Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
Na mégegyszer a képet:

Pak+Fa+fan+blades.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 339
113
Az ominózus képen szinte biztosan nem a kompresszor lapátjai látszódnak hanem eléjük raktak egy radarabszorbens anyagból készült árnyékolót ami azért olyan kialakítású mint a lapátok mert át kell engednie a levegőt a lehető legkisebb veszteséggel a hajtóműhöz.Ez nem egy földöntúli megoldás,ugyan ezt alkalmazzák az SH-nél és így készült volna a YF-23-is
*.

YF-23
yf-23_23_of_51_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Super Hornet

Rafale
F-18F_rtintake4SIG_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

*Az YF-23-nak állítólag jobb volt az RCS-je mint az YF-22-nek a géptest speciális kialakítása miatt(kicsit hasonlít is rá a T-50 annyi különbséggel,hogy apuka nem repülővel hanem palacsintával töltötte a nászéjszakát).

Ui.:Ha az elejéről elkezded átnézni ezt a topicot akkor elég sokat olvashatsz az RCS-ről viszont főleg az elején lesz egy halom kép amit majd nem tudsz megnézni mert amikor feltöltöttük őket még ingyenes volt az Imageshack viszont már nem az.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Érdekes. A Raptornál látszólag sokkal jobban megoldották. Ott szinte majdnem teljesen a gép orr része mögött ülnek a hajtóművek.

Ha jól emlékszem vannak olyan megoldások amivel a beömlő belső szerkezetének speciális kialakításával gyakorlatilag nem engedik ki onnan a beérkezett sugárzást. Hogy ez mennyire működik vagy nem, az egy jó kérdés. Mindenesetre elég fura hogy viszonylag nagy szögtartományból szinte zavartalan rálátás van az egészre.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
kompresszorlapát: Amik alkalmazták ezt SHnál mivel ~80-90%al csökkentette a kompresszorlapátok miatti RCSt. Egyértleműen nem a kompromisszum mentes/igazi megoldás RCS szempontjából de igény szerint elég jó kompromisszum lehet.

Nekem ami fura, hogy 4geneket F-16tól Su-29ig mind és yf22, x-35 és j20t is kitolták repültek vele, tesztelték visszaültek tevezőasztalhoz változtattak, tesztelték. És rengetek komolyan látható változás történt minden esetben, és gondolom ennél sokkal több kisebb.
Oroszok kitolták pakfat látható változás meg alig, mindha meg akarnák/akarták volna ezt a lépést sporolni.
Ez éveket levághat a fejlesztés máris kicsit közelebb került a rekord sebességgel való rendszerbe álíltás. Kérdéés van e értelme egy ennyire fontos lépést lerövidíteni/kihagyni. Mint amikor az yf-22/F-22 tesztelését vették megszokottnál rövidebbre ami ugye keményen megbosszulta magát.

Másik, hogy hajlamosak vagyunk US féle IOC/FOCból kiindulni. Nem kell, nézőpont kérdése. Egy EF is rendszerbe állt úgy, hogy IR szenzora mint kiderült még nem volt megfelelően integrálva, hogy az Orosz maszkirovkarol ne szóljak amikor örültek, hogy repül de hivatalosan már rendszerbe is állt... És ha Putyin azt mondja 2016ban rendszerbe áll akkor úgy lesz. Vagy ha 2014ben akkor úgy. :)
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
szvszemet amúgy jól összefoglalja ez.
http://i.imgur.com/LCcWq.jpg

amíg ez így van fölösleges kompresszorlapátokról vitatkozni amiket SH szinten csusztattak és kitakartak vannak. Szép nagy körkörös fém felület.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 631
113
A hajtóművekre is előbb-utóbb felkerül a radarhullám-elnyelő borítás, rendszeresítésig mindenképp.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 339
113
Fade

Azért nem lehet szükség látványos áttervezésre mert ezt nem a 70-es(F-15/16),80-as(F-22)vagy a 90-es(F-35)években kezdték tervezni hanem 2000 után.Azért lényeges mert a számítógépek 90 és 2000 közt nagyobbat léptek előre mint 1970 és 1990-közt.
Arra akarok kilyukadni,hogy ma már számítógépen és egy modern szélcsatornában létre lehet hozni olyan formát ami nem tesz szükségessé a repülési tesztek alatt komolyabb formai változtatásokat.Ez pedig nagyon pozitívan befolyásolja a költségeket és a fejlesztési időt.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 990
113
Fade

Azért nem lehet szükség látványos áttervezésre mert ezt nem a 70-es(F-15/16),80-as(F-22)vagy a 90-es(F-35)években kezdték tervezni hanem 2000 után.Azért lényeges mert a számítógépek 90 és 2000 közt nagyobbat léptek előre mint 1970 és 1990-közt.
Arra akarok kilyukadni,hogy ma már számítógépen és egy modern szélcsatornában létre lehet hozni olyan formát ami nem tesz szükségessé a repülési tesztek alatt komolyabb formai változtatásokat.Ez pedig nagyon pozitívan befolyásolja a költségeket és a fejlesztési időt.

Ez így van . 2010-ben kaptak egy szuperkompjútert, mellyel jelentosen lecsokkentik a tervezés,tesztek idejét....
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 631
113
Az oroszok a világ élvonalába tartoznak programozás terén, és a gyártó sem FreeDos-szal szállítja az ilyen gépeket.
 
M

molnibalage

Guest
Ez így van . 2010-ben kaptak egy szuperkompjútert, mellyel jelentosen lecsokkentik a tervezés,tesztek idejét....
Egy olyan gépnél mit segít, ahol a gép aerodinamikai alapkoncepciója már betonba van öntve?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Nem az oprendszerrel van a gond, hanem azzal a programmal amelyekkel ilyesmiket meg lehet tervezni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 741
66 415
113
Szeretném halkan megjegyezni, hogy a Super Hornet Radar Blocker-nevű kis szerkezete, ami mellesleg némiképp visszafogja a hajtómű tolóerejét (fojtja a kompresszort), eltávolítható. Moduláris konstrukció. Feladattól függően, ha nincs rá szükség, kiszerelhető. Azonban, hogy ez miképp, milyen energia és időigénybevétel árán történik, azt nem tudom, de sejtésem szerint hajófedélzeti körülmények közt is működik.

Volt szó arról, hogy a PAK-FA is ilyen közbetét elemmel lesz felvértezve, de az ominózus képen nem ez látszik, hanem a 117Sz (A) hajtómű kisnyomású kompresszora első fokozata előtti álló (terelő) lapátsor. Jól felismerhető a merev belépőél és a kitérített kilépőél.

saturn.jpg


Az alsó lapátoknál látszanak a kitérített kilépőélek, a felsők ebből a szögből takarásban vannak.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Akkor ennyit az elméletemről. Direktbe láthatóan a kompresszorlapátok.

joker: aerodinamikaliag baromi nagy változást okozna. A tesztek nagy részét lehet ismételni. Mért nem rakták rá vagy legalább vmit ami aerodinamikailag azonos vele hogy ezt elkerüljék?
vagy ez egy proto ahol ez nem számít? vagy ennyire nem fontos?
És azt se értem hogy vagy mért így. pl Jelenleg ~ azonos sikban van. Ha rákerül akármi nem lesz.

De ott a fémkeretesnek tűnő canopy, kör alakű IRIST.....

Tényleg próbálom magyarázni mert nekem nem jön össze.

"2010-ben kaptak egy szuperkompjútert, mellyel jelentosen lecsokkentik a tervezés,tesztek idejét...."

2010 januárjában szált fel először... Ha 2010ben kapták akkor a tervezésnél 0t tudták használni.
A tesztelést mint fázist meg imo nem lehet kihagyni. Amik is mióta tesztelnek mindent F-35nél, 10+évnyi napon állást, AOAtól, fegyverindításon, bombák oldásán, -35Ctől +50Cig miközben azért nem picit több tapasztalatuk van ezen a területen.
 
M

molnibalage

Guest
Ezen felül önmagában nem értem, hogy hova kell szuperszámítógép. Már 10+ éve is alkalmasak a CFD szoftverek többsége, hogy clusterbe pakolt PC-kel közös erőforrásként használja a gépeket. A mai PC és szerver teljesímények mellett veszel egy rakás high end PC-t és mehet a móka. PS3-mal is csináltak már asszem ilyet...