Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 826
113
0l1znXA9mgs.jpg
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 970
5 939
113
Ez a HUD lesz az össze pakfában vagy az ami a szu-35-ben?
Egyáltalán ezt a HUD ot miért nem tehetik bele a 30 35 sorozatba meg minden másba?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Ez a HUD lesz az össze pakfában vagy az ami a szu-35-ben?
Egyáltalán ezt a HUD ot miért nem tehetik bele a 30 35 sorozatba meg minden másba?

Elvileg beletehetnék ha teljesen kész lenne, de valószínűleg ugyanúgy vadonatúj, még tesztelés alatt áll, mint az egész gép. Egy új tipusból általában a sárkány készül el a leggyorsabban, a hajtómű és az új fedélzeti rendszerek, berendezések sokszor szoktak késni, néha késleltetni a komplett gép elkészülését. Amikor kész a proto tesztelése, akkor még hátra van a sorozatgyártás megszervezése is, és csak a gyártás beindulása után kaphatják meg más tipusok is az új fedélzeti berendezéseket - ha tudnak eleget gyártani (a gyártás kezdetén ez is probléma szokott lenni).
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 970
5 939
113
De nem ugy van, hogy a francia liszensz HUDokat rakták be a 30SzM ekbe, majd, hogy jöttek az embarhók lemondtak a iszenszről és a hazait(ami oylan keretes batár) építették be.
Na már most ez a ovális olyan mint a liszeszelt. Ez az vagy mégsem?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 824
47 197
113
Azért ebben nem vagyok biztos, lehet hogy ez egy megpöckölt rekordvadász beállítás volt, az élettartamra - gazdaságos üzemanyagfogyasztásra belőtt meg nem lesz ennyire bika. Aztán ugye simán lehet propaganda is ez az eredmény. Ha igaz, nagyon szép teljesítmény!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 421
63 707
113
Az emelkedőképesség adatokat tessék minden szempontból óvatosan kezelni.
Anno (tudjátok, 1986~92 és környéke), megszokott adat volt a MiG-29-esre (be is járta alaposan a nyugati sajtót) a 330 m/s, ebből persze mindenki levezette ész nélkül, hogy a gép a semmiből pont egy perc alatt fenn is van 19800 méteren, hát micsoda bravúr nemde? Miközben a ma is élő rekord az az épphogy 1 perc alatt elért 12 ezer méter.

Először is, ez az emelkedőképesség dolog a géppel összehozható maximális érték, amit úgy kell elképzelni, hogy relatíve földközelben, ahol a legnagyobb lehet a tolóerő/tömeg arány, felgyorsítják a gépet addig amíg lehetséges és elindulnak felfelé. Értelemszerűen ez az érték sárkányszerkezettől, hajtómű karakterisztikától és pillanatnyi tömegtől függően már emelkedés közben változik, mégpedig a magassággal csökken. Hol előbb, hol később.

(Közbevetem, hogy a Szu-35-ös adat fentebb azért látványosan kisebb, mint a Szu-27-esé, mert ez a Szu-27M-ből lett korábbi gépezet, ami kb olyan nehéz volt, mint a mostani Szu-35Sz, csak épp még akkor - jobb híján - mezei Al-31F hajtóművekkel szerelték azt a pár megépült példányt. A 117Sz hajtóművel szerelt Szu-35Sz nagyon nehéz masina, üres tömege két és fél tonnával több, mint az alap Szu-27-esé. De a hajtóműve sokkal erősebb és a FADEC miatt másképp is viselkedik, mint a korábbi Al-31F.)

Igazán komoly emelkedőképességgel az a pár, ma már történelminek nevezhető kísérleti gép rendelkezett (Je-266M, F-15A Streak Eagle, Szuhoj P-42), amelyeket kifejezetten arra készítettek fel, hogy a földön, álló helyzetből indulva érjék el a különféle magasságokat, melyekből a standard lépcső a 3-6-9-12 ezer méter volt, aztán mindenki annyit tett még ezekre, amennyit tudott.
A Je-266M például a Streak Eagle megjelentéig tartotta a 12 ezer méterig emelkedés rekordját és emellett tartja ma is az abszolút csúcsmagasságot a gázturbinás gépek közt. 37650m, de beszélik, hogy Fedotov járt 38200 méteren is.
A Streak Eagle megdöntötte az emelkedési rekordot és felment 30 ezer méterre is. Tovább nem. Ide is álló, de természetesen forgó hajtóművel.
A P-42 megdöntötte a Streak Eagle rekordját, de csak pár százalékkal (hivatalosan ma is rekordtartó), de nem mentek vele, csak 22 ezer méterig. Jó példa, hogy az amúgy kiváló, de mégiscsak jóval szerényebb emelkedőképességű MiG-29-essel is jártak 27600 méteren...

Állítólag az F-22-es képes megdönteni bármikor a P-42-es rekordját 12 ezer méterig, de ezt az amerikaiak nem erőltetik.

Elgondolkodtató, hogy a Streak Eagle - P-42 páros tolóerő/tömeg aránya extrém módon magasabb bármely más gázturbinás repülőgépnél, miközben a Raptor hasonló értéke papíron nem emelkedik ki a 4. generációs gépek nagy átlagából se.
Csakhogy, amennyiben átlépi a hangsebességet, akkor olyan tolóerő/tömeg aránya van, ami viszont nem volt jellemző a kifejezetten szuperszonikus repülésre optimalizált úgynevezett 3. generációs gépekre.

Elképzelhető, hogy a PAK-FA a Raptorhoz hasonlóan viselkedik hangsebesség felett, így nem csak a közismert, úgynevezett pillanatnyi maximális vario értékek lesznek magasak, hanem azok lecsengésének hossza is.
 
M

molnibalage

Guest
Pak-Fa rekord
https://www.facebook.com/airforceswordsofsky/?fref=nf
Hm....
Az F-15 Streak Eagle 37 ezer lábon M2.2-nél csinált egy 60 fokos emelkedést. Tegyük fel, hogy M2.0-re lassult ezalatt. (Ez túlzás, de tegyük fel.)

37 ezer lábon M2.2 az 2695 km/h, ami 748 m/s. Szögfüggvénnyel ez 360 m/s függőleges komponons Tehát, ha nem lassult le, akkor alig van eltérés. Erre gyak. szinte bármelyik 4 gen gép képes, csak akarni kell. Tehát nem kell azt képzelni, hogy a PAK-FA ezzel egyedülálló.

Ezzel nem a gépet akarom leköpni, csak tudatni, hogy azért ebben semmi különös nincs. Ilyen climb rate csak rekordrepülés profillal van. Ez teljesen nyilvánvaló. A gép angol terminológiával élve sanoszan maximum envelope peroformanece test-et csinálhatott.

Ezen felül tutira nemhivatalos rekord, mert kétlem, hogy bárki felműszerezte volna. Mondjuk anno a FAI kicsit volt csak elfogult és elfogadott olyan szovjet rekordot is, amit nem szabadott volna a szabályok szerint, csak az angol-orosz barátság...
 
M

molnibalage

Guest
Közben látom, hogy Allesmor is leírta kb. azt, amit én.

Igazán komoly emelkedőképességgel az a pár, ma már történelminek nevezhető kísérleti gép rendelkezett (Je-266M, F-15A Streak Eagle, Szuhoj P-42), amelyeket kifejezetten arra készítettek fel, hogy a földön, álló helyzetből indulva érjék el a különféle magasságokat, melyekből a standard lépcső a 3-6-9-12 ezer méter volt, aztán mindenki annyit tett még ezekre, amennyit tudott.
Igen, ezek voltak akkor a FAI lépcsői az emelkedési rekordoknál, nagyjából. Az F-15 írásban ezek benne vannak.


A P-42 megdöntötte a Streak Eagle rekordját, de csak pár százalékkal (hivatalosan ma is rekordtartó), de nem mentek vele, csak 22 ezer méterig. Jó példa, hogy az amúgy kiváló, de mégiscsak jóval szerényebb emelkedőképességű MiG-29-essel is jártak 27600 méteren...
A P-42 átalakításnál tisztán látszott, hogy a Streak Eagle-t melyik tartományig akarták lenyomni. A Streak Eagle-nél sokkal komolyabban átalakították a gépet. A Streak Eagle csak kikönnyített volt harcászati elektronikától. A P-42-nél sokkal, de sokkal messzebb mentek el viszont úgy, hogy csak nyers erőből emelkedés volt, az SE nagyobb magasságú és nagy sebességű gyorsítást igénylő rekordjairól szó sem volt.

Állítólag az F-22-es képes megdönteni bármikor a P-42-es rekordját 12 ezer méterig, de ezt az amerikaiak nem erőltetik.
Sanszosan egy GE hajtóműves könnyített F-15E legacy gép is. Csak ma már erre senki nem áldoz egy dollárt sem. Még te vagy Kövi mondta már éve, hogy az első teszt F-15 GE hajtóművel is nemhivatalosan néhány SE rekordot megdöntött...

Elgondolkodtató, hogy a Streak Eagle - P-42 páros tolóerő/tömeg aránya extrém módon magasabb bármely más gázturbinás repülőgépnél, miközben a Raptor hasonló értéke papíron nem emelkedik ki a 4. generációs gépek nagy átlagából se.
Csakhogy, amennyiben átlépi a hangsebességet, akkor olyan tolóerő/tömeg aránya van, ami viszont nem volt jellemző a kifejezetten szuperszonikus repülésre optimalizált úgynevezett 3. generációs gépekre.
Itt mintha egy kis zavar lenne. Pont a 3. gen. F-4 az, ami az 500 km-es zárt körön levő szuperszonikus rekordot tartaná mind a mai napig, pár éve a MAKS-on nem sikerült megdönteni. Márámint nem azt akartad itt mondani, hogy a high subsonic dogfightra tervezett 4. gen gépekhez képest az F-22 supersonic módon sokkal többet tud?