M
molnibalage
Guest
@joker
A renkívül sok légiharcrakéta alkalmazása kb. akkor merül fel, amikor tömeges cruise missile támadásra kell felkészülni. Az F-15 és más régebbi gépek elméleti 6-8 légiharcrakétás konfigját az indokolta, hogy a VSZ töménytelen mennyiségű szutyok géppel rendelkezett, amit le kellett szedni a tömeges támadások esetén. Ennek azonban vége.
Komoly vadászgépek között egyszerűen nem nagyon képzelhető el olyan taktikai helyzet, ahol te fel tudsz használni négynél több rakétát, ha nem talált az első salvo, akkor inkább jobb menekülőre fogni a dolgot.
Egyébként az F-35 számára is fel lehet tenni külső függesztéssel tisztes mennyiséget, ha pl. CAP-elni kell és az alacsony észlelhetőség nem feltétlen követelmény. Az is lazán elfelejtődik, hogy az F-35 RCS-e, még ebben az esetben is jóval kisebb, mint a 4. gen gépeké, tehát továbbra is előnyt élvez az F-35.
A renkívül sok légiharcrakéta alkalmazása kb. akkor merül fel, amikor tömeges cruise missile támadásra kell felkészülni. Az F-15 és más régebbi gépek elméleti 6-8 légiharcrakétás konfigját az indokolta, hogy a VSZ töménytelen mennyiségű szutyok géppel rendelkezett, amit le kellett szedni a tömeges támadások esetén. Ennek azonban vége.
Komoly vadászgépek között egyszerűen nem nagyon képzelhető el olyan taktikai helyzet, ahol te fel tudsz használni négynél több rakétát, ha nem talált az első salvo, akkor inkább jobb menekülőre fogni a dolgot.
Egyébként az F-35 számára is fel lehet tenni külső függesztéssel tisztes mennyiséget, ha pl. CAP-elni kell és az alacsony észlelhetőség nem feltétlen követelmény. Az is lazán elfelejtődik, hogy az F-35 RCS-e, még ebben az esetben is jóval kisebb, mint a 4. gen gépeké, tehát továbbra is előnyt élvez az F-35.