Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
A legújabb gépek is a szabadban állnak, hóesésben szàl be a pilóta.:(

Viszont hány “olaszorszàgi gdp- vél rendelkező” orszàg gyárt ilyen gépeket? :)
fia-f35_royal_air_force_promo.jpg

bár nem olasz
 
  • Tetszik
Reactions: endre

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 699
28 110
113
A legújabb gépek is a szabadban állnak, hóesésben szàl be a pilóta.:(

Viszont hány “olaszorszàgi gdp- vél rendelkező” orszàg gyárt ilyen gépeket? :)
A novoszibirszki Tolmacsevo reptér csak egy köztes állomás az áttelepülés során, miután a gépek saját lábon repülnek át az orosz Távol-Keletről a déli Ahtyubinszk térségébe. Jellegét tekintve lényegében egy helyi Ferihegy, nem katonai repülőtér. Mondjuk ettől még legalább fedezék vagy könnyűszerkezetes hangár továbbra is kell a gépeknek
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Off: Lopásról nem volt szó, csak Kuzmics a saját tehenet szállította volna át a sógornőjének az ottani viszonyokhoz alkalmazkodóan.
A lopás a 80as években közszájon forgó anekdotában volt, amikor is a Japán-tengeren találtak egy pár hajótöröttet, akik esküdtek ra, hogy egy repülő tehén süllyesztette el a hajójukat.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 041
113
Az orosz repülőgépgyártó cég megoldotta a Szu-57-es vadászgépek tömeggyártását – a felső vezetés
Igazából az lenne már hír ha a tervezett 2028ra nem 76 db lenne hanem 120.2020 óta "növelik a gyártást" minden évben kétszer lehozzak ezt a hogy legalább ennyi jó híre legyen.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 916
113
Ismét lefotózták a 052-es gépet Zsukovszkijban, ami 2017 óta mint a 30-as hajtómű repülő próbapadjaként ismert. Egyszer már a 2019-es MAKSz idejére kiszerelték belőle az új hajtóműveket és normál AL-41F-1Sz-el helyettesítették, hogy részt vehessen a négygépes Szu-57 kötelékben, de utána még készült kép róla, ahogy az egyik oldalon ismét az új hajtóművel repül.
Ezen a mostani képen csak az látszik, hogy a felénk levő jobboldali hajtómű még mindig a 117-es gyártmány és nem a 30-as.
Igaz, idáig mindig a bal hajtóműgondolába rakták az új típust.

 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 129
11 982
113
Ismét lefotózták a 052-es gépet Zsukovszkijban, ami 2017 óta mint a 30-as hajtómű repülő próbapadjaként ismert. Egyszer már a 2019-es MAKSz idejére kiszerelték belőle az új hajtóműveket és normál AL-41F-1Sz-el helyettesítették, hogy részt vehessen a négygépes Szu-57 kötelékben, de utána még készült kép róla, ahogy az egyik oldalon ismét az új hajtóművel repül.
Ezen a mostani képen csak az látszik, hogy a felénk levő jobboldali hajtómű még mindig a 117-es gyártmány és nem a 30-as.
Igaz, idáig mindig a bal hajtóműgondolába rakták az új típust.

311724.jpg
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Szerintem inkább szabad ég alatt tartják. :D
Tizenévesek Magyarországon a gyenge időjárás miatt életükben nem láttak összesen annyi havazást, ami a gépre esett.
El sem tudják képzelni, hogy ez 5 perc alatt is leeshet...
Az utasszállítók is a szabad ég alatt állnak. Sőt, minden nap 20 órát repülnek.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 490
12 633
113
Az utasszállítók is a szabad ég alatt állnak. Sőt, minden nap 20 órát repülnek.

Bocs, nem értetted az iróniát, szarkazmust.
A szabad ég alatt állnak az itt egy pejoratív jelző, hogy az oroszok akkora szarok az atlantisták szemében, hogy a szabad égen állnak a gépek, nincs pénzük rá, egyszerűen szarok, akkor is ha 5 perc alatt ráeső hómennyiség van.

Ha nyugati a gép, akkor ez egy plussz feature, hogy még ezt is tudják. Ez egy plussz képesség.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 919
13 903
113
A hajtóművön kívül mindent tud az olasz ipar. A Leonardo cégnek nézz utána szerintem. Az ESA emberes űrkabinját az olaszok csinálják.

Azt a hajtóművet meg tudnák a németek/RR fejleszteni, majd gyártani..

... még sincs Európa-5th. gen. gép.

Nem tudják egységes egésszé össezerakni az olaszok:
  1. technikailag (sem),
  2. marketing/lobby/"(köz)gazdaságosság" szerint sem,
  3. és végül politikailag sem.

A technika rész kulcs-eleme a szoftver, annak --Izraelen kívül-- a dobozát sem nyithatja ki SENKI !!! (...miért is nem ???
:oops:
)
...az olaszok SEM! Ettől kezdve a gyártásuk --klasszikus értelemben, szerintem-- névleges.




Mindezt gondolom nem lebecsülve, de nem is túlbecsülve az olasz képességeket!
...magasabb szintű --de akkor is "csak"-- LEGO!

.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 931
19 186
113
Azt a hajtóművet meg tudnák a németek/RR fejleszteni, majd gyártani..

... még sincs Európa-5th. gen. gép.

Nem tudják egységes egésszé össezerakni az olaszok:
  1. technikailag (sem),
  2. marketing/lobby/"(köz)gazdaságosság" szerint sem,
  3. és végül politikailag sem.

A technika rész kulcs-eleme a szoftver, annak --Izraelen kívül-- a dobozát sem nyithatja ki SENKI !!! (...miért is nem ???
:oops:
)
...az olaszok SEM! Ettől kezdve a gyártásuk --klasszikus értelemben, szerintem-- névleges.




Mindezt gondolom nem lebecsülve, de nem is túlbecsülve az olasz képességeket!
...magasabb szintű --de akkor is "csak"-- LEGO!

.
Az olaszok miért lennének a szoftverfejlesztésre képtelenek?

A gazdasági rész igaz, de éppen ezért lehet az életszínvonaluk magasabb, mert nem kell olyan dolgokra költeni, ami nem méretgazdaságos
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 919
13 903
113
Az olaszok miért lennének a szoftverfejlesztésre képtelenek?

A gazdasági rész igaz, de éppen ezért lehet az életszínvonaluk magasabb, mert nem kell olyan dolgokra költeni, ami nem méretgazdaságos

...mert a lehetőség mögé nem tudják odatenni a megvalósításhoz elengedhetetlen, további feltételeket: gazdasági, pénzügyi, ipar-szervezési, politikai,...

Itthon is hiába találta ki Jendrassyk a turbó-prop hajtóművet a hazai-megálmodott vadászbombázóba, ha az ipari/anyagi/politikai háttér összessége --elégtelensége--miatt gyakorlatilag megvalósíthatatlan volt! ...sajnos!
Ilyenkor mondják joggal, hogy egy, a orát megelőző --egyébként igan magas szintű-- hazai megoldásunk volt!

.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo