Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Miért sárga egyik rész másik meg szürke, helyenként vegyesen is?
A sárgás/világosbarnás (orrkúp) felületek azok valószínűleg üvegszálas kompozit-anyagok, a szürkék meg szénszálas kompozitból készültek, bár a világosabb/fakó-sárga felületek (főleg a nagyobb hőterhelésű szárny-belépőéleken) lehetnek eloxált durállemez-felületek is.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 826
113
Elso és kilencedik
FCjNt9vmt0w.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Nem tudni a különbséget mivel az alsó ami a 9-dik nincs abban az állapotban mint az első
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 816
30 853
113
A sűrűbb szegecselés a pilóta mögötti részen azért van, mert alatta a vázszerkezetet is masszívabbra építették több közbeeső bordával? És úgy néz ki megtanultak nem téglalap alakú lyukat vágni Ivánék, mert vagy hatszőgű lett az eddigi nyílás vagy szépen lekerekítették a sarkait. Lehet ha ez is elég az ajtóknál, hogy ne legyen derékszögű a sarka.
 
  • Tetszik
Reactions: Python

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 421
63 707
113
Úgy fest, hogy ott egy erősen megerősített törzskeret van, ami a szárny bekötése előtti tömeget tartja meg. Ahogy elnézem, az orrfutó is ide, vagy ennek környékére van alulről beerősítve.
Azonban eme törzskeret mögött a komplett szegecselés - és vele együtt a bordakiosztás - is alaposan megváltozott. Elgondolkodtató, hogy miközben a nemzetközi trend (és a Szu-35Sz-t látva ide az oroszok is beletartoznak) az egyre nagyobb összefüggő lemezfelületek térhódítása a sűrűn szegecselt kisebbek helyett, itt mégis csökkent a szegecssorok közti távolság.
Igaz, ahogy elnézem, a megerősített törzskeret mögötti lemezfelület, bár sűrűn szegecselt, egyetlen nagyobb felületből áll. Bárhogy is van, nekem úgy fest a 9. protónál jócskán belenyúltak a dizájnba, még ha az kívülről elsőre nem is tűnik fel...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 317
26 470
113
Nekem az a furcsa, hogy a szárny alatt 2 sor, felette 4 sor szegecselés van szépen egyenletesen, jobbra tőlük pedig össze-vissza fut egy szegecs sor, mint az ökör hugyozás.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 816
30 853
113
Jó lenne látni a 8-as protót és azzal is összenézni. Abból kiderűlne, hogy ezt a megerősítést most találták-e ki, vagy már az előzőek is ilyenek voltak.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Elso és kilencedik
FCjNt9vmt0w.jpg
Megmondom őszintén, hogy a 9. (alsó) gépen a 4 sor furat+1 cikkcakkban futó a szárnysík fölött, és a 2 sor furat+1 cikcakkos sor a szárnysík alatt, meg ezeknek az egész kivitele nekem vagy durva kiviteli/gyártási hibára és annak a gyorstalpaló kijavítására, vagy valami sérülés kijavítására utal. Erre mutat a nagy törzs-oldali síkban megtört szerelőnyílás-fedél felső szélénél a szintén meglehetősen "egyéni kivitelű" furatsor, meg hogy a lefelé kitérített belépőél (orrsegédlap?) fölső-belső részéről szintén le van szerelve a borítás. Szóval itt már vagy a teljesen kész gépbe kellett utólagos áttervezés miatt nagyon komolyan belenyúlni, vagy valamilyen sérülés miatti "tatarozás" nyomait láthatjuk szerintem. Egyébként azért írtam szegecs helyett furatsort, mert nekem a képet kinagyítva ezek inkább csavarfejnek/furatnak tűnnek, szegecsnek kicsit túlméretesek.
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 421
63 707
113
Megmondom őszintén, hogy a 9. (alsó) gépen a 4 sor furat+1 cikkcakkban futó a szárnysík fölött, és a 2 sor furat+1 cikcakkos sor a szárnysík alatt, meg ezeknek az egész kivitele nekem vagy durva kiviteli/gyártási hibára és annak a gyorstalpaló kijavítására, vagy valami sérülés kijavítására utal. Erre mutat a nagy törzs-oldali síkban megtört szerelőnyílás-fedél felső szélénél a szintén meglehetősen "egyéni kivitelű" furatsor, meg hogy a lefelé kitérített belépőél (orrsegédlap?) fölső-belső részéről szintén le van szerelve a borítás. Szóval itt már vagy a teljesen kész gépbe kellett utólagos áttervezés miatt nagyon komolyan belenyúlni, vagy valamilyen sérülés miatti "tatarozás" nyomait láthatjuk szerintem. Egyébként azért írtam szegecs helyett furatsort, mert nekem a képet kinagyítva ezek inkább csavarfejnek/furatnak tűnnek, szegecsnek kicsit túlméretesek.

valóban látni horpadást, a lehajtható LERX külső szélénél, itt mintha a lemezelés meggyűfődött volna. Másfelől ezek nekem szegecsfejeknek tűnnek.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 421
63 707
113
A fejlesztés első fázisa fejeződött be. Sokadjára. De legalább ezt is megértük.
Azok alapján, amit korábban ígértek, sejtettem, hogy ez nem lesz sétagalopp, mivel nem lehet csak úgy a kívánt paramétereket megugrani a 117Sz szintjéről indulva.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 816
30 853
113
Minden egyes csiszolással a befejezséhez közeledik. De nem tudom túl komolyan venni a hírt annak fejében, hogy kb két hónapja arról szólt a történet, hogy még tíz év mire a sorozatgyártott hajtóművek jönni fognak.