Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 816
30 853
113
A képről a 30-ast megértem, de a többivel a google fordító a telómon sem tudott mit kezdeni. Beavattok minket is, hogy miről van szó?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 816
30 853
113
Akkor lehet innen visszaszámolni. Gondolom ez annyit jelent, hogy a darabok összerakva a fizikai világban is egy működő egészet alkotnak, amit szoftveresen már láttak. Akkor most jön a finomhangolások sorozata, fékpados tesztek, aztán beleszereik egy Szu-33-ba egyik oldalra, közben ezerrel finomhangolás, hibajavítás, alkatrészáttervezés, aztán beleszerelik a második protót a is a 33-masba, reptetik egyfolytában, cserélik ami nagyon kopik vagy áttervezik és ha szerencséjük van akkor nem zuhan le közbe a gép a két prototípussal meg az azokat menteni próbáló tesztpilótával. És ez tart addig amíg el nem érik a kívánt eredményt.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 816
30 853
113
Miért pont abba? Az mivel tud többet vagy mivel alkalmasabb egy hajtóműtesztre? És miért van csak egy belőle?
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 866
4 156
113
Z2udk7oplv0.jpg

Ez akkor most arról szólna, hogy már tesztgépbe szerelhető állapotban van az Izdelije 30? Mert a HTKA facebook-oldalán pár hónapja van egy videó, ahol már (próbapadon) működés közben látható volt ez a hajtómű elvileg.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 421
63 706
113
Ez akkor most arról szólna, hogy már tesztgépbe szerelhető állapotban van az Izdelije 30? Mert a HTKA facebook-oldalán pár hónapja van egy videó, ahol már (próbapadon) működés közben látható volt ez a hajtómű elvileg.

Az egy tévedés lesz, lehet tőlem származik.
Elnézést.

A 710-es mindig is a hajtóműtesztek próbapadja volt, már a kilencvenes évek vége óta, Kezdetben radarral, majd napjainkra azt is kiszerelték belőle, mert nem kell. Pitot-csövet is kapott az orra.

A Szu-27M sztoriról én írtam a magyar wikipediát, jó barokkos körmondatokkal, de benne van minden.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Szu–35

Ha képet is akarsz, jó sokat, de orosz szöveggel, akkor párhuzamosan ajánlom ezt a linket is. A két weboldalból már mindent fogsz tudni.

http://paralay.com/su27m/su27m.html
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 866
4 156
113
Az egy tévedés lesz, lehet tőlem származik.
Elnézést.

A 710-es mindig is a hajtóműtesztek próbapadja volt, már a kilencvenes évek vége óta, Kezdetben radarral, majd napjainkra azt is kiszerelték belőle, mert nem kell. Pitot-csövet is kapott az orra.

A Szu-27M sztoriról én írtam a magyar wikipediát, jó barokkos körmondatokkal, de benne van minden.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Szu–35

Ha képet is akarsz, jó sokat, de orosz szöveggel, akkor párhuzamosan ajánlom ezt a linket is. A két weboldalból már mindent fogsz tudni.

http://paralay.com/su27m/su27m.html

Erről lenne szó:
https://www.facebook.com/htka.hu/videos/vb.148530615170732/1236862129670903/?type=2&theater
Akkor ez most Izdelije 30, vagy nem, vagy ez nem tudható?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 816
30 853
113
Kicsit össze-vissza írnak. Techdemónak nevezik, és nem prototípusnak, Azt írja, hogy a beindított techdemo mellett még építettek hajtóműveket a fékpados tesztekre. Nem vágom, hogy akkor a kettő ugyanaz vagy a fékpadi az más vagy mivan. Viszont 2017 negyedik negyedévére tervezik, hogy beleszerelik az új hajtóművet a PAK-FA-ba. Ez a pár hónapja beharangozott 2025-ös(?) dátumnál némileg korábban van, szóval nem tudom higgyek-e a cikknek.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 421
63 706
113
Kicsit össze-vissza írnak. Techdemónak nevezik, és nem prototípusnak, Azt írja, hogy a beindított techdemo mellett még építettek hajtóműveket a fékpados tesztekre. Nem vágom, hogy akkor a kettő ugyanaz vagy a fékpadi az más vagy mivan. Viszont 2017 negyedik negyedévére tervezik, hogy beleszerelik az új hajtóművet a PAK-FA-ba. Ez a pár hónapja beharangozott 2025-ös(?) dátumnál némileg korábban van, szóval nem tudom higgyek-e a cikknek.

Igazából nincs itt összevisszaság, csak az valósul meg, amit korább (kb fél éve) írtak.
Akkor arról volt szó, hogy az "első fázis"-nak nevezett 117-es hajtóművel indul a szériagyártás, még ha csak korlátozott mértékben is. Idáig oké.
Ezután készül el a következő példány, ami a végleges hajtómű nagynyomású kompresszorát használja, de ez még csak egy átmeneti fázis, ez lehet az a bizonyos techdemo. A végleges 30-as gyártmány a kész hajtómű, de ez még odébb van. Amit most beindítottak így hát nem más, mint a 30-as gyártmányjelzésű leendő hajtóműnek egy átmeneti tech-demo verziója, az új nagynyomású forgórésszel (HP kompresszor+tüzelőtér+ HP turbina) összekombinálva egy 117-es hajtóművel, aminek befoglaló méretei már ismertek, hiszen attól eltérni még a 30-as hajtóműnél se lehet majd.
Ez a köztes fázis a repülési tesztjeit csak jövő nyáron kezdi meg (ezt is megírták korábban, így ebben sincs még csúszás), majd valamikor 2018 után lesz kész a komplett hajtómű, amivel 2025 körnéykére prognosztizálják a sorozatgyártást.