Sok itt a akavarodás, sok itt a keveredés.
Először is az F1-et ne hasonlítsuk az NK-33-hoz, -43-hoz, vagy az RD-170-es, -180-asokhoz. Az F1 a világ legnagyobb egykamrás, tehát a kerozin+oxigén rendszerhez ideális rakétahajtóműtípus.
Sok hátránya van egy ilyen jókora fúvócsőátmérőnek, hiszen a különféle instabil, öngerjesztő gázlengések ezeknél már komoly károkat okozhatnak, azaz a tüzelőanyagtáplálás egyenletességének és a lángfront tervezésének itt van a legnagyobb jelentősége. Több F1-es is felrobbant a fékpadon, mire összehozták, de végül sikerült. Élesben egyetlen F1-es sem robbant fel. És ez a lényeg.
DSI. Ez a fajta beömlő lényege, hogy a törzs oldalán vagy alján (konstrukció függvényében) végigfutó határréteget nem a beömlő eltartásával (közbeiktatott réssel) tartják távol a belépő keresztmetszettől, hanem egy komplex tervezéssel létrejött sajátos domború felülettel. Ennek az előnye, hogy a beömlő éleiből egy oldal kapásból megszűnik, a beömlő maga a "sárkányból nő ki".
A szabályozható szívócsatornával a gépekkel elérhető sebesség jóval 2 Mach felett van, fix profilú szívócsatornával ez általában 2 Mach, ami a gyakorlatban 1.8, illetve talán a Raptor esetében a speciális profilozás miatt valahol Mach 2.2-2.3 körnéyke lehet.
A DSI-vel a sebesség nemigen haladhatja meg a Mach 1.6-ot, tehát látható, ez a megoldás limitálja legjobban a sebességet.
Az F-35-ös DSI-jének formája viszonylag hamar elérhetővé vált az ipari kémek révén akár a kínaik számára is, azonban jól látható, hogy a JF-17-esnél alkalmazott DSI egy amolyan félszerzet.
http://jets.hu/news?id=188
Azt a hatást, amit az F-35-ösnél tiszta felülettel meg tudtak oldani, a JF-17-esnél csak a radarkeresztmetszetet is érzékenyen érintő módon, kisméretű furatok ezrével tudták reprodukálni. Ezeken a furatokon keresztül tudja a hajtómű elszívni a DSI dobmorulatán képződő instabil áramképet.
Ezek után lehet azt feltételezni, hogy ami a Raptornál megfelelt az a PAK-FA-nak is jó, ugyanis azon sincs még DSI.
Ezek után volna jó látni végre egy közelit a J-20-asról is.