Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Persze, hogy bonyolultabb, de ha az AK csövét 5-10 N erővel minden alkalommal belenyomnák a megfelelő személy(ek) hátába, amikor a lassulás / szarakodás / időhúzás / pénzpazarlás legkisebb gyanúja felmerül, akkor nem ezek a határidők és költségek jönnének ki, és ehez egyetlen egy mérnököt sem kellene terrorizálni vagy a munkájában zavarni, hanem a felettük állók közt kell rendet tenni.
A pocsék minőségért meg valószínűleg azt lőnék agyhelyen, akitől eme zseniális ötlet származik. :D :P
 
<blockquote rel="joker">Persze, hogy bonyolultabb, de ha az AK csövét 5-10 N erővel minden alkalommal belenyomnák a megfelelő személy(ek) hátába, amikor a lassulás / szarakodás / időhúzás / pénzpazarlás legkisebb gyanúja felmerül, akkor nem ezek a határidők és költségek jönnének ki, és ehez egyetlen egy mérnököt sem kellene terrorizálni vagy a munkájában zavarni, hanem a felettük állók közt kell rendet tenni.
A pocsék minőségért meg valószínűleg azt lőnék agyhelyen, akitől eme zseniális ötlet származik. :D :P</blockquote>

Látom te sem fogod fel. Nem a mérnökök hibája az időhúzás az esetek nagyrészében, hanem a vezetésé. Attól nem lenne semmivel rosszabb a minőség, ha két lépés között nem dőlnének hátra csak feleannyi időt.
 
Akkor a vezetés hátába kéne az "AK csövét 5-10 N" erővel belenyomni?
vázzeg megvan mért fáj putyin háta... :DDD
 
joker
Senki nem húzza az idot, se a mérnokok, se a vezetés. Mindenki dolgozik .... Az 5. generácios hajtomu megépítése nem megy egyik napról a másikra....
 
Akkor a vezetés hátába kéne az "AK csövét 5-10 N" erővel belenyomni?
vázzeg megvan mért fáj putyin háta... :DDD
megnézném ki merné azt megcsinálni :)

Senki nem húzza az idot, se a mérnokok, se a vezetés. Mindenki dolgozik ....
és azt te ugyanbiza honnan tudod? na meg hány százalékos erőbedobással dolgoznak? minél tovább húzzák annál tovább folyik nekik a pénz (papiron) fejlesztésekre, a valóságban meg kitudja hova. A gép kész lesz, előbb vagy utóbb biztosan, az ország érdeke, hogy minél előbb (presztízs, elrettentőerő, stb), a bennfentesek érdeke, hogy minél később mert annál tovább folyik a pénz, amiből le is nyúlnak biztosan. A valóságban meg az érdekek között valahol lesz az az időpont, amikor minden meglesz, csak ezt egyik vagy másik irányba valamennyire még el lehetne tolni a befolyástól és akarattól függően.
 
Nem tudom volt-e már, hogy az új hajtomu tolóereje 10700 kg, forszázson 17600 kg lesz.
 
RCS tests on T-50 and PAK-DA

http://www.janes.com/article/31716/former-soviet-pvo-centre-to-conduct-rcs-tests-on-t-50-and-pak-da
 
Eszerint az oroszok a 60-65%-os tolóerő növekedést még tartják.
Az amerikai hajtóműveknél ez valamivel kisebb, 55-60% körüli szokott lenni.
 
joker
Senki nem húzza az idot, se a mérnokok, se a vezetés. Mindenki dolgozik .... Az 5. generácios hajtomu megépítése nem megy egyik napról a másikra....
Szerintem rég csinálják. Az elején. A megfelelő szerkezeti anyagokat próbálják ipari méretekben előállítani. Addig amig ez nincs meg, nincs sok értelne tovább lépni.
 
boki

Ha meglesz a 17600, de akár csak a 16000, mondjuk 2020-ra és nem csak a próbapadon, úgy 3 óra 47 perces élettartammal, hanem gépbe építve is, akkor megemelem a kalapom.
 
Vitya

Én úgy "tudom", hogy az AL-41F kissé termetesebb, mint a PAK-FA-ba kerülő (egyáltalán beleférő) hajtómű.
 
persze, meg kissé öregebb is - nem hiszem, hogy az elmúlt 30 évben nem sikerült nekik azt (majdnem) elérniük, amit az öreg, de nagyobb hajtómű tudott - de ugyebár ez csak hit, meg amit te írtál is csak egy másik hit - nincs mögöttünk tényeken alapuló tudás ;-) szóval inkább azt mondom, majd meglátjuk
 
wolfram

Azt nem írták az oroszok, hogy milyen fogyasztás (hatékonyság) mellet tudja majd ezt a teljesítményt.
Meg lehet, hogy kitaláltak valami jó hűtési rendszert vagy valamilyen új különleges ötvözetet. Nem tudhatjuk.
 
Vitya

Hát persze, én is azt mondom. :) De egyelőre a PAK-FA az AL-31F család egyik (igaz némiképp továbbfejlesztett) tagjával repül, az új hajtómű meg nem tudom, hogy szintén az AL-31F-re épül-e, vagy jóval túl fog mutatni rajta. Az AL-41F viszont, amennyire tudom, egész más dimenzió volt (és itt nem a méretre gondolok), mint az AL-31.

fip7

Ácsi! Olyat nem mondtam, hogy biztosan nem tudják megcsinálni, csak azt, hogy ha megcsinálják, addigra és úgy, ahogy írtam, akkor megemelem a kalapom előttük. :)
 
Az alap AL-41 F még a Mig 1.44 -hez volt kifejlesztve és nem férne bele a Pak-Fa-ba.

Az AL-41F1 (15000-Pak-Fa )már 80% kulonbozik az AL-31F-tol.
wolfram
Ha a 2. szakasz hajtomuve is modernizácio lenne, nem tartana 2020-ig a fejlesztése.