Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 829
85 336
113
Ja és boki szólj a KGB-s haveroknak,hogy vagy átfestik vagy marha nagy botrányt csapok és szétzavarom az egész bandát a fenébe!
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 687
85 591
113
Egyébkét Alekszej Krivorucsko az orosz VM-helyettes Távol-Keleten van körúton és a VIK gyárait látogatja meg. A Szu-57 már szinte teljesen kész van, ahogy nyilatkozta.(a kép korábban készült). Jövőre is egy gépet adnak át majd azután felpörög a gyártás.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 812
67 058
113


"The new engine features increased thrust and fuel efficiency and is reportedly fitted with 3D thrust vectoring nozzles. All of the 10 Su-57 prototypes have been fitted with a derivative of the Russian-made Saturn AL-41F1S engine, the AL-41F1, an older aircraft engine also installed on the Sukhoi Su-35S Flanker-E."

Igen, sajnos ez valahogy beette magát a fejekbe és nem kerül ki onnan. Nem lesz 3D thrust vectoring nozzle, csak olyan elen működő, mint ami idáig is volt.
Az NPO Szaturn nem fejleszt 3D-s TVC fúvócsövet, a 30-as hajtómű alacsony észlelhetőségű, LOAN fúvócsöve is egészében elforog, de csak ferdén egy síkban, mint a korábbi AL-31FP és AL-41F-1Sz hajtóműveké.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 575
36 929
113
"The new engine features increased thrust and fuel efficiency and is reportedly fitted with 3D thrust vectoring nozzles. All of the 10 Su-57 prototypes have been fitted with a derivative of the Russian-made Saturn AL-41F1S engine, the AL-41F1, an older aircraft engine also installed on the Sukhoi Su-35S Flanker-E."

Igen, sajnos ez valahogy beette magát a fejekbe és nem kerül ki onnan. Nem lesz 3D thrust vectoring nozzle, csak olyan elen működő, mint ami idáig is volt.
Az NPO Szaturn nem fejleszt 3D-s TVC fúvócsövet, a 30-as hajtómű alacsony észlelhetőségű, LOAN fúvócsöve is egészében elforog, de csak ferdén egy síkban, mint a korábbi AL-31FP és AL-41F-1Sz hajtóműveké.

Akkor a globalsecurity cikke gondolom elavult, mert ott még 3D-s vektoráló fúvócső van a képen, és a szöveg szerint is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 812
67 058
113
Akkor a globalsecurity cikke gondolom elavult, mert ott még 3D-s vektoráló fúvócső van a képen, és a szöveg szerint is.
Igen, sőt, nem, hogy elavult, hanem egyenesen rossz. Az MMPP Szaljut (vagy akárhogy is hívják most) kétségeesve promótálja a saját vektorálós fúvócsövét, ami egykoron így nézett ki (a videó címe is téves, mert nem Szaturn, hanem Szaljut - még a videóban is látszik a Szaljut felirat):


Nem kellett senkinek. Egy Szu-27-esbe építve egyszer talán repült is, de zömmel földi teszteket végeztek csak vele.
Az említett globalsecurity cikk egy olyan látogatás képét tartalmazza, ami a Szaljut moszkvai gyárában készült, ahol az alkalomra már kissé módosítva mutogatták ezt az AL-31FM-2-est (vagy 3-ast), ami amúgy nem más, mint a Szu-34-esek, Szu-27SzM3-asok és Szu-30M2-esek AL-32FM-1-esének TVC fúvócsöves továbbgondolása.

https://www.alamy.com/stock-image-m...ft-engine-in-the-assembly-shop-163583523.html

efa6ab5208.jpg


Jól látható, hogy csak farkasfogakkal egészítették ki a lamellák végeit, de ennyi. De hangsúlyozm, ez csak egy AL-31FM-1-es, nem a 30-as hajtómű.

Ugyanis azt az NPO Szaturn készíti, közösen a saját gyártójával, az UMPO-val és a komplett gázgenerátor és a teljes aerodinamikája gyökereen eltér az AL-31F vonaltól.
Attól a vonaltól, amitől a mostani AL-41F-1Sz (Szu-35Sz) és AL-41F-1 (Szu-57 prototípusok és első széria) se tér el alapvetően.
A 30-as hajtómű egy teljesen új dizájn. Csak annyi köze van a korábbi modellekhez, hogy követelmény volt a befoglaló méretekkel és a befogási pontokkal kapcsolatban, hogy a 117-es hajtóművel azonosak legyenek.

Az alábbi kép Ufában, az UMPO gyárában készült a próbapadon:

2925pgklkfr21.png


Ez a 30-as hajtómű. LOAN fúvócső, kiegészítve körös körül bypass ajtókkal, ami a 60-as évek Pratt&Whitney J58-asaira, s TF30-asaira volt jellemző az ejekor hatás miatt. A Szaturn és UMPO mérnökei itt mindent egy lapra tettek fel. Ejektoros hatású Laval fúvóscső, ami TVC, kompozit borítással.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 829
85 336
113
Igen, sőt, nem, hogy elavult, hanem egyenesen rossz. Az MMPP Szaljut (vagy akárhogy is hívják most) kétségeesve promótálja a saját vektorálós fúvócsövét, ami egykoron így nézett ki (a videó címe is téves, mert nem Szaturn, hanem Szaljut - még a videóban is látszik a Szaljut felirat):


Nem kellett senkinek. Egy Szu-27-esbe építve egyszer talán repült is, de zömmel földi teszteket végeztek csak vele.
Az említett globalsecurity cikk egy olyan látogatás képét tartalmazza, ami a Szaljut moszkvai gyárában készült, ahol az alkalomra már kissé módosítva mutogatták ezt az AL-31FM-2-est (vagy 3-ast), ami amúgy nem más, mint a Szu-34-esek, Szu-27SzM3-asok és Szu-30M2-esek AL-32FM-1-esének TVC fúvócsöves továbbgondolása.

https://www.alamy.com/stock-image-m...ft-engine-in-the-assembly-shop-163583523.html

efa6ab5208.jpg


Jól látható, hogy csak farkasfogakkal egészítették ki a lamellák végeit, de ennyi. De hangsúlyozm, ez csak egy AL-31FM-1-es, nem a 30-as hajtómű.

Ugyanis azt az NPO Szaturn készíti, közösen a saját gyártójával, az UMPO-val és a komplett gázgenerátor és a teljes aerodinamikája gyökereen eltér az AL-31F vonaltól.
Attól a vonaltól, amitől a mostani AL-41F-1Sz (Szu-35Sz) és AL-41F-1 (Szu-57 prototípusok és első széria) se tér el alapvetően.
A 30-as hajtómű egy teljesen új dizájn. Csak annyi köze van a korábbi modellekhez, hogy követelmény volt a befoglaló méretekkel és a befogási pontokkal kapcsolatban, hogy a 117-es hajtóművel azonosak legyenek.

Az alábbi kép Ufában, az UMPO gyárában készült a próbapadon:

2925pgklkfr21.png


Ez a 30-as hajtómű. LOAN fúvócső, kiegészítve körös körül bypass ajtókkal, ami a 60-as évek Pratt&Whitney J58-asaira, s TF30-asaira volt jellemző az ejekor hatás miatt. A Szaturn és UMPO mérnökei itt mindent egy lapra tettek fel. Ejektoros hatású Laval fúvóscső, ami TVC, kompozit borítással.

Az mit jelent itt,hogy mindent egy lapra tettek fel?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 829
85 336
113
Amit ma az orosz hajtóműgyártás tud és az elmúlt évtizedekben a szuperszonikus hajtóműtervezés terén a világban kifejlesztettek, azt úgy fest a 30-as hajtóműnél egyfajta sajátos egyvelegként alkalmazásban láthatjuk.
Ez a jövő vagy ez valamilyen kényszer(mármint az egyveleg)?
 
M

molnibalage

Guest
Ez a jövő vagy ez valamilyen kényszer(mármint az egyveleg)?
Az új generációs hajtómű érkezésééig belepakoltak az észszerűség határain belül mindazt, amit elértek. Ezt nevezheted kényszernek is, de reálisan nézve a vadászgépek többségének ez ma elég.

Ez pont olyan, mint a számtalanszor említett USAF F-15C és F-15E család. Mindkettő kaphatna a legerősebb GE F110-ből, csak ez annyiba kerülne és olyan kevés valódi nyeresége lenne, hogy nem foglalkoznak vele. Az F-15E gépek egy része még a -229-es hajótművet sem kapta meg.

Az oroszok nem tudják a 30-as gyártmányt még kiszórni, hát a végletekig kalapálják az AL-31 család végét. Ezt mutatta be Allesmor. Ha jól értem. A 3D vektorálást kipróbálta mindenki és senkinek sem kellett. Lásd MiG-29OVT és a jenki 3D-s teszteket is. Megnézték, megcsodálták, hogy mit lehet vele csinálni, majd az üzemeltetési hátrányokat és árat nézve maradt a szokásos "kösz, de ennyiért nem" válasz.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 829
85 336
113
Az új generációs hajtómű érkezésééig belepakoltak az észszerűség határain belül mindazt, amit elértek. Ezt nevezheted kényszernek is, de reálisan nézve a vadászgépek többségének ez ma elég.

Ez pont olyan, mint a számtalanszor említett USAF F-15C és F-15E család. Mindkettő kaphatna a legerősebb GE F110-ből, csak ez annyiba kerülne és olyan kevés valódi nyeresége lenne, hogy nem foglalkoznak vele. Az F-15E gépek egy része még a -229-es hajótművet sem kapta meg.

Az oroszok nem tudják a 30-as gyártmányt még kiszórni, hát a végletekig kalapálják az AL-31 család végét. Ezt mutatta be Allesmor. Ha jól értem. A 3D vektorálást kipróbálta mindenki és senkinek sem kellett. Lásd MiG-29OVT és a jenki 3D-s teszteket is. Megnézték, megcsodálták, hogy mit lehet vele csinálni, majd az üzemeltetési hátrányokat és árat nézve maradt a szokásos "kösz, de ennyiért nem" válasz.

Na most vagy te érted félre AO-t vagy én.
Én úgy értettem,hogy ez a két mondat:" A Szaturn és UMPO mérnökei itt mindent egy lapra tettek fel. Ejektoros hatású Laval fúvóscső, ami TVC, kompozit borítással." A 30-asra vonatkozik ami egyértelműen a legújabb generációs hajtóművek közé tartozik és semmi köze nincs bármelyik AL hajtóműhöz.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 812
67 058
113
Na most vagy te érted félre AO-t vagy én.
Én úgy értettem,hogy ez a két mondat:" A Szaturn és UMPO mérnökei itt mindent egy lapra tettek fel. Ejektoros hatású Laval fúvóscső, ami TVC, kompozit borítással." A 30-asra vonatkozik ami egyértelműen a legújabb generációs hajtóművek közé tartozik és semmi köze nincs bármelyik AL hajtóműhöz.
Ez most tényleg így van, ahogy AO írta.
Sokan, az orosz fórumokon is félreértésben vannak atekintetben, hogy akkor mi is az, amit látunk.

Összefoglalom:
  • A Szaturn/UMPO-féle 117-es hajtómű az első fázis. Ez a Szu-35Sz-hez készült 117Sz kisszériás javított változata. A Szu-57-es prototípusai és az első pár szériapéldány kapta/kapja
  • A Szaturn/UMPO-féle 30-as hajtómű a második és egyben végleges fázis, tesztelik, kész lesz amikor kész lesz, majd a normál ütemmel gyártott széria kapja meg
  • A Szaljut-féle AL-31FM-2/3, vagyis az évek óta érdemi légi teszt, mi több, bárminemű megrendelés nélkül reszelgetett valódi 3D-s TVC-vel szerelt 42-es hajtómű hivatalosan sem része a PAK-FA/T-50/Szu-57 projektnek.
  • Fontos! A sokak által második fázisnak vélt, ferde síkban dolgozó szögletes fúvócsöves megoldás egy amatőr fantáziarajz nyomán került be a köztudatba. Nincs ilyen terv. A 30-as hajtómű fúvócsöve az F-35-öséhez fog hasonlítani, de rendelkezik pár olyan megoldással, ami a hatvanas évek nagysebességű típusaira (SR-71, F-111, Concorde) volt egykoron jellemző. És emellett ferde síkban képes vektorálni.