Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

India PAK-Fa programból kap egy saját maga által gyárható gépet aminek nincs licenc díja itt a kulcsszó. Amit tovább faraghatnak és tetszés szerinti darabszámot gyárthatnak. Top technológiáknál meg a tulajdon rész relatív dolog.
Indai mellesleg egészen jól meglett fizetve azzal, hogy kaptak egy akulát 20 éves használatra. Gyakorlatban az top vadász tengó.
 
Az roszok diktálnak mert ők gyártják a hajtóművet a fegyverzetet a radart a katapultot,igazából semmit sem tudok arról hogy az indiaiak mit is tesznek aa projektbe a pénzükön kívül....
 
Egy India Mig-29 K/KUB kb. 2 milliárd Rubelbe kerul. Dollárban kb. 62,5 millio. 2012-ben 1,8 milliárd Rubeles nyereséguk volt.

1,8 milliárd rubel az 12,6 milliárd forint, 57,2 millió USD?

Tehát majdnem annyi a nyereségük mint egy MiG-29K ára :)
 
A 3. prototípus repulési tesztjei már pilonokkal. 2013 december
126450.jpg
 
Az UMPO (Ufa) mai bejeltése szerint elkészult a Pak-Fa 2.szakasz hajtomuvének a technikai projektje, amit a védelmi minisztérium és a Suchoj is jóváhagyott.
A kovetkezo lépes a prototípus- demonstrátor megépítése(majd tesztelése) , amely munkák 2014 elso félévében kezdodnek.
 
Az ilyeneket nem értettem soha, lehet ha csak én vagyok nagyon türelmetlen fajta és utálom ha húzzák az időt. Ha megvan a technikai projekt, amit már jóvá is hagytak, akkor miért nem ma kezdik a prototípus megépítését, mert még van majdnem 2 óra a munkaidejükből. Minek kell még hónapokat várni rá? Fogjanak hozza! Ha nem mást akkor küldjék körbe az emaileket 500 orosz cégnek, hogy lássák ki és mit tud az alakatrészekből legyártani.
 
Az ilyeneket nem értettem soha, lehet ha csak én vagyok nagyon türelmetlen fajta és utálom ha húzzák az időt. Ha megvan a technikai projekt, amit már jóvá is hagytak, akkor miért nem ma kezdik a prototípus megépítését, mert még van majdnem 2 óra a munkaidejükből. Minek kell még hónapokat várni rá? Fogjanak hozza! Ha nem mást akkor küldjék körbe az emaileket 500 orosz cégnek, hogy lássák ki és mit tud az alakatrészekből legyártani.

Kapacitas ! Kapacitas ! Kapacitas !
 
Az ilyeneket nem értettem soha, lehet ha csak én vagyok nagyon türelmetlen fajta és utálom ha húzzák az időt. Ha megvan a technikai projekt, amit már jóvá is hagytak, akkor miért nem ma kezdik a prototípus megépítését, mert még van majdnem 2 óra a munkaidejükből. Minek kell még hónapokat várni rá? Fogjanak hozza! Ha nem mást akkor küldjék körbe az emaileket 500 orosz cégnek, hogy lássák ki és mit tud az alakatrészekből legyártani.
A kulcs alkatrészt (a turbinalapátot) csak egy orosz cég képes legyártani. Az égőteret se sokkal több. Addig nem láthatnak neki, amig ezek nincsenek meg. Itt futott zátonyra a Tu 160as jövője is.
 
Kuruc egy munkához való <b>hozzafogás</b> nem kapacitás kérdése. Ha egy ember dolgozna az egész PAK-FA projekten, az is neki tudna fogni azonnal és nem kellene várnia hónapokat, elvégre megvan, hogy milyen lesz a hajtómű és zöld utat kapott mindenhonnan.

dudi ha hatalmamaba állna és feladatom lenne, akkor a szájbavágásnál nem állnék meg, ha ettől függne a projekt sikere, költségkerete, határideje :)

gecsat nem csak a turbinalapát és az égéstér van, hanem azonkívül még többezer alkatrész. Igaz nem tudom, hogy milyen sorerndben kell ezeket összerakni, de ha mást nem akkor megkezdhetik egy asztalra összehordani a darabokat.
 
Állami megrendelésről lévén szó, a prototípussal nem nagyon sietnek. Csak a koncepció készült el, a részelemeket még csak most kezdik meg összeállítani. Ezt még nem az ipar állítja elő, hanem a kutatóintézet. mivel ez még innentől 2-2.5 év, senki se fog hanyatt-homlok rohanni.
 
Ezért húzódnak el annyira az ilyen fejlesztések, mert mindenki olyan kurvára ráér ... lehetne ezt szorosabb határidőn belül is teljesíteni, csak akarni kellene és felülről kellene egy "kis" nyomás.
 
<blockquote>Ezért húzódnak el annyira az ilyen fejlesztések, mert mindenki olyan kurvára ráér ...

Ennél azért lényegesen bonyolultabb a kérdés, de ezt most nem fogom kifejteni.</blockquote>

Persze, hogy bonyolultabb, de ha az AK csövét 5-10 N erővel minden alkalommal belenyomnák a megfelelő személy(ek) hátába, amikor a lassulás / szarakodás / időhúzás / pénzpazarlás legkisebb gyanúja felmerül, akkor nem ezek a határidők és költségek jönnének ki, és ehez egyetlen egy mérnököt sem kellene terrorizálni vagy a munkájában zavarni, hanem a felettük állók közt kell rendet tenni.
 
És ezt vajon miért kéne megtenniük? Mert az USA-ban ezt tették a mérnökökel? Nem, mert ott se tettek ilyet. Mennyi idő alatt rakták össze az F-35-ös hajtóművét úgy, hogy az már egy meglévő 5. gererációs hajtóművön alapult? Hát nem két perc alatt. Azért, mert te türelmetlen vagy és szeretnél már holnap látni egy fullextrás széria PAK-FA-t, még nem fognak sietni az üggyel. Elmondanám, hogy én meg szeretnék már látni egy F-35A demo-t, akár Farnborough-ban, de már vagy 2010 óta, aztán sanszos, hogy még 2014-ben se lesz, holott már a 100. F-35-öst is átadták. Vannak civil elképzelések és vannak ipari lehetőségek.
 
Mondom, hogy ez nem a mérnökök hibája, hanem a vezetésé. És ipari lehetőségekről még nem kell beszélni, nem a sorozatgyártásról van itt szó, hanem prototípusról.