Nagyon dögösen nézz ki ez a BV változat, Veszprémben ilyenek robbantak fel a nyolcvanas évek végén, a 130. Harckocsizó Ezrednél.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mi történt?Nagyon dögösen nézz ki ez a BV változat, Veszprémben ilyenek robbantak fel a nyolcvanas évek végén, a 130. Harckocsizó Ezrednél.
Meg fogsz lepődni, de nehéz terepen, különösen mély sárban a T-64 volt a jobb. A futómű öntisztulása sokkal jobban működött, egyrészt pont a vékony futógörgők, másrészt a lánctalp is korszerűbb kialakítású. Miután a T-72 is hasonló láncot kapott, a két típus közti különbség sokat csökkent nehéz terepen.Nekem ennek a szekérnek a futóműve sosem tetszett,azok a vékony futógörgők botrányosak,a lánc közepén támasztanak csak,jó,ha a lánc középső harmadán fekszenek fel,és még félbe is vannak vágva,hogy a lánc tüskéi középen fussanak,a 72-es,széles,gumírozott futógörgői 100x komolyabb terepjárást,ígérnek,ezt valahogy nem gondolták át,szerintem,persze tévedhetek is,nem ismerem az üzemelési eredményeket.
Torziós az is. Amire gondolsz, azok a lengéscsillapítók.Az viszont okos ötlet,hogy a két első,és a hátsó görgők nem torziós rugózásúak,hanem spirál rugót kaptak,így hosszabb rugóúttal bírnak,ez jól jön akadályokra felhajtáskor,feltolatáskor.
Had ne mondjam már melyik tankon volt még hasonló görgő kialakításMeg fogsz lepődni, de nehéz terepen, különösen mély sárban a T-64 volt a jobb. A futómű öntisztulása sokkal jobban működött, egyrészt pont a vékony futógörgők, másrészt a lánctalp is korszerűbb kialakítású. Miután a T-72 is hasonló láncot kapott, a két típus közti különbség sokat csökkent nehéz terepen.
Nem velem vitatkozol. A tényekkel...Had ne mondjam már melyik tankon volt még hasonló görgő kialakítás
Hol vitatkoztam veled?
Lőszer robbanás a veszprémi szovjet laktanyában, ahol a 130. szovjet harckocsizó ezred állomásozott ekkoriban. Ahány embert kérdezünk, annyi legenda van a lőszerrel feltöltött, lángoló harckocsik közé fegyverrel sorkatonákat beparancsoló tisztekről, katonai halottakról, civil sérültekről, valamint a laktanya telephelyen felrobbant szovjet harckocsikról.Mi történt?
Kb. nincs két egyforma változat. Ahány T-64-es fotót nézek a gyűjteményemben, annyi féleképpen néznek ki. Nem igazán állapíthatóak egyértelmű alváltozatok. Gondolom szériától, korszerűsítés időpontjától és az azt végző üzemtől függött a pillanatnyi felszereltsége.
Volt olyan, amiben az optilai céltávolságmérőt lecserélték? Ezeken az 1993-ban, Berlinben fotózott példányon, mintha be lenne lemezelve az optika:
Mindegyiken lóg egy poroltó. Vajon a veszprémi 1988-as robbanások hatására?
Azt a "valami lézeres távmérővel szerelt tűzvezető rendszert" úgy hívják TPD-K1... Bár ez azért elég messze van a tűzvezető rendszertől...és igen megkapta a teljes kötényezést meg valami lézeres távmérővel szerelt tűzvezető rendszert, ami éppen a raktáron volt.
Vagy ami elő volt írva...Nagyjavításkor azt raktak bele az adott harckocsiba, amit éppen találtak, így jó kis Frankenstein járműveket hoztak létre.
Volt egy halom (több 10.000) összevissza harckocsijuk, lehet, hogy voltak előírások, de az is biztos, hogy az 5 éves terveknek köszönhetően ezt tartani nem feltétlen tudták.Azt a "valami lézeres távmérővel szerelt tűzvezető rendszert" úgy hívják TPD-K1... Bár ez azért elég messze van a tűzvezető rendszertől...
Vagy ami elő volt írva...
Köszönöm a válaszod!Lőszer robbanás a veszprémi szovjet laktanyában, ahol a 130. szovjet harckocsizó ezred állomásozott ekkoriban. Ahány embert kérdezünk, annyi legenda van a lőszerrel feltöltött, lángoló harckocsik közé fegyverrel sorkatonákat beparancsoló tisztekről, katonai halottakról, civil sérültekről, valamint a laktanya telephelyen felrobbant szovjet harckocsikról.
Ami részemről konkrét:
Annó éjszakákat beszélgettem végig a kilencvenes évek elején, az elsőként a laktanyához érkező rendőrökkel és mentősökkel. Valamint a laktanya telephelyről készült fotósorozaton, felrobbant tornyukat vesztett T-64BV-k láthatóak. Van valahol még egy cikkem elmentve, amiben a vasútállomás robbanásban megsérült tetőszerkezetéről vannak fotók.
Biztos tud valaki itt jól összeszedett anyagot a történtekről és linkeli. Előre is köszönjük.
Na erre minek költenek még??A Harkovi harckocsigyár bemutatta a modernizált parancsnoki T-64BVK-t.
Próbálják eladni, próbálnak pénzt keresni. Van miből választani...Na erre minek költenek még??
Az egyiket szívesen elfogadnám Hétvégénken jó elfoglaltság lenne mókolni rajtaPróbálják eladni, próbálnak pénzt keresni. Van miből választani...
Nem is volt írva, hogy 2021. decemberi kép. Ne aggódj van még nekik T-64 és T-72 is , igaz a T-72-ből kevesebb.Az egyiket szívesen elfogadnám Hétvégénken jó elfoglaltság lenne mókolni rajta
Csak sajnos az a helyzet, hogy egyrészt nem adnak belőlük, másrészt meg már ezeknek a nagy része már nincs is meg ott. A háború után nagyon sokat elvittek a veszteségek pótlására. Régi kép lehet, mert még 72-esek is vannak, azokat meg nagyrészt eladták, állítólag alig van már belőlük ukrajnában.
Próbálják eladni, próbálnak pénzt keresni. Van miből választani...
Sok helyen van még rendszerben? Gondolom afrikai országokban, de van ott fizetőképes kereslet ilyesmire?