Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 980
4 861
113
Szia. Legutóbbi hírek szerint gyártásszervezési és beszállítói fejlesztések vannak folyamatban, 1-2 év múlva szeretnék elérni az évi 12 db-os gyártást.
Van valami konkrétabb info, hogy milyen külföldi alkatrész van a Szu-57-esben?
Szia,

Nem, nincs konkret info, csak ezek:
Plusz ugye a szankciok miatt itt is kerdes, mennyire erinti a szankcio a Szu-57 gyarthatosagat, reszben a gepben levö alkatreszek, reszben a gyartaskor hasznalt szerszamgepek vonatkozasaban.

Az oroszok fő gondja a pénzek ellopása mellet az ipari robotok hiánya.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 841
67 278
113
Ez a videó nem új, mikor kijött a Szu-57M standarjára felhozott (egyébként régebbi gyártású) példány első repüléséről készült felvétel, mi itt a HTKA-n is kiveséztük.
Ráadásul ez csak egy zenés mix, amibe belekeverték a 30-as hajtómű 2017-es első megreptetésének jeleneteit is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Hanem van itt egy újdonság, legalábbis nekem. A gép kabinteteje és szélvédője, főleg az eddigi masszív keret megváltozott.
A radarreflexió szempontjából hátrányos masszív kabinkeret helyett itt egy vékonyabb és a visszaverődés szempontjából átgondoltabb megoldás jelent meg.
Ilyen vékony kabinkeretet idáig csak a Szu-57E néven kiállítások statikus sorain mutogatott röpképtelen földi tesztpéldányon láttam, amit olcsó, amolyan fél-mock up kialakításnak véltem eddig.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
Ez a videó nem új, mikor kijött a Szu-57M standarjára felhozott (egyébként régebbi gyártású) példány első repüléséről készült felvétel, mi itt a HTKA-n is kiveséztük.
Ráadásul ez csak egy zenés mix, amibe belekeverték a 30-as hajtómű 2017-es első megreptetésének jeleneteit is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Hanem van itt egy újdonság, legalábbis nekem. A gép kabinteteje és szélvédője, főleg az eddigi masszív keret megváltozott.
A radarreflexió szempontjából hátrányos masszív kabinkeret helyett itt egy vékonyabb és a visszaverődés szempontjából átgondoltabb megoldás jelent meg.
Ilyen vékony kabinkeretet idáig csak a Szu-57E néven kiállítások statikus sorain mutogatott röpképtelen földi tesztpéldányon láttam, amit olcsó, amolyan fél-mock up kialakításnak véltem eddig.
.
.
Új hajtómű az akkor továbbra sincs, van egy kabinkeret látható különbségnek, meg nyilván a lemezek alatt biztos módosultak alrendszerek, ez-az, de hogy az is mennyire átütő tényleg, az inkább hit kérdése igy távolról. A gép küllemre 13 éve kb változatlan.
Hát, az M változat megjelenése a szovjet időkben azért látványosabb ugrást jelentett, most meg nagyitóval kell keresni a különbségeket, pedig lenne tennivaló külsőleg is, ha tényleg 5.gennek akarják pozicionálni a terméket. Pl próbálják meg a "KOLS" burkolatát kissé stealthesebbre venni, csinálhatnának valami a hajtómű beömlővel, lenne itt bőven fejlesztenivaló lehetőség.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 841
67 278
113
.
.
Új hajtómű az akkor továbbra sincs, van egy kabinkeret látható különbségnek, meg nyilván a lemezek alatt biztos módosultak alrendszerek, ez-az, de hogy az is mennyire átütő tényleg, az inkább hit kérdése igy távolról. A gép küllemre 13 éve kb változatlan.
Hát, az M változat megjelenése a szovjet időkben azért látványosabb ugrást jelentett, most meg nagyitóval kell keresni a különbségeket, pedig lenne tennivaló külsőleg is, ha tényleg 5.gennek akarják pozicionálni a terméket. Pl próbálják meg a "KOLS" burkolatát kissé stealthesebbre venni, csinálhatnának valami a hajtómű beömlővel, lenne itt bőven fejlesztenivaló lehetőség.
Az 5. generáció esetében az már egy másik gép. Az oroszoknak ez az ötödik generáció. De ezt már írtam.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 915
29 962
113
1 napos videó. Azt írják, bevetették Ukrajnában. Az M verziók nem külsőleg szoktak változni, hanem alapvetően a belsőkben, illetve a paraméterekben. Tudjuk pl., hogy a N-036 Bjelka, vagy az N-050 lokátor van benne?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 779
85 969
113
1 napos videó. Azt írják, bevetették Ukrajnában. Az M verziók nem külsőleg szoktak változni, hanem alapvetően a belsőkben, illetve a paraméterekben. Tudjuk pl., hogy a N-036 Bjelka, vagy az N-050 lokátor van benne?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez egy új, de korábbi videókból összevágott videó, még a Top Gun 2-ből is van részlet.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 856
10 980
113
Csodálkoztam is, hogy mi az benne. Nem láttam a Top Gun 2-t, de szerintem nem is fogom.
Hiba. Azon ritka filmek egyike, ahol valamennyire tisztelik az ellenfelet. Plusz azért a kétüléses F-18-asokkal felvett légiharc jelenetek miatt különösen megéri. Végre nem kizárólag zöld vászon és CGI.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 535
14 225
113
Hiba. Azon ritka filmek egyike, ahol valamennyire tisztelik az ellenfelet. Plusz azért a kétüléses F-18-asokkal felvett légiharc jelenetek miatt különösen megéri. Végre nem kizárólag zöld vászon és CGI.
minden tiszteletem Tom C é azért F5-tel repkedni nem kis kiváltság és az azért még most is odakúr. e miatt is lehetett ilyen jó felvételeket készíteni mégha F14/18-at nem is engedték vezetni.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
minden tiszteletem Tom C é azért F5-tel repkedni nem kis kiváltság és az azért még most is odakúr. e miatt is lehetett ilyen jó felvételeket készíteni mégha F14/18-at nem is engedték vezetni.
Amennyi pénze van, ennyiért kitanították volna MiG-29es pilótának.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 856
10 980
113
minden tiszteletem Tom C é azért F5-tel repkedni nem kis kiváltság és az azért még most is odakúr. e miatt is lehetett ilyen jó felvételeket készíteni mégha F14/18-at nem is engedték vezetni.
L-39-esre van szakszolgálati engedélye. Az F-18-assal pedig vitték(kétülésessel értelem szerűen), és benne ült, ahogy a többi színész is, akik aktív pilótákat alakítottak a filmben. Pont ezért emelkedik ki a többi film közül. Nem zöld vászon és CGI, hanem amit csak lehetett, lerepülték élesben. Az F-18-asok kabinjaiban a telepített kamerákat a színészek kezelték (ki és bekapcsolás). Pontosan ugyanezért tartom filmtörténeti jelentőségű alkotásnak ezt a filmet, ahogyan a Kihívás is az lesz szerintem. Mindkettő csak akkor lehetne még komolyabb látványvilágú, ha IMAX 3D-ben készültek volna. Azonban valószínűleg sem az F-18-asok, sem a Szojuz űrhajó és az ISS fedélzetén sem voltak ehhez megfelelőek a feltételek. Plusz a Kihívásnál még annyival kiegészül az egész, hogy ott Sipenko volt az operatőr. Anton Skaplerov űrhajós a lábánál fogva húzkodta őt keresztül-kasul az állomáson, hogy a felvételek készítése közben semmit se rúgjon le a falról.
 
Status
Not open for further replies.