Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Csupán 250 millio USD-t fektettek az elozetes tervekbe, ami szerzodés 2013-ban véget ért.A konstruktor-tervezési munkákat és a protók építését Indiának a kovetkezo szerzosés alapján kivitelezték volna, de errol nincs eddig semmilyen szerzodés aláírva.


akor ezek szerint az indiaiak kidobtak 250 miliot csak ugy az ablakon?
 
akor ezek szerint az indiaiak kidobtak 250 miliot csak ugy az ablakon?
Ha a terveket megkapták az FGFA-ra, akkor nem. Persze ha itt megállnak, akkor kidobott pénz, mert a tervekkel nem fognak légvédeni, esetleg eladják valakinek és a pénz egyrészét visszaszerzik így. Az oroszok 8-10 milliárdot fektettek eddig bele, van azt hiszem 6 röpképes protó és egy még jön hamarosan. Az indiai hozzájárulást figyelembe véve miért is kellett volna átadni már nekik egy gépet?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and altx
Ha a terveket megkapták az FGFA-ra, akkor nem. Persze ha itt megállnak, akkor kidobott pénz, mert a tervekkel nem fognak légvédeni, esetleg eladják valakinek és a pénz egyrészét visszaszerzik így. Az oroszok 8-10 milliárdot fektettek eddig bele, van azt hiszem 6 röpképes protó és egy még jön hamarosan. Az indiai hozzájárulást figyelembe véve miért is kellett volna átadni már nekik egy gépet?

ezek az indiaiak sem tudjak mit akarnak. akarnak nagy bulit de nem akartnak fizetni erte. ott van a rafale peldaja is..akarom nemkarom, akarom de csak ako ha piszok olcso lesz.
a tervekkel meg kitorolhetik amikor a sajat gepjuket nem tudjak megcsinalni rendesen (ami mesze van ettol a 5 gen szintol).
 
ezek az indiaiak sem tudjak mit akarnak. akarnak nagy bulit de nem akartnak fizetni erte. ott van a rafale peldaja is..akarom nemkarom, akarom de csak ako ha piszok olcso lesz.
a tervekkel meg kitorolhetik amikor a sajat gepjuket nem tudjak megcsinalni rendesen (ami mesze van ettol a 5 gen szintol).
A NAGY indiai Rafale-üzlet ott úszott el, hogy ugye jó részét a gépeknek Indiában gyártották volna (így lett volna esetleg olcsóbb). A turbánosok azt kérték a Dassault-tól, hogy ugyanolyan minőségi garanciát adjanak rájuk mint a Franciaországban összeszerelt gépekre, a francúzok meg azt mondták hogy ez természetes, de akkor ugye mennek a francia minőségellenőrök az indiai gyártósorra. Az indiai gyártó cég meg ebbe nem egyezett bele, így persze bukták a francia garanciát, az indiai légierő meg anélkül nem fogadta el a gépeket, így csökkent le a darabszám a francia gyártású gépekre.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
A nagy Rafale üzlet egyik aspektusa igaz amit emel irt. Másik, hogy nincs pénze még Indiának sem, hogy egyszerre finanszírozza a FGFA és a Rafale projektet, és szinte két szét közül estek a földre. Az FFGA késik, ami miatt 4++ gen gépek kellenének, de nincs pénz a Rafel-ra sem, mert közben finanszírozni kell az FGFA-t.
Persze indokok között sok minden van, és nem igazán tudjuk, de az biztos, hogy sok projektjük van és nyelik a pénzt. Nem igazán racionális Indiában katonai vonalon a költségtervezés.

Más: Tudtommal a Amerikai Kongresszus felé a Légierő benyújtott egy felterjesztést, hogy az F-117A-kat selejtezhessék, ne tárolják, konzerválva azokat. (Kell a pénz a F-35-re, szinte minden forrásból). Ugyanakkor Golffein fene tudja, hogy saját véleményt, vagy a Légierő hivatalos véleményét hozta nyilvánosságra, az F-117 reaktiválásával kapcsolatban. Ellentétes a két dolog..
 
Az f-35 -nek is van egy furcsa pikkelyes bőre :)

A Pakfa gépek is fognak kapni valami érdekes bevonatot?

Vagy festik őket majd össze vissza mint a szu-30 gépeket ?
 
A nagy Rafale üzlet egyik aspektusa igaz amit emel irt. Másik, hogy nincs pénze még Indiának sem, hogy egyszerre finanszírozza a FGFA és a Rafale projektet, és szinte két szét közül estek a földre. Az FFGA késik, ami miatt 4++ gen gépek kellenének, de nincs pénz a Rafel-ra sem, mert közben finanszírozni kell az FGFA-t.
Persze indokok között sok minden van, és nem igazán tudjuk, de az biztos, hogy sok projektjük van és nyelik a pénzt. Nem igazán racionális Indiában katonai vonalon a költségtervezés.

Más: Tudtommal a Amerikai Kongresszus felé a Légierő benyújtott egy felterjesztést, hogy az F-117A-kat selejtezhessék, ne tárolják, konzerválva azokat. (Kell a pénz a F-35-re, szinte minden forrásból). Ugyanakkor Golffein fene tudja, hogy saját véleményt, vagy a Légierő hivatalos véleményét hozta nyilvánosságra, az F-117 reaktiválásával kapcsolatban. Ellentétes a két dolog..
Goldfein repülte a típust asszem, szóval kicsit talán maga felé húz a keze a szentemnek.
 
Látom sok variáció van és a a K-72m2 akakr lenni majd az ami megfelel a AIM-9x rakétának:confused:
 
Bocsának K-74m2

  • R-73 - Standard model with ±45° off-boresight.
  • R-73M - Improved model.
  • R-74 (izdeliye 740) - Improved model with ±60° off-boresight.
  • RVV-MD - Export model of the R-74.
  • K-74M (izdeliye 750) - Improved model with ±75° off-boresight.
  • K-74M2 (izdeliye 760) - Further improved variant with reduced cross-section for the PAK FA. Intended to match the AIM-9X and ASRAAM.
 
Ennél szebb festések még voltak a PAK-FA-n, és az a szegecselés valami horror. Ez vajon az a példány, amit pár hete láttunk,d e még tiszta szénszál volt kívül?
 
Ha bocsi csak mert eddig az volt mindig az oroszok számlájára vetve hogy a hajtómű nem kapott radarelnyelo boritast...
De ezek szerint fölösleges volt az a sok oldalnyi megjegyzés és vedes...
 
Ha bocsi csak mert eddig az volt mindig az oroszok számlájára vetve hogy a hajtómű nem kapott radarelnyelo boritast...
De ezek szerint fölösleges volt az a sok oldalnyi megjegyzés és vedes...
Eddig nem is kapott, mert a korábbi natúr titán fémborítás nem volt éppen radar-elnyelő egy picit se...
 
Jól látom,hogy ebbe sem az elektronikai sem az elektrooptikai rendszerek nincsenek beépítve?