Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 013
6 120
113
Akár hogy is ez a PAK-FA sehogy sem kerek egész 5. gen.
Most amin épp rugózok(sok más mellett) az a vezérsìkok tövében lévő APU nyílások.
Miért nem tudták úgy megtervezni kivitelezni mint a raptornak a nyiló-csukó fogazott szélű "ablakocskáit"?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 344
113
blogen

Szerinted i akadálya lett volna?Nem tudnak vízszintesen beépíteni egy légbeömlőt vagy az elektromos ajtók okoztak volna gondot?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 344
113
Olyan ez mint a farkasfogazás hiánya,nem azért nincs mindenhol mert nem képesek rá hanem azért mert nem akartál vagy azt is kétségbe vonod,hogy képesek 45 fokos szögben lemezt vágni?
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
http://data4.primeportal.net/hangar/mario_krijan/su-27_blue_30/images/su-27_blue_30_121_of_139.jpg
Na, ezen látszik több megoldás is.
Az első a tl feliratú lemez: ezt négy gyors-zár vagy vmilyen biztosított csavar tartja, de a lemez szélén körben látszik az eltolt nevezzük philips vagy süllyesztett kereszthornyos csavarsor, ami a négy gyorszár ill a kiváltás megerősítésére szolgáló "idomot" rögzíti. Olyan ötösök lehetnek. Sosem csavarják ki, legfeljebb, ha a gyorszárak "ellendarabjai" fészkei stb elkopnak. Látszik is, hogy már piszkálták...
A másik a törzskereten lévő csavarsor, mögötte a kis négyszög alakú lemez. Mondjuk ez utóbbi nem olyan nagy terhelésnek kitett rész. Teljesen jól látszik mi az amit olykor piszkálnak és mi amit soha.....
http://data4.primeportal.net/hangar/mario_krijan/su-27_blue_30/images/su-27_blue_30_120_of_139.jpg
Ezen meg a békazár a piros nyomógombokkal. Anno jót röhögtem rajta.:)
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
http://data4.primeportal.net/hangar/mario_krijan/su-27_blue_30/images/su-27_blue_30_121_of_139.jpg
Na, ezen látszik több megoldás is.
Az első a tl feliratú lemez: ezt négy gyors-zár vagy vmilyen biztosított csavar tartja, de a lemez szélén körben látszik az eltolt nevezzük philips vagy süllyesztett kereszthornyos csavarsor, ami a négy gyorszár ill a kiváltás megerősítésére szolgáló "idomot" rögzíti. Olyan ötösök lehetnek. Sosem csavarják ki, legfeljebb, ha a gyorszárak "ellendarabjai" fészkei stb elkopnak. Látszik is, hogy már piszkálták...
A másik a törzskereten lévő csavarsor, mögötte a kis négyszög alakú lemez. Mondjuk ez utóbbi nem olyan nagy terhelésnek kitett rész. Teljesen jól látszik mi az amit olykor piszkálnak és mi amit soha.....
http://data4.primeportal.net/hangar/mario_krijan/su-27_blue_30/images/su-27_blue_30_120_of_139.jpg
Ezen meg a békazár a piros nyomógombokkal. Anno jót röhögtem rajta.:)

su-27_blue_30_121_of_139.jpg


su-27_blue_30_120_of_139.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
197 millió dollár / db áron nem a legolcsóbb. A cikk szerint ez a beszerzési költség, de szerintem más is kell legyen benne, vagy fegyer, vagy alkatrészutánpótlás, vagy szervíz, vagy ez a teljes programköltség nem pedig a gépek beszerzési ára.
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
Valószínűbb, hogy egy grafomán indiai az illetékes, aki ha meglát egy papírt, rajta egy repülő képével, azonnal aláírja.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Akkor nagy a gyanúm, hogy az oroszok ebből a pénzből megtervezik és legyártják a maguk kb 60 gépét is.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Akkor nagy a gyanúm, hogy az oroszok ebből a pénzből megtervezik és legyártják a maguk kb 60 gépét is.

Az oroszok már megtervezték és folyik a gyártásuk . Jovore érkeznek az elso gépek az orosz hadseregbe.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Az oroszok is reszelgetik még a sajátjukat. Közel 200 millió dollár gépenként meg nagyon sok, abban még más is kell legyen. Vagy valami support az indiai gépekhez, vagy egy brutális profit a Szuhojnak, vagy az orosz gépeket is leglább részben ebből a pénzből fogják legyártani.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 344
113
joker


Ez olyan mint az F-35 amíg nincs fix megrendelés addig ilyen drága esz,ahogy elkezdik a termelést úgy fog csökkenni a darab ár.
Ne felejtsük el,hogy ez a gép még csak papíron létezik!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
197 millió dollár / db áron nem a legolcsóbb. A cikk szerint ez a beszerzési költség, de szerintem más is kell legyen benne, vagy fegyer, vagy alkatrészutánpótlás, vagy szervíz, vagy ez a teljes programköltség nem pedig a gépek beszerzési ára.

Biztos, hogy van a megrendelésben megfelelő mennyiségű tartalék alkatrész és berendezés is. Nincs olyan szűkagyú üzemeltető, aki ezek nélkül rendel akár csak 20-25 gépet, aztán a bekövetkező meghibásodások miatt fél-egy év alatt földre ragad a flotta, mert nem rendeltek hozzá tartalék hajtóműveket, szivattyúkat, szervókat, kijelző képernyőket, giroszkópokat vagy bármi mást (ill. volt ilyen üzemeltető, MH néven vegetál, és így kótyavetyélték el a MiG-29-eket alig 15 év alatt, bebizonyítva, hogy hazánk a világ leggazdagabb országa!)
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
Vagy csak a Rafele-saga úabb fejezete ...
32588. rész: "Fenyegessük a Fhansziákat, sokadszorra... epizódja.
 
M

molnibalage

Guest
Az oroszok már megtervezték és folyik a gyártásuk . Jovore érkeznek az elso gépek az orosz hadseregbe.

1. Hadseregbe...?

2. Legfeljebb talán teszalakulathoz, ha egyáltalán szérigyártásról lenne szó...

3. A PAK-FA gépek fényévekre vannak a sorozatgyártástól. Az általuk lerepült óraszám és a meglevő gépek számra erre a fényes bizonyíték...

4. Még a végleges hajtómű sincs kész, amivel most repkednek az kényszer és ideiglenes áthidaló megoldás...

Bármkor fogadok egy rekesz Soproni sörben, hogy éles fegyverzettel harcászati alakulatnál 2022 előtt nem lesz még egy fél tucat sem...
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
<blockquote>
Bármkor fogadok egy rekesz Soproni sörben, hogy éles fegyverzettel harcászati alakulatnál 2022 előtt nem lesz még egy fél tucat sem...

Vesztettél! Az oroszok mindig bevonnak aktív alakulatokat a tesztelésbe úgy, hogy hadrendbe állítják náluk.
 
M

molnibalage

Guest
A hadrend nálam azt jelenti, hogy korlátozás nélkül teljesíthet legalább ful AAM konfigban úgy, hogy semmiféle tesztelésről nincs szó és a gépnek a végleges hajótműve van.

Szóval marhaságot beszélsz komám...