Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
IGEN!!!Az 5. gen gépek között egyértelműen a PAK-FA a legszebb.
Ez a HUD lesz az össze pakfában vagy az ami a szu-35-ben?
Egyáltalán ezt a HUD ot miért nem tehetik bele a 30 35 sorozatba meg minden másba?
Osszehasonlításképp: Szu-27 345m/s, Szu-35- 280m/s.
Hm....Pak-Fa rekord
https://www.facebook.com/airforceswordsofsky/?fref=nf
Igen, ezek voltak akkor a FAI lépcsői az emelkedési rekordoknál, nagyjából. Az F-15 írásban ezek benne vannak.Igazán komoly emelkedőképességgel az a pár, ma már történelminek nevezhető kísérleti gép rendelkezett (Je-266M, F-15A Streak Eagle, Szuhoj P-42), amelyeket kifejezetten arra készítettek fel, hogy a földön, álló helyzetből indulva érjék el a különféle magasságokat, melyekből a standard lépcső a 3-6-9-12 ezer méter volt, aztán mindenki annyit tett még ezekre, amennyit tudott.
A P-42 átalakításnál tisztán látszott, hogy a Streak Eagle-t melyik tartományig akarták lenyomni. A Streak Eagle-nél sokkal komolyabban átalakították a gépet. A Streak Eagle csak kikönnyített volt harcászati elektronikától. A P-42-nél sokkal, de sokkal messzebb mentek el viszont úgy, hogy csak nyers erőből emelkedés volt, az SE nagyobb magasságú és nagy sebességű gyorsítást igénylő rekordjairól szó sem volt.A P-42 megdöntötte a Streak Eagle rekordját, de csak pár százalékkal (hivatalosan ma is rekordtartó), de nem mentek vele, csak 22 ezer méterig. Jó példa, hogy az amúgy kiváló, de mégiscsak jóval szerényebb emelkedőképességű MiG-29-essel is jártak 27600 méteren...
Sanszosan egy GE hajtóműves könnyített F-15E legacy gép is. Csak ma már erre senki nem áldoz egy dollárt sem. Még te vagy Kövi mondta már éve, hogy az első teszt F-15 GE hajtóművel is nemhivatalosan néhány SE rekordot megdöntött...Állítólag az F-22-es képes megdönteni bármikor a P-42-es rekordját 12 ezer méterig, de ezt az amerikaiak nem erőltetik.
Itt mintha egy kis zavar lenne. Pont a 3. gen. F-4 az, ami az 500 km-es zárt körön levő szuperszonikus rekordot tartaná mind a mai napig, pár éve a MAKS-on nem sikerült megdönteni. Márámint nem azt akartad itt mondani, hogy a high subsonic dogfightra tervezett 4. gen gépekhez képest az F-22 supersonic módon sokkal többet tud?Elgondolkodtató, hogy a Streak Eagle - P-42 páros tolóerő/tömeg aránya extrém módon magasabb bármely más gázturbinás repülőgépnél, miközben a Raptor hasonló értéke papíron nem emelkedik ki a 4. generációs gépek nagy átlagából se.
Csakhogy, amennyiben átlépi a hangsebességet, akkor olyan tolóerő/tömeg aránya van, ami viszont nem volt jellemző a kifejezetten szuperszonikus repülésre optimalizált úgynevezett 3. generációs gépekre.