Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
púposabbnak tűnik, na! :D

A szövegben semmiféle utalás nincs, hogy miért olyan a rajz, amilyen. Viszont vannak más furcsaságok is.
- a rajzon összecserélték a hossz és fesztávméretet
- ha összeadom az üres és a tüzelőanyag-súlyt, majdnem 4 tonnával több jön ki, mint a normál súly! mi ezeknek a normál súly egy harcigépnél, 80% tüzelőanyaggal, fegyverzet nélkül?!
- túlterhelés +10-11g - most 10 vagy 11, ill. ha az -11 akar lenni, akkor brutálisan sok, szerencsétlen pilóta szerintem már -5-6 g-nél orrvérzést, szem-bevérzést, -8-9-nél már agyvérzést kaphat, a fejre/koponyára nem lehet g-ruhát húzni!
Szóval majdnem több a megválaszolatlan kérdés, mint az új információ.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
" mert nem tudnák titokban tartani hisz retardáltak..."

Mondjuk mielött kitolták volna már jó 1+évvel láttuk róla képeket amikről azt hittük, hogy kamu mert csak nem rakják ki a netre őket... azt kiderült hogy dehogy nem.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 344
113
Fade

Utólag könnyű okosnak lenni de akkor ne tudtuk,hogy az a T-50 azaz működött a titkolózás.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 013
6 120
113
A linkelt kép erősen médiaszagú. Kb. mint ha a Blikkben jelent volna meg vagy egy Origos cikkben.

Nem mindegy, hogy 10 vagy 11 G. Na meg a sok pontatlanság a képek alapján. Mint a fegyverzet. Szerintem eléggé hiányos az is.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="Pocok75">púposabbnak tűnik, na! :D

A szövegben semmiféle utalás nincs, hogy miért olyan a rajz, amilyen. Viszont vannak más furcsaságok is.
- a rajzon összecserélték a hossz és fesztávméretet
- ha összeadom az üres és a tüzelőanyag-súlyt, majdnem 4 tonnával több jön ki, mint a normál súly! mi ezeknek a normál súly egy harcigépnél, 80% tüzelőanyaggal, fegyverzet nélkül?!
- túlterhelés +10-11g - most 10 vagy 11, ill. ha az -11 akar lenni, akkor brutálisan sok, szerencsétlen pilóta szerintem már -5-6 g-nél orrvérzést, szem-bevérzést, -8-9-nél már agyvérzést kaphat, a fejre/koponyára nem lehet g-ruhát húzni!
Szóval majdnem több a megválaszolatlan kérdés, mint az új információ.</blockquote>

Még egy probléma, ha az üres, a tüzelőanyag és a harci teher súlyát összeadom, az megint kb. 4 tonnával több, mint amit max súlynak megadnak. ???
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
<blockquote rel="Pocok75">púposabbnak tűnik, na! :D

A szövegben semmiféle utalás nincs, hogy miért olyan a rajz, amilyen. Viszont vannak más furcsaságok is.
- a rajzon összecserélték a hossz és fesztávméretet
- ha összeadom az üres és a tüzelőanyag-súlyt, majdnem 4 tonnával több jön ki, mint a normál súly! mi ezeknek a normál súly egy harcigépnél, 80% tüzelőanyaggal, fegyverzet nélkül?!
- túlterhelés +10-11g - most 10 vagy 11, ill. ha az -11 akar lenni, akkor brutálisan sok, szerencsétlen pilóta szerintem már -5-6 g-nél orrvérzést, szem-bevérzést, -8-9-nél már agyvérzést kaphat, a fejre/koponyára nem lehet g-ruhát húzni!
Szóval majdnem több a megválaszolatlan kérdés, mint az új információ.</blockquote>

+ a GS-30-1 gépágyú az OLSZ-ban is elég érdekes.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="joker">ok, visszalapozok.
A képen viszont érdekes az a grafika a rakétáról, nem tudom mennyire hivatalos ami rajta van. Azok a pöttyök körbe valósznűleg kis rakétahajtóművek, amik a kezdeti irányváltoztatásnál segítenek, hogy nagyobb szögből lehessen indtani.

Vagy a közelségi gyújtó érzékelői.</blockquote>

Két sorban?</blockquote>

Előfordulhat mindkettő, azért írtam hogy "vagy" (mondjuk melléírhattam volna egy és-t is) csak az egészben az a probléma, hogy ez egy grafika, és nem tudni, mennyi az igaz belőle. Az erősen kérdőjeles dolgokból már felsoroltam néhányat.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
2015 március 6, Zsukovszkij(Ramenszkoje)

157579.jpg

157581.jpg

157558.jpg

16708083946_ff2049323d_o.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Hogy van az, hogy (az első fotón) a gép elején szépen meg van oldva a szegecselés, hátul a hajtómű fölött meg olyan, mintha a munkás mérgében kalapáccsal csinálta volt, mert vasárnap behívták dolgozni?!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Hogy van az, hogy (az első fotón) a gép elején szépen meg van oldva a szegecselés, hátul a hajtómű fölött meg olyan, mintha a munkás mérgében kalapáccsal csinálta volt, mert vasárnap behívták dolgozni?!

Ilyen távolságból készült fotón egy lefestett gépen te semmiféle szegecset nem láthatsz. Ha a függőleges vezérsík alatti nagy téglalap alakú panelekre gondolsz, akkor az azok szélén körbefutó sötét pötty-sor nem szegecs. A téglalap alakú lemez az leszerelhető karbantartási burkolópanel (alatta van a hajtómű, talán a segédberendezés-ház, olajtartály stb.), a sötét pöttyök meg vagy csavarok, de még valószínűbb, hogy gyors-zárak, amikkel egyszerűen és gyorsan leszerelhetők az ilyen sűrűn nyitogatott panelek. A gyors-zár külsőre csavarhoz hasonló, de a feje jóval nagyobb, és 1/4 fordulattal nyitható-zárható, sokkal lazábban illeszkedik a fészekbe, mint egy csavar, ezért jobban gyűlik benne az olajgőzre tapadt por, kosz, sokkal jobban és messzebbről látható.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Ha ezekről beszéltek, amit pirossal bekarikáztam, akkor én is szegecsekre tippelek. Ha meg netalán valamilyen gyorszár, mégis, mire ennyi?
157579_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Inkább csavarok. Gondolom azért kell annyi, mert teherviselő és nem egy egyszerű takarólemez. Végül is elég "érdekes" helyen van.
Elég gyakran is nézegetnek be alá :).
De, hogy hogyan lesz ez lopakodó azt elképzelni se tudom.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 705
28 764
113
Szerintem azt a részt kivágták és az már utólagosan javított terület. Ezen a képen talán egy kicsit jobban látszik.
156547.jpg

Viszont itt már nem látszik semmi, vagy nagyon jól eltüntették..
129647.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ha ezekről beszéltek, amit pirossal bekarikáztam, akkor én is szegecsekre tippelek. Ha meg netalán valamilyen gyorszár, mégis, mire ennyi?
157579_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mondom, a mérete - és a színe miatt sem - nem lehet szegecs. A "mire ennyi" : nem is túl sok, szegecsből ekkora panelen legalább ennyi kellene, a gyors-zár igaz, hogy nagyobb méretű, de közel sem ad olyan szilárd és stabil rögzítést, mint akár a szegecs vagy a csavar, így ebből is kell bőven. Ráadásul elég nagyméretűek a panelek, és mivel felső felületen vannak, nemcsak mechanikai vibrációnak vannak kitéve a hajtómű, a futóművek és a gépen lévő dugattyús szivattyúk miatt, hanem a felső felületeken ébredő szívóhatás (lásd: felhajtőerő-keletkezés) miatt aerodinamikai vibrációs terhelésből is bőven kijut. Egyébként a gyors-zár zárt helyzetű rögzítését általában rugóacél-drótszál végzi, így nyitáshoz-záráshoz a csavarhúzóval tengelyirányban be is kell nyomni, nem elég csak csavarni.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
http://www.primeportal.net/hangar/luc_colin/mig-29_huaf_walk1.htm
Na ezen lehet nézelődni. Amire én gondolok pont nem látszik. :) Amire emel gonol az sztem pl a 29-es hmű "gondolákat" rögzítő gyorszárak. Kis kék jelölések vannak, ahol be van zárva...Ált a lemez szélével párhuzamosan. De ezek sztem csak az említett gondolának a terheléseit adják át a sárkánynak. Nem teherviselő. Néhány 10 kilo max. Gyak áramvonalazza a hművet.
Amire én gondolok azok 6-8-as süllyesztett fejű csavarok és a peremükön akár 4-5 mm-es lemezeket tartanak. Szal nem csak lezárják a teret, hanem szerves része a sárkánynak. (a terhelések felvételének szempontjából... annak a "doboznak" az egyik oldala)
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Gyors-zárasnak a bekarikázott rész előtt a bal hmű fölötti lemezt mondanám, ahol vmi kis sárga peremű nyílás van (nyitva). Látszik az osztásán is a záraknak, hogy gyakoribb nyitogatásra tervezték. Hmű ell-hez nem tom. A bekarikázott lemez alatt sztem a stabilizátorok meg a függ. akármi? stabilizátor bekötése, működtető munkahengerei vannak. Most még nézegetik, de ha rendszerbe fog állni a gép, lehet évente egyszer nyitják föl. Sztem. de lehet hüleség.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Gyors-zárasnak a bekarikázott rész előtt a bal hmű fölötti lemezt mondanám, ahol vmi kis sárga peremű nyílás van (nyitva). Látszik az osztásán is a záraknak, hogy gyakoribb nyitogatásra tervezték. Hmű ell-hez nem tom. A bekarikázott lemez alatt sztem a stabilizátorok meg a függ. akármi? stabilizátor bekötése, működtető munkahengerei vannak. Most még nézegetik, de ha rendszerbe fog állni a gép, lehet évente egyszer nyitják föl. Sztem. de lehet hüleség.

Nem hülyeség, valószínűleg így van, legfeljebb annyit tennék még hozzá, hogy az elöl lévő levegő-beömlőből következően vagy valami hűtő, kondícionáló-rendszer berendezés, vagy APU (segéd/indító hajtómű is oda lehet beépítve. Viszont ha ezek közül bármelyik is ott van, akkor üzemeltetés közben azért pl. olajszint-ellenőrzés miatt is sűrűbben kell nyitogatni nemcsak a kísérleti, hanem a normál üzemeltetés alatt is.
http://www.primeportal.net/hangar/luc_colin/mig-29_huaf_walk1.htm
Na ezen lehet nézelődni. Amire én gondolok pont nem látszik. :) Amire emel gonol az sztem pl a 29-es hmű "gondolákat" rögzítő gyorszárak. Kis kék jelölések vannak, ahol be van zárva...Ált a lemez szélével párhuzamosan. De ezek sztem csak az említett gondolának a terheléseit adják át a sárkánynak. Nem teherviselő. Néhány 10 kilo max. Gyak áramvonalazza a hművet.
Amire én gondolok azok 6-8-as süllyesztett fejű csavarok és a peremükön akár 4-5 mm-es lemezeket tartanak. Szal nem csak lezárják a teret, hanem szerves része a sárkánynak. (a terhelések felvételének szempontjából... annak a "doboznak" az egyik oldala)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Na, ez nem egészen sikerült. Mindenesetre ksspsta linkjében a 3. oldalon a 4. fotón létható egy sor gyors-zár ami a burkolópaneleket rögzíti, a zárt helyzetet jelző vékony festékcsíkokkal a szélein. Ebbe az irányba kell állni a fej sliccelésének, akkor zárt és biztosított nyitás ellen a gyors-zár (ami nem tévesztendő össze a béka-zárnak nevezett másik tipussal, amihez viszont nem is kell szerszám).