Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

F35nek teljes körű REH rendszere van.Szecskaszóró,aktiv zavaróadó,és vontatott csali is része.Ami fontosabb,hogy a DAS megfelelő légköri viszonyoknál már jóelőre jelzi a rakéta érkezését.
Ami a másik fele a dolognak,hogy hiába az extra hatótáv,ha nincs hozzá célfelderités,célpontmeghatározás.Hiába a nagy hatótávú AAM,ha a radarja nem képes felderiteni a célpontot,csak jóval közelebbről.És a földi VHF radarok se nagyon segitenek ezen.A hatalmas és sérülékeny Nyebo is csak olyan 100-120km-ről tudja stabil követésbe venni az F35öst.És teljesen logikus,hogy ezeket a nagy VHF radarokat kapnák ki elsőnek a rendszerből (nem is feltétlen maga az F35 csinálná,CM vagy harcászati BM is megfelel a célnak)
A mi Gripenjeinket,amin még vontatott csali sincs,azonban simán lekapják velük.

pontosan úgy járnának ezek a radarok, mint ahogy az f35ösöknek otthont adó repterek.. meg az adatkapcsolat.
Igazábol halvány lila gőzünk sincs,hogy mekkora az F35 radarjának hatótávolsága.Főleg,hogy az erősen függ az adott bemérendő cél RCS értékétől,repülési módjátol is..
de a j20 rcs számaiban mégis holtbiztos vagy.
 
pontosan úgy járnának ezek a radarok, mint ahogy az f35ösöknek otthont adó repterek.. meg az adatkapcsolat.
Ha atomra célzol,akkor Moszkva helyén is csak egy sugárzó rommező maradna....
Egyébként meg jó olvasgatást
https://armypubs.army.mil/ProductMaps/PubForm/ATP.aspx
Keresd ki a Kinára vonatkozó anyagokat.Ezek az amerikai fegyveres erők hivatalos kézikönyvei.Minden,ami nem titkos,felkerül erre az oldalra.Az 1776os öltözködési utasitástol a most folyó ukrajnai háború tapasztalatait ismertető leiratig mindent elolvashatsz.
 
Eszedbe sem jut, hogy azért 200km az ajánlott távolság mert ennél messzebb már képtelen érdemben manőverező célt leküzdeni és valahol 200km-nél fogy ki az üzemanyag? Mert hajtóerő nélkül még egy 1G-s fordulás is eszi a sebességet.

Amúgy ha normálisan tudnál magyarul értő olvasni, akkor sikerült volna megérteni, hogy pont ezt írtam :D
A 304 km-s rekord lövés lehetséges egy tankergéppel szemben. Vagy bármivel szemben ami 1-2 G-t tud húzni.
A 200 km-s gyári érték az bizony vadászgépek ellen annyi....
Reálisan az AIM-120D ennek a felét tudja F-16-ról indítva ;)
 
Az egész stealth koncepció nem önmagában értendő, már nem az F117-nél tartunk ahol a stealth csak önmagában állt. Szenzorfúzió, nagy magasságú harcképesség (10.000 méter környéke vagy magasabb),szupercirkáló sebesség, stealth, nagy hatótávolságú fire and forget precíziós csapásmérő fegyverzet/ nagy hatótávolságú fire and forget BVR fegyverzet. Ezek így összesen adják a képességet, nem csak néhány kiválasztott összetevő magában.
Az F-117-nél sem csak az RCS-t csökkentették, hanem az infrát is, méghozzá drasztikusan.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


A szupercirkálásnak van bármilyen jelentősége harcászatilag? Az F-22-es tud kb. 110 tengerimérföldet ebben az üzemmódban, az F-35-ös meg nem tudja.
nagy hatótávolságú fire and forget BVR fegyverzet.
Pályakorrekciós jelek (MCG) nélküli a BVR lehetséges, de vajon hatékonyan lehet így alkalmazni, melyik típusra/fejlesztésére gondolsz?!
 
Az F-117-nél sem csak az RCS-t csökkentették, hanem az infrát is, méghozzá drasztikusan.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


A szupercirkálásnak van bármilyen jelentősége harcászatilag? Az F-22-es tud kb. 110 tengerimérföldet ebben az üzemmódban, az F-35-ös meg nem tudja.

Pályakorrekciós jelek (MCG) nélküli a BVR lehetséges, de vajon hatékonyan lehet így alkalmazni, melyik típusra/fejlesztésére gondolsz?!
Igen, a fegyvereid hatótávolságát jelentősen növeli a szupercirkálás és ha baj van akkor több lehetőséget ad a menekülésre. De úgy általában a nagy sebesség minden helyzetben nagyobb taktikai rugalmasságot eredményez.

Ilyenekre kell gondolni mint az SDB és igen MCG nélkül is van BVR, bár korlátozottabb ez tény.
 
A szupercirkálásnak van bármilyen jelentősége harcászatilag? Az F-22-es tud kb. 110 tengerimérföldet ebben az üzemmódban, az F-35-ös meg nem tudja.

Pályakorrekciós jelek (MCG) nélküli a BVR lehetséges, de vajon hatékonyan lehet így alkalmazni, melyik típusra/fejlesztésére gondolsz?!

A 110nm honnan jön? Ez biztosan nem így van. Ez 7-8 perc, forszázzsal is durva lenne.

Pont az lenne a lényeg, hogy az AB 3-5x + fogyasztása helyett valami elviselhető tempóban égessék a kerozint.

Több előnye is van ennek a képességnek:
- A nyilvánvaló: magasabban és gyorsabban repülve drámaian megnő a rakéták hatótávolsága.

- A további gyorsítás mach 2 felé innen már pillanatok alatt megvan, mivel a hullám ellenállás kb. mach 1-1,4 tartományban a legrosszabb általánosan.
A legtöbb valóban erre optimalizált gép lényegesen jobban gyorsul 1,4 felett ha nem korlátozza pl. a szívócsatorna.

- szerintem a mach2+ képesség ezzel így a gyakorlatban kihasználhatóvá válik, ellentétben az eddigiekkel, direkt elfogási feladatokon kívül is.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle
A szupercirkálásnak van bármilyen jelentősége harcászatilag? Az F-22-es tud kb. 110 tengerimérföldet ebben az üzemmódban, az F-35-ös meg nem tudja.

Rákerestem közben, ez a 110nm félreértés lesz.

Volt egy olyan követelmény, hogy 310nm szubszonikus hatósugár felett még 100nm SC hatósugarat tudjon a gép.

Tehát felszáll, elrepül 310nm távolságba gazdaságos mach 0,9 körül, majd mach 1,6-ra gyorsít, így megy oda-vissza még 100 mérföldet, majd szubszonikusan hazarepül 310 nm távolságba.
 
A 110nm honnan jön? Ez biztosan nem így van. Ez 7-8 perc, forszázzsal is durva lenne.

Pont az lenne a lényeg, hogy az AB 3-5x + fogyasztása helyett valami elviselhető tempóban égessék a kerozint.

Több előnye is van ennek a képességnek:
- A nyilvánvaló: magasabban és gyorsabban repülve drámaian megnő a rakéták hatótávolsága.

- A további gyorsítás mach 2 felé innen már pillanatok alatt megvan, mivel a hullám ellenállás kb. mach 1-1,4 tartományban a legrosszabb általánosan.
A legtöbb valóban erre optimalizált gép lényegesen jobban gyorsul 1,4 felett ha nem korlátozza pl. a szívócsatorna.

- szerintem a mach2+ képesség ezzel így a gyakorlatban kihasználhatóvá válik, ellentétben az eddigiekkel, direkt elfogási feladatokon kívül is.

Emlékeim szerint a szuper-cirkálás brutálisan eszi az üzemórát!

Gyakorlatilag hasonló a II. V-h-s vízbefecskendezéses teljesítménynövelés hatásához a motorélettartamra vonatkoztatva: a korabeli feljegyzések szerint a "pucolásra" --álltában sikeresen-- bevetett üzemmód után motorcsere következett. Még mindig jobb volt mint a gép/pilóta veszteség. Az amcsik bizony lőtték az ernyőn magatehetetlenül lógó pilótákat.

Visszatérve a szuper-cirkáláshoz: drasztikusan eszi a hajtóművek üzemóráját. Újabb továbbfejlesztett/modernizált hajtómű alváltozatoknál várható szerintem, hogy ez a kellemetlen mellékhatás megszűnik/csökken.

.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Emlékeim szerint a szuper-cirkálás brutálisan eszi az üzemórát!

Gyakorlatilag hasonló a II. V-h-s vízbefecskendezéses teljesítménynövelés hatásához a motorélettartamra vonatkoztatva: a korabeli feljegyzések szerint a "pucolásra" --álltában sikeresen-- bevetett üzemmód után motorcsere következett. Még mindig jobb volt mint a gép/pilóta veszteség. Az amcsik bizony lőtték az ernyőn magatehetetlenül lógó pilótákat.

Visszatérve a szuper-cirkáláshoz: drasztikusan eszi a hajtóművek üzemóráját. Újabb továbbfejlesztett/modernizált hajtómű alváltozatoknál várható szerintem, hogy ez a kellemetlen mellékhatás megszűnik/csökken.

.

Lehet, nem tudom.

Az azért nem valószínű, hogy nagyon extrém legyen a dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
058-as Szu-57-es prototípus az egyik orosz repülőtéren

a56QcRQAwQI.jpg


D8q80_udlIg.jpg
 
„Az Orosz Légi-kozmikus Erők egy tézel Szu-57-est kaptak a folyó évi államvédelmi megbízás teljesítésére vonatkozó terv részeként. A fennmaradó ötödik generációs gépek, amelyek szállítását még az idén tervezik, a végső összeszerelő műhelyben vannak, és a repülési tesztállomáson is tesztelik őket – mondta Jurij Szljuszár, az UAC vezérigazgatója.
 
„Az Orosz Légi-kozmikus Erők egy tézel Szu-57-est kaptak a folyó évi államvédelmi megbízás teljesítésére vonatkozó terv részeként. A fennmaradó ötödik generációs gépek, amelyek szállítását még az idén tervezik, a végső összeszerelő műhelyben vannak, és a repülési tesztállomáson is tesztelik őket – mondta Jurij Szljuszár, az UAC vezérigazgatója.
Hány gépből áll ez a "tétel"?