Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 954
85 564
113
Amióta megalakult az egyesített repülőgépgyártó konzorcium a volt Szuhoj vezér keze alatt azóta ugyan az a politikai hátszele van a MIG-nek mint a Szuhojnak(és azóta vannak állami megrendeléseik is...)
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
India PAK-Fa programból kap egy saját maga által gyárható gépet aminek nincs licenc díja itt a kulcsszó. Amit tovább faraghatnak és tetszés szerinti darabszámot gyárthatnak. Top technológiáknál meg a tulajdon rész relatív dolog.
Indai mellesleg egészen jól meglett fizetve azzal, hogy kaptak egy akulát 20 éves használatra. Gyakorlatban az top vadász tengó.
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Az roszok diktálnak mert ők gyártják a hajtóművet a fegyverzetet a radart a katapultot,igazából semmit sem tudok arról hogy az indiaiak mit is tesznek aa projektbe a pénzükön kívül....
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 871
82 441
113
Egy India Mig-29 K/KUB kb. 2 milliárd Rubelbe kerul. Dollárban kb. 62,5 millio. 2012-ben 1,8 milliárd Rubeles nyereséguk volt.

1,8 milliárd rubel az 12,6 milliárd forint, 57,2 millió USD?

Tehát majdnem annyi a nyereségük mint egy MiG-29K ára :)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 729
113
A 3. prototípus repulési tesztjei már pilonokkal. 2013 december
126450.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 729
113
Az UMPO (Ufa) mai bejeltése szerint elkészult a Pak-Fa 2.szakasz hajtomuvének a technikai projektje, amit a védelmi minisztérium és a Suchoj is jóváhagyott.
A kovetkezo lépes a prototípus- demonstrátor megépítése(majd tesztelése) , amely munkák 2014 elso félévében kezdodnek.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 850
32 025
113
Az ilyeneket nem értettem soha, lehet ha csak én vagyok nagyon türelmetlen fajta és utálom ha húzzák az időt. Ha megvan a technikai projekt, amit már jóvá is hagytak, akkor miért nem ma kezdik a prototípus megépítését, mert még van majdnem 2 óra a munkaidejükből. Minek kell még hónapokat várni rá? Fogjanak hozza! Ha nem mást akkor küldjék körbe az emaileket 500 orosz cégnek, hogy lássák ki és mit tud az alakatrészekből legyártani.
 

Kuruc71

Member
2010. április 20.
829
7
18
Az ilyeneket nem értettem soha, lehet ha csak én vagyok nagyon türelmetlen fajta és utálom ha húzzák az időt. Ha megvan a technikai projekt, amit már jóvá is hagytak, akkor miért nem ma kezdik a prototípus megépítését, mert még van majdnem 2 óra a munkaidejükből. Minek kell még hónapokat várni rá? Fogjanak hozza! Ha nem mást akkor küldjék körbe az emaileket 500 orosz cégnek, hogy lássák ki és mit tud az alakatrészekből legyártani.

Kapacitas ! Kapacitas ! Kapacitas !
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az ilyeneket nem értettem soha, lehet ha csak én vagyok nagyon türelmetlen fajta és utálom ha húzzák az időt. Ha megvan a technikai projekt, amit már jóvá is hagytak, akkor miért nem ma kezdik a prototípus megépítését, mert még van majdnem 2 óra a munkaidejükből. Minek kell még hónapokat várni rá? Fogjanak hozza! Ha nem mást akkor küldjék körbe az emaileket 500 orosz cégnek, hogy lássák ki és mit tud az alakatrészekből legyártani.
A kulcs alkatrészt (a turbinalapátot) csak egy orosz cég képes legyártani. Az égőteret se sokkal több. Addig nem láthatnak neki, amig ezek nincsenek meg. Itt futott zátonyra a Tu 160as jövője is.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 850
32 025
113
Kuruc egy munkához való <b>hozzafogás</b> nem kapacitás kérdése. Ha egy ember dolgozna az egész PAK-FA projekten, az is neki tudna fogni azonnal és nem kellene várnia hónapokat, elvégre megvan, hogy milyen lesz a hajtómű és zöld utat kapott mindenhonnan.

dudi ha hatalmamaba állna és feladatom lenne, akkor a szájbavágásnál nem állnék meg, ha ettől függne a projekt sikere, költségkerete, határideje :)

gecsat nem csak a turbinalapát és az égéstér van, hanem azonkívül még többezer alkatrész. Igaz nem tudom, hogy milyen sorerndben kell ezeket összerakni, de ha mást nem akkor megkezdhetik egy asztalra összehordani a darabokat.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Állami megrendelésről lévén szó, a prototípussal nem nagyon sietnek. Csak a koncepció készült el, a részelemeket még csak most kezdik meg összeállítani. Ezt még nem az ipar állítja elő, hanem a kutatóintézet. mivel ez még innentől 2-2.5 év, senki se fog hanyatt-homlok rohanni.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 850
32 025
113
Ezért húzódnak el annyira az ilyen fejlesztések, mert mindenki olyan kurvára ráér ... lehetne ezt szorosabb határidőn belül is teljesíteni, csak akarni kellene és felülről kellene egy "kis" nyomás.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 850
32 025
113
<blockquote>Ezért húzódnak el annyira az ilyen fejlesztések, mert mindenki olyan kurvára ráér ...

Ennél azért lényegesen bonyolultabb a kérdés, de ezt most nem fogom kifejteni.</blockquote>

Persze, hogy bonyolultabb, de ha az AK csövét 5-10 N erővel minden alkalommal belenyomnák a megfelelő személy(ek) hátába, amikor a lassulás / szarakodás / időhúzás / pénzpazarlás legkisebb gyanúja felmerül, akkor nem ezek a határidők és költségek jönnének ki, és ehez egyetlen egy mérnököt sem kellene terrorizálni vagy a munkájában zavarni, hanem a felettük állók közt kell rendet tenni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
És ezt vajon miért kéne megtenniük? Mert az USA-ban ezt tették a mérnökökel? Nem, mert ott se tettek ilyet. Mennyi idő alatt rakták össze az F-35-ös hajtóművét úgy, hogy az már egy meglévő 5. gererációs hajtóművön alapult? Hát nem két perc alatt. Azért, mert te türelmetlen vagy és szeretnél már holnap látni egy fullextrás széria PAK-FA-t, még nem fognak sietni az üggyel. Elmondanám, hogy én meg szeretnék már látni egy F-35A demo-t, akár Farnborough-ban, de már vagy 2010 óta, aztán sanszos, hogy még 2014-ben se lesz, holott már a 100. F-35-öst is átadták. Vannak civil elképzelések és vannak ipari lehetőségek.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 850
32 025
113
Mondom, hogy ez nem a mérnökök hibája, hanem a vezetésé. És ipari lehetőségekről még nem kell beszélni, nem a sorozatgyártásról van itt szó, hanem prototípusról.
 
Status
Not open for further replies.