t

nah olyan Ladás
nem is figyeltemA bal oldali futóműnél micsoda földelésvédelem...

nah olyan Ladás

Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
nem is figyeltemA bal oldali futóműnél micsoda földelésvédelem...
Pedig, nem lenne rossz egy ilyet "elvezetni", mint egy Ladát!t
nem is figyeltem
nah olyan Ladás![]()
Nem terveztek az idén átadni néhány példányt? Egy ilyen kis sorozatot még a jelenlegi hajtóművel? Vagy valami tervezési hibát kaptak és kezdhetik elölről a teszteket?Csak 2020 vagy azután jöhet a PAKFA első széria példányai.
Nem terveztek az idén átadni néhány példányt? Egy ilyen kis sorozatot még a jelenlegi hajtóművel? Vagy valami tervezési hibát kaptak és kezdhetik elölről a teszteket?
Az új hajtóműre a legutóbbi hír valami horrorisztikus késést mondott, ha azt megvárják arra tényleg 2025 lesz. Addig ezek szét is esnek a sok tesztelés miatt.
Az új repülőgépek tesztelésének éppen ez az egyik kimondott célja, addig hajtani néhány példányt amíg valahol meg nem jelennek az anyagfáradásos repedések. Ez jelzi hogy mely pontokon kell megerősíteni vagy esetleg rosszabb esetben teljesen újratervezni a sárkány egyes elemeit. Sokkal jobb ha ez még a szériagyártás előtt kiderül.Az új hajtóműre a legutóbbi hír valami horrorisztikus késést mondott, ha azt megvárják arra tényleg 2025 lesz. Addig ezek szét is esnek a sok tesztelés miatt.
Ez természetes, csak valahogy ezekkel sem gyűlnek a repórák. Ha van 6 gépük amit lehet reptetni, napi egy óra repüléssel egy év alatt 2000 óránál kellene tartsanak.Az új repülőgépek tesztelésének éppen ez az egyik kimondott célja, addig hajtani néhány példányt amíg valahol meg nem jelennek az anyagfáradásos repedések. Ez jelzi hogy mely pontokon kell megerősíteni vagy esetleg rosszabb esetben teljesen újratervezni a sárkány egyes elemeit. Sokkal jobb ha ez még a szériagyártás előtt kiderül.
Ha egy gépet keményen szét akarnak hajtani, akkor egy alig félórás 8-9g túlterhelésű műrepülés után teljesen ki kell burkolni a gépet (minden leszerelhető borítólemezt leszedni, időnként a hajtóműveket és nagyobb berendezéseket is), és napokig lehet nagyítókkal vizslatni minden bekötésnél, csavarnál, lemezen és szegecsnél hogy megjelent-e valahol repedés, lemezeken gyűrődés. Aztán megint repülés, újra ellenőrzés. Szóval ez sokáig tart.Ez természetes, csak valahogy ezekkel sem gyűlnek a repórák. Ha van 6 gépük amit lehet reptetni, napi egy óra repüléssel egy év alatt 2000 óránál kellene tartsanak.
Az ilyen repülést ne úgy képzeld el, hogy folyamatos a 8-9g túlterhelés, hanem a manőverek terhelési csúcsa ekkora, mindegyik csak néhány másodpercig, de ezek sokszor megismétlődve. A számítógépes szimuláció meg szép dolog, de ahhoz az adott típushoz készült programok is kellenének, és ebben nem biztos hogy Szergejék nagyok. Ráadásul még a legtökéletesebb szimuláció ellenére is kiderülhetnek csúnya szilárdsági hiányosságok, és ha ez nem a proto-korszakban hanem szériagépeken derül ki az katasztrófa, hiszen földre kényszeríti az egész flottát, nincs kiképzés, gyakorlás, nincs készültség, csak javítások lóhalálában (lásd MiG-23 stabilizátor-kiszakadás, ami miatt anno hónapokra a földön parkolt az egész flotta!!).8-9g-s félórás repülés szerintem még a történelemben nem volt, centrifugában sem bírnák ennyit, gép sincs ami képes lenne rá. Na de ez részletkérdés. Ha nincs pilótjuk hozza, akkor minek nekik újabb protók? Igaz az is lehet, hogy egy rakás mindent annyira újraterveztek és átépítettek, hogy az első protókat nem tudják hozzaalakítani vagy csak nagyon későre és nehezen, de a továbbiakban az újakat kell teszteljék.
A számítógépes szimulációk az erőhatásokat nem tudják eléggé lemodellezni, hogy kell a repedéseket keressék egy kemény repülés után?
Nem tudják. Próbapadon nyúzzák a sárkányokat és egyenértékű terheléseket próbának gyorsítva adni.8-9g-s félórás repülés szerintem még a történelemben nem volt, centrifugában sem bírnák ennyit, gép sincs ami képes lenne rá. Na de ez részletkérdés. Ha nincs pilótjuk hozza, akkor minek nekik újabb protók? Igaz az is lehet, hogy egy rakás mindent annyira újraterveztek és átépítettek, hogy az első protókat nem tudják hozzaalakítani vagy csak nagyon későre és nehezen, de a továbbiakban az újakat kell teszteljék.
A számítógépes szimulációk az erőhatásokat nem tudják eléggé lemodellezni, hogy kell a repedéseket keressék egy kemény repülés után?
A szériagyártás 2020 után indulna.
Nem tudják. Próbapadon nyúzzák a sárkányokat és egyenértékű terheléseket próbának gyorsítva adni.
A 20-30 preces sok G-s repülés meg azt jelenti, hogy a pilóa ezelett beletesz a gépbe monndjuk 20-szor 9G-t meg párszor +/-G-ke tés egyebeket. Nem az a nagy terhelés a gépnek, ha sokáig van nagy G erő, az amikor összevissza nagy gradienssel rángatják meg. A hajtómű számára is a fel/le gáz adás és utánégető eszi az üzemidőt. Az a hajótmű, ami semmi gondot nem jelentett az F-111-ben kis túlzással egy rakás szar volt az F-14A-ban.
Ezért (is) van az, hogy egy airliner hajtómáve óra ezreket vagy tízezereket megy, mielőtt leszednék a gépről. Egy airliner felszáll, akkor adnak nagy gázt alapjárat tájáról, aztán emelkedig és utazósebességen állandó gázkar állás. Na, ez hasonlítsd össze a vadászgéppel, ahol egy légiharc alatt akár többször is lehet utánégető kapcsolás is. Nem véletlenül eszik a vadászgépek a hajtóműveket az airlinerekhez képest. Az F-111-hez képest az F-14/F-15/F-16 ciklusterhelése 6-12-szeres volt...
Minden gépnél ciklus van, nem csak az F-22-esnél. Már 1980-as könyv is ciklusokról beszélt az F-15-nél...Az F-22-es hajtóművénél ezért álltak át az üzemóra/felszállás szerinti helyett ciklus szerinti karbantartásra. Egy ciklusnak az számít, ha a gázkart nulláról tökig tolják és vissza.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..