK-FA a legszebb.
Nekem alapvetően nagyon nem tetszenek az 5. gen gépek, de ha már nagyon választani kell, akkor igen, egy picit talán szebb ez, mint a raptor, ami nekem olyan, hogy egy egy szögből marha jól néz ki, jobban mint a Pak-Fa, de a legtöbb szögből meg ormótlannak tűnik. Szóval minden egybe véve, Pak-Fa, nálam is. A J-20 nak egyszerűen bármerről nézem, nem igen teszik egyik oldala sem, olyan mint egy nagy szitakötő... De ez az 5. gen, azért sajnos egyik sem egy Szu-35/Rafale szépség...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Két pakfa és egy tu95MS

http://asian-defence-news.blogspot.hu/2016/01/amazing-tu-95ms-and-two-newest-pak-fa.html
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 867
6 063
113
A Raptor után a második legszebb a PAKFa :) De hogy az F-35 hogyan lett olyan dagadt, dudoros madár... :D

330.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 560
113
ms07

Úgy,hogy egy kicsi gépbe kellett belezsúfolni egy nagy helyigényű emelő hajtóművet és egy benzinkutat.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 133
113
<blockquote rel="joker">Az 5. gen gépek között egyértelműen a PAK-FA a legszebb.
Nekem alapvetően nagyon nem tetszenek az 5. gen gépek, de ha már nagyon választani kell, akkor igen, egy picit talán szebb ez, mint a raptor, ami nekem olyan, hogy egy egy szögből marha jól néz ki, jobban mint a Pak-Fa, de a legtöbb szögből meg ormótlannak tűnik. Szóval minden egybe véve, Pak-Fa, nálam is. A J-20 nak egyszerűen bármerről nézem, nem igen teszik egyik oldala sem, olyan mint egy nagy szitakötő... De ez az 5. gen, azért sajnos egyik sem egy Szu-35/Rafale szépség...

</blockquote>

Háááát, nekem külsőleg az F-15 tetszik a legjobban... De az esztétika egy dolog, a belbecs meg egészen más tészta...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 560
113
molnibalage

Felhúzzák rá,azért ezeken a gépeken viszonylag kevés dologban akadhat meg a ponyva.Ráadásul ahogy nézem egy kifejezetten T-50 ponyva így aki megtervezte valószínűleg elgondolkozott a rárakáson is.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2016-01-16&ttitle=Forradalmi_eszk%C3%B6z%C3%B6ket_fejlesztenek_az_oroszok_a_j%C3%B6v%C5%91_harci_rep%C3%BCl%C5%91g%C3%A9pei_sz%C3%A1m%C3%A1ra
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 253
113
Ezzel az optikai radarral az a baj, hogy a légkörben a lézer hatótávolsága igencsak véges. Kb. annyi lehet, mint egy infrás érzékelőnek, és hasonló korlátai is vannak.
Viszont biztos, hogy képes távolságot mérni és tűzvezetésre is alkalmas.
Hátránya még, hogy nagyon nagy energia igénye lehet. Azt meg valahonnan fedezni kell.
 
M

molnibalage

Guest
Ezzel az optikai radarral az a baj, hogy a légkörben a lézer hatótávolsága igencsak véges. Kb. annyi lehet, mint egy infrás érzékelőnek, és hasonló korlátai is vannak.
Viszont biztos, hogy képes távolságot mérni és tűzvezetésre is alkalmas.
Hátránya még, hogy nagyon nagy energia igénye lehet. Azt meg valahonnan fedezni kell.
A lézer távmárő az IRST-n 20-30-km tud brosúra adat szerint ideális körülmények között Pedig ott pásztázásról szó nincs...