Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 629
113
El kell menni a MAKS-ra és megnézni rendesen. Legalább egy szerkesztő és néhány aktív fórumozó, az egészet meg Tcat fizeti, költőpénzt is :D
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 184
59 982
113
amos

<i>" a kérdésem inkább az, h akkor a jövőben vajon mi lesz a légtérfigyelőkkel, ennyire használhatatlanok lesznek?"</i>

Én ezt nem hiszem. Valószínűleg más frekvenciát fognak használni, mondjuk UHF/VHF-et. Ezeken a frekvenciákon elvileg minden látszik, csak nem elég pontosak. De egy légtérfelderítőnek elég lehet az is ha 1 km-s pontossággal megmondja a cél helyzetét.
Sőt 5 gen gépeknél már az is nagy bónusz, hogy egyáltalán képes megmondani azt, hogy van ott valami.
 
M

molnibalage

Guest
Molni, csak azt akartam mondni, hogy ha ez a gép csak annyira sikerült, h az AWACS 200km látja, már akkor nagyon nagy veszélyben van.

Nagyon nem. Ez a rendszerben levő légiharcrakéták indítási távolságának többszöröse, és az AWACS is képes mozogni... Gyorsan közeledő cél ellen, ha csak elvátolodik a fenyegetéstől, akkor a közeledési sebesség még vadász esetén sem drámaian magas.

szuperszónikus célnál esetleg ha sikerül szembe menni vele 200km ről kb.4perc alatt rakétát indíthatnak rá, amit sztem nem mernének megkockáztatni.

4 perc légiharcban szinte egy örökkévalóságak felel meg. Ez irgalmatlan hosszú idő. Ezen felül nem egészen világos, hogy ezt a 4 percet hogyan hoztad ki. A HAVCAP meg okkal létezik.
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
Halkan megjegyzem, pld az izraeliek, akik pedig már láttak
számítógépet, és terveztek ezt-azt, ami repül, ugyanúgy tesztelik a cuccokat a hangsebesség feletti szélcsatornában, ami épp mostanában turbóztak fel...

Gondolom az az ok, hogy még mindig 486-os a legmoderneb számítógépük, programot meg nen tdnak írni.....
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Ezen a képen pl. igaz, h a hajtóművek még csak le sincsenek festve és biztos, h oldalirányból nagyobb reflexiót mutat a gép, mint szemből, de el tudom képzelni, h ez nem is érdekli őket, hiszen egy légi harcban jó eséllyel közel szemből találkozik az ellenféllel.

Nagyon nem mindegy. BVR harcban a célhoz képest az idő nagy részét úgy töltöd, hogy tipikusan +- 60 fok körül oldalirányban repülsz a célhoz képest. Ha sok cél van akkor meg végképp többet számít, alapvetően nem szeretünk belefordulni a kötelék többi gépébe csak azért mert az adott célra most így jött ki a jó helyzet. Röviden a megvilágító radarok nagyon nagy része nem szemből fogja látni, az most részletkérdés hogy a PD radarok merőleges haladás esetén elég nehezen követnek célt.

Molni, csak azt akartam mondni, hogy ha ez a gép csak annyira sikerült, h az AWACS 200km látja, már akkor nagyon nagy veszélyben van. szuperszónikus célnál esetleg ha sikerül szembe menni vele 200km ről kb.4perc alatt rakétát indíthatnak rá, amit sztem nem mernének megkockáztatni.

Mint ahogy molni mondta, 4 perc az egy kész örökkévalóság légiharcban. Ha az AWACS elkezd pucolni onnan akkor soha nem fogsz lőtávolba kerülni, és amúgyis a frontvonallal párhuzamosan fogják reptetni valszeg, úgyhogy valami bekerítő menőver hiányában a geometria miatt töredéke lesz az indítási távolság.

a kérdésem inkább az, h akkor a jövőben vajon mi lesz a légtérfigyelőkkel, ennyire használhatatlanok lesznek?

Mostanában nagyon nyomatják a multistatikus radarokat, legalábbis elméleti oldalról. Nem véletlen. Olvastam egy olyan BME-s TDK dolgozatot amiben azzal foglalkoztak, hogy digitális TV adók műsorszórását használják fel forrásként. Szerintem baromi nagy jövője van ennek, mert gyakorlatilag lehetetlen megmondani, hogy hol van a vevő egység. Legnagyobb gond az egésszel az, hogy nem mindenhol van megfelelő jelforrás.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 629
113
Mostanában nagyon nyomatják a multistatikus radarokat, legalábbis elméleti oldalról. Nem véletlen. Olvastam egy olyan BME-s TDK dolgozatot amiben azzal foglalkoztak, hogy digitális TV adók műsorszórását használják fel forrásként. Szerintem baromi nagy jövője van ennek, mert gyakorlatilag lehetetlen megmondani, hogy hol van a vevő egység. Legnagyobb gond az egésszel az, hogy nem mindenhol van megfelelő jelforrás.
Vannak rádióadók, mobilhálózatok antennái, stb. Jel az lesz. Volt még a fórumon ez téma, valami azt írta, hogy Magyarországon teszteltek is ilyent, és relatív pontosan meg tudják mondani, hogy hol van a repülő.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Nem minden jelforrás felel meg. Pl. annál amit én olvastam, a referencia jelnek létrehozták a lehetséges doppler frekvenciákkal eltolt változatait, és azokat korrelációval vizsgálták. Csak akkor frankó, ha nagyon kevéssé hasonlítanak, különben nem fogod megmondani, hogy mivan. Lefedettség meg lehet pont ott nem lesz, ahol neked kell.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 629
113
Lehet ha létezik rá több módszer is, és a jövőben még biztosan csiszolgatják.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 629
113
Ami még hatalmas lehetőség benne, hogy erre hivatkozva az amerikaiak (de nem csak ők) ezután bombázhatják a TV- és rádiótornyokat meg mobilhálózatokat, mert hirtelen katonai radar lett belőlük, aztán az újjáépítés annál nagyobb üzlet, minél többet kell újjáépíteni.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
El kell menni a MAKS-ra és megnézni rendesen. Legalább egy szerkesztő és néhány aktív fórumozó, az egészet meg Tcat fizeti, költőpénzt is :D

Nono, ez azért nem így működik. Először is Tcat felhívja a Kremlt a piros telefonon (közvetlen HTKA-vonal) és miután egész Moszkva összerezzent, Putyin felveszi a telefont:
- Zdrasztvujtye Mélyen Tisztelt Főszerkesztő Úr!
- Helló Vlad, szerintem tudod miért hívlak.
- Da, már olvastuk a fórumban, hogy akarnak jönni az olvasók a MAKS-ra. Esetleg valamiben segí...
- Aha, de nekünk nem jó ez az augusztus, áprilisban kéne inkább.
- P...P...Persze megoldható.
- Kell a PAK-FA, és az Armata is, de működő darabok és több.
- Máris üzenek az Uralvagonzavodhoz, hogy kettőzzék meg a gyártást.
- Ja és a szokásos: teljes ellátás, 5 csillag, VIP.
- Da, ahogy eddig is jöttetek. Remélem eléged...
- Jaja Vlad, csak ennyi akartam, csáó!
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 582
18 557
113
GrGly

Én lehet, hogy kihagynám a MAKS-ot, de ha esetleg tudnátok szólni Putyinnak az érdekemben, hogy múltkori arab T-90 bemutatót segítő két szőke gyönyörűség nekem is segítsen kicsit itthon, azért mérhetetlenül hálás lennék! :)
 

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
Ok, köszi a válaszokat értem amit írtok. Egy utasszállítót is nagyon sokáig tart elkapni ha azonos irányba repül egy max 2Mach körüli géppel, hát még ha szembe meg két raptor fogad:)

Régen lehetett olvasni, h terveztek vmi radaros műholdat, ami nem is a repcsiről visszaverődött jelet figyeli, hanem az alatta a földön futó radar árnyékot és ebből számolgatják ki egy bármilyen lopakodó helyzetét, ki tudja hol tarthat ez a technika most, az sem lehetetlen, h egy mikró műhold tud ilyet és akkor sok is lehet belőle, tehát nehéz kilövöldözni őket.
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 340
5 040
113
GrGly

Én lehet, hogy kihagynám a MAKS-ot, de ha esetleg tudnátok szólni Putyinnak az érdekemben, hogy múltkori arab T-90 bemutatót segítő két szőke gyönyörűség nekem is segítsen kicsit itthon, azért mérhetetlenül hálás lennék! :)
Két szőke bringa miatt senki nem fog neked küldeni egy különjáratot: kapsz kétszázat vagy nincs alku. :DDD
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 988
113
Konstrukciós módosítást végeztek a Pak-Fa gépeken ezért nem lettek átadva 2014-ben újabb protok .
Idén jon a maradék 3 proto.
http://vpk.name/news/128356_v_2015_godu_na_ispyitaniya_vyiidut_eshe_tri_istrebitelya_pyatogo_pokoleniya.html
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 988
113
Magyarul:
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?SID&tdate=2015-03-18&ttitle=Az%20id%C3%A9n%20h%C3%A1rom%20m%C3%B3dos%C3%ADtott%20PAK-FA%20protot%C3%ADpus%20kapcsol%C3%B3dik%20be%20a%20tesztekbe