Magyarán halvány fogalmad sincs semmiről, de azért le kellet szólni az orosz rakétát, mert orosz és akkor szar.
Köszönjük Emese!
Az R-37-el a rekord lövés 304 km volt. Ukrajnában (állítólag) 200 km-ről is lőttek le vele repülőgépet.
A gyár szerint is az ajánlott maximális indítási távolság 200 km.
A rakéta azért repül ilyen rohadt messzire, mert kettős tolóerő karakterisztikájú a hajtóműve.
Magyarán felgyorsít nagy magasságon, ívelt pályán kb. 6 Mach-ra, majd jön a hosszú égési idejű szakasz, amely egyrészt plusz tolóerőt is add, másrészt csökkenti a rakéta közegellenállását. A rekord lövésből ítélve ez a második szakasz elég sokáig tart.
Megkockáztatom, hogy a 200 km-s ajánlott maximális indítási távolságig alig veszít sebességet.
A vadászgépek lelövésére meg már csak azért is képes, mert a leküzdendő célok maximális túlterhelése 8G.
Hiába tud pl. az F-16-os 9G-t, hogyha ezt csak sűrű légkörben (kb. 5 km alatt) és minimális légiharc fegyverzettel tudja!
10 km-s magasságon szerintem semmi nem tud 8 G-t a mai repülők közül.
Vagyis ha egy F-16-os el akarja kerülni a megsemmisülést, akkor alacsony magasságon kell lennie, és minden terhet (pótüzemanyag, bomba) le kell dobnia, különben nem tudja kimanőverezni az R-37M-et.
És ezzel a rakéta el is érte minden tervezési célját.
Csak, hogy én ne hasraütés szerűen mondjak dolgokat, ahogyan te szoktad, itt vannak a rakéta gyári értékei:
vympelmkb.com
Ez meg az F-16-os tudása, 10,000 lábon, vagyis mindössze 3048 méteren:
Tenger szinten:
Jól látszik, hogy külső fügesztmények nélkül, extrém gyorsan kell repülnie ahhoz, hogy 8G fölé tudjon menni.
(Most a magasságvesztéssel ami szintén leolvasható nem is számolunk. Tengerszinten pl. már nincs hová magasságot veszíteni)