T-14 Armata

Melyiknek lett másik tornya? A pancélt variálták, hisz azt már a tervezésnél modularisra képzelték el. Amúgy pl Az M1 alapból 105-ös löveggel épült és átalakítás nélkül belement a 120-as, mert úgy tervezték, hogy azzal is kompatibilis legyen.

kérdés akkor, hogy a 105ösnem nem volt optimális vagy a mostani 120asnak nem az a tornya. Esetleg mindkettő esetben kompromisszumos megoldás született.
 
kérdés akkor, hogy a 105ösnem nem volt optimális vagy a mostani 120asnak nem az a tornya. Esetleg mindkettő esetben kompromisszumos megoldás született.
A 105-ös kifutó kaliber volt amikor az m1 megjelent ( meg közben kijött a szovjet 125-ös) és eleve úgy készültek, hogy szükséges lesz a kaliberváltás.

@Negan nek van valamerre képe a leo 2 kalibervàltási terveiről is (105-120-140) ami az eredeti tornyot megtartja.

Szerintem ha az armatán tornyor cserélnek lehet nem a fő fegyver miatt lesz hanem valami más miatt.
 
kérdés akkor, hogy a 105ösnem nem volt optimális vagy a mostani 120asnak nem az a tornya. Esetleg mindkettő esetben kompromisszumos megoldás született.
Az US ARMY ragaszkodott a sok lőszerhez, ezért lett az M1 a 105-ös agyúval elkezdve, de kénytelenek voltak kalibert váltani, mert a 105-ös ahogy haladt az idő előre reménytelenül elavult. A németek a Leopard 2-t alapból a 120-as ágyúhoz tervezték így ezzel ott nem kellett foglalkozni, viszont a svájciak 140-es ágyúja is befért csak abból nem lett semmi.

Értemén, hogy nyűglődsz amiatt, hogy ezt is jobban megoldották nyugaton már 40+ éve, de abbahagyhatnád.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
A 105-ös kifutó kaliber volt amikor az m1 megjelent ( meg közben kijött a szovjet 125-ös) és eleve úgy készültek, hogy szükséges lesz a kaliberváltás.

@Negan nek van valamerre képe a leo 2 kalibervàltási terveiről is (105-120-140) ami az eredeti tornyot megtartja.

Szerintem ha az armatán tornyor cserélnek lehet nem a fő fegyver miatt lesz hanem valami más miatt.

akkor kompromisszumot kellett kötniük, hogy fogadja a 105öt.

Arra utaltam, hogy tervezési filozófia függő , de eleve egy baromság dudi agymenése, hogy a toronycsere tervezési baki.
Ez egy baromság, csak dudi esetén ilyen hülye konklúziók jöhetnek.
Mindenki új tornyot tenne es nem kompromisszumokkal dolgozna, ha van rá erőforrása és büdzséje.
Na meg ahogy írod ki tudja mi más kerül még bele, optimálisabb elrendezés, stb.
Barom egy felfogás... Na nem a tiéd.
 
akkor kompromisszumot kellett kötniük, hogy fogadja a 105öt.

Arra utaltam, hogy tervezési filozófia függő , de eleve egy baromság dudi agymenése, hogy a toronycsere tervezési baki.
Ez egy baromság, csak dudi esetén ilyen hülye konklúziók jöhetnek.
Mindenki új tornyot tenne es nem kompromisszumokkal dolgozna, ha van rá erőforrása és büdzséje.
Na meg ahogy írod ki tudja mi más kerül még bele, optimálisabb elrendezés, stb.
Barom egy felfogás... Na nem a tiéd.
Az a nem mindegy hogy úgy alakítasz-e ki valamit hogy egyáltalán meg lehet-e oldani egy kaliberváltást és ez előre tervezést igényel ami tervezési filózófia függő.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Az US ARMY ragaszkodott a sok lőszerhez, ezért lett az M1 a 105-ös agyúval elkezdve, de kénytelenek voltak kalibert váltani, mert a 105-ös ahogy haladt az idő előre reménytelenül elavult. A németek a Leopard 2-t alapból a 120-as ágyúhoz tervezték így ezzel ott nem kellett foglalkozni, viszont a svájciak 140-es ágyúja is befért csak abból nem lett semmi.

Értemén, hogy nyűglődsz amiatt, hogy ezt is jobban megoldották nyugaton már 40+ éve, de abbahagyhatnád.

Szerintem is abbahagyhatnád, mert a folyamatos látomásaid elég beteges szintet öltenek. Vedd úg, hogy volt kapacitás egy modernebb torony fejleaztésére.
Usaban, németeknél meg csak kitömtek k+fel a zsebeket, intézményesített lopásként és nem lett semmi. Ebben nagyon ott van a nyugat.
Tuti volt valami mozaikszavas menő elnevezése, amire ellopták az állami zsét.
 
akkor kompromisszumot kellett kötniük, hogy fogadja a 105öt.

Arra utaltam, hogy tervezési filozófia függő , de eleve egy baromság dudi agymenése, hogy a toronycsere tervezési baki.
Ez egy baromság, csak dudi esetén ilyen hülye konklúziók jöhetnek.
Mindenki új tornyot tenne es nem kompromisszumokkal dolgozna, ha van rá erőforrása és büdzséje.
Na meg ahogy írod ki tudja mi más kerül még bele, optimálisabb elrendezés, stb.
Barom egy felfogás... Na nem a tiéd.
Milyen kompromisszum? A 120-as ágyú nagyobb. Ha ahhoz megtervezték a tornyot, akkor a 105-ös ágyú kompromisszummentesen befér a helyére.
 
Biztos, hogy marad ez a szerencsétlenkedés.
Valamiért több évtizede bele vannak szerelmesedve ebbe az X dízel motorba, ami műszakilag, önmagában csak papíron jó megoldás.
Se kenésileg, se hőátadásilag, se karbantarthatóság szempontjából nem jó megoldás.
De az ellendugattyús dízelbe is bele tették azt a 40 évet mire jó lett... És csak ők tudják, hogy amúgy minek. Hiszen az is értelmetlen volt, úgy ahogyan van.



Annak idején, a papír alapú tervezés világában a prototípus gázturbinát kb. 1 év alatt bele rakták egy T-64 teknőbe, ami tényleg minden szempontból alkalmatlan volt annak befogadására. Törtét olyan 50 éve a dolog.
A T-14-es esetén viszont minden része kellően erős ahhoz, hogy elviselje a GTD turbina erejét. Átméretezni a teknő hátulját (ha egyáltalán át kell) pedig nem egy nagy dolog. Réges régen meg tudták volna oldani ha akarják.
De hát nem akarják, csak azért sem.
A GTD drága, de a harckocsi összes többi része is az. És kétlem, hogy egy kísérleti X motor olya olcsó lenne....
Ellenben a GTD tud valósan 1500 LE-t, meg kb. végtelen nyomatékot alapjárattól, meg nem mellesleg még működik is. Nem kísérleti darab.



A mai hőkamerák világában teljesen mindegy, hogy mennyi hőt termel. Lőtávon belül látják egymást.
A másik fele viszont az, hogyha a motortér teteje szigetelt, akkor a gázturbina csak hátra felé fúj ki forró levegőt.
Ugyanis léghűtéses....
Ellenben a dízel fölfelé is nyomja a meleget, mert egyszerűen csak arra tudják hűteni.
Oroszoknal a fene tudja,de anno az Abramsnal az egyik érv a GT mellett pont az volt,hogy olcsóbb mint a versenytars dizel.Es erosen gyanitom,hogy az orosz GT is olcsobb,mint a rembonyorult X dizel
nyugati harckocsik végig egyféle toronnyal voltak vagy szűklátókörű banda dolgozik ott is?
Abrams regi toronyba kapott uj loveget,ahogy az M60 T is.Proto vagy terv szinten kapot nagyobb loveget a Centurion,Leo 1 is.
Tény,különben legyártanák a V46 motort a 20 évvel ezelőtti, nyugati civil motorok technológiai,metalurgiai(1 l,vagy 2? ) szintjén, és tudná az 1500 lóerőt kb 1 életen át.



Igen,mint levezettem párszor,nem kevesen meg is erősítették számodra,hogy a nevezett szovjet motor generáciòkkal megelőzte a korát,a mai napig ami Leo 6 motorról találtam képet,még mindig a 60 évvel ezelőtti lökőrudas takony,csak nyugati technológiai szinten, és metallurgiai szinten van gyártva,amúgy kb ócskavas a mai civil, nem személyautó dízelek között.
De nem fogok veled iszapbírkózni,mert felesleges, tartom hogy elbaszták az Oroszok, a V46-ban sok van még, szerintem, szerintük meg ők így szálnak le a bringáról,és kész.
Helyzet az,hogy a hk motorok nagyjavitas közötti uzemideje igazabol baromi kevés.Es az orosz V2/46 motorcsalád e szempontbol a rosszabbak koze tertozik.A német és a jenki hk dizelek sokkal tartosabbak,minr az orosz.
Egyebkent a harcjarmuvek tobbsegeben kamion motor van Patriaban pl az igen kitűnő Scania motor.Kamionban az boven milka fölötti km teljesitmenyre képes.De harcjarmuben a tizedére se,harci korulmenyek között.
És ezt kulonben igencsak figyalambe kell(ene) venni a hadszervezet tervezesekor.Harci korulmenyek kozot egy hk 500 km-enkent lanctalpcserere szorul, és a motor is eleg gyorsan leamortizakodik.A muszaki karbantartó, javító kapacitast es tartalekkeszletet e szerint kell(ene) méretezni
 
Az a nem mindegy hogy úgy alakítasz-e ki valamit hogy egyáltalán meg lehet-e oldani egy kaliberváltást és ez előre tervezést igényel ami tervezési filózófia függő.

Ha egy váltást, válthatóságot beleteszel ez számtalan komprimisszummal es hátránnyal jár eleve. Célgépben utazom.
 
Szerintem is abbahagyhatnád, mert a folyamatos látomásaid elég beteges szintet öltenek. Vedd úg, hogy volt kapacitás egy modernebb torony fejleaztésére.
Usaban, németeknél meg csak kitömtek k+fel a zsebeket, intézményesített lopásként és nem lett semmi. Ebben nagyon ott van a nyugat.
Tuti volt valami mozaikszavas menő elnevezése, amire ellopták az állami zsét.
Aztváruld már, hogy hogy jöttek ide a németek, azt leszámítva, hogy kifogytál az amúgyis satnya érvekből.
De ha már a német korrupciónál tartunk, ott legálább nem lopták el 2 komplett "gyárzósor" árát.
 
Milyen kompromisszum? A 120-as ágyú nagyobb. Ha ahhoz megtervezték a tornyot, akkor a 105-ös ágyú kompromisszummentesen befér a helyére.

ja, mert olyan könnyű az a fos, hogy az az előnye. A nagyobb es nehezebb torony annyira kell, mint egy púp a hátára. Na ez a kompromisszum. 105osként is nehezebb volt, mint amennyinek kellett volna.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Ha egy váltást, válthatóságot beleteszel ez számtalan komprimisszummal es hátránnyal jár eleve. Célgépben utazom.
Ja hogy ezt érted kompromisszum alatt.
Hát persze, az új nagyobból kevesebb lőszer fér, nagyobb a lövegzár mérete ami a belteret csökkenti etc.
Mindig vannak előnyök és hátrányok mindennél.
 
Aztváruld már, hogy hogy jöttek ide a németek, azt leszámítva, hogy kifogytál az amúgyis satnya érvekből.
De ha már a német korrupciónál tartunk, ott legálább nem lopták el 2 komplett "gyárzósor" árát.
Te írtad, hogy a svájci 140esből nen lett semni.
 
Szerintem is abbahagyhatnád, mert a folyamatos látomásaid elég beteges szintet öltenek. Vedd úg, hogy volt kapacitás egy modernebb torony fejleaztésére.
Usaban, németeknél meg csak kitömtek k+fel a zsebeket, intézményesített lopásként és nem lett semmi. Ebben nagyon ott van a nyugat.
Tuti volt valami mozaikszavas menő elnevezése, amire ellopták az állami zsét.
Hálisten a ruszkiknál nem ismerik a lopás ès a korrupció fogalmát. :D

Mindenesetre ha a nagyobb szèriagyártás elött rájöttek, hogy nekik ez így nem jó, az pozitív.
Kivève ha megint X èv mire zöldágra vergődnek egy sorozatgyártásra èrett toronnyal.:confused:
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Te írtad, hogy a svájci 140esből nen lett semni.
Hát annál a böhöm lőszernél már túl sok a hátrány.
ja, mert olyan könnyű az a fos, hogy az az előnye. A nagyobb es nehezebb torony annyira kell, mint egy púp a hátára. Na ez a kompromisszum. 105osként is nehezebb volt, mint amennyinek kellett volna.
A 105-össel nem lehetett szemből leküzdeni a T-72-est sem pedig a T-64B-t szóval kellett az erősebb fő fegyverzet.
 
Ja hogy ezt érted kompromisszum alatt.
Hát persze, az új nagyobból kevesebb lőszer fér, nagyobb a lövegzár mérete ami a belteret csökkenti etc.
Mindig vannak előnyök és hátrányok mindennél.

igen, szóval abban megegyezhetünk, hogy ha új loveg van, akkor egy specifikus csak ahhoz készült torony biztosan mindig jobb, mint egy univerzális.
Ha meg van az erőforrás és ennyi év alatt miért ne lehetne, miért ne kaphatna egy új, alapjaiban fejlettebb tornyot. És nem az előd kompromisszumait kell a hátán cipelni.
De dudi már csak tudja, ebből is az a baromsága jön le, hogy ezért szar.
 
A 105-ös kifutó kaliber volt amikor az m1 megjelent ( meg közben kijött a szovjet 125-ös) és eleve úgy készültek, hogy szükséges lesz a kaliberváltás.

@Negan nek van valamerre képe a leo 2 kalibervàltási terveiről is (105-120-140) ami az eredeti tornyot megtartja.

Szerintem ha az armatán tornyor cserélnek lehet nem a fő fegyver miatt lesz hanem valami más miatt.
Bur Loggim hk terv volt a csucs.A GT6 loveg volt ugy tervezve,hogy sima csocsetevel valthatott a 120 es a 140 mili között ( a loveg elkeszult,maga a hk vegul nem)
Armataba eredetileg 152 milis loveget terveztek.Tenylegesen már a 125 milis lett.Az,hogy uj torony kell, jelzi,hogy mennyire nincs tartalek a konstrukcioban.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Hálisten a ruszkiknál nem ismerik a lopás ès a korrupció fogalmát. :D

Mindenesetre ha a nagyobb szèriagyártás elött rájöttek, hogy nekik ez így nem jó, az pozitív.
Kivève ha megint X èv mire zöldágra vergődnek egy sorozatgyártásra èrett toronnyal.:confused:


De, ismerik. De azert ebben világelso toronymagasan az usa, mert olyan mértékű , hogy saját védelmi képességeit is aláássa a mértéke.
 
  • Tetszik
Reactions: papajoe and Pogány
igen, szóval abban megegyezhetünk, hogy ha új loveg van, akkor egy specifikus csak ahhoz készült torony biztosan mindig jobb, mint egy univerzális.
Ha meg van az erőforrás és ennyi év alatt miért ne lehetne, miért ne kaphatna egy új, alapjaiban fejlettebb tornyot. És nem az előd kompromisszumait kell a hátán cipelni.
De dudi már csak tudja, ebből is az a baromsága jön le, hogy ezért szar.
Persze, ha van időd meg erőforrásod rá akkor egyszerűbb.
De eleve az volt a marketingszöveg az armatánál, hogy gond nélkül fogadja a 152-est.
Ezek szerint valami akkora macerát okozott, hogy nem éri meg a jelenlegi kialakítást megtartani.
De úgyis okosabbak leszünk ha kigurítják az új verziót.
Én érzek némi fegyverkezési versenyt (faszméregetés) a német-francia kalibernövelési kísérletezések miatt és ez arra az orosz válasz.
 
Bur Loggim hk terv volt a csucs.A GT6 loveg volt ugy tervezve,hogy sima csocsetevel valthatott a 120 es a 140 mili között ( a loveg elkeszult,maga a hk vegul nem)
Armataba eredetileg 152 milis loveget terveztek.Tenylegesen már a 125 milis lett.Az,hogy uj torony kell, jelzi,hogy mennyire nincs tartalek a konstrukcioban.

Mert egy soecifikus torony, még jó, hogy nem tesznek bele tartalékot, hogy még nehezebb legyen, ha tudják többféle toronnyal gyártani.