Szuhoj Szu-34 "Fullback"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 902
5 951
113
Ez nagyban függ a tüzelőanyag és az olajrendszertől.
Nem mindegy, hogy a tartályoknak hol vannak elhelyezve a kifogyasztó szivattyúi, és milyenek azok. ha megszűnik az olaj, vagy a kerozin ellátás, akkor ugye nagy gond van.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 411
4 302
113
Ha orsót esetleg nem is, de palástorsót minden bizonnyal (ha már az űrhajós kiképzésben is tudják használni az Il-76-ost...).

A Top Gunban kb. úgy írták, hogy megkérdezte a Boeing vezér Tex Johnsont, hogy mégis mit művelt a rendezvényen!?

- Eladtam a gépet Uram...

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
37 656
51 377
113
Ha orsót esetleg nem is, de palástorsót minden bizonnyal (ha már az űrhajós kiképzésben is tudják használni az Il-76-ost...).

A Top Gunban kb. úgy írták, hogy megkérdezte a Boeing vezér Tex Johnsont, hogy mégis mit művelt a rendezvényen!?

- Eladtam a gépet Uram...

Aztán valamelyik későbbi gépnél állítólag egy utasítás volt az első repülésen a főnöktől.

"No roll".
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
41 735
43 492
113
A Zapad-2021 gyakorlaton egy "speciális" PTB-3000-el. :)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
1 074
1 326
113
Ez nagyban függ a tüzelőanyag és az olajrendszertől.
Nem mindegy, hogy a tartályoknak hol vannak elhelyezve a kifogyasztó szivattyúi, és milyenek azok. ha megszűnik az olaj, vagy a kerozin ellátás, akkor ugye nagy gond van.
.
.
Szerintem az is egy gond, hogy amikor a gép elkezd 90fok körüli bedöntés felé haladni, akkor lényegében nincs szárnya felhajtóerőt termelni! Ekkor az óriási tömeghez képest szerintem a hajtómű tolóereje nem elég, és a nagy súly miatt azonnal átesik, zuhanásba kezd, amire szépen dokumentált szomorú példa:


Vagy ha ezt a mókát nagy magasságban adják elő, akkor van ideje zuhanni, de közben túlgyorsul, leszakadhat-e a szárny vagy a hajtóművek, vezérsikok rögzitésének a méretezése elég erős-e, hogy egyben kihozzák a zuhanásból?

Vagy ha teljes orsóról van szó, kérdés a szárny profilja is, hogy fejjel lefelé repülési szakaszban hogy reagál a normális állásban felhajtóerőt termelő profil.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
290
730
93
Mint már ezen a fórumon is írták 2019-ben 20 db új Sz-34-est rendeltek a NAPO-tól. Ez a 20 gép a Szíriai tapasztalatok alapján továbbfejlesztett Szu-34NVO lett volna, amolyan átmenet az igazi továbbfejlesztést jelentő SzU-34M előtt. Nyílt titok, hogy a megrendelésnek az volt az egyik célja, hogy mentőkötelet dobjanak az éppen megrendeléshiánnyal küzdő NAPO-nak.
A SzU-34NVO abban tér el az alapváltozattól, hogy az avionikai rendszereit közelebbről meg nem határozott módon fejlesztik, az önvédelemi képességeit olyan módon növelik, hogy egy egész köteléket képes lessz zavarással oltalmazni, valamint a függeszthető fegyverzetet is bővítik. Mint kiderült, ez utóbbi a gyakorlatban azt (is) jelenti, hogy 3 felderítőkonténer rendszeresítenek hozzá.
Az UKR-RT konténel elektronikai felderítésre szolgál, és egy M410 jelű felderítő és bemérő komplexumot tartalmaz.
Az UKR-RL konténer a 350 kg tömegű, M402 Pika oldalra néző radart tartalmazza, mely 7,7 GHz-en sugároz, és felderítési távolsága vízfelszíni cél esetén 120 km, felbontása 2-5 m. Ugyan ezek a paraméterek földfelszíni cél esetében 60 km és 6-20 m.
Az UKR-OT konténer elektroopotikai felderítésre alkalmas. ANTRAK TV kamerát és M433 Raduga VM lináris IR szkennert tartalmaz. Mindhárom konténer alkalmas valós idejű adattovábbításra. A konténerek csapatpróbája idén befejeződött.
A SzU-34NVO-ról még annyi került nyilvánosságra, hogy a 20 gépből pár példány Lipeckbe kerül tesztelésre, míg a többivel a Sagolban állomásozó 2. gárda bombázórepülő ezred 3. századánál fogják leváltani a már eléggé elavult SzU-24MR felderítőket.
Az első SzU-34NVO-ról 2020 első félében készült kép, amin még festetlenül szál fel berepülésre a NAPO gyári repülőteréről. A kép alapján külső különbséget nem nagyon lehetett felfedezni az alapváltozatú képekhez képest.
Az óta új információt nem találtam a típusról. Van esetleg valakinek ennél frissebb infoja?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
41 735
43 492
113
Mint már ezen a fórumon is írták 2019-ben 20 db új Sz-34-est rendeltek a NAPO-tól. Ez a 20 gép a Szíriai tapasztalatok alapján továbbfejlesztett Szu-34NVO lett volna, amolyan átmenet az igazi továbbfejlesztést jelentő SzU-34M előtt. Nyílt titok, hogy a megrendelésnek az volt az egyik célja, hogy mentőkötelet dobjanak az éppen megrendeléshiánnyal küzdő NAPO-nak.
A SzU-34NVO abban tér el az alapváltozattól, hogy az avionikai rendszereit közelebbről meg nem határozott módon fejlesztik, az önvédelemi képességeit olyan módon növelik, hogy egy egész köteléket képes lessz zavarással oltalmazni, valamint a függeszthető fegyverzetet is bővítik. Mint kiderült, ez utóbbi a gyakorlatban azt (is) jelenti, hogy 3 felderítőkonténer rendszeresítenek hozzá.
Az UKR-RT konténel elektronikai felderítésre szolgál, és egy M410 jelű felderítő és bemérő komplexumot tartalmaz.
Az UKR-RL konténer a 350 kg tömegű, M402 Pika oldalra néző radart tartalmazza, mely 7,7 GHz-en sugároz, és felderítési távolsága vízfelszíni cél esetén 120 km, felbontása 2-5 m. Ugyan ezek a paraméterek földfelszíni cél esetében 60 km és 6-20 m.
Az UKR-OT konténer elektroopotikai felderítésre alkalmas. ANTRAK TV kamerát és M433 Raduga VM lináris IR szkennert tartalmaz. Mindhárom konténer alkalmas valós idejű adattovábbításra. A konténerek csapatpróbája idén befejeződött.
A SzU-34NVO-ról még annyi került nyilvánosságra, hogy a 20 gépből pár példány Lipeckbe kerül tesztelésre, míg a többivel a Sagolban állomásozó 2. gárda bombázórepülő ezred 3. századánál fogják leváltani a már eléggé elavult SzU-24MR felderítőket.
Az első SzU-34NVO-ról 2020 első félében készült kép, amin még festetlenül szál fel berepülésre a NAPO gyári repülőteréről. A kép alapján külső különbséget nem nagyon lehetett felfedezni az alapváltozatú képekhez képest.
Az óta új információt nem találtam a típusról. Van esetleg valakinek ennél frissebb infoja?
2021 márciusban találkoztam legutoljára vele...

 
  • Tetszik
Reactions: hurci10

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
290
730
93
2021 márciusban találkoztam legutoljára vele...

Köszönöm, ez nekem új volt. Nem tudom a képek mennyire csak illusztrációk? Mindenesetre azt a szép nagy jelvényt, amit az ezred többi gépének bal oldalára felfestettek, nem látom rajta. Külső eltérést sem nagyon látok. De azért jó hír, hogy nem merült feledésbe a projekt!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
10 084
34 270
113
8 év után visszatértek Baltimorba a Szu-34 bombázók


A videónak több érdekes eleme is van.
Az első, hogy szép az új beton, de az új beton az oroszoknál is mindig szép volt.
A második, hogy a központi zónában a gépek állóhelyeinél ugyanolyan könnyűszerkezetes lefedést fognak kiépíteni, mint ami a szíriai orosz bázison, vagy az egyik orosz helikopteres bázison is látható.
Ez kb ugyanaz a technológia, mint amit az amerikaiak is használnak pl az arizoniai Luke légitámaszponton, vagy láthatunk még ilyet számos kínai videóban is.
A leendő födémet tartó oszlopok horgonycsavarjai már kiállnak a földből a gépek között.

Nade ez mind nem is annyira érdekes, mint maga a lényeg: Szu-34-es három(!) PTB-3000-es tartállyal!
Anno, a Szu-34-es prototípusainak promóciós videóiban a teszteléseket mutató felvételek közt lehetett látni egy villanásnyi ideig egy oldási tesztet, ahol a gép szárnyairól oldottak ilyen tartályokat, de a 2009 óta tartó sorozatgyártás és nagy távolságú áttepülések megkezdése óta még egyszer se láthattunk ilyen konfigurációt.
Mi több, idáig még az se volt világos, hogy a szériagépeken a szárnyon a belső egy-egy nagypilon az úgynevezett “nedves”, tehát ki van építve a tüzelőanyag csatlakozás is.
Most meg itt vannak a felvételek, melyek szerint a Szu-34-es csak külsőleg elvisz vagy 9000 liternyi kerozint, ami a belső 12 tonna mellé már nagyon nem kis mennyiség!