Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 313
113
Nem láttam a topgunt de aki egy kicsit is ért hozzá a gépekhez pl egy htka olvasónak biztos nem ajánlott. Olyan mint ha eszakkoreai mig29 lőne le egy f22est.
A hangulat számít meg a fényképezés.. Nem a történet.. Kicsit melankolikus, kicsit oldies, szerintem nagyon jó mozi. Persze nem szakmai szemmel kell nézni. De például már nincsenek benne fekete MiG-28-asok sem :)
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 307
16 165
113
Nem láttam a topgunt de aki egy kicsit is ért hozzá a gépekhez pl egy htka olvasónak biztos nem ajánlott. Olyan mint ha eszakkoreai mig29 lőne le egy f22est.
Halálos iramban 1 -2 -stb sem ajánlott hozzáértőknek mégis kult film lett (mondjuk az 1.). Ez a század ilyen; könnyen emészthető, látványos szirup. TG2-nek fel sem tudom róni pl. a SU-57 kapcsán a bakikat, mert -sanszosan- mi itt még ennyit sem biztos, hogy tudunk.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Vogon

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 341
58 250
113
Vagy 1 éve kitalálták,hogy újratervezik a fél gépet, a hidraulikus motorokat,amik az avionikát mozgatják lecserélik elektromosra,nekiálltak,vagy csak viccelődtek?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 846
31 992
113
Vagy 1 éve kitalálták,hogy újratervezik a fél gépet, a hidraulikus motorokat,amik az avionikát mozgatják lecserélik elektromosra,nekiálltak,vagy csak viccelődtek?
Ez miért akkora dolog? Annak a hidraulikus szervónak megvannak a bekötési pontjai, megvan, hogy mekkora erőt kell kifejtsen, stb. Gyártanak egy annak megfelelő elektromosat és beleszerelik, a csövek helyett kábelen megy az energia, s kell ami ad elég áramot hozza, de az kellett a hidraulikus pompának is.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 341
58 250
113
Ez miért akkora dolog? Annak a hidraulikus szervónak megvannak a bekötési pontjai, megvan, hogy mekkora erőt kell kifejtsen, stb. Gyártanak egy annak megfelelő elektromosat és beleszerelik, a csövek helyett kábelen megy az energia, s kell ami ad elég áramot hozza, de az kellett a hidraulikus pompának is.



Laikusként ez ettől jóval komlikáltqbb,kb újra kell írni a software t,minden hidraulikát ki,mindenhová levinni a szikrát,sok plussz relé,dugasz,nagyobb generator,szerintem változik a gép súlya,egyensúlya is,több akku kell,stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba and fip7

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 093
50 340
113
Ez miért akkora dolog? Annak a hidraulikus szervónak megvannak a bekötési pontjai, megvan, hogy mekkora erőt kell kifejtsen, stb. Gyártanak egy annak megfelelő elektromosat és beleszerelik, a csövek helyett kábelen megy az energia, s kell ami ad elég áramot hozza, de az kellett a hidraulikus pompának is.
Csak akkor nagy dolog, ha az oroszok eddig még nem csináltak teljesen villanyszervó aktuátorokat nagyteljesítményű vadászon.
Nagyfesz fedélzeti tápellátás újratervezése, biztonsági kérdések (meghibásodásokra való tervezés, redundancia, stb), meg kb a komplett berepülési program megismétlése.
Sok meló, sok pénz.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Ez miért akkora dolog? Annak a hidraulikus szervónak megvannak a bekötési pontjai, megvan, hogy mekkora erőt kell kifejtsen, stb. Gyártanak egy annak megfelelő elektromosat és beleszerelik, a csövek helyett kábelen megy az energia, s kell ami ad elég áramot hozza, de az kellett a hidraulikus pompának is.

Nem tudom megítélni, hogy ez mennyire volt komoly kérdés.

OFF

Van egy Opel Astra, át kéne szerelni Teslára. Én arra gondoltam, hogy egy délutáni melóra neked 20ezer forintért méltányos fizetség lenne.

ON
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 846
31 992
113
Nem tudom megítélni, hogy ez mennyire volt komoly kérdés.

OFF

Van egy Opel Astra, át kéne szerelni Teslára. Én arra gondoltam, hogy egy délutáni melóra neked 20ezer forintért méltányos fizetség lenne.

ON
Rossz a hasonlat, ha az astrádba a hidraulikus szervó helyett elektrónikusat akarnál az lenne a jó, mert itt is erről volt szó, nem a sugáthajtóművet akarják kicserélni villanymotorra, hogy Greta Thunbergnek is tetszedjen.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 093
50 340
113
Rossz a hasonlat, ha az astrádba a hidraulikus szervó helyett elektrónikusat akarnál az lenne a jó, mert itt is erről volt szó, nem a sugáthajtóművet akarják kicserélni villanymotorra, hogy Greta Thunbergnek is tetszedjen.
Ha egy autógyártó egy vákuumos fékszervót szeretne kicserélni villanyosra, az mondjuk egy két éves projekt.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Rossz a hasonlat, ha az astrádba a hidraulikus szervó helyett elektrónikusat akarnál az lenne a jó, mert itt is erről volt szó, nem a sugáthajtóművet akarják kicserélni villanymotorra, hogy Greta Thunbergnek is tetszedjen.

@cirqle nek igaza van. Itt nem délutáni melóról beszélünk, hogy karbantartók kicsi kocsin odahúzzák a villanyt, kicsavarozzák a hidraulikát és bepattintják a helyére az újat.

1, Ki mondta azt, hogy a villany és a hidraulika méretei (magasság, szélesség, hosszúság, tömeg) megegyezik a régivel? Ja, hát ha nem, max 100 kilót ráterhelünk a gép seggére és egy kicsit farnehéz lesz repülés közben! A két vezérlési mód fizikai paramétereiben nem ugyan az.

2, Ki mondta, hogy az eredeti kábelhálózat elbírja a plusz feszültséget?

3, Ki mondta, hogy a ruszkiknak van egy olyan elektrony vackjuk, minek minden bekötési pontja pont ugyan az, mint a most bent lévő hidraulikus? (Ezt tankoknál is szeretitek eljátszani, hogy csak a LE számít, ha az stimmel a kiírt feltételekhez, akkor rakjuk bele a régi helyére. Csak ott általában két azonos üzemanyaggal működő erőforrásról beszélünk.)

Tudod van az a könnyű pénz, hogy "gyere már át, tudom mivel van gond a kocsimban, csak gyorsan meg kéne javítanod". Na, az ilyen 2 órás munkáknál érdemes két teljes hétvégés munkaórát előre felszámolni!
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 093
50 340
113
Csak akkor nagy dolog, ha az oroszok eddig még nem csináltak teljesen villanyszervó aktuátorokat nagyteljesítményű vadászon.
Nagyfesz fedélzeti tápellátás újratervezése, biztonsági kérdések (meghibásodásokra való tervezés, redundancia, stb), meg kb a komplett berepülési program megismétlése.
Sok meló, sok pénz.
...most látom, a legfontosabbat kifelejtettem: a szoftver :D
Az még négyzetre emelheti a kínokat. Mondjuk az oroszok vélhetően kevesebb fejlesztést szerveznek ki Prakashnak meg Guptának Bangalore-alsóra, szóval ez náluk mindenképp jobb, mint az USÁban.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113

Boki​

Orosz/szovjet haditechnikai eszközök

rsenodtSop250i:sú7i2,c.12tnu3c1 tgti i14u3J541451 ·

Korábban már írtunk róla, hogy az orosz 5. generációs Szu-57 vadászbombázó is aktívan bevetésre került Ukrajnában. A napokban újabb hír került nyilvánosságra a gépek bevetéséről.
Az orosz légierő egy bevetés alkalmából 4 Szu-57-es vadászgépet használt Ukrajnában, mely során a repülőgépek a levegőben egyetlen információs hálózathoz kapcsolódtak(hálózatcentrikus hadviselés)
„Egy különleges hadművelet részeként az Orosz Légierő az ukrán légvédelmi rendszerek azonosítására és megsemmisítésére irányuló hadműveletet hajtott végre a 4 legújabb Szu-57-es többfunkciós vadászrepülőgéppel. A gépeket automatikus kommunikációs rendszerek, adatátvitel, navigáció és valós idejű azonosítás révén integrálták egy információs hálózatba” – nyilatkozta egy katonai forrás a Ria Novostinak.
A forrás szerint a repülőgépek közötti információcsere növeli a célpontok azonosításának és eltalálásának hatékonyságát. A bevetések során megerősítették a Szu-57 alacsony radarláthatóságát.
 

waterloo

Well-Known Member
2020. március 3.
725
1 132
93

Boki​

Orosz/szovjet haditechnikai eszközök

rsenodtSop250i:sú7i2,c.12tnu3c1 tgti i14u3J541451 ·

Korábban már írtunk róla, hogy az orosz 5. generációs Szu-57 vadászbombázó is aktívan bevetésre került Ukrajnában. A napokban újabb hír került nyilvánosságra a gépek bevetéséről.
Az orosz légierő egy bevetés alkalmából 4 Szu-57-es vadászgépet használt Ukrajnában, mely során a repülőgépek a levegőben egyetlen információs hálózathoz kapcsolódtak(hálózatcentrikus hadviselés)
„Egy különleges hadművelet részeként az Orosz Légierő az ukrán légvédelmi rendszerek azonosítására és megsemmisítésére irányuló hadműveletet hajtott végre a 4 legújabb Szu-57-es többfunkciós vadászrepülőgéppel. A gépeket automatikus kommunikációs rendszerek, adatátvitel, navigáció és valós idejű azonosítás révén integrálták egy információs hálózatba” – nyilatkozta egy katonai forrás a Ria Novostinak.
A forrás szerint a repülőgépek közötti információcsere növeli a célpontok azonosításának és eltalálásának hatékonyságát. A bevetések során megerősítették a Szu-57 alacsony radarláthatóságát.
Erősen szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban.
 

waterloo

Well-Known Member
2020. március 3.
725
1 132
93
Hát, hogy minek 4, azt én sem értem.
Hanem volt egy videó, ahol egy TSz hangár melett az őrtornyot telibe trafálják. Nekem az a gyanús.
Ha tényleg bevetették volna, nem egy őrtoronyra mentek volna rá, hanem valami sokkal kritikusabb célpontra. Pl Sz-300 radar vagy valami még fontosabb. Láthatóan akut problémájuk, hogy nem tudnak mozgó célpontokat az ország belsejében kilőni, meg úgy bármit ami relokálható és szem elől téveszthető. Szerintem, ha használatra készen álló eszköz lenne, ezek ellen használnák.
 
Status
Not open for further replies.