Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bleroka

Well-Known Member
2019. március 16.
364
1 065
93
Oroszok a hagyományoknak híven december végén szokták átadni az új haditechnikai eszközöket. Ha szisztematikusan figyeled a topikotés az információkat is megjegyzed, akkor tudhatod, hogy még az év elején le volt írva az idei terv, hogy 4 gépet terveznek átadni.
Négy napjuk maradt az idénre tervezett gépek átadására,eléggé kicentizik :)
 

ladagrant

Well-Known Member
2019. január 30.
2 466
4 631
113
Minden napra egy gep. Izzani fog a topic.
Egy gepet azert adjanak mar at mutatoba. Viccet nem felreteve, nem tudom mi fogyott el nekik, de a vendegeim, megveszem nekik a barkacsaruhazban.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 096
82 754
113
Négy napjuk maradt az idénre tervezett gépek átadására,eléggé kicentizik :)
Mivel az orosz védelmi kollégium múlt heti ülésén sem Putyin, sem pedig Sojgu nem említette a beszédében a gépeket, ezért úgy gondolom-arra kövekeztetek, hogy a gépek átadását elhalasztották januárra. 2019-ben is siettek és tudjuk mi lett a vége. Fő a biztonság.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
.
.
Ez egy rossz vicc, ez itt a rendkivül otromba, és már bemutatásakor is elavult MiG-1.44 valami továbbpepecselése?! :) Mint az Il-102, ezt se tudják abbahagyni, elfelejteni? :)
.
(Sajnos a MiG iroda megérett a megszüntető beolvasztásra. A másik új tipusuk, a MiG-AT is szerencsétlen valami lett, a MiG SKAT dronterv is egy viccesen otromba valami volt, nem sok pizitivum történt velük az elmúlt 30 évben.....)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 096
82 754
113
.
.
Ez egy rossz vicc, ez itt a rendkivül otromba, és már bemutatásakor is elavult MiG-1.44 valami továbbpepecselése?! :) Mint az Il-102, ezt se tudják abbahagyni, elfelejteni? :)
.
(Sajnos a MiG iroda megérett a megszüntető beolvasztásra. A másik új tipusuk, a MiG-AT is szerencsétlen valami lett, a MiG SKAT dronterv is egy viccesen otromba valami volt, nem sok pizitivum történt velük az elmúlt 30 évben.....)
Kb a 2000-es évek közepén volt a tender, ahol a Szuhoj győzött a T-50-el(PAF-FA), a MiG-es koncepció alulmaradt.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 749
28 587
113
Sajnos a MiG iroda megérett a megszüntető beolvasztásra. A másik új tipusuk, a MiG-AT is szerencsétlen valami lett, a MiG SKAT dronterv is egy viccesen otromba valami volt, nem sok pizitivum történt velük az elmúlt 30 évben
Miután a könnyűvadász és az Ohotnyik projekt is a Szuhoj alatt fut, kb csak a MiG-41 maradt házon belül, de ott sem tartom kizártnak, hogy szimplán átdobják a Szuhojhoz azt is. A MiG-35 meg túl kései és igazán nemigen gerjeszti az érdeklődést sokfele
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 405
33 614
113
.
.
Ez egy rossz vicc, ez itt a rendkivül otromba, és már bemutatásakor is elavult MiG-1.44 valami továbbpepecselése?! :) Mint az Il-102, ezt se tudják abbahagyni, elfelejteni? :)
.
(Sajnos a MiG iroda megérett a megszüntető beolvasztásra. A másik új tipusuk, a MiG-AT is szerencsétlen valami lett, a MiG SKAT dronterv is egy viccesen otromba valami volt, nem sok pizitivum történt velük az elmúlt 30 évben.....)

A MiG-AT-vel a baj a Larzac hajtómű volt, nyugati függéstől tartottak (sőt az avionikát is a franciák szállították volna), ezért nem rendelték meg. Viszont a Jak-130 nyilván túl drága ahhoz, hogy teljesen leváltsa az L-39-eseket, szóval valamilyen megoldást találniuk kell az oroszoknak előbb-utóbb. A Jak-152 nem halad előre, a német dízelmotor rossz választás volt, igazából turboprop tréner kellene, csak ahhoz megint csak nincs megfelelő hazai hajtómű.

A Skatot a Szuhoj átvette, és most Ohotnyik néven fut a projekt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
A MiG-AT-vel a baj a Larzac hajtómű volt, nyugati függéstől tartottak (sőt az avionikát is a franciák szállították volna), ezért nem rendelték meg. Viszont a Jak-130 nyilván túl drága ahhoz, hogy teljesen leváltsa az L-39-eseket, szóval valamilyen megoldást találniuk kell az oroszoknak előbb-utóbb. A Jak-152 nem halad előre, a német dízelmotor rossz választás volt, igazából turboprop tréner kellene, csak ahhoz megint csak nincs megfelelő hazai hajtómű.

A Skatot a Szuhoj átvette, és most Ohotnyik néven fut a projekt.
,
,
Nem csak a hajtómű... A Jak-130 és a MiG-AT között már szemre is van egy generációs különbség az utóbbi kárára, a MiG-AT kb ha a BAE Hawk szintjét hozza, hiába vitték kiállitásokra, senkinek se kellett.
A háromból a második MiG-AT proto (MiG-ATR) orosz elektronikával készült.
.
Az Ohotnyik is jobban járt, hogy nem a MiG folytatta, mert finoman szóval is kedvezőtlen, sőt idétlen volt a formája, ameddig MiG logo alatt eljutott. :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 405
63 448
113
A MiG-AT-vel a baj a Larzac hajtómű volt, nyugati függéstől tartottak (sőt az avionikát is a franciák szállították volna), ezért nem rendelték meg. Viszont a Jak-130 nyilván túl drága ahhoz, hogy teljesen leváltsa az L-39-eseket, szóval valamilyen megoldást találniuk kell az oroszoknak előbb-utóbb. A Jak-152 nem halad előre, a német dízelmotor rossz választás volt, igazából turboprop tréner kellene, csak ahhoz megint csak nincs megfelelő hazai hajtómű.

A Skatot a Szuhoj átvette, és most Ohotnyik néven fut a projekt.
A hajtóműve annyira volt modern, mint amennyire az Alpha Jet, amiből az származott.
Maga az ötlet, hogy a nagy számú egyhajtóműves L-39-est egy olyan kéthajtóműves géppel váltsák le, ami aerodinamikailag a román IAR Soim szintjén van, csak tök feleslegesen FbW kormányvezérlésű, elég szerencsétlen húzás volt.
A Jak-130-as minden elemében progresszívabb és modernebb volt és annak számít még ma is.
A MiG-AT-ra tényleg a legjobb analógia az az Il-102-es, amit az Iljusin a Szuhoj T-8 ellenében nagy bátran összetákolt.

Ami pedig a Jak-152-est illeti, a Németországból származó orosz RED motor ma már nem a legjobb megoldás, miközben ténylegesen készül egy orosz 800 lóerős légcsavaros gázturbina és még egy gép is hozzá.
Necces terep, mert ebben a szegmensben az oroszoknak idáig nulla a tapasztalatuk.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
New ad from #KTRV with plans for 2022! On the upper left are the new RVV-DB Item 810 and RVV-SD Item 180. On the right side is more interesting, let's guess, hypersonic short range missile Ostrota Item 21?

FHsw3spXIAUXg62
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson and gacsat

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 691
9 575
113
A hajtóműve annyira volt modern, mint amennyire az Alpha Jet, amiből az származott.
Maga az ötlet, hogy a nagy számú egyhajtóműves L-39-est egy olyan kéthajtóműves géppel váltsák le, ami aerodinamikailag a román IAR Soim szintjén van, csak tök feleslegesen FbW kormányvezérlésű, elég szerencsétlen húzás volt.
A Jak-130-as minden elemében progresszívabb és modernebb volt és annak számít még ma is.
A MiG-AT-ra tényleg a legjobb analógia az az Il-102-es, amit az Iljusin a Szuhoj T-8 ellenében nagy bátran összetákolt.

Ami pedig a Jak-152-est illeti, a Németországból származó orosz RED motor ma már nem a legjobb megoldás, miközben ténylegesen készül egy orosz 800 lóerős légcsavaros gázturbina és még egy gép is hozzá.
Necces terep, mert ebben a szegmensben az oroszoknak idáig nulla a tapasztalatuk.
A MiG-AT-vel nem is értem mit akartak. Aerodinamikailag semmivel sem modernebb mint egy L-39-es,amit váltott volna. A Jak-130 pedig jelenleg is a világ élvonalába tartozó aerodinamikai kialakítással bír, plusz adaptív FBW rendszerrel, amit a MiG szintén nem tudott. A MiG-AT-ről a legemlékezetesebb nekem az volt, amikor Roman Taszkajev meghibásodott FBW rendszerrel és az egyik oldalán csak a törzs mellett laffogó magassági kormányfelülettel egyben,sérülés nélkül lehozta. Utána pedig ment át a jóval fejlettebb konkurens gép berepülési programjába.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 096
82 754
113
Azért ne felejtsük el, hogy az 1990-es évek és a 2000-es évek eleje a nagy nincstelenség, pénzhiány évei voltak. A Szuhojt is az Indiának fejlesztett és eladott Szu-30MKI , Kínának eladott MKK...stb mentették meg a csődtől. Míg a MiG nem vol túl sikeres és ezért stagnált és sok kompetenciát elvesztett.