Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 784
113
http://www.janes.com/article/29936/russia-renews-pak-fa-overtures-to-south-korea
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 447
63 817
113
Boki, Fordítást kérek, ez állítólag az idénre, vagy a közeli jövőre jóváhagyott típusok és gyári számok listája, mely szerint a T-50-6-os is jön még az idén(?)

http://s6.uploads.ru/nDk56.jpg

http://s7.uploads.ru/dsUVH.jpg

Továbbá újabb Szu-27SzM3-asok.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 117
82 873
113
Udv Allesmor
Belenéztem a listába amit linkeltél. Az egy felsobb vezetoi utasítás egyes gyár részlegek vezetoinek konkrét munkafolyamat elvégzésére , (hogy mit kell bizonyos határideig osszeszerelni, tesztelni, kijavítani, stb.) A gyári számok listája a Komszomolszk na Amure-ban gyártott osszes gépre vonatkozik ( Superjet, Szu-27, Pak-Fa) . A T-50-5 os tesztelés alatt van . Idén év végéig átadják a légieronek . A 6,7,8 gyártása jelenleg is folyik. A 6-os osszeszerelése elorehaladott állapotban van. Várhatoan jovore lesz átadva.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 833
30 928
113
A kályhacső még ezen is megmaradt. Mikor vagy hányas példánytól jön a végleges forma / gép, és mikortól jön a végleges forma az új hajtóművel?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 117
82 873
113
Ha jól tudom még Ufában tesztelik a hajtómuvet. Lassan készítik elo a szériagyártást. Kiderul a 6-son.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Nagyon szép ez a festés igazán moderné teszi a gépet .
Remélem a összes ilyet kap.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 833
30 928
113
Kályhacső. Ugye nem az a bajod, hogy a hajtóműveknek kör keresztmetszetű fúvócsövei vannak?

Az csak az egyik rész, a kisebbik dolog ami idegesít. A hajtóműburkolat hiánya sokkal jobban zavar.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 447
63 817
113
Szeretnélek megkérni arra, hogy egyszer és mindenkorra felejtsd el a szögletes fúvócsövet, ami a egy áramlástani rémálom. Még nézni is rossz. Egy régi, egyszer volt dizájn, amit az amerikaiak is rég túlhaladtak. Iszonyat sokat dolgoztak vele, hogy ne repedjen szét sehol, de úgy vélték, hogy ezzel oldható meg az a tolóerővektorálás és az alacsony infra keresztmetszet.
Kiderült, hogy kör keresztmetszettel még sokkal jobb vektorálás valósítható meg, az infrakép krédésre pedig szintén találtak jobb megoldást, lásd F-35.
Az F-35-ös fúvócsöve is kör keresztmetszetű.

A hajtóműborkolat hiánya zavar? Hidd el, ez az oroszokat is zavarná. :)
Nézd meg a hajtóművet, utána itélkezz. Hajtóműborkolat hiánya utoljára akkor volt, amikor a MiG-21-eseket hajtóművezték széthúzott állapotban, kilógó forszázskamrával.

Amit kívülről látsz, az a hajtómű burkolata, nem pedig maga a hajtómű. Csak nincs lefestve.
 
M

molnibalage

Guest
Az csak az egyik rész, a kisebbik dolog ami idegesít
.

Esztétikai alapon ítélsz meg egy hajtóművet....? Az igen...

Oda se neki - ahogy AO kolléga írta - hogy a szögletes áramlási profil kényszer volt az F-22-ön és nem azért használták, mert olyan fúdekirály alap lenne. A rendszer hődilatáció szempontjából is egy katasztrófa.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 447
63 817
113
itt a videó, szerintem ötletes ez a nagy rombusz forma felső sötétszürke festés:

http://www.youtube.com/watch?v=ZVQPXBA4_a0
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 714
2 366
113
Itt megint annyi szakértő van. De USA után jelenleg az oroszok az legjobb konstruktőrök ezen a területen. Amit ahogyan csinálnak annak megvannak az érszerű okai. Eleve ezek a hajtó művel még nem is a típushoz fejlesztett erő források. Így lesznek még ezen a téren változások.
Én annak örülök, hogy ez a program halad. Mikor az első T-50 megjelent J-20 után sok kárörvendő megjósolta, hogy ez a program nagyon döcögni fog és Kínai is lehagyja őket.
Erre T-50 portóból lassan 6db van. J-20-ról meg egyre kevesebb a hír.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 833
30 928
113
Esztétikai alapon ítélsz meg egy hajtóművet....? Az igen...
Ki a f*szom írta, hogy esztétikai alapon ítélem meg? Olvasni tudsz-e? Legalább olyanokat ne ugass bele, ami nincs ott ha már lételemed a másokkal baszakodás?!
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 833
30 928
113
Amit kívülről látsz, az a hajtómű burkolata, nem pedig maga a hajtómű. Csak nincs lefestve.
Radarelnyelő festésre / burkolatra gondoltam, ha nem lenne elég egyértelmű, hogy ez egy elvárás az alacsony észlelhetőségű gépeknél. A szögletes fúvócső meg kisebb infraképet eredményez ezért hiányolom azt a kialakítást.
 
M

molnibalage

Guest
Az írod, hogy zavar a kör keresztemteszetű hajtómű. Ez kb. olyan, mintha zavarna, hogy a kerék kör alakú... Most erre mit mondjon az ember....?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 447
63 817
113
joker,

Jó ideig ne várj radarelnyelő festést, mert ezeken a proto gépeken nem lesz. Azután le fogják festeni a hajtómű burkolatát is. Majd.
A szögletes fúvócső valóban segíthet csökkenteni az infraképet, de csak bizonyos üzemmódokon, utánégetéskor például nem. A manőverező légiharc az a terület, ahol egy gép mögül indíthatnak infravörös önrázevetőfejes rakétát, itt viszont a Raptor is használja az utánégetőjét. Kénytelen, mert az úgynevezett szupercirkáláshoz szükséges hatalmas tolóerő utánégető nélkül csak akkor van, ha a gép már eleve egy jókora sebességgel halad.
Ezért aztán nem ér annyit az egész, mint amennyit beleöltek a fejlesztésébe.

Mi a titka hát az F-35-ösnek? Nincs szögelets fúvócső, mégis alacsony észlelhetőségű gép. Egyrészt az, hogy újradefiniálták az infraképcsökkentéssel szembeni igényt (ezen a gépen ha megy az utánégetés, már majdhogynem a Nap is kevés elterelésnek) másrészt megoldották, hogy a fúvócsőlammellákat kívülről hűtik egy bypass körrel. Ennek a kiömlőnyílása a fúvócső külső burkolata előtti cakkos szélű gyűrű, amiből fátyolhűtéssel áramlik az árnyékoló hűtőlevegő rá a fúvócsőre. Ezt vették át a kínaiak is a J-31-esnél.

A szögelets fúvócső kis túlzással olyan, mint a változtatható szárnynyilazás. Valóban jobb lehet a kis sebességű jellemző, valóban jobb lehet a nagysebességű jellemző, de igazából már mindre létezik más megoldás is, ami kevésbé ilyen nehéz és kevésbé ilyen bonyolult. Mégse sír senki a MiG-23-as 72 fokos szárnynyilazása után, ha gyorsan akar menni.
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
2 402
8 667
113
Miért nem festik le a burkolatot? Vagy akkora ott még a hőmérséklet hogy leégne róla? Amugy jól néz ki ez a festés, like it! :D