Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 255
20 847
113
Csak 2020 vagy azután jöhet a PAKFA első széria példányai.

A múltkor felkerült az f-35 EOTS féle rendszer megjelnése a pakfán ! na már most ott az OLSZ az is hasonló nem?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 097
33 885
113
Csak 2020 vagy azután jöhet a PAKFA első széria példányai.
Nem terveztek az idén átadni néhány példányt? Egy ilyen kis sorozatot még a jelenlegi hajtóművel? Vagy valami tervezési hibát kaptak és kezdhetik elölről a teszteket?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 775
90 066
113
Nem terveztek az idén átadni néhány példányt? Egy ilyen kis sorozatot még a jelenlegi hajtóművel? Vagy valami tervezési hibát kaptak és kezdhetik elölről a teszteket?

A pontos infó az, hogy a szériagyártásu példányok átadása átkerult a 2018-2025-os állami fegyverprogramba.Boriszov szerint 2018 -ban kezdodnek(szerintem pénzhiány miatt nem lesz belole semmi-megvárják az új hajtomuvet)
Idén 4 proto átadását tervezik: 9,10,11,12
 
  • Tetszik
Reactions: endre

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 097
33 885
113
Az új hajtóműre a legutóbbi hír valami horrorisztikus késést mondott, ha azt megvárják arra tényleg 2025 lesz. Addig ezek szét is esnek a sok tesztelés miatt.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 775
90 066
113
Az új hajtóműre a legutóbbi hír valami horrorisztikus késést mondott, ha azt megvárják arra tényleg 2025 lesz. Addig ezek szét is esnek a sok tesztelés miatt.

Idén év végén kezdodnek (a tervek szerint) a repulési tesztek a hajtomuvel . 2020-ra (tervek szerint) fejezodnek a tesztek és zárul le a hajtomu fejlesztése. Elvileg 2020-ra készen kéne lenni a végleges "izdelie 30"-nak. A szériagyártás 2020 után indulna.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Roni

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 097
33 885
113
Attól még a gép szériagyártása mehetne. Ha kész a végleges hajtómű egy délelőtt ki tudják cserélni, addig meg gyűlne vele a tapasztalat. Mondjuk gyanús ez a tologatás is, valamiért nem akar eljönni a szériaérett PAK-FA. Lehet ha tényleg pénz nincs elég és nem annyira sürgős, így húzzák a teszteket meg a fejlesztést, mert van idő és bevárják a hajtóművet, közben hátha kijön egy-egy rejtett hiba, de az is lehet, hogy komoly gondok vannak vele és sokmindent át kell tervezni, ami a tesztek alatt jött ki. Viszont főleg a pénzhiányos verziónál nem értem, hogy akkor mi szükség még 4 új protóra, ha a jelenlegiekkel is alig gyűlnek a repórák.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
Az új hajtóműre a legutóbbi hír valami horrorisztikus késést mondott, ha azt megvárják arra tényleg 2025 lesz. Addig ezek szét is esnek a sok tesztelés miatt.
Az új repülőgépek tesztelésének éppen ez az egyik kimondott célja, addig hajtani néhány példányt amíg valahol meg nem jelennek az anyagfáradásos repedések. Ez jelzi hogy mely pontokon kell megerősíteni vagy esetleg rosszabb esetben teljesen újratervezni a sárkány egyes elemeit. Sokkal jobb ha ez még a szériagyártás előtt kiderül.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 097
33 885
113
Az új repülőgépek tesztelésének éppen ez az egyik kimondott célja, addig hajtani néhány példányt amíg valahol meg nem jelennek az anyagfáradásos repedések. Ez jelzi hogy mely pontokon kell megerősíteni vagy esetleg rosszabb esetben teljesen újratervezni a sárkány egyes elemeit. Sokkal jobb ha ez még a szériagyártás előtt kiderül.
Ez természetes, csak valahogy ezekkel sem gyűlnek a repórák. Ha van 6 gépük amit lehet reptetni, napi egy óra repüléssel egy év alatt 2000 óránál kellene tartsanak.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
Ez természetes, csak valahogy ezekkel sem gyűlnek a repórák. Ha van 6 gépük amit lehet reptetni, napi egy óra repüléssel egy év alatt 2000 óránál kellene tartsanak.
Ha egy gépet keményen szét akarnak hajtani, akkor egy alig félórás 8-9g túlterhelésű műrepülés után teljesen ki kell burkolni a gépet (minden leszerelhető borítólemezt leszedni, időnként a hajtóműveket és nagyobb berendezéseket is), és napokig lehet nagyítókkal vizslatni minden bekötésnél, csavarnál, lemezen és szegecsnél hogy megjelent-e valahol repedés, lemezeken gyűrődés. Aztán megint repülés, újra ellenőrzés. Szóval ez sokáig tart.
A másik ami nekem gyanús, hogy vajon hány olyan tesztpilótájuk lehet, akiknek korlátozás nélküli jogosítása van a gép repülésére?!!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 097
33 885
113
8-9g-s félórás repülés szerintem még a történelemben nem volt, centrifugában sem bírnák ennyit, gép sincs ami képes lenne rá. Na de ez részletkérdés. Ha nincs pilótjuk hozza, akkor minek nekik újabb protók? Igaz az is lehet, hogy egy rakás mindent annyira újraterveztek és átépítettek, hogy az első protókat nem tudják hozzaalakítani vagy csak nagyon későre és nehezen, de a továbbiakban az újakat kell teszteljék.
A számítógépes szimulációk az erőhatásokat nem tudják eléggé lemodellezni, hogy kell a repedéseket keressék egy kemény repülés után?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
8-9g-s félórás repülés szerintem még a történelemben nem volt, centrifugában sem bírnák ennyit, gép sincs ami képes lenne rá. Na de ez részletkérdés. Ha nincs pilótjuk hozza, akkor minek nekik újabb protók? Igaz az is lehet, hogy egy rakás mindent annyira újraterveztek és átépítettek, hogy az első protókat nem tudják hozzaalakítani vagy csak nagyon későre és nehezen, de a továbbiakban az újakat kell teszteljék.
A számítógépes szimulációk az erőhatásokat nem tudják eléggé lemodellezni, hogy kell a repedéseket keressék egy kemény repülés után?
Az ilyen repülést ne úgy képzeld el, hogy folyamatos a 8-9g túlterhelés, hanem a manőverek terhelési csúcsa ekkora, mindegyik csak néhány másodpercig, de ezek sokszor megismétlődve. A számítógépes szimuláció meg szép dolog, de ahhoz az adott típushoz készült programok is kellenének, és ebben nem biztos hogy Szergejék nagyok. Ráadásul még a legtökéletesebb szimuláció ellenére is kiderülhetnek csúnya szilárdsági hiányosságok, és ha ez nem a proto-korszakban hanem szériagépeken derül ki az katasztrófa, hiszen földre kényszeríti az egész flottát, nincs kiképzés, gyakorlás, nincs készültség, csak javítások lóhalálában (lásd MiG-23 stabilizátor-kiszakadás, ami miatt anno hónapokra a földön parkolt az egész flotta!!).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and endre
M

molnibalage

Guest
8-9g-s félórás repülés szerintem még a történelemben nem volt, centrifugában sem bírnák ennyit, gép sincs ami képes lenne rá. Na de ez részletkérdés. Ha nincs pilótjuk hozza, akkor minek nekik újabb protók? Igaz az is lehet, hogy egy rakás mindent annyira újraterveztek és átépítettek, hogy az első protókat nem tudják hozzaalakítani vagy csak nagyon későre és nehezen, de a továbbiakban az újakat kell teszteljék.
A számítógépes szimulációk az erőhatásokat nem tudják eléggé lemodellezni, hogy kell a repedéseket keressék egy kemény repülés után?
Nem tudják. Próbapadon nyúzzák a sárkányokat és egyenértékű terheléseket próbának gyorsítva adni.

A 20-30 preces sok G-s repülés meg azt jelenti, hogy a pilóa ezelett beletesz a gépbe monndjuk 20-szor 9G-t meg párszor +/-G-ke tés egyebeket. Nem az a nagy terhelés a gépnek, ha sokáig van nagy G erő, az amikor összevissza nagy gradienssel rángatják meg. A hajtómű számára is a fel/le gáz adás és utánégető eszi az üzemidőt. Az a hajótmű, ami semmi gondot nem jelentett az F-111-ben kis túlzással egy rakás szar volt az F-14A-ban.

Ezért (is) van az, hogy egy airliner hajtómáve óra ezreket vagy tízezereket megy, mielőtt leszednék a gépről. Egy airliner felszáll, akkor adnak nagy gázt alapjárat tájáról, aztán emelkedig és utazósebességen állandó gázkar állás. Na, ez hasonlítsd össze a vadászgéppel, ahol egy légiharc alatt akár többször is lehet utánégető kapcsolás is. Nem véletlenül eszik a vadászgépek a hajtóműveket az airlinerekhez képest. Az F-111-hez képest az F-14/F-15/F-16 ciklusterhelése 6-12-szeres volt...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 255
20 847
113
A szériagyártás 2020 után indulna.

Ha 2021-ben indulna mi történne ? Semmi! Kapnak egy kiforrt gépet hajtóművestől mindenestől és nem egy elkapkodott valamit mint a mig-23 annak idején.

Addigra csak meg szülik az új fegyvereket hozzá és mehet rá a 4+ (nem tudom hány +) :D gen gépekre a az új siskakijelzővel együtt
Nagyon királyság lenne ha a jó manőverező szu-30sm (legszebb gép) sisakkijelzőt kapna :p:p
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 380
3 534
113
Nem tudják. Próbapadon nyúzzák a sárkányokat és egyenértékű terheléseket próbának gyorsítva adni.

A 20-30 preces sok G-s repülés meg azt jelenti, hogy a pilóa ezelett beletesz a gépbe monndjuk 20-szor 9G-t meg párszor +/-G-ke tés egyebeket. Nem az a nagy terhelés a gépnek, ha sokáig van nagy G erő, az amikor összevissza nagy gradienssel rángatják meg. A hajtómű számára is a fel/le gáz adás és utánégető eszi az üzemidőt. Az a hajótmű, ami semmi gondot nem jelentett az F-111-ben kis túlzással egy rakás szar volt az F-14A-ban.

Ezért (is) van az, hogy egy airliner hajtómáve óra ezreket vagy tízezereket megy, mielőtt leszednék a gépről. Egy airliner felszáll, akkor adnak nagy gázt alapjárat tájáról, aztán emelkedig és utazósebességen állandó gázkar állás. Na, ez hasonlítsd össze a vadászgéppel, ahol egy légiharc alatt akár többször is lehet utánégető kapcsolás is. Nem véletlenül eszik a vadászgépek a hajtóműveket az airlinerekhez képest. Az F-111-hez képest az F-14/F-15/F-16 ciklusterhelése 6-12-szeres volt...

Az F-22-es hajtóművénél ezért álltak át az üzemóra/felszállás szerinti helyett ciklus szerinti karbantartásra. Egy ciklusnak az számít, ha a gázkart nulláról tökig tolják és vissza.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 255
20 847
113
Jurij Boriszov azt mondta :Először be kell fejezni a teszteket a géppel, mi nem sietünk.
A jelenlegi analógok kielégítik a fegyveres erők igényeit .
Igaza van! amíg a gép nem 100% mindenestől addig kár is beszerzésről beszélni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 026
91 550
113
A Raptor hajtóműve ilyen téren nem biztos,hogy jó példa mert a kialakítása gyakorlatilag egyedi.Állítólag eszi is a gép a hajtóművet rendesen ezért kellett 100-as mennyiségben hajtóművet venni hozzájuk pár éve.
 
M

molnibalage

Guest
Az F-22-es hajtóművénél ezért álltak át az üzemóra/felszállás szerinti helyett ciklus szerinti karbantartásra. Egy ciklusnak az számít, ha a gázkart nulláról tökig tolják és vissza.
Minden gépnél ciklus van, nem csak az F-22-esnél. Már 1980-as könyv is ciklusokról beszélt az F-15-nél...