Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Van még 4-5 évük az új hajtóműig. És még új gépek is érkeznek majd a tesztcsapathoz, amik már előszériásak lesznek.
2020-ban nem volt már egy felszálás, amin alapjáraton új hajtómű és szinte utánégetett régi egyszerre emelte fel a gépet? Tény, hogy kamu volt, de miért vannak még mindíg 5 évre a kész hajtóműtől?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 202
60 083
113
Tökfelesleges ilyen atom triád mellett pocsékolni a pénzt !
Így igaz. Főleg ha nincs sok pénzed.

Tény, hogy kamu volt, de miért vannak még mindíg 5 évre a kész hajtóműtől?


Mert a hajtómű és a radar a két legbonyolultabb dolog a gépen. És gyakorlatilag 0-ról új hajtóművet tervezni rengeteg idő.
Eddig ugye az AL31-et fejlesztették evolúciósan. Most meg "revolúció" lesz, állítólag.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
2020-ban nem volt már egy felszálás, amin alapjáraton új hajtómű és szinte utánégetett régi egyszerre emelte fel a gépet? Tény, hogy kamu volt, de miért vannak még mindíg 5 évre a kész hajtóműtől?
Az papám 2017-ben volt :)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Így igaz. Főleg ha nincs sok pénzed.




Mert a hajtómű és a radar a két legbonyolultabb dolog a gépen. És gyakorlatilag 0-ról új hajtóművet tervezni rengeteg idő.
Eddig ugye az AL31-et fejlesztették evolúciósan. Most meg "revolúció" lesz, állítólag.
Ez így nem győzött meg. A gépet, a hajtóművet meg a radart kb egyszerre kezdték fejleszteni és mindent nulláról. A sárkány kész van, a hajtóműnek is kész kellene lennie. Persze lehetnek eltérések mert egyik gyorsabb, mint a másik, de 5 év csúszás a hajtómű miatt szerintem nagyon durva.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Az papám 2017-ben volt :)
Kösz, erre gondoltam, akkor még régebb volt. Ha az a hajtómű képes volt a működésre, tehát valamennyire kész állapotban kellett legyen, akkor mégis mi tart onnan 9 évig?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Kösz, erre gondoltam, akkor még régebb volt. Ha az a hajtómű képes volt a működésre, tehát valamennyire kész állapotban kellett legyen, akkor mégis mi tart onnan 9 évig?
Ha valóban a pénz az érv akkor az ! Sokkal kevesebb ember dolgozik ezen mint mondjuk a j-20-on.
Az F-35-re a pénzt a fél NATO dobta össze,
Így van ! Az f-35 annyira nemzetközi gép hogy még a j-20-al sem érdemes össze hasonlítani .
Tavaly 30 j-20 gyártottak le idén a j-20b B-ől már 60 fognak . Nemhiába volt olyan hír kínai nyelven 2020-ban hogy "jövőre több tucat j-20 kap a északi légierő.
De évi 140 f-35 gyártással senki nem veszi fel a versenyt
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Ha valóban a pénz az érv akkor az ! Sokkal kevesebb ember dolgozik ezen mint mondjuk a j-20-on.
Ez akkoris egy rendszer, van a sárkány, a bevonat, a hajtómű, a radar, a fegyverzet, az érzékelők, a zavarók, meg egyéb rendszerek amikről nem is tudok, hogy egyáltalán léteznek. Ezek nagyrészénél nem lehet évtizedes eltérés, mert az egész lényegét veszélyezteti.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 202
60 083
113
A gépet, a hajtóművet meg a radart kb egyszerre kezdték fejleszteni és mindent nulláról. A sárkány kész van, a hajtóműnek is kész kellene lennie.

Ez a kettő nem függ össze!
A sárkány fejlesztése során elképesztően komoly szimulációs háttér áll a rendelkezésükre.
És a sárkány , szerintem, alapvetően nem egy bonyolult dolog. El lehet rontani, meg nem lehet mindent szimulálni, de szerintem egy nagyságrenddel egyszerűbb egy új sárkányt kifejleszteni, mint egy új hajtóművet.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Ez a kettő nem függ össze!
A sárkány fejlesztése során elképesztően komoly szimulációs háttér áll a rendelkezésükre.
És a sárkány , szerintem, alapvetően nem egy bonyolult dolog. El lehet rontani, meg nem lehet mindent szimulálni, de szerintem egy nagyságrenddel egyszerűbb egy új sárkányt kifejleszteni, mint egy új hajtóművet.
Mindenre létezik szimulációs háttér. Az új sárkány meg tényleg új, sokmindennek meg kell feleljen aminek előzőleg nem kellett pl a Szu-35. Ez egy rendszer, aminek minden eleme kész kell legyen kb ugyanakkorra, mert ha nincs kész fegyver, akkor azt nem tudja célravezetni az a radar ami megintcsak nincs kész, arról a gépről, ami nem tud felszállni, mert nincs hozza hajtómű. Akkor már miért nem azt csinálják, hogy egy 10-15 év mulva történő modernizációs csomagba vagy későbbi páldányokba teszik be, a mostaniakba meg a régi hajtóművet rendszeresítik?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
?????
A program finanszírozása 90%+ USA... Az összes parterprogram fejlesztési finanszírozása nem volt 5 mrd USD...
Minden F-35 vásárló beszáll a fejlesztési költségekbe, akik az amerikai áraknál jóval drágábban szerzik be a gépet azok méginkább. Nem tudom, hogy mibe kerűlhet legyártani egy darabot, de ha 70 millió és 80-ért eladják az Air Forcenak, akkor azzal a géppel 10 millióval szállnak be a fejlesztési költségekbe, de ha másnak eladják 150 vagy 200 millióért, ugyanúgy 70 millió összerakni csak 8-13x annyival száll be a fejlesztésbe a külföldi vevő. Más számokkal más jön ki, de a lényeg, hogy veszteségbe nem jön ki a Lockheed és minden vásárlója kőkeményen beszáll a feljesztésekbe, ha másképp nem akkor pénzzel.
 
M

molnibalage

Guest
Minden F-35 vásárló beszáll a fejlesztési költségekbe,
Forrás? Hm? Irjál már keresőbe annyit, hogy F-35 partners funding...
akik az amerikai áraknál jóval drágábban szerzik be a gépet azok méginkább.
Forrás?
Nem tudom, hogy mibe kerűlhet legyártani egy darabot, de ha 70 millió és 80-ért eladják az Air Forcenak, akkor azzal a géppel 10 millióval szállnak be a fejlesztési költségekbe,
A fejlesztési költségeket a gyártás előtt kellett kiperkálni...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Te most direkt játszod a hülyét?
Nem is játszom, s nem is vagyok az. Ha fele ennyit gyártanának belőle, mert kevesebb lenne a vevő, akkort drágább lenne a gép is, mert kevesebbre kellene ráosztani a fejlesztési költségeket. Mi olyan bonyolult ebben?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Nem is játszom, s nem is vagyok az. Ha fele ennyit gyártanának belőle, mert kevesebb lenne a vevő, akkort drágább lenne a gép is, mert kevesebbre kellene ráosztani a fejlesztési költségeket. Mi olyan bonyolult ebben?
Lerírom neked lassan, hogy megértsed. A gépet a gyártás előttig is finanszírozni kell. Azon nem segít, hogy MAJD KÉSŐBB valaki fizet többet egy termékért, ami amúgy nincs.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 560
113
A 30-as hajtóműről már 2010-ben is lehetett hallani. Az akkori nyilatkozatok 2013-ra tették az első felszállást, vagyis inkább repülést. Mert a kettő nem ugyanaz, hiszení míg az egyik esetben feltételezzük, hogy a hajtómű a felszállásba is besegít, addig a másodiknál elég, ha csak a levegőbe emelik egy másik hajtómű segítségével és ott kezdik meg a teszteket.
Erre vannak a repülő próbapadok.
Az oroszok rendre ezt preferálják (ellenpélda is akad, lásd MiG-29-es, MiG-31-es, hiszen ezeknek már a legelső prototípusai is egyből az új hajtóművel kezdték a legelső teszteket is), az európaiak (angolok, franciák) vegyesen hol így, hol úgy. Talán az amerikai repülőipar a "legbátrabb" ezen a téren.
Náluk az előzetes földi tesztek sokkal kifinomultabbak, valószínű ezért.

Tehát a 30-as hajtóműnek a legelső jelentések szerint már 2013-ban repülnie kellett volna, ehhez képest az első felszállás csak 2017-ben esett meg, miközben rendre arról lehetett hallani, hogy nem is biztos, hogy szükség lesz rá. Jól láthatóan a védelmi minisztériumban is sakkoztak a pénzekkel és valószínűleg belső iparági frakciók versengtek egymással, hogy mire legyen keret és mire nem. Egyértelmű, hogy a nemzetközi szankciók ahogy belassították az egész Szu-57-es programot, az hatványozottan lassította be a 30-as hajtóművet. Érthető, hiszen évről-évre, ahogy látni lehetett, hogy a típust akár a 117-es hajtóművel is hadrendbe lehetne állítani, a minisztériumban (gyaníthatóan a program ellenérdekelt felei) által a 30-as finanszírozása egyre hátrébb sorolódott.
Tehát 2017-ben az első, amolyan szimpla megrepteteés is eleve négy éves csúszásban volt. Azóta meg újabb négy év telt el és még mindig nem világos, hogy hogyan állnak ezzel a rendszerrel.
Elindult az alulfinanszírozás okozta lavina.
A program belassult, az eredmények nem jönnek. Az eredmények nem jönnek, a program nem kap pénzeket. Kevés a darabszám, így a dizájn-, a gyártástechnológia és az üzemi hibák, sajátosságok csak lassan jönnek elő.
Sok idő telik, de még nem értek a hibák végére, így nem tudják egyértelműen sorozatgyártás érettnek nyilvánítani a rendszert.
Alternatív hajtómű eleve van, lemondásokkal az is biztosíthatja a repülőgép gyártását.
Így nem finanszírozzák megfelelően a 30-as prgramot.
A program tehát belassul...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
A su-57 fegyvere is csúszik !

A drell bomba rendbe állítását 2018-ra írták majd 2020-ra .
Aztán Nemerson linkelte 1 hónapja

"A "Fúró" nevezetű új tervezésű légibombát 2021-ben kezdik bevezetni az orosz légierőkben"

Rá egy hónapra :


Igor Nasenkov, a Tekhnodinamika holding (a Rostec állami vállalat része) vezetője mondta az újságíróknak:

Úgy gondolom, hogy a Drill projekt jövőre fejeződik be. Ha jövőre elvégezzük a teszteket, akkor elvileg 2023-tól képesek leszünk felvenni a sorozatot" - mondta


Ez 5 év csúszás! És csak egy bomba ! Le lehet vonni a következtetést a szu-57 ígéreteivel kapcsolatba
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu