Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
TGP-vel kiegészítve.
Az nem TGP.
Elböfögték magukat megint !

"A Su-57 nemrég állt szolgálatba, épp most szállítják, és mi már a modernizáció új szakaszára gondolunk és készülünk. Ez egy folyamatos folyamat" - mondta Manturov Pavel Zarubin újságíró kérdéseire válaszolva.

Épp most szállítják? kit akarnak ezek altatni? Az első gép átadása óta eltelt fél év és még ebben az évben további 4 kéne átadni ! Ahhoz képest sem az új generációs AA fegyverzet sehol a HMD-vel együtt. És még ráverik a csúfság TGP-t is:confused:
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113

Forbes (USA): Oroszország olyan lopakodó vadászgépen dolgozik, amelyet valószínűleg nem engedhet meg magának​

Justin Bronk, repülési szakértő

"Az orosz légierő csak 76 darab Su-57 típusú vadászgépet vásárolt, de a szállítás nem gyors. Még mindig vita folyik e lopakodó repülőgép minőségéről és a rajta végzett munka végleges befejezéséről"

"Jelentős kétségek merülnek fel a Su-57-es vadászgépek gyártási méretével, valamint az érzékelők, az avionika és a kapcsolódó fegyverrendszerek finomhangolásához szükséges finanszírozással kapcsolatban"

"Ha Oroszország nem engedheti meg magának a Su-57-et, valószínűleg nem engedheti meg magának az új lopakodó vadászgépet sem"
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 975
5 951
113

Forbes (USA): Oroszország olyan lopakodó vadászgépen dolgozik, amelyet valószínűleg nem engedhet meg magának​

Justin Bronk, repülési szakértő

"Az orosz légierő csak 76 darab Su-57 típusú vadászgépet vásárolt, de a szállítás nem gyors. Még mindig vita folyik e lopakodó repülőgép minőségéről és a rajta végzett munka végleges befejezéséről"

"Jelentős kétségek merülnek fel a Su-57-es vadászgépek gyártási méretével, valamint az érzékelők, az avionika és a kapcsolódó fegyverrendszerek finomhangolásához szükséges finanszírozással kapcsolatban"

"Ha Oroszország nem engedheti meg magának a Su-57-et, valószínűleg nem engedheti meg magának az új lopakodó vadászgépet sem"
Na megmondtam vagy nemmegmondtam?
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 799
29 043
113
Na gyerekek? Történt valami, amig nem voltam?
Ma a Roszoboronexport vezérigazgatója nyilatkozta, hogy négy-öt ország érdeklődik komolyabban a Szu-57 után, külön kiemelve a délkelet-ázsiai régiót. Ha tippelnem kéne Vietnám lesz az a delikvens, főképp a kínai erősítés miatt, a többi érdeklődő közül meg még korábbról talán Algéria rémlik. Indiát most inkább hagyjuk, kb saját maguk se tudják mit akarnak.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Ma a Roszoboronexport vezérigazgatója nyilatkozta, hogy négy-öt ország érdeklődik komolyabban a Szu-57 után, külön kiemelve a délkelet-ázsiai régiót. Ha tippelnem kéne Vietnám lesz az a delikvens, főképp a kínai erősítés miatt, a többi érdeklődő közül meg még korábbról talán Algéria rémlik. Indiát most inkább hagyjuk, kb saját maguk se tudják mit akarnak.
Ez nem éppen volt jó válasz gacsatnak .

De ez egy kilégitő válasz lesz neki .

Még mindig vita folyik e lopakodó repülőgép minőségéről és a rajta végzett munka végleges befejezéséről"

"Jelentős kétségek merülnek fel a Su-57-es vadászgépek gyártási méretével, valamint az érzékelők, az avionika és a kapcsolódó fegyverrendszerek finomhangolásához szükséges finanszírozással kapcsolatban"
 
W

Wilson

Guest
Az ötödik generációs Szu-57-es repülőgép sorozatgyártásának megszervezése a Gagarin KNAAZ-nál.

Az új repülőgépek előgyártása több tucat új folyamat elsajátítását követelte meg a vállalat munkatársaitól. Ez az átmenet nagymértékben meghatározta a vállalkozás technológiai fejlődésének irányát. A repülőgépváz szerkezeti sajátosságai, a csövek, kábelkötegek, alkatrészek bonyolult és időigényes összeszerelése, a nagyszámú tesztelés minden összeszerelési szakaszban, a tervmódosítások áradata, valamint a gyártási határidőkre és a repülőgép minőségére vonatkozó vállalati és megrendelői követelmények komoly nyomás alá helyezték a Komszomolszk-na-Amur repülőgépgyártás vezetőségét, az új projekt minden követelményének megfelelve.

Nagy pontosságú berendezéseket vásároltak az alkatrészek gyártásához a megmunkáló műhelyekben, amelyek javították a minőséget és többszörösére csökkentették a gyártási időt. A legbonyolultabb hegesztett titánszerkezetek gyártását a modern elektronsugaras hegesztőberendezésen sikerült elsajátítani. Az aggregát-összeszerelő műhelyekben új területeket alakítottak ki a Szu-57-es repülőgépek összeszereléséhez. A törzsközépi tartályon belüli szerelvények összeszerelésének minőségének javítása érdekében egy forgó állványt terveztek és gyártottak,
lehetővé téve a csővezetékek függőleges szerelését.


A törzsközépi üzemanyagrendszer vizsgálati területén véglegesítették a törzsközépi üzemanyagrendszer öblítési és szivárgásvizsgálatára szolgáló padokat, ami a padok kialakításának és a munkavégzés technológiájának kiigazítását eredményezte, és stabil vizsgálati eredményt értek el. A Szu-57-es összeszerelő üzemben felállítottak egy összeszerelési folyamatot a végszerelő műhelyben. Átgondolták a logisztikát, és helyet biztosítottak a szerelvények tárolására. A repülőgép és az egyes részegységek és rendszerek számos ellenőrzésének és tesztelésének elvégzése érdekében az üzem mintegy 300 speciális célú állványt és konzolt tervezett és épített, amelyeket kizárólag a Szu-57-es repülőgéphez terveztek.

A Szu-57-es repülőgép sorozatgyártásának és tesztelésének támogatása érdekében a PJSC Sukhoi KNAAZ Gagarin KNAAZ kirendeltségének repülési tesztállomásának kiemelt létesítményeire vonatkozó projektek végrehajtása folyamatban van:

- "A Szu-57-es repülőgép avionikai fejlesztésének standja".

A létesítményt a Szu-57-es repülőgépek avionikai berendezéseinek tesztelésére tervezték (elsősorban aktív fázisú radarral, előre és oldalnézetben).
A fedélzeti avionikai rendszerek tesztelése és az antennarendszerek műszaki paramétereinek figyelemmel kísérése a Szu-57-es repülőgép kerülete mentén hogy kiküszöbölje a visszavert jelek hatását a rendszerek teljesítményére.

- "Integrált tesztpad a Szu-57-es repülőgép üzemanyagrendszerének tesztelésére".

A repülőgépek üzemanyagrendszerének földi tesztelésére, kalibrálására és szivárgásvizsgálatára tervezték. Az üzemanyag tesztelő rendszert a repülőgépek nedvességállóságának vizsgálatára is használják.

- Motorvizsgáló állomás

A repülőgépek hajtóműveinek és rendszereinek földi tesztelésére, beállítására és tesztelésére tervezték a hajtóművek minden üzemmódjában a földi vezérlőpanelek használatával.

- "A CPS felszerelése a Szu-57-es repülőgépek sorozatgyártásához".

Célja - a SKI bemeneti ellenőrzése, földi technológiai tesztelés a repülőgép-rendszerek tesztelésével a végső összeszerelő műhelyben és a repülési tesztállomáson, a Szu-57-es repülőgép repülési tesztelése. A T-50-es repülőgép folyamatos tesztelése, a fejlett fegyverrendszerek értékelésével és ajánlásával, valamint a Szu-57-es fegyverrendszerbe való integrálásukkal, megköveteli a szimulátorok beszerzését a LIS számára, valamint a repülőgép rendszereivel való "kölcsönhatásuk" ellenőrzésére szolgáló berendezések beszerzését.

- "Az RPP hűtőközpontja".

A központ célja, hogy a nyári magas páratartalom miatt, a távol-keleti éghajlat sajátosságait figyelembe véve, speciális kamrákban egész évben biztosítsa a rádióelnyelő bevonatok előírt minőségű felhordását a Szu-57-es repülőgépeken.

A T-50 prototípustól a Szu 57-es sorozatgyártásig

Az üzem 2006-ban kezdte meg a T-50-es gyártását. Az üzem csapatának új kihívásokkal kellett szembenéznie, új követelményeknek kellett megfelelnie, meg kellett tanulnia, hogyan kell új anyagokkal dolgozni, és az iparág más vállalkozásaival való folyamatos együttműködésben eredményeket kellett elérnie. A Szuhoj tervezőirodában Moszkvában és a komszomolszki, novoszibirszki és taganrogi képviseleti irodákban első alkalommal párhuzamosan hajtották végre a munkaprojektet.

Szükség volt az alkatrészek pontos modellezésére, az összeszerelés megtervezésére nagyszámú, szigorúan a helyén elhelyezett kötőelemmel. Minden egyes prototípus megépítése "elgondolkodtató" volt.

A T-50 első repülése 2010. január 29-én történt. A prototípusok gyártásának elsajátítása során több mint 10 T-50-es készült.

A 2019 júniusában aláírt hosszú távú szerződés a KNAAZ alkalmazottainak az ötödik generációs vadászrepülőgépek projektjén végzett sokéves aktív és felelősségteljes munkájának értékelésének tekinthető.
2020. november 10-én az Orosz Légierő megkapta az első sorozatgyártású Szu-57-es vadászgépet. A nagy fokú fordulékonyság és a szuperszonikus sebességgel való repülés képessége, valamint a fejlett fedélzeti rendszerek és az alacsony "láthatóság" kombinációja biztosítja a Szu-57-es fölényét versenytársaival szemben. A Szu-57- eléri a követelményspecifikációban meghatározott maximális sebességet és hatótávolságot.

A Szu-57-es nagy mennyiségű levegő-levegő rakétaarzenált hordozhat rövid és közepes hatótávolságú infravörös, valamint közepes és nagy hatótávolságú radarirányítással rendelkező rakétákkal és irányított légibombákkal földi célpontokat is képes támadni. A vadászgép jól ,megtervezett és megvalósított avionikai csomaggal rendelkezik, beleértve az előre és oldalra néző radarokat, amelyek a helyzetfelismerést biztosítják, miközben ellensúlyozzák a gép észlelését, valamint egy infravörös kereső és követő rendszert, amely megkönnyíti a lopakodó repülőgépek felderítését és legyőzését nagy távolságból, lopakodó üzemmódban.

A sorozatgyártású Szu-57-esek leszállítása az orosz fegyveres erők számára egy lépés az ország védelmi képességének és az orosz hadsereg harci képességeinek növelése felé.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 568
34 154
113

Forbes (USA): Oroszország olyan lopakodó vadászgépen dolgozik, amelyet valószínűleg nem engedhet meg magának​

Justin Bronk, repülési szakértő

"Az orosz légierő csak 76 darab Su-57 típusú vadászgépet vásárolt, de a szállítás nem gyors. Még mindig vita folyik e lopakodó repülőgép minőségéről és a rajta végzett munka végleges befejezéséről"

"Jelentős kétségek merülnek fel a Su-57-es vadászgépek gyártási méretével, valamint az érzékelők, az avionika és a kapcsolódó fegyverrendszerek finomhangolásához szükséges finanszírozással kapcsolatban"

"Ha Oroszország nem engedheti meg magának a Su-57-et, valószínűleg nem engedheti meg magának az új lopakodó vadászgépet sem"

Kukázni kellene ezt a Szu-57-et, bevallani, hogy nem sikerült.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 716
9 369
113
Ma a Roszoboronexport vezérigazgatója nyilatkozta, hogy négy-öt ország érdeklődik komolyabban a Szu-57 után, külön kiemelve a délkelet-ázsiai régiót. Ha tippelnem kéne Vietnám lesz az a delikvens, főképp a kínai erősítés miatt, a többi érdeklődő közül meg még korábbról talán Algéria rémlik. Indiát most inkább hagyjuk, kb saját maguk se tudják mit akarnak.

Az export változat gyengébb lesz, mint a hazai?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Na gyerekek? Történt valami, amig nem voltam?
Az ígéretekről mostanság :
Source: Su-57 fighter will be able to drive up to four Okhotnik drones
  • tudja majd irányítani az sz-400/500 légvédelmi rendszert mint az f-35 SM6-al .
  • 12 DB molnya drónt tud majd szállítani .

én személy szerint nem tudom komolyan venni ezt a cikket.

Én sem veszem komolyan de lásd amit most írtam gacsatnak az elmúlt pár hét híreit összeszedve !
De ha csak felületesen nézzük akkor valóban nem túl biztató hiszen pár gép átadása után újra fejlesztik a gépet és nem tudni meddig csúszhat .A fenti dolgokat melyik változat tudja majd ? a 2025/6-ös super-suhoj?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
W

Wilson

Guest
Az ígéretekről mostanság :
Source: Su-57 fighter will be able to drive up to four Okhotnik drones
  • tudja majd irányítani az sz-400/500 légvédelmi rendszert mint az f-35 SM6-al .
  • 12 DB molnya drónt tud majd szállítani .



Én sem veszem komolyan de lásd amit most írtam gacsatnak az elmúlt pár hét híreit összeszedve !
De ha csak felületesen nézzük akkor valóban nem túl biztató hiszen pár gép átadása után újra fejlesztik a gépet és nem tudni meddig csúszhat .A fenti dolgokat melyik változat tudja majd ? a 2025/6-ös super-suhoj?
Ne felejtsd el,hogy az oroszok nem rendelkeznek annyi pénzzel mint az USA és Kína ez valamint az a tény,hogy az oroszok szerint semmi sem indokolja azt,hogy rohamtempóban gyártsák a gépet azt eredményezi,hogy sokak számára nagyon lassúnak tűnik a program és valami baj van a géppel,holott szerintem ez nem igaz.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 568
34 154
113
Illusztráció:
nS2X0dCUnxM.jpg

Kilapított Flanker után kilapított, egyhajtóművesített Fulcrum. :D
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 969
58 546
113
Én sem veszem komolyan de lásd amit most írtam gacsatnak az elmúlt pár hét híreit összeszedve !
De ha csak felületesen nézzük akkor valóban nem túl biztató hiszen pár gép átadása után újra fejlesztik a gépet és nem tudni meddig csúszhat .A fenti dolgokat melyik változat tudja majd ? a 2025/6-ös super-suhoj?

Amíg nincs meg az új hajtómű addig hülyeség lenne nagy tételben gyártani.
Az USA meg Európa megengedheti magának azt, hogy 100-as nagyságrendben gyártson le korlátozott képességű, gyerekbetegségektől hemzsegő repülőgépeket.
Az oroszok meg inkább tesztelnek folyamatosan, meg fejlesztik az avionikát, és nyomják a fegyverintegrációt ezerrel.
Elvileg mire beindul a nagyszériás gyártás, addigra egy pöpec harcrakész gépük lesz.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 568
34 154
113
Amíg nincs meg az új hajtómű addig hülyeség lenne nagy tételben gyártani.
Az USA meg Európa megengedheti magának azt, hogy 100-as nagyságrendben gyártson le korlátozott képességű, gyerekbetegségektől hemzsegő repülőgépeket.
Az oroszok meg inkább tesztelnek folyamatosan, meg fejlesztik az avionikát, és nyomják a fegyverintegrációt ezerrel.
Elvileg mire beindul a nagyszériás gyártás, addigra egy pöpec harcrakész gépük lesz.

Hát szerintem igen messze járnak még repidőben attól, amennyit mondjuk az F-35 repült a rendszeresítése előtt.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 969
58 546
113
Hát szerintem igen messze járnak még repidőben attól, amennyit mondjuk az F-35 repült a rendszeresítése előtt.
Van még 4-5 évük az új hajtóműig. És még új gépek is érkeznek majd a tesztcsapathoz, amik már előszériásak lesznek.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Amíg nincs meg az új hajtómű addig hülyeség lenne nagy tételben gyártani.
Az USA meg Európa megengedheti magának azt, hogy 100-as nagyságrendben gyártson le korlátozott képességű, gyerekbetegségektől hemzsegő repülőgépeket.
Az oroszok meg inkább tesztelnek folyamatosan, meg fejlesztik az avionikát, és nyomják a fegyverintegrációt ezerrel.
Elvileg mire beindul a nagyszériás gyártás, addigra egy pöpec harcrakész gépük lesz.
Hát ja valahogy úgy mint én , én se töröm magam (pedig esz a fene egy Benelliért) lecserélni az öreg Shulli 12-es duplát az otthonom és családom védelmének oszlopos tagját vadásznapjaim színesítőjét , minden bizonnyal marad amíg élek biztosan ! És főleg nem költök feleslegesen gáz srayre/pisztolyra , viperára etc ! Hiszen a várható fenyegetés ellen így is túlbiztosítottam magunkat ! Minek költsek többet ? Inkább a kecóra fordítom ! LOL

Tökfelesleges ilyen atom triád mellett pocsékolni a pénzt ! Ők nem akarnak hódítani !
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and ghostrider