T-62

Az M48-asokat és a M60-asokat is küldhetnék - pont pariban lennének az újra aktívált T-62-esekkel! :D
Szerintem az ukránok kapkodnának ezek után is két kézzel...valami ERA-t vagy rácspáncált rányomnak az ukránok - már talán jó is lenne valamire...rohamlöveg félének gyalogság ellen.
Szia,

Hat, szerintem az M48-asok messze gyengebbek, mint a korai T-54-ek.

A szuk ertelemben vett M60-asok mar kb. hoztak a T-54 szintjet. De ejjellato (1977-ben jelent meg az M60A1-RISE-PASSIVE) es stabilizator (1972-ben jelent meg az M60A1-AOS-on) nelkul a T-54A alatt voltak, es persze meg sem kozelitettek a T-55-t.
 
A T-62-esek már Ukrajnában harcolnak, párat már ki is lőttek az ukrán források szerint.
Ezt még a RPG-7 is simán kilövi bármilyen szögből...


Kíváncsian várom mikor jutnak el az oroszok a Renault FT-k bevetéséhez! :D
Azt hiszem az első tankjaik ezek voltak...
 
A T-62-esek már Ukrajnában harcolnak, párat már ki is lőttek az ukrán források szerint.
Ezt még a RPG-7 is simán kilövi bármilyen szögből...


Kíváncsian várom mikor jutnak el az oroszok a Renault FT-k bevetéséhez! :D
Azt hiszem az első tankjaik ezek voltak...
Ahogy a britek leszállították az első adag Mark III-at az ukriknak. :D
 
A T-72-es nem a T-62-esen alapult, egyedi dizájn volt, nyilván nem vetettek el mindent amit addig alkalmaztak, főleg a kísérleti modellen, az Objekt 167-esen, de egyértelműen több köze volt a T-64-esben alkalmazott egyes technológiákhoz, megoldásokhoz, mint a T-62-eshez. Pl. az UFP kinézete, meg a sofőr pozícionálása, és jóindulattal a komplett teknő. A motortérbeli problémák miatt kellett a módosítás, mint a T-64-es motorterére jellemző volt az anyagfáradás és mikrorepedések, ezt javították a T-72-essel.
T64-T72-nél ha jól tudom löveg meg az automata töltő volt ugyanaz!T64-nek voltak kezdeti problémái de valamiért egészen a 80-as évek közepéig ez volt az elit harckocsi a szovjeteknél!T64A kapta meg először a kerámia(korund)kompozit páncélt és jóval potensebb tűzvezető rendszere volt!T64 motorkere a T72-höz tervezett motort nem bírta el.T64B-ben már új motor jelent meg az 1000 lóerős 6TDF
 
Ahogy a britek leszállították az első adag Mark III-at az ukriknak. :D
De hogy pont ezeket vették elő miközben "papiron"több ezer régebbi T72-80 as verzió van nekik letárolva amik azér potensebb harckocsik!Nem beszélve arról logisztika problémásabb mert eltérően a most használt T72/80/90 harckocsiktól 115 mm lőszert használ
 
De hogy pont ezeket vették elő miközben "papiron"több ezer régebbi T72-80 as verzió van nekik letárolva amik azér potensebb harckocsik!Nem beszélve arról logisztika problémásabb mert eltérően a most használt T72/80/90 harckocsiktól 115 mm lőszert használ
Lehet ugy vannak vele, hogy inkább ez fogyjon.
 
De hogy pont ezeket vették elő miközben "papiron"több ezer régebbi T72-80 as verzió van nekik letárolva amik azér potensebb harckocsik!Nem beszélve arról logisztika problémásabb mert eltérően a most használt T72/80/90 harckocsiktól 115 mm lőszert használ
Valószínűleg ezek voltak leggyorsabban mozgosítható állapotban.
Hiába van még x ezer T-72 papíron, ha 20 éve a tajgában állnak és több hetes munka lenne bármelyiket működésre bírni, már ha nem kannibalizálták vagy lopták el a fő alkatrészeiket.
Valószínűleg ezek vagy olyan T-62 -esek, amiket néhány éve (részben exportra) felújítottak, vagy egyszerűen olyan helyen tárolták őket, ahol jobban vigyáztak rájuk (akár lelkismeretesebb vezetők, akár több erőforrás vagy jobb környezet miatt), és ahova jó állapotú, rendesen karbantartott példányok kerültek.
 
Valószínűleg ezek voltak leggyorsabban mozgosítható állapotban.
Hiába van még x ezer T-72 papíron, ha 20 éve a tajgában állnak és több hetes munka lenne bármelyiket működésre bírni, már ha nem kannibalizálták vagy lopták el a fő alkatrészeiket.
Valószínűleg ezek vagy olyan T-62 -esek, amiket néhány éve (részben exportra) felújítottak, vagy egyszerűen olyan helyen tárolták őket, ahol jobban vigyáztak rájuk (akár lelkismeretesebb vezetők, akár több erőforrás vagy jobb környezet miatt), és ahova jó állapotú, rendesen karbantartott példányok kerültek.
Ezt értem csak pont a nagyobb harcértékű szovjet időkből megmaradt T64/T72/T80 harckocsikat hagyták "elrohadni"
 
De hogy pont ezeket vették elő miközben "papiron"több ezer régebbi T72-80 as verzió van nekik letárolva amik azér potensebb harckocsik!Nem beszélve arról logisztika problémásabb mert eltérően a most használt T72/80/90 harckocsiktól 115 mm lőszert használ
A helyzet az, hogy az, orosz hadsereg egységei által nyugdíjba vont és az orosz tárolóbázisokon álló régi harckocsik száma a becslések szerint változó: ez akár 10 és 16,5 ezer között is szóródik.
De Oroszország stratégiai tartalékának fizikai állapota kérdéseket vet fel. A tankok egész armadái évtizedek óta a tárolóbázisokon hevernek - legtöbbször a szabadban, karbantartás nélkül. Ezekben a védelmi minisztériumi tartalékokban a T-62-es mellett korszerűbb T-64-esek, T-72-esek és T-80-asok is vannak, amelyeket most sürgősen szolgálatba állítanak. Nem világos, hogy az ősi T-62-t miért küldik háborúba. Lehetséges, hogy a több ezer orosz készlet közül sok egyszerűen nem javítható rövid időn belül, és meg kell keresni a jól megőrzött példányokat.
 
Szerintem két fő ok van erre:
1. Az utóbbi pár évtizedben a 64/72/80 típusok voltak intenzív használatban. Mivel amúgy sincs indok és erőforrás néhány ezernél több aktív használatára, esélyes, hogy a többit sokszor alkatrészbázisként használták, kannibalizálva belőlük, amit lehetett, hogy az aktív állományt harckészen tartsák. Ne feledjük, hogy a harckocsik meglehetősen szervízigényes, rövid élettartamú berendezésekkel vannak felszerelve (ha jól tudom kb 1000 óra alatt van egy T-72 motorjának élettartama, utána cserélni kell az egészet (javítsatok ki, ha tévedek).
2. Mint a legtöbb jármű esetében, itt is nagy lehet a szórás az egyes példányok állapota között. Feltételezem a jobb állapotú 64/72/80 harckocsikat már mind harcbaállították, s már csak az erősebben használt, vagy rosszul karbantartott, vagy gyengébb minőségűre sikerült példányok vannak a raktárakban, amelyeket sokáig tart újra harcképes állapotba hozni. Mivel a T-62 -eseket eddig nem használták, belőlük még a legjobb állapotú példányokból is lehet válogatni. Ha hozzáteszem, hogy a 62 -es jóval egyszerűbb, kevesebb, könnyebben gyártható alkatrészt tartalmazó jármű, akkor még jobban érthető, hogy mennyivel gyorsabban lehet a harctérre irányítani őket, mint a 72 -eseket.

Persze ez az egész nem jelenti azt, hogy kifogytak volna az összes mozgósítható T-64/72/80 -ból.
Valószínűleg jelenleg is dolgoznak egy adag modernebb harckocsi reaktiválásán, csak több időre van szükség. Addig is, ha amúgy is van néhány tucat gyorsan mozgósítható T-62, akkor már bedobják azt is.
 
A letámasztott T szériás gépek egyik rákefenéje az automata töltő elektromos berendezései amiket viszonylag időigényes talpra állítani.
Ezekben nincs ilyen, ergó gyorsan feltámasztható. Az is lehet, hogy volt egy megrendelő (esetleg valami afrikai ország) aki miatt előszedtek korábban x darabot de a biznisz elmaradt és emiatt volt mihez nyúlni gyorsan.
 
A letámasztott T szériás gépek egyik rákefenéje az automata töltő elektromos berendezései amiket viszonylag időigényes talpra állítani.
Ezekben nincs ilyen, ergó gyorsan feltámasztható. Az is lehet, hogy volt egy megrendelő (esetleg valami afrikai ország) aki miatt előszedtek korábban x darabot de a biznisz elmaradt és emiatt volt mihez nyúlni gyorsan.

A T-62-k a krími Novoozernyijben található 943. mozgósítási telepítési támogató központban vannak tárolva. Ott reaktiválták őket, a járművekből zászlóaljat alakítottak és a frontra küldték őket. A bizonyítékok a korábbi évek gyakorlatain készült felvételeken alapulnak: bár a T-62-eseket kivonták az orosz hadseregből, alkalmanként kis számban megjelentek a csapatgyakorlatokon, nyilvánvalóan a mozgósítási bevetés gyakorlása céljából. A tankok a Népi Milícia harckocsijai is lehetnek.

 
A letámasztott T szériás gépek egyik rákefenéje az automata töltő elektromos berendezései amiket viszonylag időigényes talpra állítani.
Ezekben nincs ilyen, ergó gyorsan feltámasztható. Az is lehet, hogy volt egy megrendelő (esetleg valami afrikai ország) aki miatt előszedtek korábban x darabot de a biznisz elmaradt és emiatt volt mihez nyúlni gyorsan.

Én úgy tudom, hogy a szírek számára is adtak át T-62-eseket. Elsősorban azért mert szíriában sokaknak volt rá kiképzésük.
Könnyen lehet, hogy pont a szír balhé miatt elkezdték már évekkel ezelőtt föltámasztgatni a T-62-eseket, mint "olcsón oda jó lesz" járműveket, így a reaktiválásukra már kiépült egy működő rendszer.
Mivel ősöreg, szívódízel, minden manuális járművek így lehet, hogy a már kiépített háttérrel ezek tényleg gyorsan, akár hetek alatt föltámaszthatóak.
A lőszer meg azért nem gond hozzá, ugyanis az jelenleg is gyártásban van a külföldi ügyfelek miatt.
(Sőt, akkora igény van rá, hogy a Nexter meg az IMI is gyárt 115 mm-s lőszert tudtommal)
 
A letámasztott T szériás gépek egyik rákefenéje az automata töltő elektromos berendezései amiket viszonylag időigényes talpra állítani.
Ezekben nincs ilyen, ergó gyorsan feltámasztható. Az is lehet, hogy volt egy megrendelő (esetleg valami afrikai ország) aki miatt előszedtek korábban x darabot de a biznisz elmaradt és emiatt volt mihez nyúlni gyorsan.
Ezt, írták egy cikkben, hogy eredetileg ezek Szíriába ill. Líbiába küldött cuccok lettek volna.
 
Vagy egyszerűen annak a jele, hogy az ukránok kifogytak a harckocsikból 3 hónap alatt, így nincs mivel szemben állítani. Top attack lőszernek meg majdnem mindegy, hogy 72-est vagy 62-es van szemben, ahogy az ukrán gyalogságnak is…