1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-27, -30, -33, -35 "Flanker"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez pedig egy vadonat új Szu-30SzM, még SzM és nem a nemsokára átépítéssel létrehozandó SzMD.
    Annyira új, hogy se oldalszám, se katapultülés nincs, viszont a festés séma nem a korábbiakkal azonos. Ez ugyanis a belorosz légierő leendő gépe lesz!

    [​IMG]

    Amennyire ebből a fotóból megítélhető, egyelőre kizárólag a Szu-27-esekével azonos fegyverzete lesz. Ugyanakkor a beloruszoknál volt Szu-27UBM is, ami miatt erősen valószínű, hogy a precíziós eszközökből is megkapja azt, ami a leendő üzemeltetőnél elérhető.
     
    Tcat, borisz, Rotten878 and 3 others like this.
  2. boki

    boki Well-Known Member

    Valószinü kiállítják a MAKSZ-on.
     
  3. boki

    boki Well-Known Member


    [​IMG]
     
    fip7, haubagoi, fishbed and 1 other person like this.
  4. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Gyakorol a Szu-35Sz a MAKSz-ra. A pilóta idén is igen valószínű a jó öreg Jurij Vascsuk. Ahogy két évvel ezelőtt, úgy most is van a manőverek között egy elemkombináció, aminek nincs neve és a publikus napokon se adta, adhatta elő, de a gyakorlásról készült videó bejárta a világot.
    Itt is megvan a mutatvány, 5:07-nél, amikor is a már több, mint húsz éves Kulbit manőverből (az amerikaiaknál, F-22-esnél Power Loop, az F-35-nél High Alpha Loop, a finn Hornet pilótáknél meg nem tudom hogy hívják) egy vektorálós orsóval kiforgatja a gépet:



    Gyanítom, hogy a MAKSz programjából ez megint hiányozni fog, elsősorban repbiztonsági okokból.
     
    fip7, gacsat, Tcat and 10 others like this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Aztakurva.
    Ezt gondolom átlagpilóta nem tudja előadni és erős szélben azért lehetnek gondok a repbiztonsággal is, ha nem engedik még ott sem.
     
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Itt se mindig jön ki szabályosra a Kulbit, gyanítom a szél miatt. 7:08-nál. De ugyanúgy a hajtóművek precessziója miatt is.

    Amúgy az ellenforgó forgórészes F119PW100-as hajtóművel szerelt F-22-es kormányfelületei is rendesen kalimpálnak a Power Loop közben, mivel a két forgórész eltérő tömege és fordulatszáma nem oltja ki egymást tökéletesen. De legalább a gép függőleges tengelyéhez viszonyított távolságuk, mint erőkar kisebb, mint a Szu-35Sz-nél.
    Ott viszont a közösen 3D-s vektorálás kompenzál, a maga sajátos fáziskésésével.
    És itt nem a gázreakcióra gondolok, mert az ilyen manővereknél általában fix és leginkább maximális forszázson dolgoznak a hajtóművek.
    Csakhogy az intenzív belassulás miatt a dinamikus tolóerő is változik, márpedig a TVC rendszernek erre a változó erőre kell hagyatkoznia, mikor besegít a gép kormányzásába.

    Szóval a Raptornál az látszik, hogy a Power Loop során a gép kormányai a Szu-35Sz-hez hasonlatosan integetnek, viszont maga a gép szinte egyenletesen végigmegy az íven.



    10:48-nál.
    Bizonyára itt is volt szél.
     
    gacsat, Tcat, Rotten878 and 3 others like this.
  7. Roni

    Roni Well-Known Member

    gacsat likes this.
  8. koppany

    koppany Well-Known Member

  9. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Minek kövesse, ő intézi őket :cool:
     
    borisz, therob and gacsat like this.
  10. Roni

    Roni Well-Known Member

    Én szerinted az szu-35 nem visszalépés az f-35 helyett? o_O

    [​IMG]
     
  11. koppany

    koppany Well-Known Member

    Már értem, úri huncutságnak tartja a politikai játszmákat. Talán, ha értelmezni is tudná amit olvas, akkor meglenne neki hogy nem vehetnek.
     
  12. Roni

    Roni Well-Known Member

    Hidd el nem olyan bzitos az hogy a közeljövőben nem kaphatják meg
     
  13. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Sziasztok! Érdekesség, annak akit érdekel:

    A még repülő alapváltozatú, nem korszerűsített Szu-27-esek száma folyamatosan csökken Oroszországban. Napjainkban már csak kettő ilyen Szu-27, Szu-27P együlésest használó elsővonalbeli repülőszázad maradt aktív! Ezek közül egy a légierőnél, a másik a haditengerészetnél szolgál. Utóbbi a 689. Gárda Vadászrepülő Ezred kötelékében repül napjainkban.

    Az alakulat a Hidegháború idején légvédelmi egység volt, 1989-ben vette át az első századnyi Szu-27-es nagyhatótávolságú elfogó vadászrepülőgépeit. A Szovjetunió megszűnése után a Kalinyingrádi terület légvédelmét az orosz Balti Flotta vette át, ami megörökölte a 689. Gárda ezredet is 1994-ben. Innentől a folyamatos leépítés jellemzi az alakulat történetét. 94-ben felszámolták a harmadik repülőszázadát, ezzel párhuzamosan folyamatosan csökkent a repülőidő. 2002-ben repülőteret váltottak, a költözés a tapasztalt pilóták elvesztésével is járt. 2009-re a papíron sem nagy harcértékű alakulat egy századosra csökkent, az egység mélypontra került.

    A változás szele 2014-ben jött el, amikor öt újonc pilóta érkezett a századhoz, ahol ekkor már csak mindössze négy együléses Szu-27-es és egy kétüléses UB repült. A század ezekkel adott készültséget és állt szemben a NATO megerősített Balti térségbe telepített készenléti vadászaival, a Krím megszállása után. A NATO bővítésre válaszul, nyolc ipari nagyjavításon átesett Szu-27P vadászrepülőgép került 2015 után a századhoz, majd még három repülőgép más nyugati alakulattól.

    A NATO balti légvédelmi erői és ezen belül a magyar Gripenek ezekkel a vadászrepülőgépekkel találkoznak napjainkban a Balti-tenger felett. A tavaly óta papíron újra ezred szervezetű 689. Gárda alakulat alapváltozatú Szu-27-esei napjainkban: (Tíz egy és kettő kétüléses Szu-27-es)



    Piros 03 Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 14 Szu-27 alap változat
    [​IMG]


    Piros 90 Szu-27P
    [​IMG]



    Piros 91 és 92
    Szu-27P
    [​IMG]



    Piros 93
    Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 95 Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 96 Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 97 Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 98 Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 101 és 103 kétülésesek
    [​IMG]
     
    fip7, borisz, cinikus and 12 others like this.
  14. therob

    therob Active Member

    Ritka a három szám orosz gépeken. Tudni valamit miért alakult így ezen a két UB-n?
     
  15. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Valóban szokatlan számozás. Az alakulatnak volt – és várhatóan hamarosan újra lesz, javítás alatt – egy piros 100-as oldalszámú kétülésese, amit a Alekszandr Pokriskin, a híres Második Világháborús ász pilóta tiszteletére neveztek el 2013-ban, születésének századik évfordulóján. Onnantól kezdték el használni a kétüléseseken ezt a számozást.
     
    Nagy Csaba, KoviUbi, borisz and 5 others like this.
  16. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Volt (lesz?) piros 102 oldalszámú UB-jük is, de az már 97 óta Puskinon (Szentpétervártól D-re) áll félretolva. Hogy nagyjavításra vár, vagy donor gép lett, azt nem tudom. Ez a gép nem kapott nevet.
    Szintén 2017.-ben a 689. gviap-nak volt még piros 44-es és piros 77-es oldalszámú Szu-27P-je is, de már ezek sem repülnek. A 77-es szerepel azon a jutyubos videón, ahol egy F-16-ost zavar el egy orosz VIP gép közeléből, a 44-es pedig egy USN Orionnal akasztott bajszot abban az évben. Valószínűleg már ezek a gépek is a Cskalovszkban félretolt 12 Szuhoj között várják a sorsuk jobbra fordulását.
     
    Nagy Csaba, fishbed, Galcom and 2 others like this.
  17. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Az Orosz Légierő utolsó, nem korszerűsített Szu-27-es vadászrepülőgép százada, a 2014-ben megszállt Krímben állomásozik, az új 38. Vadászrepülő ezred állományában. (Az ezred másik repülőszázada, korszerűsített Szu-27SzM és Szu-30M2 típust használ)

    A század 2014 végén alakult, majd 2014 és 2015 között töltötték fel. A személyi állomány, a Szu-27-es típust akkor alkalmazó öt repülőezredből lett összevonva. Az első tizenkét Szu-27-es repülőgép (Kék 01-12) szintén 2014 és 2015 között érkezet. Kilenc együlésest közvetlenül ipari nagyjavítás után vettek át. Egyet a szentpétervári, hármat a távol-keleti, ötöt pedig a karasznodari üzemtől. Ez utóbbiból látszik, hogy jóval előre, részletesen eltervezték a krími inváziót és az utána következő bővítéseket, mert ilyen mennyiséget utoljára a kilencvenes évek elején években adott át az üzem egy év alatt.

    Kék 01 alapváltozatú Szu-27-es – 2014-ben került az ezredhez, majd 2016 és 2019 között volt ipari nagyjavításon Krasznodárban
    [​IMG]


    Kék 03 alapváltozatú Szu-27-es
    [​IMG]


    Kék 05 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 06 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 07 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 09 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 11 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 12 Szu-27P
    [​IMG]



    A három maradék repülőgépet a nyugati orosz ezredek állományából repülték át a számukra. Ez utóbbiak a javításközeli üzemidejük végén járnak napjainkban - egy már nagyjavításra is került időközben – ezért 2017 és 2018 között további három, frissen nagyjavított alapváltozatú Szu-27-est (kék 14, 15, 16) vettek át.


    Kék 16 - alapváltozatú Szu-27-es
    [​IMG]



    A század napjainkban három kétüléses Szu-27-est is használ, melyek ipari javításközi időszaka pár éven belül lejár, ezért várható a lecserélésük. (Kék 71, 72, 73)


    Kék 71-es kétüléses
    [​IMG]

    Tervek szerint, a krími a 38. ezred ez évben kezdi a rendszeresítését a modern Szu-35Sz típusnak. Kérdés, hogy melyik típusváltozatott fogja elsőre leváltani az új Szu-35-ös. Az ezred nem korszerűsített Szu-27 repülőgépei frissen nagyjavítottak, ellentétben a korszerűsített Szu-27SzM típussal, amik nagyjavításközi üzemideje most fog lejárni, pontosabban már hosszabbítását tölti. Így valószínűleg a korszerűsített példányok lesznek leadva és az alapváltozatok fognak tovább repülni a következő években a Krímben


    Megjegyzés:
    Más alakulatnál sincs jele annak, hogy a Szu-27SzM változatott ipari szintű javításra küldenék. Ennek a változatnak a KnAAPO végezte az élettaram növelő nagyjavítását és korszerűsítését 2004 és 2009 között. Elképzelhető, hogy a gyár nem adta át az engedélyt más üzem számára. Vagy egyszerűen, ezek a repülőgépsárkányokban annyi repült óra van, ami miatt már nem éri meg az ipari élettartam növelő javítás. Ez egy másik kérdés, amire hamarosan választ kapunk.
     
    fip7, Nagy Csaba, Python and 5 others like this.
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ez azért nagyon jól mutatja,hogy mennyire veszik komolyan a NATO "izmozását".A Távol-Keleten érdekes módon csak korszerű gépek vannak!
     
  19. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Érdekes amit írsz. A kétezres években valóban a Távol-Keletre ment a korszerűsített technika, mint például a Szu-27SzM és a Szu-24M2. Bár ennek az is oka, hogy a két üzem, ami a korszerűsítéseket végezte ebben a térségben települ, így egyszerűbb volt a hadrendbe állítás.

    A mostani tízesévekben kiegyenlítettebb a korszerűbb típusok eloszlása:
    http://www.easternorbat.com/html/russian_air_force_eng.html
     
  20. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Igen! Kicsit félve tesztem fel, mert a AirInternatinal újságból van, nem általam scannelve. De jól néz ki :):
    [​IMG]
    Forrás: https://airinternational.keypublishing.com/

    [​IMG]
    Forrás: https://forum.keypublishing.com/for...elopment-thread-part-15?p=3399232#post3399232
     
    Rotten878, fishbed and hurci10 like this.

Ezen oldal megosztása