Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Allesmor Obranna !

Abban mar van döntés ,hogy ki fogja gyártani hozza a hajtóművet? Szaturn,Szaljut?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 050
113
Egy érdekes kép .
1384931752_o_851846.jpg
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Az rendben, hogy nincs elég pénz rá, de vannak olyan problémák amik csak x repóra lenyelése után kerülnek elő. Enyhén szólva érdekes lenne, ha már a sorozatgyártás javában derülne ki, hogy basszus tervezési hiba van a sárkányban..

Attól, hogy valamit le szimulálsz még nem fog a valóságban is működni, n+1 dolog van ami a szimuláción nem jön ki.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 014
6 136
113
Csak nekem tűnt fel, hogy az 5. protónak más optikai berendezés van az orra alatt mint a 4-nek.
Olyan félgömb alakú üvegburának néz ki mint a Mig-35-nek volt, igazán megfaraghatnának egy olyan kinézetűt mint az F-35-nek van még ha nem is annyira kombinált műszer lapul alatta.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Az rendben, hogy nincs elég pénz rá, de vannak olyan problémák amik csak x repóra lenyelése után kerülnek elő. Enyhén szólva érdekes lenne, ha már a sorozatgyártás javában derülne ki, hogy basszus tervezési hiba van a sárkányban..

Attól, hogy valamit le szimulálsz még nem fog a valóságban is működni, n+1 dolog van ami a szimuláción nem jön ki.

Anyagfáradást és erőhatásokat lehet szimulálni, egy a sárkányban levő tervezési hiba kiderüléséhez meg sok sok óra repülés kell, hogy kiderüljön, azt a sok sok órát egy gép kell lerepülje és nem 10, mert akkor ugyanúgy nem jön elő elég korán. Ilyen szempontból mindegy, hogy 3 vagy 13 géppel teszteled a sárkányszerkezet esetleges gyengéit.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Nem arra gondoltam, hogy több gép kell. Az az érdekes, hogy vmekkora időintervallumon belül hány órát teljesít az adott madár. Ha sokat reptetik őket akkor kevesebb géppel is hamar összejön a szükséges idő. Nyilván itt az is komolyan játszik, hogy milyen gyakran kell valamit szervizelni ill. milyen biztonsági előírások vannak.
 
M

molnibalage

Guest
Anyagfáradást és erőhatásokat lehet szimulálni

De nem számítógéppel, nem véletlen vannak fárasztási tesztek mind a mai napig. Ezen pedig nem nagyon lehet gyorsítani, mert akkor meg a modellezés lesz még elkentebb. Az ilyen jellegű hibák a repülési tesztek során nem jönnek elő, mert egyetlen sárkány sem öregszik el. A földön nyúzzák a gépeket. Tehát az, amit te írsz, hogy hány gép repül az itt pont tényleg irreleváns csak nem úgy, ahogy te gondolod.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Mondjuk azért az egy érdekes kérdés lenne, hogy hány ilyen rész-tesztalkatrész van a programban (szárnyak, futóművek, hidraulikus rendszer, stb.).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 569
113
Azért nem az első eset lenne, hogy az előszéria beindítása után tervezik át a gépet. Ami beszédes, az a várható 7. példány sorsa, vagyis, hogy az ismét földi tesztpéldány lesz. Ebből én arra következtetek, hogy változások lesznek a sárkányban. Pl az oldalra néző optika pár (amelyik most a T-50-5-ből hiányzik) egyelőre kapott egy rátét lemezelést, ami szerintem nem végleges megoldás. Gyaníthatóan ott át fogják szabni a törzskeret kiosztást. Alapavetően a szárny nyilazása, felülete, a többi aerodinamikai elem geometriája valószínű már igy marad. Meglepetések általában a következő helyeken lépnek fel: szárnyvég, függőleges vezérsík, vízszintes vezérsík belépőéle, orrszekció, futómű, hajtómű. Ezeket szokták a leginkább szabdalni a prototípus időszakban. A hajtómű ezekből az egyetlen, ami repülhet külön próbapadon, amíg ki nem forr, a többinek együtt kell léteznie, hogy kiadódjon minden olyan hiba, ami az egymásra hatásból ered.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 050
113
Allesmor
Errol tudsz valamit , mik voltak azok ?
"В Т-50-5 использованы <b>доработки</b>, потребность в которых была выявлена в ходе испытания первых четырех машин такого типа. По словам Давиденко, этот самолет «максимально укомплектован и практически полностью соответствует требованиям серийного боевого самолета»."
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 569
113
Most igazából csak ismételni tudom magam, mivel az előző négy gépen felvonultatott különféle technológiák nincsenek felsorakoztatva mind az ötödik gépen, legalábbis nekem erősen így tűnik. Ez persze simán jelentheti azt, hogy ez a példány, mint platform pár héten belül - ellentétben az idáig megépültekkel - végül minden korábbi fejlesztést megkap. De most biztosan nem kapott meg. A főkonstruktőr állítása igaz, de oroszosan. A döntés, hogy az 5. gépre már mindent felszerelnek ami a szériagépeken is meg lesz található nyilván igaz...lesz. De azért ne feledjük, hogy a hajtóművek még így lesznek azok, amelyeket majd egyszer a széria megkap.

Ami fejlesztés eddig az első négy gépen sorra megjelent az a géphez kifejlesztett új OLSz, új MAWS, valamiféle kétoldalra néző optikai szenzorrendszer, az AESA radar, a szárnyakba, LERX-be épített L-sávú szenzor. Ennyi az amit én megfigyeltem.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 050
113
Én úgy értelmeztem, hogy azokat a fejlesztéseket amiket a 4 gépbe raktak, továbbfejlesztették ill. tokéletesítették (minden bizonnyal némely rendszerek nem úgy mukodtek ahogy elvárták toluk, ami természetes , mivel uj fejlesztések) és már " kijavítva " rakták az 5. gépbe.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 050
113
Rábukkantam egy adatra, mely szerint a Pak-Fa elso szakaszának hatomuven, az izdelie 117-en a tesztek során 750 óra uzemidot mértek karbantartás nélkul.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Ez sok vagy kevés? Még olajat sem kapott? Ezután milyen szintű javításra szorul a gép vagy a hajtómű? Van olyan alkatrész, ami emiatt a 750 óra miatt túlhasználódott, de gyakoribb karbantartás nélkül nem lenne baja? Mit kell ilyenkor cserélni vagy megvizsgálni?
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
1000hnként akarják az MTBOt így nem csoda.... (és 4000hnak a teljes élettartalmat)

joker: Mihez képest? Szerintem egy teljesen vállalható/jó érték.
ha számháborúzni akarsz akkor pl EJ200nál az elején 1600h mostaniaknál 2000h az MTBO, kínai hajtóműveknél meg anno 60/100hkat olvastunk.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ez sok vagy kevés? Még olajat sem kapott? Ezután milyen szintű javításra szorul a gép vagy a hajtómű? Van olyan alkatrész, ami emiatt a 750 óra miatt túlhasználódott, de gyakoribb karbantartás nélkül nem lenne baja? Mit kell ilyenkor cserélni vagy megvizsgálni?
Szia joker
A sok vagy kevés itt főleg attól függ, mennyi a cél. Egy vadászgép nem repül túl sokat, a 750 üzemóra kb. 700 repórát jelenthet, ez 4-6 évi repülési idő (kivéve a gazdagabb országokat, azok többet repülnek), ez szerintem nagyon jó eredmény. Olajat, kerozént kapott a gép, ezek utántöltése nem karbantartást, hanem üzemeltetést jelent (mikor a kocsit tankoljuk benzinnel/olajjal, az se karbantartás). Egy gázturbinás hajtóművön elég kevés olyan alkatrész van, ami a karbantartás során egyszerű módszerekkel javítható, a sérült/hibás cuccokat többségben cserélni kell. A vizsgálat kiterjed a kompresszor és turbinalapátokra, tüzelőterekre (szétszerelés nélküli boroszkópos ellenőrzés), magára a hajtómű-házra, rögzítési/bekötési csomópontokra/csapokra, szelepekre, szivattyúkra, segédberendezésekre, a csőhálózatra, stb. Cserélni azt kell, ami az adott egység karbantartási utasítása szerint egyáltalán, vagy a helyszínen nem javítható (a nem javíthatóságnak az is lehet az oka, hogy az adott karbantartó szervezetnek nincs minden berendezés, részegység javításához jogosítása, így más céget kell vele megbízni - de a gép nem állhat ezért a földön, így célszerűbb a csere, a javított berendezés meg majd tartalék-alkatrész lesz).
Üdv ML
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 050
113
Ahogy korábban írtam, a Pak-Fa -hoz a hajtomuveket (izd.117) az Ufai (Baskírfold)hajtomugyárban fogják szériában gyártani. Folynak az elokészuletek, tesztelések....
Eddig 18 hajtomu van legyártva, ebbol 4 foldi teszteken van,14 pedig a repulési tesztekhez van(7proto)
A video kb. elso 3 perce a hajtomurol.


https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zMyMdBMooyk
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Szerintem érzékelőknél "ezek a kör alakú dolgok" most a teszt miatt kerekek és a végső verzióban kap vmi F-35 EOTS féle borítást.

hajtóműnél egyre nagyobb a gyanum, hogy ez marad így és az biztos, hogy ez nem segít se RCSnek, se az IR kisugárzásnak. Érdekes mert még kína is próbálja koppintani az F135 IR csökkentésének módját.