Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 340
5 040
113
Persze, hogy bonyolultabb, de ha az AK csövét 5-10 N erővel minden alkalommal belenyomnák a megfelelő személy(ek) hátába, amikor a lassulás / szarakodás / időhúzás / pénzpazarlás legkisebb gyanúja felmerül, akkor nem ezek a határidők és költségek jönnének ki, és ehez egyetlen egy mérnököt sem kellene terrorizálni vagy a munkájában zavarni, hanem a felettük állók közt kell rendet tenni.
A pocsék minőségért meg valószínűleg azt lőnék agyhelyen, akitől eme zseniális ötlet származik. :D :p
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 771
31 502
113
<blockquote rel="joker">Persze, hogy bonyolultabb, de ha az AK csövét 5-10 N erővel minden alkalommal belenyomnák a megfelelő személy(ek) hátába, amikor a lassulás / szarakodás / időhúzás / pénzpazarlás legkisebb gyanúja felmerül, akkor nem ezek a határidők és költségek jönnének ki, és ehez egyetlen egy mérnököt sem kellene terrorizálni vagy a munkájában zavarni, hanem a felettük állók közt kell rendet tenni.
A pocsék minőségért meg valószínűleg azt lőnék agyhelyen, akitől eme zseniális ötlet származik. :D :p</blockquote>

Látom te sem fogod fel. Nem a mérnökök hibája az időhúzás az esetek nagyrészében, hanem a vezetésé. Attól nem lenne semmivel rosszabb a minőség, ha két lépés között nem dőlnének hátra csak feleannyi időt.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Akkor a vezetés hátába kéne az "AK csövét 5-10 N" erővel belenyomni?
vázzeg megvan mért fáj putyin háta... :DDD
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 489
84 623
113
joker
Senki nem húzza az idot, se a mérnokok, se a vezetés. Mindenki dolgozik .... Az 5. generácios hajtomu megépítése nem megy egyik napról a másikra....
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 771
31 502
113
Akkor a vezetés hátába kéne az "AK csövét 5-10 N" erővel belenyomni?
vázzeg megvan mért fáj putyin háta... :DDD
megnézném ki merné azt megcsinálni :)

Senki nem húzza az idot, se a mérnokok, se a vezetés. Mindenki dolgozik ....
és azt te ugyanbiza honnan tudod? na meg hány százalékos erőbedobással dolgoznak? minél tovább húzzák annál tovább folyik nekik a pénz (papiron) fejlesztésekre, a valóságban meg kitudja hova. A gép kész lesz, előbb vagy utóbb biztosan, az ország érdeke, hogy minél előbb (presztízs, elrettentőerő, stb), a bennfentesek érdeke, hogy minél később mert annál tovább folyik a pénz, amiből le is nyúlnak biztosan. A valóságban meg az érdekek között valahol lesz az az időpont, amikor minden meglesz, csak ezt egyik vagy másik irányba valamennyire még el lehetne tolni a befolyástól és akarattól függően.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 489
84 623
113
Nem tudom volt-e már, hogy az új hajtomu tolóereje 10700 kg, forszázson 17600 kg lesz.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 742
80 145
113
RCS tests on T-50 and PAK-DA

http://www.janes.com/article/31716/former-soviet-pvo-centre-to-conduct-rcs-tests-on-t-50-and-pak-da
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 673
65 752
113
Eszerint az oroszok a 60-65%-os tolóerő növekedést még tartják.
Az amerikai hajtóműveknél ez valamivel kisebb, 55-60% körüli szokott lenni.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 632
113
joker
Senki nem húzza az idot, se a mérnokok, se a vezetés. Mindenki dolgozik .... Az 5. generácios hajtomu megépítése nem megy egyik napról a másikra....
Szerintem rég csinálják. Az elején. A megfelelő szerkezeti anyagokat próbálják ipari méretekben előállítani. Addig amig ez nincs meg, nincs sok értelne tovább lépni.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 825
4 116
113
boki

Ha meglesz a 17600, de akár csak a 16000, mondjuk 2020-ra és nem csak a próbapadon, úgy 3 óra 47 perces élettartammal, hanem gépbe építve is, akkor megemelem a kalapom.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 825
4 116
113
Vitya

Én úgy "tudom", hogy az AL-41F kissé termetesebb, mint a PAK-FA-ba kerülő (egyáltalán beleférő) hajtómű.
 

Vitya

Member
2010. április 22.
89
0
6
persze, meg kissé öregebb is - nem hiszem, hogy az elmúlt 30 évben nem sikerült nekik azt (majdnem) elérniük, amit az öreg, de nagyobb hajtómű tudott - de ugyebár ez csak hit, meg amit te írtál is csak egy másik hit - nincs mögöttünk tényeken alapuló tudás ;-) szóval inkább azt mondom, majd meglátjuk
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 106
59 493
113
wolfram

Azt nem írták az oroszok, hogy milyen fogyasztás (hatékonyság) mellet tudja majd ezt a teljesítményt.
Meg lehet, hogy kitaláltak valami jó hűtési rendszert vagy valamilyen új különleges ötvözetet. Nem tudhatjuk.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 825
4 116
113
Vitya

Hát persze, én is azt mondom. :) De egyelőre a PAK-FA az AL-31F család egyik (igaz némiképp továbbfejlesztett) tagjával repül, az új hajtómű meg nem tudom, hogy szintén az AL-31F-re épül-e, vagy jóval túl fog mutatni rajta. Az AL-41F viszont, amennyire tudom, egész más dimenzió volt (és itt nem a méretre gondolok), mint az AL-31.

fip7

Ácsi! Olyat nem mondtam, hogy biztosan nem tudják megcsinálni, csak azt, hogy ha megcsinálják, addigra és úgy, ahogy írtam, akkor megemelem a kalapom előttük. :)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 489
84 623
113
Az alap AL-41 F még a Mig 1.44 -hez volt kifejlesztve és nem férne bele a Pak-Fa-ba.

Az AL-41F1 (15000-Pak-Fa )már 80% kulonbozik az AL-31F-tol.
wolfram
Ha a 2. szakasz hajtomuve is modernizácio lenne, nem tartana 2020-ig a fejlesztése.